Autor Wątek:  Kolejowa Mapa Polski  (Przeczytany 30253 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Kolejowa Mapa Polski
« dnia: 02 Października 2008, 12:39:38 »
Wielu po przeczytanie tematu pęka ze śmiechu. Zupełnie nie słusznie.
http://eu07.pl/userfiles/4269/POLSKA.rar   <-v1 (do oglądania, tracki dłuższe niż 500m występują masowo.) ~15mb
http://eu07.pl/userfiles/4269/POLSKA_1.rar   <- bez null tracków, tory nie dłuższe niż 100m na odcinek ~55mb

Mapa stworzona w ciągu 3 godzin przy pomocy programu @Ra. Póki co nie pojedziecie żadnym składem. Do oglądania proponuje również program @Ra bo STV wiesza się przy rysowaniu(wcale mnie to nie dziwi :D).

Włączcie program @Ra, ręcznie go zaktualizujcie na zakładce 'Ustawienia', następnie wybierzcie POLSKA.scn i kliknijcie 'Debuger'. Teraz 'Podglad trasy' i dla lepszego widoku przeliczcie na 1024.

SPT to melodia przyszłości, tylko dzięki podziałowi na komórki możliwe będzie przejechanie jakiejś sensownej trasy.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Października 2008, 15:30:13 »
Widok z STV.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Października 2008, 22:47:08 »
W obecnym symulatorze pewnie nikt tego nie odpali (wydaje mi się, że nikt nie przewidział wczytania takiej ilości torów), ale mogę wydzielić w maxie jakąś linię i przekazać jej plik *.max. Warunek? - Jeden prosty musi powstać z tego trasa. Propozycje proszę zaznaczać na screenie Jarka i linki zostawiać w postach poniżej.

Z ciekawostek, łączna długość torów to prawie dwadzieścia tysięcy kilometrów.

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #3 dnia: 02 Października 2008, 22:59:43 »
Musi? A jak nie powstanie, to zabijesz?
I jest jeszcze pewna luka, na którą można się powołać, mianowicie musi powstać przez ile czasu od momentu dostarczenia? :)

Ale na poważnie, cóż można powiedzieć, screen mówi sam za siebie, gratuluję.
« Ostatnia zmiana: 02 Października 2008, 23:07:57 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Października 2008, 23:30:05 »
Lepiej by było opracować sposób podziału tego na komórki. Z szacunkowych obliczeń, dla terenu Polski będziemy mieć około 500 komórek.

Założenia są takie:
- linie podziału komórek przebiegają wg siatki kilometrowej PUWG 1992,
- komórka ma średnicę 10-16km,
- środek komórki (punkt zerowy w poziomie) jest blisko środka geometrycznego komórki,
- obszar komórki jest wypukły,
- komórka obejmuje stację w całości,
- komórka obejmuje całkowitą ilość kwadratów o powierzchni 1km2,
- pliki komórki zapisane są w katalogu plXXXYYY (gdzie XXX to współrzędna równoleżnikowa, a YYY - południkowa, równe ilości kilometrów w PUWG 1992).

W wyjątkowych przypadkach dopuszczalne są odstępstwa - można zrobić komórkę mniejszą albo większą, a linie podziału mogą przebiegać ukośnie do siatki (szczególnie gdy brak widoczności pomiędzy komórkami).

Z dostępnych danych można by wygenerować następujące rzeczy:
- wstępny układ torów (trzeba dopracować, np. dołożyć drugi tor),
- układ dróg (do dopracowania w okolicy torów),
- układ wodny (rzeki, zbiorniki),
- profil terenu (trójkąty z SRTM),
- tekstury pokrycia terenu (Geoserwer, Google Maps),
- krawędzie zewnętrzne lasów.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Października 2008, 07:53:04 »
W obecnym symulatorze pewnie nikt tego nie odpali (wydaje mi się, że nikt nie przewidział wczytania takiej ilości torów), ale mogę wydzielić w maxie jakąś linię i przekazać jej plik *.max. Warunek? - Jeden prosty musi powstać z tego trasa. Propozycje proszę zaznaczać na screenie Jarka i linki zostawiać w postach poniżej.

Trochę ciężko by było wyciąć ten kawałek ze screena, więc posłużyłem się railmap-em (rejon Stawisk powinieneś znaleźć bez problemu, bo to jedyny taki podg w Polsce). Trasa na pewno kiedyś powstanie, ale kiedy tego nie wiem, mimo wszystko jeżeli Ci to nie przeszkadza to możesz podesłać.
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Podział na komórki
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Października 2008, 09:20:43 »
Polska ma powierzchnię około 312000km2. Przyjmując że komórki były by kwadratami 16km×16km, to z prostego podziału powierzchni otrzymujemy 1219 komórek. W praktyce ograniczają nas współrzędne układu PUWG 1992, które obejmują obszar trzykrotnie większy (3906 komórek). Część tego obszaru to morze i góry, gdzie zagęszczenie torów jest siłą rzeczy mniejsze (zamiast morza można dać scenerie fikcyjne). Czyli na numerację komórek można przeznaczyć maksymalnie 12bitów (4096 możliwych liczb).

Obecnie istniejące sterowanie wymaga, aby nazwy semaforów i eventów nie powtarzały się. Przy czym nie jest rozróżniana wielkość liter. Aby zachować unikalność nazw w komórkach przy względnie dużej prostocie, proponuję użyć dwóch cyfr układu trzydziestoszóstkowego jako identyfikatora (przedrostka wszelkich nazw w komórce). W układzie tym najpierw mamy cyfry 0..9, a następnie 26 liter alfabetu angielskiego (A=10..Z=35). Pierwszą cyfrę mnożymy przez 36 i dodajemy drugą. Na początek możemy zrezygnować z identyfikatorów zaczynających się od cyf 0..9, co da w efekcie 26×36=936 możliwych komórek (a 1296 gdyby jednak te 360 pominiętych było potrzebne).

Przykłady przeliczeń identyfikatorów:
A0=10×36+0=360
AA=10×36+10=370
ZZ=35×36+35=1295

Aby zrobić mapę komórek dla siatki kilometrowej, tworzymy plik - tabelę o rozmiarze 1000×1000, przechowującą wartości 16bit. Wartość dla kwadratu kilometrowego (X,Y) znajdujemy w pliku pod adresem 2×(1000×Y+X). 12 starszych bitów użyjemy na numer komórki, a cztery młodsze do zapisania pewnych własności komórki. Plik będzie miał zatem 1.9MB.

| <------identyfikator komórki-------> | <-flagi-> |
|16|15|14|13|12|11|10| 9| 8| 7| 6| 5| 4| 3| 2| 1| 0|


Na razie zdefiniujemy trzy możliwe wartości flag:
0 - lewy dolny róg kwadratu jest początkiem układu współrzędnych komórki
1 - kwadrat należący do komórki
2 - kwadrat w strefie buforowej (przejście na sąsiednią komórkę)

(Flagi 8-15 będą zarezerwowane dla kwadratów dzielonych pomiędzy dwie komórki, bez przejścia. Wtedy ich identyfikatory sumujemy, a każda z flag określa jeden z ośmiu możliwych podziałów kwadratu. Być może się to przyda, być może nie.)


Na początku budowniczowie komórek będą mieli duży wybór identyfikatorów - będzie można wybrać te kojarzące się z nazwą miejscowości. W miarę postępu prac wybór będzie coraz mniejszy. Aby nie było wątpliwości, wzorcowy plik przydziału będzie przechowywany na serwerze eu07.pl.

Wymagana jest ciągłość torów, dróg i terenu pomiędzy komórkami. Każda komórka musi też być połączona z sąsiednimi przy pomocy eventów. Aby komórka mogła nie być połączona z kolejną, trzeba przygotować dla niej tory postojowo-nawrotne z odpowiednią obsługą eventów (takie pętle ze sterowaniem). Tory te będą przyjmować i wypuszczać pociągi, jeśli budowana z komórek trasa nie będzie przewidywała w tym miejscu łączenia z kolejnymi komórkami. Dla każdego wyjścia z komórki (potencjalnego połączenia z sąsiednią) potrzebny jest oddzielny zestaw torów postojowo-nawrotnych. Tory takie nie są konieczne dla komórek będących fragmentem szlaku (bez stacji).

Linie podziału komórek powinny przebiegać w obszarze o zmniejszonej widoczności (zakręty) i minimalnej infrastrukturze (by ograniczyć komunikację pomiędzy komórkami). Przyda się to w sytuacji, gdy komórki będą wczytywane osobno i sterowane przez oddzielne serwery ruchu. Na granicy podziału komórek (1-2km) wskazane jest wstawianie tła zasłaniającego sąsiednią komórkę z większej odległości.

Komórki będą spinane za pomocą niezależnego pliku eventów dla trasy składanej z komórek. W związku z tym tory do wstawienia taboru muszą mieć schematyczne nazwy, semafory muszą przełączać się na S1 po przejechaniu za nie (eventy wewnętrzne), wyjazd na szlak pomiędzy komórkami musi być specyficznie sygnalizowany (eventy zewnętrzne, obsługiwane przez plik trasy).
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2008, 10:24:49 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Października 2008, 10:16:51 »
To kawał dobrej roboty, jestem pod wrażeniem.

Myśle że dobrze by było z poszanowaniem dla FPSu zabrać się i porobić nie-zelektryfikowane linie. Wtedy trakcja nie obciąży tak bardzo symka i będzie można w zamian wstawić więcej modeli/bajerów. Jako że województwo opolskie jest mi dość dobrze znane i dysponuje dużą ilością materiałow można by zrobić np linie Kędzierzyn-Port - Prudnik - Nysa - Kamieniec Ząbkowicki. Albo Opole Zach. - Sowin - Nysa lub ewentualnie Nysa - Grodków - Brzeg. Klimaty ala Całkowo. Mam człowieka w Nysie, który porobiłby foty i zdjęcia, Kamieniec Z. też mam nawet w maxie (kiedyś robiłem) i można zrobić ciekawy projekt do SERWERA RUCHU.

Oczywiście to wszystko się uda jeśli wcześniej zrobi się porządek ze sterowaniem AI w exe.
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2008, 11:30:30 wysłana przez bohunIC »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Października 2008, 11:08:14 »
Skoro tak, to weź obrazki z załącznika i "połącz kropki" w celu wydzielenia komórek. Potem, jako pierwszy chętny, masz prawo do wybrania sobie dowolnych dwuliterowych identyfikatorów dla każdej wydzielonej komórki.
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2008, 13:41:43 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Października 2008, 12:04:50 »
Rewelacyjna sprawa - jestem pod wrażeniem - ile to jest łącznie kilometrów torów?

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Października 2008, 13:05:30 »
Rewelacyjna sprawa - jestem pod wrażeniem - ile to jest łącznie kilometrów torów?
W obecnym symulatorze pewnie nikt tego nie odpali (wydaje mi się, że nikt nie przewidział wczytania takiej ilości torów), ale mogę wydzielić w maxie jakąś linię i przekazać jej plik *.max. Warunek? - Jeden prosty musi powstać z tego trasa. Propozycje proszę zaznaczać na screenie Jarka i linki zostawiać w postach poniżej.

Z ciekawostek, łączna długość torów to prawie dwadzieścia tysięcy kilometrów.
;)

Co do tematu, super sprawa, tylko mam pytanie: czy są tam uwzględnione wszystkie zwrotnice (angliki również)?
« Ostatnia zmiana: 03 Października 2008, 13:46:46 wysłana przez Sm 42 driver »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Października 2008, 20:44:51 »
Co do tematu, super sprawa, tylko mam pytanie: czy są tam uwzględnione wszystkie zwrotnice (angliki również)?

A jak by to miało być uwzględnione? Przeczytaj jeszcze 3 razy co to jest mapa UMP i jak powstaje. Być może wtedy zrozumiesz.


Uwaga a teraz hit sezonu, jako, że nie jestem "burak" i mam coś do odpokutowania wystawiam plik max:
http://milosz.lisek.org.pl/POLSKA.exe

Nowsza wersja, może lepiej uzupełniona wyjdzie w niedzielę, ShaXbee będziesz miał co wykorzystać w SPT (mam nadzieję, że pierwszy poprowadzisz IC z Wrocławia do Warszawy ^^)

Sprawa uaktualniania tej mapy to warunek: mam czas=działam z Ra :)

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #12 dnia: 03 Października 2008, 22:04:05 »
Ja pragnąłbym zauważyć, że nie jest to tylko i wyłącznie PKP...
Znajdują się tam fragmenty byłego PMP-PW! W sumie jest to częsty błąd nawet na mapach papierowych, bo dla niektórych każde tory są takie same ;)
The Frog

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #13 dnia: 03 Października 2008, 22:10:14 »
Ja pragnąłbym zauważyć, że nie jest to tylko i wyłącznie PKP...
Znajdują się tam fragmenty byłego PMP-PW! W sumie jest to częsty błąd nawet na mapach papierowych, bo dla niektórych każde tory są takie same ;)

Racja! Jednakże specyfikacja UMP nie rozróżnia wąskotorówek, LHSu i 1435mm. Wg standardu: Type=0x14 <- Tory
Drogi są podzielone na 8 rodzajów, tory natomiast nie.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #14 dnia: 04 Października 2008, 11:40:03 »
Racja! Jednakże specyfikacja UMP nie rozróżnia wąskotorówek, LHSu i 1435mm.

Hehe, wyciągi narciarskie też są :) Świetna sprawa, ale - taki układ torowy jest w zasadzie tylko poglądowy, tory odwzorowane są jako łamane, a nie krzywe Beziera - żeby coś z tego było to trzeba by położyć od nowa w zasadzie wszystko poza prostymi odcinkami. Chyba że dorobione by było jakieś automatyczne wstawianie łuków o odpowiednim promieniu z liczeniem krzywych przejściowych itp., choć wtedy pewnie też nie obejdzie się bez ręcznego poprawiania. Nie mówiąc o stacjach, które są o wiele trudniejsze do wykonania od szlaków. Nie mniej wiele funkcji z pewnością będzie niezastąpionych (drogi, rzeki, teren). Chociaż odnośnie rzek, myślę że lepiej było by robić je jako dopasowane do terenu modele z nałożonymi teksturami (wody, plaż itp.), bo format rzek w eu07 jest niezbyt uniwersalny. Tak czy inaczej - kawał rewelacyjnej roboty.

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #15 dnia: 04 Października 2008, 16:01:53 »
Z łamanymi nie ma kłopotu ;) Jest odpowiednia funkcja w programie @Ra. Nazywa się: "Zmień: Prosta<->Łuk" :)

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #16 dnia: 04 Października 2008, 16:45:35 »
Z łamanymi nie ma kłopotu ;) Jest odpowiednia funkcja w programie @Ra. Nazywa się: "Zmień: Prosta<->Łuk" :)

Chodzi mi o to że dane z UMP nie są wystarczająco dokładne żeby odwzorować z nich przebieg torów bez ręcznych poprawek - w niektórych miejscach mają drobne zniekształcenia przebiegu itp. Myślę że co do samych torów to wygodniej będzie zrobić je ręcznie na podstawie geoportalu (mowa oczywiście o kawałku jakiejś konkretnej linii, nie o całej Polsce ;)) - przy zastosowaniu paru udogodnień, takich jak np. automatyczne wstawianie krzywych przejściowych przy łuku, podgląd wstawianego odcinka oraz rysowanie linią przerywaną prostego przedłużenia toru/łuku (pomocne przy dobieraniu kąta łuku) jest to naprawdę szybkie i dokładne.

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #17 dnia: 04 Października 2008, 17:33:40 »
Była już propozycja rysowania torów między dwoma ręcznie ustawionymi na mapie punktami(czeka na 'napisanie się'). Nie da się precyzyjnie ustawiać tras wg geoportalu, już przy 2px widać ogromne rozbieżności, chyba, że widzisz jakieś wyjście.

Obecnie po wczytanie do 3Dsa nie poprawisz żadnego odcinka (zdaje się, że brak Control vectorów, bo niezależnie jak dokleisz tor zawsze wychodzi równolegle do osi X).
« Ostatnia zmiana: 04 Października 2008, 17:35:45 wysłana przez pol102 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #18 dnia: 04 Października 2008, 17:55:20 »
Ja ustawiam tory wg map 4px/m Geoportalu, powiększając ich wyświetlanie do 16px/m.

Starymi skryptami wczytywałeś. Ostatnio z @Żabkiem zrobiliśmy taki skrypt, że punkty kontrolne dla prostych się generują. Tylko potem jest problem z eksportem, bo są traktowane jako łuki i trzeba te punkty kontrolne zerować moim programem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #19 dnia: 04 Października 2008, 19:01:21 »
Nie da się precyzyjnie ustawiać tras wg geoportalu, już przy 2px widać ogromne rozbieżności,

Ale 2px czego? Geoportal ma rozdzielczość koło 0.25m/px, wg mnie w pełni wystarczy.

Obecnie po wczytanie do 3Dsa nie poprawisz żadnego odcinka (zdaje się, że brak Control vectorów, bo niezależnie jak dokleisz tor zawsze wychodzi równolegle do osi X).

Nie mam na myśli 3DSa, tylko osobny, specjalny edytor (starter @Ra?) z wbudowanymi funkcjami wspomagającymi budowanie toru. Ja coś w tym rodzaju tworzę, tyle że mój jest dość powolny i skomplikowany (masa funkcji które EU07 nie dotyczą - bo to z założenia miał być edytor do czegoś innego) i potrafi edytować w zasadzie tylko tory. Natomiast 3DS przyda się przy tworzeniu otoczenia, a wczytywanie układu torowego z zewnątrz może mieć charakter poglądowy - bo i tak nie będą eksportowane (bo będą tworzone w 100% zewnętrznym programem).

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #20 dnia: 08 Października 2008, 20:45:36 »
Ja ustawiam tory wg map 4px/m Geoportalu, powiększając ich wyświetlanie do 16px/m.

Starymi skryptami wczytywałeś. Ostatnio z @Żabkiem zrobiliśmy taki skrypt, że punkty kontrolne dla prostych się generują. Tylko potem jest problem z eksportem, bo są traktowane jako łuki i trzeba te punkty kontrolne zerować moim programem.
Jak dobrze pamiętam, to przy prostych punktu kontrolne nie były tworzone, gdyż tylko taki tor symek uznaje za prosty. Zresztą nie widzę problemu z traktowaniem prostej jako łuku o nieskończonym promieniu. Tor to tor. Symek wyświetli go tak samo.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #21 dnia: 09 Października 2008, 00:22:06 »
Z ciekawości z pliku Polska_1.scn chciałem wyłuskać szlak Bydgoszcz-Toruń i sobie pojechać w symku.
Nie wiem, czy dobrze wyłuskałem, ale na mapie to mniej więcej się zgadza:



Oto scn, aby zobaczyć jak to wygląda w symku:
http://eu07.pl/userfiles/1278/priv-Byd_Tor.rar

No ale nie narzekam, od czegoś trzeba zacząć :)
Pozdro

« Ostatnia zmiana: 09 Października 2008, 00:58:19 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #22 dnia: 09 Października 2008, 06:43:25 »
Z ciekawości z pliku Polska_1.scn chciałem wyłuskać szlak Bydgoszcz-Toruń i sobie pojechać w symku.
Nie wiem, czy dobrze wyłuskałem, ale na mapie to mniej więcej się zgadza

Dobrze, dobrze ;) Szlak bardzo fajnie odwzorowany. Ogólny zarys linii jak najbardziej jest. Mariusz, a zauważyłeś bardzo ładnie odwzorowane tory zachemowskie? Super temat...

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #23 dnia: 09 Października 2008, 16:14:40 »
W przeciągu tygodnia dodam jeszcze drogi, @Ra musiałby jedynie wymyślić jakiś algorytm które zostawiałby je tylko w okolicach 2km od szlaku...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #24 dnia: 09 Października 2008, 16:29:44 »
Cytuj
Mariusz, a zauważyłeś bardzo ładnie odwzorowane tory zachemowskie?

Nie zwróciłem uwagi, chyba, że chodzi o te zawijasy. Jeśli tak, to nie byłem pewny czy tak jest w rzeczywistości, czy też te pętelki powstały na skutek błędów o których Ra wspominał.

Cytuj
W przeciągu tygodnia dodam jeszcze drogi, @Ra musiałby jedynie wymyślić jakiś algorytm które zostawiałby je tylko w okolicach 2km od szlaku...
2 km od szlaku, to nie wiem czy warto, bo chyba niewidoczne będzie to z kabiny.
Przydałyby się krzywe przejściowe, widziałem, że są include zwrotek, ale na szlaku Byd-Tor ich nie było, w ogóle zwrotek na tym szlaku nie było, ale i tak jestem pełen podziwu.

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Października 2008, 16:39:18 »
Ince były tylko dla osobno zrobionego Wolsztyna. Jest jeszcze kilka ciekawostek do zrobienia :)
« Ostatnia zmiana: 09 Października 2008, 19:37:40 wysłana przez REWIZOR »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Października 2008, 16:41:36 »
No nie osobno, bo w pliku Polska_1.scn były. Nie wiem do jakiego obszaru je tam zaliczać, być może do Wolsztyna, ale nie osobno.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Października 2008, 16:53:01 »
Bo wiekszosc wezlow i stacji to tylko polaczone tory ;)

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #28 dnia: 09 Października 2008, 17:54:21 »
Tory zazwyczaj są łączone ;)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Kolejowa Mapa Polski
« Odpowiedź #29 dnia: 09 Października 2008, 18:00:49 »
Nie zwróciłem uwagi, chyba, że chodzi o te zawijasy. Jeśli tak, to nie byłem pewny czy tak jest w rzeczywistości, czy też te pętelki powstały na skutek błędów o których Ra wspominał.

Dokładnie o to chodzi. I nie jest to żaden błąd ;)