Autor Wątek:  [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.  (Przeczytany 29126 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
[Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« dnia: 11 Września 2008, 21:02:42 »
Witam. Chciałbym wyjść z pewną propozycją zrobienia realnej scenerii. Jak mówi nazwa wątku 'wspólna twórczość - wspólna sceneria', więc aby ten projekt "wypalił" musi w nim uczestniczyć co najmniej kilka osób. Potrzeba by było osób, które:
a) znają dobrze scenerię, którą proponują (patrz niżej),
b) mogą wykonać, udostępnić materiały na temat tejże linii (zdjęcia, plany),
c) umieją robić tekstury ze zdjęć,
d) umieją modelować.

Jeśli pomysł się spodoba to ja nie narzucam scenerii, każdy zaproponuje swoją a potem zrobimy głosowanie :) Nie chciałbym się narzucać, ale mogłaby być to sceneria, która jest linią spalinową i posiada klimat oraz nie jest dość długa :) Tak więc czekam na wasze opinie, oraz jeśli pomysł się spodoba, propozycje linii.

Pozdrawiam
Sm 42 driver

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Września 2008, 21:35:00 »
Ja bym proponował Wilkowice-Bystra - Bielsko-Biała Główna (10 km, zelektryfikowana)

a) znam (bardzo) dobrze tą trasę
b) zdjęcia stacji i linii porobię i okolic, plan stacji wszystkich oprócz B-B Gł. znam
c) mogę trochę rzeczy sfocić:) Szczególnie u siebie (Wilkowice)
d) noooooo z tym jest DUŻY problem...


Mam nadzieję, że są jeszce jakieś osoby z BB i okolic które by mi pomogły... oczywiście jakby moja propozycja się przyjęła.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Września 2008, 21:48:27 »
Dziękuję, że się ktoś zainteresowany znalazł :)
plan stacji wszystkich oprócz B-B Gł. znam
www.semafor.prv.pl  --> Plany Stacji --> 'B' --> Bieslko Biała Główna ;)

Jak wiadomo, ten odcinek leży na linii nr 139 ;)
http://kolej.one.pl/index.php?dzial=linie&id=401&okno=przebieg

Ostatnio przeglądając http://eu07.pl/download/scenerie/ natrafiłem na taki tytuł: Linia 139, więc nie wiem czy jest sens robić tą scenerię skoro ktoś już ją robi :)
Czekam na dalsze opinie i propozycje.
Pozdrawiam

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6300
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #3 dnia: 11 Września 2008, 21:50:56 »
Ja właśnie pracuję nad edytorem, który pozwala umieszczać tory z dokładnością ok. 10cm na tle zdjęć lotniczych pobieranych z geoportal.gov.pl. Zdjęcia są takiej jakości, że o ile tory da się precyzyjnie umieścić, to czasem trudno zgadnąć gdzie one właściwe są (widać np. wyraźnie tylko krawędź peronu). W większości przypadków niezbędne są plany albo możliwość sprawdzenia na miejscu. Ale są też takie miejsca, gdzie można podkłady policzyć.

Mogę również zapewnić wykonanie terenu przy pomocy SRTM. Nie jest bardzo dokładne (±5m), ale lepsze to niż wszystko płaskie.

Proponowałbym teren niezbyt zurbanizowany.

Jeśli chodzi o scenerie realistyczne, jest dużo możliwości. Na chwilę obecną są ułożone tory od Zwardonia (granica słowacka) przez Bielsko-Białą i Czechowice-Dziedzice. Dalej jest dziura do Katowic, w okolicy Katowic jest sceneria PMPPW - nie posiadająca jednak torów PKP na chwilę obecną. Dalej na wschód, za Krakowem jest Bochnia-Brzesko-Okocim (której dużo brakuje do realistyczności), a na północy, od Częstochowy odchodzi Linia 61 na zachód. Potem jest dziura aż do Szczecina. Podobno istnieją tory dla okolicy Łodzi, ale z paczkami się nie spotkałem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #4 dnia: 11 Września 2008, 21:57:24 »
Gratuluję pomysłu co do edytora :) Można wiedzieć jak oceniasz postępy prac (w %)?

Proponowałbym teren niezbyt zurbanizowany.
Toteż sugeruję trasę niezelyktryfikowaną, z klimatem, prowadzącą przez jakieś wsie :)
Pzdr

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6300
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Września 2008, 00:04:07 »
Nie wiem, jaki %, bo mój program to eksperyment polegający na sprawdzeniu, co z tego wyjdzie. Na razie dodaję rzeczy, które są mi potrzebne do naciągnięcia scenerii na mapę. Nie ma na razie żadnej opcji dodawania nowych torów ani wstawiania i edycji pozostałych obiektów (semafory, budynki). Nie ma też jeszcze edycji terenu - można tylko podnieść tory na poziom SRTM.

Może trasę Wejherowo-Hel?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Września 2008, 20:04:29 »
To może ktoś skończy i napisze misje do Lini61? Sceneria jest zrobiona od podg. Jawornica do Częstochowy Stradom. Potrzeba zrobić stację Lubliniec. Jest już zrobiony węzeł Herby Nowe/Herby Stare. Jak pisałem w moim wątku fps już się polepszył, usunełem błędy. Ja niemam już zdrowia/czasu na zabawy w maxie. Troche wysiłku i będzieci emieć realną trase ;)

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Września 2008, 20:54:15 »
To może ktoś skończy i napisze misje do Lini61? Sceneria jest zrobiona od podg. Jawornica do Częstochowy Stradom. Potrzeba zrobić stację Lubliniec. Jest już zrobiony węzeł Herby Nowe/Herby Stare. Jak pisałem w moim wątku fps już się polepszył, usunełem błędy. Ja niemam już zdrowia/czasu na zabawy w maxie. Troche wysiłku i będzieci emieć realną trase ;)
To jest to! ;) Mógłbym się tego podjąć, ale:
Potrzeba by było osób, które:
a) znają dobrze scenerię, którą proponują (patrz niżej),
b) mogą wykonać, udostępnić materiały na temat tejże linii (zdjęcia, plany),
c) umieją robić tekstury ze zdjęć,
d) umieją modelować.
Jeśli takowe się znajdą (i rozwiążę mój pewien problem) to mogę się tym zająć.
Pozdrawiam

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Września 2008, 21:10:29 »
A więc oferuję pomoc w modelowaniu i robieniu tekstur (jeżeli tyko dostanę materiały)
Już widziałeś co potrafię :)

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Września 2008, 21:28:55 »
Panowie, sceneria jest wykończona w ramach jak pisałem wyżej. Zrobić tzreba Lubliniec. Nie myślcie że ktoś wam poda na tacy materiały ;) Trzeba sobie samemu ruszyć tyłek i załatwić! Ja musiałem SAM se jezdzić pytać prosić itd. Proponuje kolege Krzaq jest z okolic HN albo uśmiech do Defilera z HS. Trzeba samemu się zabrać za to bo jak będziecie czekać na cud to tylko w Irlandii. Takie są realia.

Z mojej strony moge udostępnić plik MAX, plus tekstury jakie zgromadziłem, zdjęcia i plany stacji. Tylko osobą które faktycznie chcą i maja checi na wykończenie. Jeśli macie posadzić dwa drzewa i jeżdzić po tym co jest to SORRY ale szkoda zawracania głowy sobie. Ja kończe misje pisać do nowego Quarka i potem FAJRANT. Scenria Linia61 zostanie historią albo i nie;) Tym bardziej że macie już 95% zrobione. To że GlowaWojtas umie to i owo to wiem ;) Licze na wasze zaangażowanie w sprawie.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Września 2008, 21:44:59 »
Nie myślcie że ktoś wam poda na tacy materiały ;) Trzeba sobie samemu ruszyć tyłek i załatwić! Ja musiałem SAM se jezdzić pytać prosić itd.
@BohunIC: Musiałbym jechać przez pół Polski ażeby obfocić Lubliniec :) Nie liczę, że ktoś poda mi na tacy matreiały, tylko liczę na koleżeńską pomoc paru osób z tamtych okolic.

Z mojej strony moge udostępnić plik MAX, plus tekstury jakie zgromadziłem, zdjęcia i plany stacji. Tylko osobą które faktycznie chcą i maja checi na wykończenie. Jeśli macie posadzić dwa drzewa i jeżdzić po tym co jest to SORRY ale szkoda zawracania głowy sobie. Ja kończe misje pisać do nowego Quarka i potem FAJRANT. Scenria Linia61 zostanie historią albo i nie;) Tym bardziej że macie już 95% zrobione. To że GlowaWojtas umie to i owo to wiem ;) Licze na wasze zaangażowanie w sprawie.
Jeśli znajdą się materiały typu: foty z tej stacji potrzebne do zrobienia otoczenia, modele to mogę się podjąć tego przedsięwzięcia :)
Pzdr

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #11 dnia: 12 Września 2008, 21:50:15 »
Plan Lublinca jest w wątku o Lini61 a otoczenie w internecie np. Kolej.one.pl itd. Ja zdjęć z Lublica nie mam. JEstem za granicą i niemam możliwości wyskoczenia na sesje. Proście ludzi z tych okolic i zabierzcie się za robote, im szybciej tym lepiej.



Powodzenia i jak coś służe poradami ;)

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6300
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Września 2008, 23:28:28 »
Ja dla Linii 61 przyjąłem środek w okolicy Herbów (fragment MASZYNA.INI):
[TEREN]
Linia 61=TEREN2

[TEREN2]
name=Linia 61
PUWG1992.x=488000
PUWG1992.y=312000

Tylko że tory - wg tego, co widziałem ostatnio - trzeba by obrócić o jakieś 20° w lewo. Niestety geoportal.gov.pl nie oferuje tej okolicy - trzeba by sztukować z Googe Maps lub czegoś innego. W załączeniu "dół" Lublińca.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Września 2008, 19:17:16 »
Witam ponownie :) Lubliniec do linii 61 Bohun'a nie będzie zrobiony przeze mnie z powodów, które przekazałem Bohunowi na PW. Ale nie o tym teraz. Tak więc czekam na dalsze propozycje wspólnej scenerii.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Września 2008, 21:16:04 »
Ostatnio przeglądając http://eu07.pl/download/scenerie/ natrafiłem na taki tytuł: Linia 139, więc nie wiem czy jest sens robić tą scenerię skoro ktoś już ją robi :)

Więc tak... Są ułożone tory od Skalitégo (Słowacja) do Czechowic Dziedzic (ok. 75km jazdy), na podstawie map z geoportalu (dość dokładnie), włącznie z bocznicami przemysłowymi, wszystkimi torami bocznymi itp - w sumie ponad 250km torów:

http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/mapa.gif

Odwzorowane są krzywe przejściowe, przechyłki na łukach, profil pionowy (między Czechowicami i Zwardoniem jest ok. 420m przewyższenia). Rozjazdy są zwymiarowane co do milimetra z normami (poza nietypowymi - łukowymi itp.) i nie pasują do standardowych symkowych - trzeba dokończyć nowe modele (w sumie wiele nie zostało do zrobienia, może się w końcu wezmę :P), powstawiane są też wykolejnice i sygnalizacja - (ponad 400 semaforów i tarcz) (bez semaforów w Skalitém), tyle że bez powiązania eventami z torami, semaforów z tarczami ostrzegawczymi itp. Jeszcze perony (road) i kawałki dróg imitujące ważniejsze przejazdy/wiadukty.

Dość dużo jest zrobione, ale żeby to dokończyć potrzeba masę roboty - wymodelowanie terenu (górska okolica, wykopy, nasypy, prawie cały czas pochylenie torów), dróg, rzek, sieć trakcyjna, obiekty (jakichkolwiek tekstur narazie brak) - za to raczej nie ma się co brać bez nagrań trasy z ostatniego wagonu (ew. z kabiny :P) - których ja narazie i tak nie mam czym zrobić. Poza tym uzupełnienie rozjazdów (co z rozjazdami na pochyleniach?), poprawienie sygnalizacji, SHP, eventy. No i byłby mały problem z fps.

Link: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/139.rar (3.4MB)

Po stacjach jest rozstawione pare różnych składów, którymi można ruszyć i jechać wg. rzeczywistych rozkładów (dołączonych do rar-a) - tyle że "na rozkazy" (bez podanych przebiegów) i z rozpruwaniem zwrotnic. Archiwum zawiera też WOS oraz parę modeli sygnalizatorów użytych w scenerii (w tym ToPy, Tr).

Parę screenów:

http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/cd4.jpg - Czechowice Dziedzice
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/cd3.jpg - wjazd do Czechowic od strony Bielska
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/cd5.jpg - rafineria w Czechowicach
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/bb2.jpg - Bielsko Biała Główna
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/ze1.jpg - Żywiec
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/sol2.jpg - podwójny semafor w Soli
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/zdn.jpg - Zwardoń
http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/sk.jpg - Skalité
więcej: http://www.kontrakt-bhp.com.pl/paul/139/


Pozdrawiam, Paweł
« Ostatnia zmiana: 11 Listopada 2008, 22:32:25 wysłana przez Paul »
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6300
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Linia 139
« Odpowiedź #15 dnia: 17 Września 2008, 02:53:12 »
Tory ułożone są dosyć dokładnie, ale nie wystarczająco dokładnie, żeby wygenerować teren z danych geograficznych. Między Zwardoniem a Czechowicami-Dziedzicami jest przesunięcie 50m. Jak na 70km to nie dużo, ale nie da się tych torów przykleić idealnie do mapy PUWG 1992.

Przy ustawieniach domyślnych mojego programu dla Linii 139 (środek scenerii w punkcie 496000,184000 - podzielne przez 8000 ze względu na mapy dla rozdzielczości 128px/km), tory trzeba przesunąć o wektor [2280.5,2009], aby ustawić stację Zwardoń zgodnie z mapą. Aby ustawić Czechowice-Dziedzice, trzeba przesunąć o wektor [2302,1963]. Jakby to się dało naprawić, to teren da się wygenerować moim programem.

Teren mogę z grubsza wymodelować, rozjazdy dam radę uzupełnić (z pochyleniami też jeszcze będziemy kombinować), powiązanie semaforów z eventami w torach też pewnie się da zrobić (odczyt i włączanie S1 po przejechaniu). Najgorzej to chyba z siecią trakcyjną, ale może z czasem jakieś narzędzia dorobię. Co do FPS, to sprzęt jest coraz szybszy, a dużo rzeczy da się jeszcze zoptymalizować (trakcję, modele pojazdów; nawet tory na dużych stacjach można próbować zastąpić teksturami). Trzeba by się też przymierzyć do dzielenia na komórki, żeby stacje dało się wykorzystać na innych liniach (tzn. prostopadłych).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #16 dnia: 17 Września 2008, 07:00:28 »
BB  i CzDz mają dośc imponujący układ torowy. Jak z FPSem do tej pory? :>

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Linia 139
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Września 2008, 10:34:23 »
Między Zwardoniem a Czechowicami-Dziedzicami jest przesunięcie 50m. Jak na 70km to nie dużo, ale nie da się tych torów przykleić idealnie do mapy PUWG 1992.

Te 50m można bez większego problemu skorygować. Zastanawiam się tylko czy nie będzie trzeba poprawić profilu pionowego w paru miejscach - był robiony na podstawie map topograficznych, nie mam dostępu do dokładnych schematów. Jak dokładniej ten teren byłby generowany? Chyba i tak ścisłe otoczenie toru zostało by do zrobienia ręcznie. Jeżeli chodzi o SRTM to nadaje się to na dalszy plan (już z tym próbowałem), tyle że symulator ma zdaje się ograniczony zasięg renderingu do ~1km - zamiast okolicznych gór widać tylko dno doliny. Z rozjazdami to najmniejszy problem, będą w 99% wstawione automatycznie.

BB  i CzDz mają dośc imponujący układ torowy. Jak z FPSem do tej pory? :>

No już robi się nieciekawie :P Zresztą można samemu zobaczyć - wyżej jest link do scenerii.

Pozdr, Paweł
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2008, 10:37:13 wysłana przez Paul »
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Września 2008, 13:59:50 »
Ograniczenie ma 2 kilometry
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6300
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #19 dnia: 17 Września 2008, 15:57:48 »
Plan na generowanie terenu jest taki, że pod samym torem będzie nasyp, utworzony z road. Nasyp ten będzie również w wykopach, gdzie będzie robił za jedną stronę rowu. Równolegle do toru, w miejscu w którym powinien być rów, będą dwie linie ograniczenia terenu. Siatka SRTM ma około 63m×91m (zależnie od miejsca). Trójkąty w niej w pobliżu toru będą ułożone tak, aby linia podziału prostokąta na dwa trójkąty była bardziej równoległa do toru. Do tego w otoczeniu toru będzie zachowany profil przekroju pionowego, tak aby ściany wykopu miał odpowiednie pochylenie. Planuję też zrobić linie lasu, czyli skokową zmianę wysokości oraz linie ograniczające zbiorniki wodne.

Profile pionowe toru trzeba będzie zdefiniować za pomocą płaszczyzn. Jedna płaszczyzna jest określona przez dwa punkty XYZ (leżące wzdłuż gradientu pochylenia). Każdy tor musi mieć unikalną nazwę, wtedy w pliku INI będzie przypisana mu płaszczyzna. Myślę, że jeśli tory mają już odpowiednie pochylenie, to płaszczyzny da się z nich odczytać.

Nie mam jeszcze pomysłu na to, żeby zredukować trójkąty SRTM leżące na jednej płaszczyźnie i oddalone od toru. Najlepiej byłoby w pewnej odległości wstawiać "tło", czyli pionowy bądź ukośny plane z tekturą będącą fotografią terenu "po horyzont".
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #20 dnia: 17 Września 2008, 15:59:44 »
Jeśli chcecie, mogę porobić zdjęcia, jak wygląda stacja w Wilkowicach i okolica stracji. Nagrać zapowiedzi (chociaż wystarczy tylko sygnał przed zapowiedzią, bo reszta jest czytana przez lektora komputerowego) kilka zdjęć, które się mogą na teksturki przydać itp...

BTW
Na bocznicy w W-cach zawsze jakieś EAOS'y stoją, a towarowe na południe przy peronie 1 nawet po kilka godzin czekają. I szlakowe BB-Lipnik - W-ce się zmieniły.
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2008, 18:20:18 wysłana przez Kacu »

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #21 dnia: 17 Września 2008, 18:47:21 »
Plan na generowanie terenu jest taki, że pod samym torem będzie nasyp, utworzony z road. Nasyp ten będzie również w wykopach, gdzie będzie robił za jedną stronę rowu. Równolegle do toru, w miejscu w którym powinien być rów, będą dwie linie ograniczenia terenu.

Chyba lepiej było by zrobić jako mesh - lepiej będzie się potem obrabiać w przypadku mostów, przepustów, nie mówiąc o całej stacji na nasypie, żeberkach itp. W skryptach do 3DS jest takie narzędzie do tworzenia nasypów, nadaje się też do wykopów (tyle że bez rowów) i za pomocą obiektów boolean można to potem połączyć w jedną bryłę z modelem terenu (trzeba jedynie pousuwać wystające/pokrywające wykop trójkąty) - myślałem właśnie o czymś takim. Ale wtedy i tak trzeba ręcznie poprawić teren w okolicy torów aby był na odpowiednim poziomie względem torów - odwzorowanie profilu pionowego linii przeze mnie ma ograniczoną dokładność.

Nie mam jeszcze pomysłu na to, żeby zredukować trójkąty SRTM leżące na jednej płaszczyźnie i oddalone od toru. Najlepiej byłoby w pewnej odległości wstawiać "tło", czyli pionowy bądź ukośny plane z tekturą będącą fotografią terenu "po horyzont".

Siatkę trójkątów można uprościć w wybranym stopniu - narzędzie optimize w 3DS. "Tło" - jak już to tylko w odległości takiej samej, jak oryginalny obiekt (np. łańcuch gór), chociaż nie wiem czy to w przypadku gór ma sens (a narazie i tak niczego nie widać, bo są za daleko żeby były renderowane).

Jeśli chcecie, mogę porobić zdjęcia, jak wygląda stacja w Wilkowicach i okolica stracji. Nagrać zapowiedzi (chociaż wystarczy tylko sygnał przed zapowiedzią, bo reszta jest czytana przez lektora komputerowego) kilka zdjęć, które się mogą na teksturki przydać itp...

Okolice prawie wszystkich stacji znam i mam poglądowe zdjęcia. Najbardziej by się przydały - jak już pisałem - filmy poszczególnych szlaków zrobione z końca pociągów, ewentualnie coś na kształt słupka kilometrażowego z www.lhs.pl - spacer po torach i zdjęcie co 100m w obie strony - to było by nawet lepsze ;)) Zdjęcia na tekstury jak najbardziej - nastawnie, posterunki, budynki stacyjne, magazyny. Zapowiedzi peronowe to raczej detale do zrobienia na sam koniec. Lektor komputerowy w Wilkowicach? No tak, wszystko sterowane przez SIEMENSa w Żywcu - co to się porobiło :P

BTW
Na bocznicy w W-cach zawsze jakieś EAOS'y stoją, a towarowe na południe przy peronie 1 nawet po kilka godzin czekają. I szlakowe BB-Lipnik - W-ce się zmieniły.

Towarowe stoją wszędzie - ruch jest na granicy przepustowości. I do tego te krótkie tory stacyjne ograniczające długość większości pociągów towarowych do 200m. Zdawki z Eaosami też będą, albo z jęczmieniem do browaru w Żywcu ;) Szlakowe wiem że się zmieniły - ale dołączone rozkłady są z 2004/05, kiedy było po staremu. A teraz już prawie wszystkie osobowe na kiblach, brr.

Pozdr, Paweł
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2008, 18:52:38 wysłana przez Paul »
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #22 dnia: 17 Września 2008, 19:58:17 »
A teraz już prawie wszystkie osobowe na kiblach, brr.
Z wagonowych zostały jeszcze Skalnica i Góral (no chyba że o czymś zapomniałem), tylko może być problem z teksturami wagonów (ale to już inny temat). Co do trasy to zaskoczyło mnie że jest na niej aż takie pochylenie, nigdy bym nie pomyślał.
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2008, 20:18:26 wysłana przez REWIZOR »
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #23 dnia: 17 Września 2008, 20:29:00 »
Cytat: Paul
spacer po torach i zdjęcie co 100m w obie strony - to było by nawet lepsze ;)) Zdjęcia na tekstury jak najbardziej - nastawnie, posterunki, budynki stacyjne, magazyny.
Jutro po szkole jak nie będzie padać idę z aparatem na stację.
Zobaczę, kiedy będę miał czas to wyjdę z aparatem na szlak.

BTW
Co do FPS to w Czechowicach i Bielsku miałem po 20 (2,2 GHz, 1GB Ram, 256 MB GeForce 8500GT, MaSzyna na "full") na szlaku 35-60.
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2008, 20:32:04 wysłana przez Kacu »

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #24 dnia: 18 Września 2008, 12:43:10 »
Jutro po szkole jak nie będzie padać idę z aparatem na stację.

Z obiektami spokojnie, narazie jest do zrobienia masa innych rzeczy.

Zobaczę, kiedy będę miał czas to wyjdę z aparatem na szlak.

Nie no, żartowałem, robienie w ten sposób (piechotą z aparatem) 75km ruchliwej linii to chyba jednak nienajlepszy pomysł ;)

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #25 dnia: 18 Września 2008, 15:18:37 »
Cytat: Paul
Nie no, żartowałem, robienie w ten sposób (piechotą z aparatem) 75km ruchliwej linii to chyba jednak nienajlepszy pomysł ;)
Myślałem tylko ok kilometra sfocić:)

Co do torów, to nie mogę wyjechać z bocznicy w Wilkowicach - NullTrack
Szlakowa BB Lipnik - Wilkowice = 50 km/h a nie 40
I 90 % przejazdów na tym odcinku jest automatycznych.
I nie ma zadych zwolnień na torze DO Wilkowic. Od Lipnika patrząc oczywiście:)
« Ostatnia zmiana: 19 Września 2008, 13:03:33 wysłana przez Kacu »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #26 dnia: 20 Września 2008, 22:02:44 »
Widzę, że ucichło...
Znak, że się robi:)

Wiem, że zaczynam trochę od d**y strony, ale jakoś pusto na stajach było, więc wstawiłem tabor (tak jak stoi mniej więcej w realu), ale na razie tylko w Bielsku.

Widok z ul. Wałowej


Perony


Bocznice koło kładki


Bocznice załadowcze


Bocznice z wagonami



Do Bielska jeszcze będę coś wsadzał, potem wezmę się za Żywiec.
Wpisy taboru wyeksportowałem z pliku SCN do osobnych plików INC. Dla każdej stacji osobny plik.
« Ostatnia zmiana: 20 Września 2008, 22:27:11 wysłana przez Kacu »

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #27 dnia: 21 Września 2008, 12:27:10 »

1, 2 - te tarcze to aby na pewno w dobrą stronę patrzą? Jakoś tak dziwnie...
3 - ta Tm to chyba jednak troche za daleko od toru...
4 - liberum veto! Iglice kolejnej zwtornicy przed krzyżownicami poprzedniej?! Panie, takie rzeczy to tylko w tramwajach!
The Frog

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #28 dnia: 21 Września 2008, 12:51:15 »

1, 2 - te tarcze to aby na pewno w dobrą stronę patrzą? Jakoś tak dziwnie...
3 - ta Tm to chyba jednak troche za daleko od toru...
4 - liberum veto! Iglice kolejnej zwtornicy przed krzyżownicami poprzedniej?! Panie, takie rzeczy to tylko w tramwajach!

Wszystko się zgadza.
http://adi.matinf.pl/plany/bielsko_biala_glowna.gif
http://adi.matinf.pl/Galeria/album/stacje/bielsko_biala_glowna/slides/bb29.html (dot 1.2)
http://adi.matinf.pl/Galeria/album/stacje/bielsko_biala_glowna/slides/bb32.html (dot. 3)

Zwrotki miały byc w przyszłości poprawiane
« Ostatnia zmiana: 21 Września 2008, 12:53:35 wysłana przez JONIN_EZT »
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: [Propozycja]Wspólna twórczość - wspólna sceneria.
« Odpowiedź #29 dnia: 21 Września 2008, 21:16:08 »
1, 2 - te tarcze to aby na pewno w dobrą stronę patrzą? Jakoś tak dziwnie...

Wszystkie sygnalizatory stoją tak jak w rzeczywistości :)

Cytuj
3 - ta Tm to chyba jednak troche za daleko od toru...

Stoi tak jak większość, 2.5m od osi toru. Może faktycznie trochę za daleko jak na Tm - to można łatwo poprawić.

Cytuj
4 - liberum veto! Iglice kolejnej zwtornicy przed krzyżownicami poprzedniej?! Panie, takie rzeczy to tylko w tramwajach!

Oj tam, odrobinę za blisko wyszedł. I oczywiście już ktoś to musiał zauważyć :P Ta głowica jest dość upakowana, rozwinięcie na tory boczne było trudne do zrobienia - zobaczę na to jeszcze.

Dla porównania fotka:
http://www.eu07.pl/~pawelo/g29/bbgl_glowica_s.jpg

Nulltracki - to się poprawi - faktycznie coś to się trochę rozjechało w tych Wilkowicach :P Nad trasą zbyt intensywnie raczej nie pracuję - następny etap pt. teren czeka aż znajdzie się dokładniejsza dokumentacja szlaków.

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com