Autor Wątek:  Wagony w nocy  (Przeczytany 20226 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Wagony w nocy
« dnia: 10 Września 2008, 18:00:31 »
Nudziło mi się:




Jak byście chcięli mogę zrobić wszystkie wagony i wystawić...

Offline CT

  • Wiadomości: 281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Września 2008, 18:02:35 »
Mi się pomysł podoba :)

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Września 2008, 18:06:49 »
Tylko tym sposobem jakim ja to robię, to do każdego wagonu są 2 tekstury, oddzielny plik t3d, CHK (jak był jeden wspólny to symek się wykrzaczał) i MMD.




ps.
Jeśli się podoba, to paczkę zrobię, a wątek możnaby było przenieść do "tekstury", "propozycje" albo "na warsztacie".
Po prostu nie chciałem zsaśmiecać tych działów, wrazie jakby pomysł się nie spodobał:)
Reszte popraw sam / REWIZOR

Przeniesiony.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2008, 20:32:00 wysłana przez REWIZOR »

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Września 2008, 19:02:31 »
Porządnie to robisz, podoba mi się Twoja robota. Jestem jak najbardziej na tak, a widok bipy mknącej nocą będzie mi jednym z najmilszych :)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Września 2008, 19:03:06 »
Wystarczy zrobić model dla wersji nocnych scenerii.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Września 2008, 19:04:56 »
Świetny pomysł :) Tylko czy takie oświetlenie pasuje do każdej tekstury? Na jakiej zasadzie to funkcjonuje? Można by takie coś w lokach zrobić ;) odpowiednio dla head i rear driver :)

Offline Ajusto

  • Wiadomości: 150
  • Notatnik;] A nawet ostatnio trasy tworze;]
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #6 dnia: 10 Września 2008, 19:16:24 »
MI także się pomysł podoba. Tylko jedna rzecz. Tekstury są dzienne, tzn okna są z teksturami, które były robione w dzień. Może by tak pożółcić ten fragment tekstury gdzie jest okno, żeby sprawiało wrażenie, że w wagonie świeci się światło takie jak w nocy.
Pozdrawiam;D

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #7 dnia: 10 Września 2008, 19:32:06 »
No pięknie... To żeś ciekawostkę Q w jego exe 'rozbroił' ;d Ciekawe co wymyśli w zamian ;d

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #8 dnia: 10 Września 2008, 20:27:32 »
Pomysł stary ja świat,  ale bardzo trafiony tym bardziej że właśnie ukazała się nocna sceneria. Będzie ich więcej i takie wagony będą potrzebne.
Nie widzę powodu by w katalogach dynamic  nie można umieścić wagonów wersji nocnej i dziennej.
Sprawę załatwić wpisami taboru do scn i po krzyku. Na ten moment nie ma innej metody.
@Ajusto, nie rozumiem tego zdania, nie znamy sosobu w jakim wykonano nocne tekstury.
Cytuj
Tekstury są dzienne, tzn okna są z teksturami, które były robione w dzień.
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2008, 20:30:59 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #9 dnia: 10 Września 2008, 20:28:40 »
ps.
Jeśli się podoba, to paczkę zrobię, a wątek możnaby było przenieść do "tekstury", "propozycje" albo "na warsztacie".
Po prostu nie chciałem szaśmiecać tych działów, wrazie jakby pomysł się nie spodobał:)


Nie piszcie takimi pierdółkami małymi, głupia moda zapanowała. Nie zamierzam biegać z lupą. Wracając do wątku, pomysł bardzo dobry, należy popracować nad teksturą ale to juz chyba szczegóły do poprawy.
Pozdrawiam

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #10 dnia: 10 Września 2008, 20:37:57 »
Poprawiłem kolor świateł: rozjaśniłem na korytarzu i pożółciłem w przedziałach:



Po lewej poprawiony, po prawej stary.

Cytuj
Na jakiej zasadzie to funkcjonuje?

Po prostu skopiowałem w t3d wpis odpowiedzialny za pudło wagonu a w teksturze powycinałem cały wagon i zostawiłem tylko okna (w t3d selfillum = true) i zapisałem jako tga. Są 2 tekstury na wagonie.
Tylko nie wiem jak rozwiązać problem w dzień, gdyż żółte okna będą się wyróżniać.
Chociaż... Nocne wersje wagonów mają oddzielne pliki to można w nocy na takich, a na dzienne scenerie wsadzać zwykłe.
« Ostatnia zmiana: 10 Września 2008, 20:45:33 wysłana przez Kacu »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #11 dnia: 10 Września 2008, 21:24:18 »
Można to by było jakoś za pomocą startera Ra rozwiązać. Chociaż takie zmiany lepiej aby były uwzględnione przez exe jakoś ;]

Offline Marcin1992

  • Wiadomości: 327
  • Nokia Modder
    • Zobacz profil
    • Modyfikacje telefonów Nokia - www.NokiaHacking.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #12 dnia: 10 Września 2008, 22:49:49 »
Ja bym proponował przy module zestawiania składów, gdy dodamy do składu wagon pasażerski, aktywowała by się opcja: "Światła wewnątrz wagonów pasażerskich". Zaznaczenie jej powodowałoby wybranie fizyki i modelu ze światłami. Ra, czy jest możliwa taka opcja?

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #13 dnia: 10 Września 2008, 23:07:15 »
To może ja zaproponuję bardziej uniwersalne rozwiązanie, ponieważ występują również wersje nocne EZT. Mianowicie, aby w pliku nazwie pliku .chk dodać przed kropką wykrzyknik. Wtedy, w zależności od ustawienia time i light przy tworzeniu tymczasowego pliku scenerii ze składami, jeśli byłoby wystarczająco ciemno i istniały by odpowiedniki *!.chk, to one byłyby używane zamiast normalnych.

Innymi słowy, starter sprawdza wpisy time i light. Jeśli jest jasno, uruchamia normalnie. Jeśli jest ciemno, to dla każdego pojazdu bada obecność alternatywnego *!.chk (z wykrzyknikiem) i jeśli taki jest to podmienia. Ewentualnie, w porze jasnej usuwałby te wykrzykniki - przypadkowo pozostawione.

Jednak moim zdaniem to powinno być na poziomie EXE rozwiązane, żeby w .mmd były odpowiednie wpisy co do zmian przy zaciemnieniu, np. włączanie zewnętrznych smug w modelach, jak również powinien być sposób na zapalanie latarń, świateł w oknach budynków itp.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #14 dnia: 11 Września 2008, 00:02:55 »
Poprawiłem kolor świateł: rozjaśniłem na korytarzu i pożółciłem w przedziałach:

Ja myślę, że starsza wersja była jednak lepsza. Na moje oko, to wyszło nawet troszkę zielono ;-). Światło jarzeniowe stosowane w wagonach jest bardziej białe, jak żółte. W kiblach czasami mech zapali te małe zaróweczki zamiast jarzeniówek, to wtedy światło jest żółte...

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #15 dnia: 11 Września 2008, 06:36:23 »
j/w, starsza wersja zdecydowanie lepiej sie prezentuje.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #16 dnia: 11 Września 2008, 16:15:55 »
Oglądałem na YT filmiki i z białym oświetleniem spotykałem się najczęściej w pociągach IC. Osobowe i pośpiechy miały raczej żółto w wagonach.

Cytat: Ajusto
Tylko jedna rzecz. Tekstury są dzienne, tzn okna są z teksturami, które były robione w dzień. Może by tak pożółcić ten fragment tekstury gdzie jest okno, żeby sprawiało wrażenie, że w wagonie świeci się światło takie jak w nocy.

Pierwsza pierwsza klasa.

Ale wagony TLK i barowe będę raczej na biało robił. Tak samo Bh i Bhp.

ps.
Sory @REWIZOR za tą małą czcionkę:)
« Ostatnia zmiana: 11 Września 2008, 17:28:00 wysłana przez Kacu »

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #17 dnia: 11 Września 2008, 18:47:55 »
Już mam pierwszy problem:


To samo w wagonach Bh.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #18 dnia: 11 Września 2008, 18:50:22 »
To hierarchia. Daj parent main tego obiektu. Tam gdzie jest WC i korytarz przy przejściu międzywagonowym - to światlo zoltawe. Bo tam sa zwykle zarowki. A dla tych okienek dawaj parametr SelfIllum: true
Profeta
« Ostatnia zmiana: 11 Września 2008, 21:39:14 wysłana przez Profeta »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #19 dnia: 11 Września 2008, 18:53:47 »
A gdzie jest w Bipie WC bo nie jechałem nią z 3-4 lata...? Pod schodami? Czy na końcu krańcowych członów?

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #20 dnia: 11 Września 2008, 18:55:37 »
Ja mysle o 1xx. Niewiem jakie ma oswietlenie wc i korytarzy bipa. jechałem nią ponad 20 lat temu.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline firefoxfan

  • Wiadomości: 244
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #21 dnia: 11 Września 2008, 19:06:42 »
Mmm bipa... Mam dwie 'pod oknem' więc tak:
Kible pod schodami/w skrajnych na końcu.
Oświetlenie składu: świetlówki.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #22 dnia: 11 Września 2008, 20:17:43 »
Cytat: Monczan_SP32
(...) a widok bipy mknącej nocą będzie mi jednym z najmilszych :)

Mówisz - masz:



Wagon Bh:


« Ostatnia zmiana: 11 Września 2008, 21:12:06 wysłana przez Kacu »

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #23 dnia: 11 Września 2008, 21:56:30 »
Cytat: Monczan_SP32
(...) a widok bipy mknącej nocą będzie mi jednym z najmilszych :)
Mówisz - masz:


Kocham Cię :D

A te żółtawe oświetlenie na korytarzach między piętrami już dorobiłeś? Albo nie widzę, albo mam zmęczone oczy już...

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 312
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #24 dnia: 11 Września 2008, 21:59:08 »
Przy okazji pamiętam że na końcu bipy ale tej starszej z 3 oknami z tyłu to 2 okna to coś ala przedział służbowy, a jedno okno to WC. Po bokach prawe to WC a lewe to od przedzialu sluzbowego. W bipie nowszej to jedno okienko po środku to od przedziału słuzbowego bylo.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #25 dnia: 12 Września 2008, 16:02:10 »
Cytat: Monczan_SP32
A te żółtawe oświetlenie na korytarzach między piętrami już dorobiłeś?

O to chodziło:

?

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #26 dnia: 12 Września 2008, 16:25:48 »
Dokładnie! :D To jest to! :)
ps. Zauważyłem, że o ile wcześniej narzekałem, że ten żółty kolor światła jest bardziej zielonawy, jak żółty, to odkryłem, że być może problem leży w odwzorowaniu kolorów przez mój monitor...

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #27 dnia: 12 Września 2008, 17:07:55 »
A mamy model "starej" bipy? Tej ze spadzistym dachem?

Wagon WRbd:

« Ostatnia zmiana: 12 Września 2008, 17:48:12 wysłana przez Kacu »

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #28 dnia: 16 Września 2008, 18:59:46 »
Witam,
zrobiłem nocną wersję bohuna, tak to wygląda:
[Obrazek przeniesiony do następnego posta]

A co do starej bipy, to chyba nie ma modelu.
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2008, 15:30:59 wysłana przez janek32 »
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Wagony w nocy
« Odpowiedź #29 dnia: 16 Września 2008, 20:33:32 »
Piękne!

A ile FPS spada?