Nie wiem co od strony technicznej np. łączenie poszczególnych map scenerii
Od jakiegoś czasu proponuję robić komórki. Komórka by miała 10-16km średnicy i w środku miała by zawsze (0,y,0), ustawione na węźle siatki kilometrowej PUWG 1992. Komórki byłyby łączone w trasę poprzez
origin (z wielokrotnościami 1000m), dokładnie tak samo, jak kiedyś Testowo zostało połączone z Wielkim Kacem, za pomocą
origin -4000 0 -4000
include testowo2a.scm end
endorigin
Oczywiście brzegi komórek (tory, drogi, teren) musiałyby być dokładnie spasowane. Układ PUWG 1992 obejmuje całą Polskę (i przyległości) w zakresie współrzędnych X,Y=0÷999999 [m] z dokładnością do ±30cm.
Zakładam, że jedną komórkę mogła by robić i skończyć jedna osoba w ciągu pół roku. Można by zacząć od zrobienia komórek w wersji minimalistycznej (tory, teren, drogi, nieco budynków). A potem ktoś inny mógłby taką komórkę ulepszyć - wstawić tła, wymodelować budynki. W ten sposób trasy realistyczne rozwijały by się ewolucyjnie. Ktoś uzupełni komórkę o coś istotnego i inni będą mogli to pobrać, uzupełniają swoje trasy. Ale warunkiem podstawowym jest precyzyjne ułożenie torów i dróg na początku.
no to bez przesady, że coś o 2 metry jest w te czy w te stronę. Dla oka i symulacji nie ma to znaczenia.
Może nie ma. Ja staram ustawiać tory z dokładnością 10cm. Dzięki temu z taką samą dokładnością mogę potem ustawiać pojedyncze drzewa, budynki itd., bez obawy, że mi coś na coś wejdzie.
W moim edytorze są na razie narzędzia do przesuwania, obracania i przestawiania. Dlatego pytam paczki z samymi torami. Bo nawet jeśli narysowane w 3ds, czy jET, to łatwiej jest to przesunąć, niż rysować od zera. Przygotowanie do edycji jest trochę skomplikowane:
- trzeba ściągnąć paczki z mapami (z Geoportalu jednak wolno idzie),
- scenerię zapisać w jednym dużym pliku,
- wybrać scenerię (ja np. edytuję plik SCM, a nie SCN),
- wygenerować połączenia torów,
- otworzyć okno podglądu terenu,
- wybrać okolicę map (nazwa scenerii),
- włączyć wyświetlanie końców,
- ustawić odpowiednie powiększenie,
- włączyć tekstury map,
- wybrać obszar edycji,
- dociągnąć brakujące mapki.
Sama edycja też jeszcze nie jest prosta:
- włączyć rozdzielczość 4px/m,
- zaznaczyć tor do przesunięcia,
- wybrać któryś z końców (Point1 albo Point2),
- wybrać ustawienie punktu,
- zmienić rozdzielczość na 16px/m,
- wypatrzeć środek toru na mapie,
- kliknąć w to miejsce,
- ewentualnie zmienić prosty<->łuk,
- ewentualnie "naprawić" tor po ustawieniu kolejnego,
- ewentualnie przesuwać punkt wzdłuż łuku, aż tory ustawią się odpowiednio.
Można też przesunąć grupę torów:
- wyłączyć mapy,
- wybrać odpowiednią rozdzielczość,
- zaznaczyć tory ograniczające grupę ("tory giętkie"),
- zaznaczyć grupę ("grupa rozlewna"),
- jeśli coś się nieprawidłowo zaznacza - zmienić tory giętkie,
- wpisać wektor przesunięcia i wykonać translację,
- dla obrotu wybrać jeden z torów i jeden z punktów na nim, który zostanie środkiem obrotu, wpisać kąt i wykonać przekształcenie,
- powtarzać operację, aż grupa znajdzie się we właściwym miejscu,
- ewentualnie zmieniać rozdzielczość i przechodzić między krańcami grupy, żeby mieć pewność, że jakiś fragment został ustawiony z dokładnością 0.1m,
- poprawić okolice torów giętkich i końców grupy,
- ewentualnie zaznaczyć kolejne tory giętkie i utworzyć mniejszą grupę w celu jej precyzyjniejszego ustawienia.