Autor Wątek:  Tunel za niski dla Piętrusa (GW)  (Przeczytany 2246 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gagarek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 127
  • JESTEM TROLEM
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Tunel za niski dla Piętrusa (GW)
« dnia: 10 Sierpnia 2008, 18:45:50 »
Tunel za niski dla piętrusa (GW)
Kupione właśnie przez Koleje Mazowieckie piętrowe pociągi nie będą mogły pojechać wyremontowanym niedawno podmiejskim tunelem średnicowym. Okazuje się, że jest za niski dla takich składów.

Informację na ten temat podał wczoraj portal internetowy www.rynek-kolejowy.pl. - Jak to możliwe? Przecież jeszcze przed zakończonym półtora roku temu remontem tunelu jeździły tam piętrusy, które mają podobne gabaryty do tych zakupionych przez Koleje Mazowieckie. Mam nadzieję, że te informacje się nie potwierdzą - powiedziała Marta Milewska, rzeczniczka samorządu Mazowsze, które kupiło w Niemczech 37 piętrowych wagonów.

Prezes spółki PKP Polskie Linie Kolejowe Krzysztof Celiński potwierdził jednak w rozmowie z "Gazetą", że niemieckie piętrusy nie będą mogły pojechać tunelem podmiejskim. Tłumaczy, że w trakcie jego remontu trzeba było zbudować nowe podtorze, które znalazło się wyżej. - Tunel to stara budowla z lat 30. XX wieku. W trakcie prac pod torami odkryto popękane płyty. Nie dało ich się usunąć. Na tym musieliśmy zbudować nowe podtorze. Dlatego jest on niższy niż przedtem - mówi Krzysztof Celiński. Przyznaje też, że piętrus mógłby zawadzać o nowe wentylatory. Uważa jednak, że nie ma problemu, bo piętrusy mogą jechać wyższym tunelem dalekobieżnym przez Dworzec Centralny. Wtedy omijałyby jednak nie tylko Dworzec Śródmieście, ale także stacje Ochota, Powiśle i Stadion.

Tej sytuacji nie mogą pojąć w Kolejach Mazowieckich. - Przecież tunel był remontowany za pieniądze unijne. Musi on spełniać europejskie standardy - oburza się Donata Nowakowska, rzeczniczka Kolei Mazowieckich.

Dodaje, że mimo wielu pytań przewoźnik nie dostał wciąż odpowiedzi w sprawie możliwości przejazdu piętrusami. O wszystkim dowiaduje się przez media lub nieoficjalnie. Piętrusy mają wyjechać już 1 września na trasy z Radomia i z Siedlec do Warszawy. Przedstawiciele Kolei Mazowieckich nie wiedzą jeszcze, czy puszczą je przez Dworzec Centralny. Najprawdopodobniej nie będą jednak mieli wyboru.

Remont tunelu średnicowego wiązał się też z innym skandalami. Nie dość, że prace przedłużyły się o kilka miesięcy, to jeszcze nie chcieli ich odebrać strażacy. W końcu kolejarze wyrzucili wykonawcę z placu budowy. Później na własną rękę musieli dokonywać poprawek. Do dziś są tam problemy z odwodnieniem.

nie wyobrażam sobie jak push pule będą omijać Śródmnieście... Pewnie pojadą przez Centralną - tam będzie bynajmniej nowocześniej... żal of the year, przynajmniej dla mnie. Jak można spartaczyć budowę tunelu w tak rozwiniętym i ważnym dla kraju mieście -.- Takie rzeczy niestety, nie tylko w Erze.

http://pl.youtube.com/watch?v=ooI3EJj7S9o <- I Video zawierające to samo ;)
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2008, 21:36:57 wysłana przez Akvin »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Tunel za niski dla Piętrusa (GW)
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Sierpnia 2008, 19:03:12 »
Tja, skrajnia RULZ!

Tunel nie może włazic w skrajnie. Wagony nie mogą przekraczać skrajni. Pomiędzy skrajniami jest zapas. Czyli problemu być nie powinno, no ale...
« Ostatnia zmiana: 10 Sierpnia 2008, 19:19:35 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline rusek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tunel za niski dla Piętrusa (GW)
« Odpowiedź #2 dnia: 10 Sierpnia 2008, 22:22:31 »
Zaraz, zaraz... jeżeli tunel nie mieści się w skrajni budowlanej to w takim razie kto zrobił odbiór remontu? Czy odbiorca po prostu nie znał skrajni budowli? (wątpię) Czy może jest ukryty w tej całej aferze jakiś przekręt? Ja słyszałem już wiele wersji, ale jakoś żadna nie uraczyła mnie swoją wiarygodnością, może PLK chce puścić push-pulle tunelem dalekobieżnym, aby zarobić więcej pieniędzy za osio/kilometr? (jeżeli się mylę to poprawcie mnie).
Marek Margasiński <Marek 1991, ET221166>