Autor Wątek:  Wydzielone z "Tekstury nieba i wpisy atmo do scenerii."  (Przeczytany 2163 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Gagarek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 127
  • JESTEM TROLEM
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Wydzielone z "Tekstury nieba i wpisy atmo do scenerii."
« dnia: 06 Sierpnia 2008, 15:43:33 »
Witam!

Wiem, że trochę odkopuję temat, ale potrzebuję pomocy, a nigdzie nie mogę tego znaleźć. Otóż, chciałbym nauczyć się robić wpisy Atmo i Light, ale nie wiem, za co odpowiadają te cyfry. Jeśli temat już jest, proszę mnie nie karać, na prawdę go nie znalazłem. A dla tak prostego pytania nie będę zakładał kolejnego tematu w dziale Pomoc. Prosiłbym więc o napisanie np. jakiegoś tutoriala na temat wpisów Atmo i Light.

Pozdrawiam
Gagarem
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2008, 18:49:37 wysłana przez Akvin »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Tekstury nieba i wpisy atmo do scenerii.
« Odpowiedź #1 dnia: 06 Sierpnia 2008, 16:29:44 »
W niektórych sceneriach są opisy komend - np:

atmo 0.7 0.8 0.9 300 1600 0.7 0.8 0.9 endatmo  //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light -500 500 200  0.5 0.46 0.40  0.30 0.33 0.35  0.75 0.74 0.70 endlight //pozycja, kolory RGB skladowych ADS swiatla dziennego

Gdyby to nie wystarczyło, dokładniejszy opis znajdziesz w pliku scenery.doc, o którym oczywiście nie pomyślałeś.

Offline Gagarek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 127
  • JESTEM TROLEM
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tekstury nieba i wpisy atmo do scenerii.
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Sierpnia 2008, 16:40:10 »
O opisach wiem, ale nie o to mi chodzi. Konkretniej, chcę wiedzieć, co oznaczają te cyfry, tzn. jeśli np. we wpisie, który podałeś zrobię tak: atmo 0.5 0.4 0.2 100 1500 0.7 0.8 0.9 endatmo  //atmosfera: kolor nieba, mgla: poczatek, koniec oraz skladowe RGB (0...1)
light 500 200 200  0.7 0.46 0.40  0.30 0.35 0.17  0.75 0.74 0.50 endlight //pozycja, kolory RGB skladowych ADS swiatla dziennego
Na przykład: jeśli we wpisie atmo pierwszą cyfrę zamienię z 0.7 na 0.3, chcę wiedzieć, co mi ona zmieni w scenerii.

A co do "Scenery.doc" - gdzie go mam znaleźć, link, który znalazłem nie działa, a w folderze MaSzyny nie ma w ogóle takiego pliku.

Pozdrawiam

Offline SM31-113

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Tekstury nieba i wpisy atmo do scenerii.
« Odpowiedź #4 dnia: 06 Sierpnia 2008, 16:50:44 »
Ty chyba nie wiesz co to RGB i nawet scenery.doc Ci nie pomoże...

http://pl.wikipedia.org/wiki/RGB

Offline Gagarek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 127
  • JESTEM TROLEM
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Tekstury nieba i wpisy atmo do scenerii.
« Odpowiedź #5 dnia: 06 Sierpnia 2008, 17:28:48 »
Dobra, pobawiłem się tym i wiem o co chodzi.

Moderator - można usuwać te posty (zaczynając od mojego)

Wydzielam.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2008, 18:49:52 wysłana przez Akvin »