Autor Wątek:  Tekstury ET22 by adsim i EU07-033  (Przeczytany 35904 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« dnia: 23 Lipca 2008, 20:03:07 »
Witam. Oto tekstura ET22-732. Jest to moja pierwsza ET22, więc nie jest idealna, ale może komuś się spodoba:)


LINK

Autorem zdjęć jest JONIN_EZT.
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2009, 11:40:31 wysłana przez Akvin »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: ET22-732
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Lipca 2008, 20:14:31 »
Jak na pierwszą teksturę byka jest ok, drobne niedociagnięcia na połączeniu boku i czoła, ale z czasem bedzie coraz lepiej. Dodam jeszcze, że fotki na teksturę robione były na DTK w Gdyni.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET22-732
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Lipca 2008, 18:25:22 »
No niestety - cienie na teksturze...
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
ET22-1145
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Sierpnia 2008, 10:43:46 »
Witam. Przedstawiam kolejną teksturę, tym razem ET22-1145. Autorem zdjęć jest EU07-033.

a tak wygląda ta lokomotywa w rzeczywistości:
http://www.gftk.cal.pl/cpg1418/displayimage.php?pos=-68

Link:
http://www.eu07.pl/userfiles/ET22-1145.zip
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2009, 11:45:44 wysłana przez Akvin »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ET22-732
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Sierpnia 2008, 10:47:01 »
Ładnie się prezentuje, może pokażesz więcej screenów?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
ET22-094
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Sierpnia 2008, 11:19:07 »
Dzisiaj przedstawiam kolejnego byczka:) Tym razem jest to ET22-094. Podziękowania dla EU07-033 za zdjęcia.

Link:
http://www.eu07.pl/userfiles/ET22-094.zip
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2009, 11:53:03 wysłana przez Akvin »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
ET22-529 i 762
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Sierpnia 2008, 22:57:27 »
Witam. Myślę, że nadszedł czas na następne lokomotywy. Tym razem jest to ET22-529:

w rzeczywistości wygląda tak:
http://www.gftk.cal.pl/cpg1418/displayimage.php?pos=-45

Link:
http://www.eu07.pl/userfiles/ET22-529.zip

oraz ET22-762, którą na próbę zrobiłem w 2x większej rozdzielczości (chociaż teraz już nie jestem pewien, czy to ma sens, bo dużej różnicy w jakości nie ma):

i jeszcze zdjęcie:
http://www.gftk.cal.pl/cpg1418/displayimage.php?pos=-58

Link:
http://www.eu07.pl/userfiles/ET22-762.zip

Autorem zdjęć obu maszyn jest EU07-033.
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2009, 21:18:50 wysłana przez Akvin »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
ET22-140 i ET22-186
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Sierpnia 2008, 15:19:30 »
Witam. Dziś przedstawiam dwie kolejne tekstury ze zdjęć EU07-033:
-ET22-140


Link:
http://www.eu07.pl/userfiles/ET22-140.zip

-ET22-186

Dodatkowo zdjęcie tej lokomotywy możecie znaleźć tu: http://www.gftk.cal.pl/cpg1418/displayimage.php?pos=-19

Link:
http://www.eu07.pl/userfiles/ET22-186.zip

Pozdrawiam i życzę miłej jazdy:)
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2009, 21:25:26 wysłana przez Akvin »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
ET41-172
« Odpowiedź #8 dnia: 31 Sierpnia 2008, 17:34:25 »
Witam. Tym razem zrobiłem coś dla odmiany. Jest to ET41-172.

A Tak wygląda w rzeczywistości:
http://www.gftk.cal.pl/cpg1418/displayimage.php?pos=-93

Link:
http://www.eu07.pl/userfiles/ET41-172_1.zip

Autorem zdjęć jest EU07-033.
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2009, 21:28:31 wysłana przez Akvin »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #9 dnia: 31 Sierpnia 2008, 17:51:11 »
A po co robić na stary model?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

EU07-033

  • Gość
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Sierpnia 2008, 18:02:08 »
Po to że zanim wyjdzie nowy to trochę czasu jeszcze minie.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #11 dnia: 31 Sierpnia 2008, 18:08:58 »
Z tego co wiem to model jest już chyba skończony. Nie ma sensu robić na stary model, nie dość, że nie jest za ładny to tekstura również...kolory są za jasne i moim zdaniem za mało kontrastu...przyłóż się do następnych tekstur i poczekaj z ET41 do nowego modelu.
Ja również mam multum materiału na łazowskie i czechowickie ET41 i nie robie je na stary model bo to jest bez sensu.
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2008, 18:10:40 wysłana przez Patrykos »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #12 dnia: 31 Sierpnia 2008, 19:06:28 »
Po to że zanim wyjdzie nowy to trochę czasu jeszcze minie.
Skąd ta pewność? Model jest już skończony w 99%, czeka na parę detali i na kabinę od @Profety i będzie wydany. Skąd wiesz, że to długo potrwa?
Pozdrawiam, Sławek

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #13 dnia: 31 Sierpnia 2008, 19:35:44 »
Wracając do tekstury to jest ona za jasna i widać zbyt duży kontrast pomiedzy jakby przykurzonym pudlem i czarnymi wózkami...
The Frog

EU07-033

  • Gość
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #14 dnia: 31 Sierpnia 2008, 20:17:41 »
Skąd ta pewność? Model jest już skończony w 99%, czeka na parę detali i na kabinę od @Profety i będzie wydany. Skąd wiesz, że to długo potrwa?

Mam takie przeczucie :).

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #15 dnia: 31 Sierpnia 2008, 21:21:09 »
...bez sensu.
Ja tak nie uważam. Patrząc na to z innej strony przynajmniej teraz wiem, że tekstura jest za jasna i nie popełnie tego błędu przy następnych.
Skąd ta pewność? Model jest już skończony w 99%, czeka na parę detali i na kabinę od @Profety i będzie wydany. Skąd wiesz, że to długo potrwa?
Dodam, że w podpisie Profety postęp prac nad kabiną wynosi 30%. Zanim trafi do BT itd. minie trochę czasu:)
Wracając do tekstury to jest ona za jasna i widać zbyt duży kontrast pomiedzy jakby przykurzonym pudlem i czarnymi wózkami...
Właśnie wydaje mi się, że wózki potęgują to wrażenie. Dla porównania screen z innymi wózkami:

Z tyłu widać siódemkę w podobnym malowaniu i ET41 dużo jaśniejsza od niej nie jest.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #16 dnia: 31 Sierpnia 2008, 21:24:13 »
To lepiej rzuć komuś teksturę na testy i popytaj co poprawić. Teraz wygląda dobrze lecz ET41 po Gdańsku nie mają tabliczek na czole z oznaczeniem tylko mają osobne literki.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #17 dnia: 31 Sierpnia 2008, 21:39:42 »
Rzeczywiście, tekstura sprawia wrażenie zbyt jasnej. Ale tutaj raczej jasność i kontrast nie pomogą, przydatne będzie za to nieco "bardziej profesjonalne" narzędzie o nazwie krzywe (oferuje je choćby darmowy GIMP którego sam używam z powodzeniem od prawie czterech lat).

Zauważyłem, adsimie, że w większości Twoich tekstur kolory nie odpowiadają tym w rzeczywistości - choćby w 529. Odeślesz mnie do zdjęć na tekstury. Nic z tego. W rzeczywistości bardzo często wskutek różnych czynników - m.in. warunków atmosferycznych - zdjęcia przekłamują rzeczywiste kolory lokomotywy (taka prawidłowość zaszła także w zdjęciach rzeczonej 529 - wiem stąd, że zdjęcia te miałem, gdyż kiedyś ja miałem robić tę teksturę, wyszło na to, że Ty ją zrobiłeś, ot, życie uczy nas bardzo wiele o ludziach, ale to taka dygresja i nie wracajmy do tego). W takich sytuacjach polecam Ci po ukończeniu tekstury obejrzeć sobie zdjęcia zawarte w Internecie i porównać z barwami tekstury i coś poprawić. Wówczas tekstury będą bliższe realizmowi, a co za tym idzie - lepsze.

Dalej - rozdzielczość. Istotnie, zwiększanie rozdzielczości daje lepszą jakość tekstury. Do pewnego momentu. Wiadomo, że tekstura lokomotywy w rozmiarze 512x512 będzie mniej efektowna od 1024x1024. Ale już rozmiar 2048x1024 to moim zdaniem przesada. Jeśli 1024x512 to Twoim zdaniem za mało, zapisz w formacie "pośrednim" - 1024x1024, wówczas tekstura będzie zajmowała 2 razy mniej miejsca niż 2048x1024, a jakość będzie bardzo zbliżona (że niższa, wiadomo, ale minimalnie). Pisałem też kiedyś o formacie *.tga. Jest to format o tyle korzystny, że oferuje bezstratną kompresję.

I tak z Twojej bitmapy o wadze 6 MB w tym samym rozmiarze uzyskujemy tga o wadze 4,8 MB. Oszczędność aż 20% - to dużo. Może czasem warto to zastosować?
« Ostatnia zmiana: 31 Sierpnia 2008, 21:46:23 wysłana przez EU05 »
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #18 dnia: 31 Sierpnia 2008, 22:34:02 »
Dzięki za rady. Sprawdziłem kilka zdjęć tego loka w różnych galeriach oraz wyprópowałem to narzędzie "krzywe" i wstępnie udało mi się uzyskać taki efekt (tekstura 1024x1024 w .tga):
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #19 dnia: 31 Sierpnia 2008, 23:06:05 »
Teraz chyba trochę przesadziłeś. Z krzywymi trzeba się trochę pobawić.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #20 dnia: 01 Września 2008, 11:36:13 »
Jak dla mnie teraz kolor jest ok.
The Frog

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #21 dnia: 01 Września 2008, 11:43:28 »
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline piotrek0804

  • Wiadomości: 183
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 27
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #22 dnia: 01 Września 2008, 11:57:47 »
Adsim, porownaj sobie kolory :

http://galeria.funthomas.info/details.php?image_id=1764&sessionid=m7g1vvlbacgtoc5d43aiutacg6


Tak, lok jest zbyt jasny ale kolego @Patrykos porównaj sobie datę zrobienia zdjęcia z dzisiejszą. To wrzesień 2006 rok a teraz jest wrzesień 2008 rok, więc w tym okresie 2 lat  lok zdążył już trochę "wyblaknąć" i nie można już z tym zdjęciem porównywać kolorów tekstury. Tyle ode mnie.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #23 dnia: 01 Września 2008, 13:57:31 »
Masz rację, kolega podesłał mi na PW zdjęcie tejże lokomotywy i faktycznie wygląda bardzo podobnie.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #24 dnia: 01 Września 2008, 20:01:06 »
Ok. Zaktualizowałem screeny i linka do Et41-172. Myślę, że teraz już jest w miarę dobrze.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
ET22-340 i ET22-1111
« Odpowiedź #25 dnia: 17 Września 2008, 20:18:57 »
Witam. Przedstawiam kolejne tekstury. Tym razem są to:
-ET22-340 z ZT Żurawica, której autorem zdjęć jest EU07-033

Zdjęcie tej lokomotywy możecie zobaczyć tu: http://www.gftk.cal.pl/cpg1418/displayimage.php?pos=-33

Link:
http://www.eu07.pl/userfiles/ET22-340.zip

________________________________________
Edit:
Wykonałem również wersję ET22-340 z popraiwonymi kolorami, która wygląda tak:


Link:
http://eu07.pl/userfiles/3160/ET22-340.zip
________________________________________

-ET22-1111 z ZT Łódź, której autorem zdjęć jest Kawu


Link:
http://www.eu07.pl/userfiles/ET22-1111.zip

Dziękuję autorom zdjęć za materiały oraz Sigmanowi za sprawdzenie i uwagi odnośnie tekstur:)
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2009, 21:35:03 wysłana przez Akvin »
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #26 dnia: 17 Września 2008, 21:31:27 »
Ehh, niestarannie dopasowujesz kolory, zobacz jakie odcienie ma 340 w rzeczywistości ;

http://www.kpinfo.pl/photogallery.php?photo_id=4855

A jakie ma Twoja tekstura...
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #27 dnia: 17 Września 2008, 21:58:21 »
Zależy z której strony na to spoglądniesz. Fota jest robiona w pochmurny dzień ponadto niebo jest przepalone co wnioskuje że kolory mogą być zdeka niewiarygodne.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #28 dnia: 17 Września 2008, 21:59:38 »
Nie wiem co to za zdjęcie, ale ta lokomotywa aż tak jaskrawa nie jest. Poszukaj sobie innych jej fotek albo spójrz na tą która jest pod screenami.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Tekstury ET22 by adsim i EU07-033
« Odpowiedź #29 dnia: 17 Września 2008, 22:03:48 »
Niestety ale nie mam dostępu do tej galerii, to, że jest w pochmurny dzień i jest przepalone niebo, to nic nie znaczy. Zobacz jak wygladaja inne byki po ZNLE i porownaj je do swojej tekstury (przykład ET22-674 albo 680 autorstwa EU05).


Pozdrawiam
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.