Autor Wątek:  "Nie ma chętnych do pracy na kolei"  (Przeczytany 12502 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
"Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« dnia: 21 Lipca 2008, 15:37:21 »
http://gazetaolsztynska.wm.pl/Nie-ma-chetnych-do-pracy-na-kolei,50494
Tak oto pięknym sposobem kolej zaczyna ubolewać nad tym że a to polikwidowali kolejówki a to średnia wieku maszynisty wynosi 50 lat , chyba wymieniać dalej nie trzeba.Zapraszam do artykułu/prasówki cytat z gazety Olsztyńskiej:
"- Od 15 lat zarząd PKP w naszym regionie nie przyjął żadnego maszynisty do pracy - mówi Zbigniew Malinowski, przewodniczący związków zawodowych maszynistów w Olsztynie, maszynista z 36-letnim stażem. - Na początku - bo nie było takiej potrzeby, później - bo nie było chętnych."
Pozdrawiam.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Lipca 2008, 17:16:15 »
Jak mam zarabiać 1600zł po 20 latach pracy to wcale się nie dziwie, że brak im chętnych.
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Lipca 2008, 18:00:21 »
Jak mam zarabiać 1600zł po 20 latach pracy to wcale się nie dziwie, że brak im chętnych.

To zależy od stanowiska - na warsztacie pewnie nawet tego nie ma (u nas na początek dają 1450 do grupy). Ja bynajmniej nie narzekam mimo 4-letniego stażu kolejowego .

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Lipca 2008, 18:03:40 »
Za 1450 zł to można sobie zarabiać jak się nie ma rodziny czy kogoś na utrzymaniu. Żeby jakoś normalnie zyć to 2500 w górę.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 29
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Lipca 2008, 18:06:13 »
Za 1450 zł to można sobie zarabiać jak się nie ma rodziny czy kogoś na utrzymaniu. Żeby jakoś normalnie zyć to 2500 w górę.

Niestety większość ma rodziny i za tyle pracuje. Ja po 15 latach pracy, jestem pomiędzy wymienionymi kwotami.
Pozdrawiam

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Lipca 2008, 18:58:33 »
Za 1450 zł to można sobie zarabiać jak się nie ma rodziny czy kogoś na utrzymaniu. Żeby jakoś normalnie zyć to 2500 w górę.

@Patrykos, żeby była jasność, 1450 do grupy, czyli "na rękę" masz jeszcze mniej - na początek wychodzi pomiędzy 1100 a 1200 zł. Może i powinno być tak jak piszesz, ale niestety realia w Polsce są nieco inne. Takich ludzi, co na starcie mają 2500 i więcej jest zdecydowana mniejszość - niektórzy przez całe życie nie osiągną tego pułapu...

Offline Żuk

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1085
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Lipca 2008, 20:49:44 »
Ja od kwietnia br. pracuje w ZT Olsztyn i z tego co mnie słuchy doszły wszystkich przyjętych na maszynistów miało być 45 osób, a jest niecałe 20. Z grupy płacowej zaoferowali 1380 brutto

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Lipca 2008, 20:49:56 »
Paweł dowiedziałeś się coś w mojej sprawie? Mi to ciągle odmawiają mimo ze ukończylem TK na wydziale TE. Pieprzona renta na depreche i zasrane okulary :((((( nawet na warsztat sie nie kwalifikuje.


REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 21 Lipca 2008, 21:00:39 wysłana przez REWIZOR »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Lipca 2008, 09:46:03 »
Ja, składając papiery do PKP Energetyki na stanowisko elektromontera dostałem informację, że na początku będę dostawał na rękę około 800zł... Ale oczywiście wymagania zdrowotne mieli niewspółmiernie wysokie, więc tam nie pracuję i nie dziwię się, że wielu nie chce tam pracować...
Pozdrawiam, Sławek

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Lipca 2008, 18:15:40 »
Wymagania zdrowotne jak dla pilotów odrzutowca !!!. Co przeszkadza żeby na warsztacie pracował ktoś taki jak ja. Gość w okularach, itd... (Patrz wyżej).


REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2008, 18:41:33 wysłana przez REWIZOR »
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Lipca 2008, 18:26:06 »
Poczekajcie 5-7 lat, jak im naprawdę zabraknie maszynistów, to te wymagania napewno zmaleją.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline CT

  • Wiadomości: 281
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Lipca 2008, 19:05:34 »
W CM Czerwieńsk na start ( umowa na 1 miesięczny okres próbny ) 1420 zł + 13 % premii.
Po miesiącu 200zł w górę ( umowa na rok ) + szkodliwe itp. Po roku + 164 zł deputatu węglowego + 1,5% stażowego.
Na PKP do jakiś przyzwoitych pieniędzy dochodzi się małymi krokami.
Plusem jest socjal ( wczasy, zniżki, bony, itp. )
Na Dzień Kolejarza też coś wrzucają ( było 250 zł ).
Jak się wykazujesz w pracy, Naczelnik wnioskuje o premię motywacyjną ( nawet 500 zł )

W nawiązaniu do premii, młodzi pracownicy zawsze dostają więcej, ponieważ przy starzejącej się kadrze dyrekcja zachęca w ten sposób do pozostania.

Zresztą: Jaka płaca, taka praca :)

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Lipca 2008, 22:10:15 »
Wymagania zdrowotne jak dla pilotów odrzutowca !!!. Co przeszkadza żeby na warsztacie pracował ktoś taki jak ja. Gość w okularach, itd... (Patrz wyżej).


Dawałem kiedyś na forum filmik z pilotem Boeinga 747 w okularach w czasie podchodzenia do lądowania (czyli kiedy liczy się najbardziej dobry wzrok), więc wymagania do PKP można ustawić na równo z wymaganiami do NASA na astronaute czy komandosa GROM.

Edit: Filmik z pilotem: http://pl.youtube.com/watch?v=ys1-i9-Q0ro&feature=related
« Ostatnia zmiana: 23 Lipca 2008, 22:18:16 wysłana przez Darth Luk »
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Lipca 2008, 23:02:01 »
Tia, tylko jak policzą sobie za parę latek maszynistów, to będą się klepać w czoło, po co takie wymagania dawali...:/
A po 2 to już bardziej się np. kierowca na mieście musi skupić niż maszynista szczególnie przy 40 km/h na dłuuuuuuuuugiej prostej...

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Lipca 2008, 23:25:37 »
Powinni dopuścić do tego aby człowiek z małą i dajmy na to średnią wadą wzroku mógł prowadzić pociągi np. na lokach z Vmax 125 km/h (czyli większość w Polsce), bo i tak na większe prędkości trzeba mieć uprawnienia i wszystko to oczywiście po dokładnych badaniach takiego klienta.

A jeśli chodzi o zarobki to jak na tak odpowiedzialną pracę - płaca jest żenująca i jeszcze się potem dziwią że mechowie do prywaciarzy przechodzą.
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #15 dnia: 24 Lipca 2008, 11:46:10 »
Ja mam takie pytanie od mojego kolegi:
Czy po laserowej korekcie wady wzroku (wada niby niewielka, ale jednak...) jest szansa na dostanie się do pracy, jako maszynista?

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #16 dnia: 24 Lipca 2008, 12:17:16 »
(...)
Czy po laserowej korekcie wady wzroku (wada niby niewielka, ale jednak...) jest szansa na dostanie się do pracy, jako maszynista?
Tak, kolega może dostać się na stanowisko maszynisty, byleby tylko miał parametry wzroku dla kategorii 1 bez potrzeby korzystania ze szkieł korekcyjnych (okulary, szkła kontaktowe).
Pozdrawiam, Sławek

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Lipca 2008, 23:37:08 »
No dobrze, a teraz niech ktoś mi odpowie szczerze z pracujących na PKP: czy noszenie okularów naprawdę może być niebezpieczne czy uciążliwe dla maszynisty, kierownika pociągu, elektronika itp.? Na marginesie widziałem dziś mechanika w EN81 w okularach na oko wyglądające na około 2 - 2,5 dioptrie i jakoś żyję, dojechażdzając do celu.
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #18 dnia: 24 Lipca 2008, 23:46:04 »
(...)Na marginesie widziałem dziś mechanika w EN81 w okularach na oko wyglądające na około 2 - 2,5 dioptrie i jakoś żyję, dojechażdzając do celu.
Powiem tak, połowa ludzi pracujących na PKP nie powinna tam pracować ze względów zdrowotnych. Ta połowa ma badania "załatwione" - to dotyczy pracowników z długim stażem pracy, którzy dużo osób "znają". Powiem też, że jedna przychodnia kolejowa nie jest równa drugiej przychodni kolejowej, są takie do których zgłaszają się na badania ci "niepewni" i przechodzą je bezboleśnie.
Pozdrawiam, Sławek

Offline rusek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 71
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Lipca 2008, 12:19:14 »
Szkła korekcyjne na stanowisku maszynisty są dopuszczalne pod warunkiem, że maszynista ma już za sobą staż pracy, natomiast jeżeli maszynista powinien nosić okulary, a zostanie "przyłapany" przez instruktora, że "nie ma ich na nosie" wtedy może mieć problemy. Natomiast jeżeli chętnemu na maszynistę zostanie wykryta wada wzroku kwalifikująca do przepisania szkieł korekcyjnych wtedy stanowisko maszynisty stanie się nieosiągalne dla tej osoby.
Marek Margasiński <Marek 1991, ET221166>

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2971
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 332
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Lipca 2008, 14:13:33 »
To ja zadam pytanie z innej beczki. Od którego roku życia można zdawać egzaminy na pomocnika maszynisty lub samego maszynistę i jak dlugo muszę pracować na warsztacie jeśli zgłaszam się do pracy do krakowskiej szopy. No ewewntualnie, od którego roku życia mogę zgłosić się do pracy w samym warsztacie ;)

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Lipca 2008, 15:40:56 »
To ja zadam pytanie z innej beczki. Od którego roku życia można zdawać egzaminy na pomocnika maszynisty lub samego maszynistę i jak dlugo muszę pracować na warsztacie jeśli zgłaszam się do pracy do krakowskiej szopy. No ewewntualnie, od którego roku życia mogę zgłosić się do pracy w samym warsztacie ;)

Od momentu zdobycia wykształcenia średniego
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Lipca 2008, 15:51:34 »
Od momentu zdobycia wykształcenia średniego

A posiadacze oprócz matury również np. dyplomów technika elektryka bądź elektronika mają chyba łatwiej... przynajmniej tak mi ktoś mówił:)

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Lipca 2008, 17:23:18 »
Teraz to chyba byle techniczne elektryk czy mechaniczne wystarczy.
Sam chodze do takiej szkoły na profil Technik-Elektryk.
Pozdrawiam.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline Tomcio

  • Wiadomości: 186
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Lipca 2008, 21:10:37 »
W Białymstoku jak chodziłem pytałem jakiś czas temu to mieli to gdzieś. Widocznie Ich ludzie będą żyć wiecznie i się nie starzeją. Po za tym nadal jest tak że jak się nie ma znajomości to daleko się nie "zajedzie"
Poszukuje zdjęć Ep05-03, 22, 26 i Ep09-039 Eu/EP07 - 431 - 1046 najlepiej w rozdzielczości najlepiej minimum 1920/1080 im większe tym lepsze ;) Mogą być skany z dawnych lat. Potrzebne ze względów sentymentalnych. Nie będą rozpowszechniane. Z góry dziękuję

Offline marcepan

  • Wiadomości: 176
  • Kocham SKM...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Lipca 2008, 09:56:21 »
Witam,
 
  Ja chciałbym pracować w SKM Trójmiasto ponieważ tam sytuacja wydaje mi się najspokojniejsza (może dlatego, że ma mało wspólnego z PKP, a być może wkrótce nie będzie od niej zależna).
  Gdy spytałem maszynistę czy można z wadą wzroku przystąpić do kursu i zostać maszynistą ten odpowiedział: ''Można jeżeli nosisz dobre okulary czy szkła kontanktowe, które dobrze poprawiają twój wzrok, a twoja wada nie jest duża to możesz się dostać bez przeszkód.'' Oczywiście miałem na myśli kurs na maszynistę w Szybkiej Kolei Miejskiej.

pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 26 Lipca 2008, 10:10:03 wysłana przez marcepan »
SP/ST/SU45 & EN57/71 LOVER. | Za nastawnikiem: SU45-097 i 196: 0,5 km. | Posiadam dokładne opisy i plany wszystkich lokomotyw spalinowych polskiej produkcji.  

Offline Gagarek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 127
  • JESTEM TROLEM
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #26 dnia: 29 Lipca 2008, 09:00:54 »
http://pl.youtube.com/watch?v=2F89dl26wq8 <- Studio Se-ma-for. To już wiem, czemu nie ma chętnych, żeby na PKP pracować :P To to nic, można przejechać dalej (nic, że 20 km/h w całym bloku, a to akurat wyjazdowy*), gorzej, jak się np. 5-komorowy wjazdowy podczas ulewy wywali na tory.

* - to w Białymstoku o ile nie wymienią, to też tak będzie, tam są tylko kształtowe (no i chyba kilka karzełków)

PS. Nie wiem gdzie to dać, jeżeli to zły temat, to proszę o przeniesienie mojego posta do odpowiedniego tematu.

Offline oko

  • Wiadomości: 283
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #27 dnia: 29 Lipca 2008, 13:44:44 »
ja pracuje w PR teraz ide ustawiacza zrobić sobie a za 2 lata o kurs na pomocnika i maszyniste  bede sie starał. Na reke mam 1190zł....

Skoro już pracujesz na kolei, nastał czas, byś popracował nad swoją pisownią.
Profeta
« Ostatnia zmiana: 29 Lipca 2008, 13:47:05 wysłana przez Profeta »

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: "Nie ma chętnych do pracy na kolei"
« Odpowiedź #28 dnia: 29 Lipca 2008, 14:42:45 »
Jeśli mogę, chcę wtrącić parę słów do tematu. Nikt za te pieniądze na kolej nie przyjdzie. Nie wiem jakie miałby uprawnienia (kolejowe) po średnim, czy wysokim! Tego Nasza władza nie uwzględnia, bo może będzie zagrożenie dla stołków!. W PLK jest parę pomysłów na (dole).., ale rozmawiając z szefem spółki, nie ma akceptacji na pomysły (Nowych) pracowników. Bo po co?, a na co?, wogóle, My wiemy i pracujemy wedle tego co uzgodniliśmy!. Pytanie, kto i za co bierze (te) pieniądze, jak się wszystko sypie!.