Autor Wątek:  Przechyłki  (Przeczytany 2359 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Przechyłki
« dnia: 24 Czerwca 2008, 08:12:28 »
Nie ruszałem tych conrtoli i nie zauważyłem czegoś negatywnego. W scenery.doc, jest napisane, że to są wektory, ale nie wiem tak do końca o co chodzi z nimi. Wiem, że jakiś Bézier czy Geizer czy cuś :)

Trochę się wtrącę bo ostatnio się tym bawiłem. Wszystkie te łuki i flexy w symku tworzone są właśnie za pomocą krzywej Béziera, którą ilustruje obrazek:

I tak, punkt P0 odpowiada punktowi 'point 1' w Maszynie, P3 odpowiada punktowi 'point 2', natomiast 'control vector 1' i 'control vector 2' są to współrzędne wektorów, którymi można, że tak powiem, regulować wygięcie krzywej. Na obrazku są to odcinki P0 do P1 i P3 do P2.
« Ostatnia zmiana: 22 Marca 2009, 22:33:13 wysłana przez Akvin »
-//-

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Przechyłki
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Czerwca 2008, 08:38:21 »
Dokładnie, PEKAP. Ja dawno się tym w notatniku nie bawiłem, ale kiedyś tam to było ;) Te punkty wyznaczają wygięcie krzywej, ale jednocześnie leżą na drodze tej krzywej. Czyli ustalamy współrzędne tutaj na rysunku P1 a następnie odejmujemy tylko za chiny nie pamiętam co od czego :) Czy P0 od P1, czy P1 od P0 i wartości, które otrzymaliśmy wpisujemy jako control vector 1
Tak samo z P2 i P3 :) Tylko wtedy otrzymujemy control vector 2 ;)
Mam nadzieję, że dobrze zrozumiałem :)