Autor Wątek:  Pociągiem przez granice...  (Przeczytany 8258 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Pociągiem przez granice...
« dnia: 26 Czerwca 2008, 12:07:09 »
Witam. Chciałbym się dowiedzieć jak jest z przejazdem pociągu przez granicę. Czy w ogóle są jakieś odprawy czy kontrole? Czy po prostu zmieniają loka i pociąg jedzie dalej? 

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Czerwca 2008, 12:30:10 »
Teraz jak jest schengen to chyba nie ma żadnadnej kontroli zmieniają tylko lokomotywę. U mnie na wschodzie jak pociąg przejeżdża przez granice to jest odprawa celna a w wagonach zmienia się wózki.

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Czerwca 2008, 15:34:06 »
Białoruś i Ukraina nie należą do schengen. Ja chciałbym dowiedzieć się głównie o południe polski, a dokładniej o Zwardoń. Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2008, 15:39:33 wysłana przez _MK_EU7 »

Offline marcepan

  • Wiadomości: 176
  • Kocham SKM...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Czerwca 2008, 16:02:55 »
Witam,

  Zwardoń do przejście graniczne między Czechami a Polską. Czechy jak również Słowacja należą do strefy schengen więc nie ma żadnych odpraw. Tylko zmiana loka będzie na granicy, a jeżeli pociąg prowadzi spalinowóz to ewentualnie do kabiny dosiądzie sie czeski lub słowacki maszynista aby pilotować polskiego.
« Ostatnia zmiana: 26 Czerwca 2008, 16:05:50 wysłana przez marcepan »
SP/ST/SU45 & EN57/71 LOVER. | Za nastawnikiem: SU45-097 i 196: 0,5 km. | Posiadam dokładne opisy i plany wszystkich lokomotyw spalinowych polskiej produkcji.  

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Czerwca 2008, 16:13:56 »
Należy jednak pamiętać, że należy posiadać przy sobie dowód osobisty, legitymację szkolną lub paszport. To, że zniesiono kontrolę graniczną nie oznacza zniesienia wyrywkowych kontroli w pasach przygranicznych.

Pozdrawiam.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2958
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 319
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Czerwca 2008, 16:18:29 »
Tylko zmiana loka będzie na granicy, a jeżeli pociąg prowadzi spalinowóz to ewentualnie do kabiny dosiądzie sie czeski lub słowacki maszynista aby pilotować polskiego.

A`propo, czy jest obowiązek aby mech pochodzący np. z Warszawy znał przepisy Czeskich, Słowackich lub innych kolei zagranicznych?
2) Gdzie najdalej może dojechać pociąg z polskim lokiem na czele i kto go prowadzi?
3) Czy Czescy i Słowaccy maszyniści mieli szkolenia na naszych maszynach?
4) W jakim języku porozumiewają się: polski mech/czeska nastawnia i na odwrót, polski i czeski mech jadący jednym lokiem?

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Czerwca 2008, 16:27:14 »
2) ZTCW to może jechać tak daleko, jak pozwala zasilanie(chodzi o lokomotywy z pantografem za pomocą którym mogą się poruszać po torach kolei obcych). A kto prowadzi to nie wiem.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline MariensPL

  • Wiadomości: 64
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #7 dnia: 26 Czerwca 2008, 16:40:30 »
ad1. Na Słowacji i Czechach są bardzo zbliżone symbole kolejowe, w tym semafory, ograniczenia itd itp do polskich...więc z tym jest najmniejszy problem...
You've seen the butcher.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #8 dnia: 26 Czerwca 2008, 17:16:27 »
>>3) Czy Czescy i Słowaccy maszyniści mieli szkolenia na naszych maszynach?
Skoro nimi jezdza to musieli miec, prawda?

>>A`propo, czy jest obowiązek aby mech pochodzący np. z Warszawy znał przepisy Czeskich, Słowackich lub innych kolei zagranicznych?
Po co mu? Gdyby sie przeniosl do Krakowa i robil znajomosc szlaku np ze Zwardonia do Słowacji to musialby sie ich pouczyc :]

>>Na Słowacji i Czechach są bardzo zbliżone symbole kolejowe, w tym semafory, ograniczenia itd itp do polskich...więc z tym jest najmniejszy problem...
Taaa, zwlaszcza, że np wolno migajace pomaranczowe oznacza cos innego niz szybko migajace pomaranczowe.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #9 dnia: 26 Czerwca 2008, 18:48:42 »
(...) Zwardoń do przejście graniczne między Czechami a Polską. (...)
Między Polską a Słowacją

(...)
>>A`propo, czy jest obowiązek aby mech pochodzący np. z Warszawy znał przepisy Czeskich, Słowackich lub innych kolei zagranicznych?
Po co mu? Gdyby sie przeniosl do Krakowa i robil znajomosc szlaku np ze Zwardonia do Słowacji to musialby sie ich pouczyc :]
(...)
Dokładnie. Znajomy jeżdzi na sukach do Niemiec i ostatnio pokazywał mi instrukcje Niemieckie, których się uczy. Nic z nich nie zrozumiałem, mimo, że były po polsku ;)

>>3) Czy Czescy i Słowaccy maszyniści mieli szkolenia na naszych maszynach?
Skoro nimi jezdza to musieli miec, prawda?
(...)
A np. na granicy z Niemcami chyba nie trzeba, bo nasi jeżdżą do Niemiec. W Węglińcu (20km od granicy) nie widziałem jeszcze ani razu niemieckiego loka, a to ostatni duży dworzec przed granicą, skąd są wypuszczane pociągi z węglem na Niemcy.

Offline nail_bomb

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #10 dnia: 26 Czerwca 2008, 19:30:19 »
Witam
Mój ojciec posiadał uprawnienia do wjazdu na teren Słowacji i Czech, które zdobył w trakcie dodatkowych egzaminów na szkoleniach. Z tego to co wspominał , nie był to dobry wybór z jego strony - więcej stania niż jazdy. Co do sygnalizacji itd., to Mateu ma rację , 60 - 70% jest inaczej niż w RP. Np. ręczny sygnał "odjazd" jest identyczny z polskim sygnałem "do mnie".

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #11 dnia: 26 Czerwca 2008, 20:01:58 »
A ktoś wie jak jest kiedy ruscy wjeżdżają do Polski ?

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #12 dnia: 26 Czerwca 2008, 20:09:39 »
Właśnie dowiedziałem się od mecha, że przekroczyć granicę trzeba z paszportem...:) Pozdrawiam

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #13 dnia: 26 Czerwca 2008, 21:20:04 »
2) ZTCW to może jechać tak daleko, jak pozwala zasilanie(chodzi o lokomotywy z pantografem za pomocą którym mogą się poruszać po torach kolei obcych). A kto prowadzi to nie wiem.

Nie tylko zasilanie, lok musi mieć homologacje na dany kraj żeby mógł wjechać...

Właśnie dowiedziałem się od mecha, że przekroczyć granicę trzeba z paszportem...:) Pozdrawiam

Przez którą granice?
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #14 dnia: 26 Czerwca 2008, 22:17:19 »
Jeżeli już mowa o przejazdach za granice to spytam tylko ile naszych EP09 może wjechac na teren Czech? Wiem, że parę jeździ jako EuroCity Warszawa-CMK-Katowice-Zebrzydowice-Ostrava-Praga, lub jakichś innych relacji w tamte tereny. Pamiętam nawet że jakichś z naszych kibli EN57-113 wjeżdżał na tereny Czech i czy były jeszcze jakieś inne?
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #15 dnia: 26 Czerwca 2008, 22:32:04 »
Wszystkie EN57, które wyjeżdżają z Bielska-Białej wjeżdżają tylko do Czeskiego Cieszyna. A na YT są filmy polskich EuroCity za Czeskimi bądź Słowackimi lokami. A Mechowi chodziło o Polsko-Słowacką granicę.

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #16 dnia: 26 Czerwca 2008, 22:59:05 »
Ale mech musi mieć paszport? Bo pasażerowi wystarczy tylko dowód osobisty.
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

guest1206

  • Gość
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #17 dnia: 26 Czerwca 2008, 23:02:42 »
Jest też po jednej parze pociągów Katowice - Ostrava i Ostrava - Racibórz obsługiwane kiblami. Na pewno jest to EN57-1952 (nawet zdjęcie znalazłem) i EN57-1947
A tak przy okazji: w aktualnym numerze "Świata Kolei" jest artykuł "Obsługa trakcyjna na polsko-czesko-słowackim pograniczu"

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Czerwca 2008, 06:08:39 »
Jeżeli już mowa o przejazdach za granice to spytam tylko ile naszych EP09 może wjechac na teren Czech?
W sumie cztery: 021, 026, 033 i jeszcze jedna której nie pamiętam
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline DAWIDW_PKP

  • Wiadomości: 24
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #19 dnia: 27 Czerwca 2008, 14:18:46 »
Jeżeli już mowa o przejazdach za granice to spytam tylko ile naszych EP09 może wjechac na teren Czech?
W sumie cztery: 021, 026, 033 i jeszcze jedna której nie pamiętam

EP09-035, w tym tygodniu widziałem ją w Bohuminie.

Offline MaciejZ

  • Wiadomości: 344
  • Latamy by ratować ;) Pozdro z góry!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 69
Odp: Pociągiem przez granice...
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Czerwca 2008, 12:11:53 »
Jest też po jednej parze pociągów Katowice - Ostrava i Ostrava - Racibórz obsługiwane kiblami. Na pewno jest to EN57-1952

OT Na mojej miniaturce jest EN57-1952 z Katowic do Ostrawy, zaraz po minięciu Goczałkowic-Zdrój ;) EOT