Autor Wątek:  Taurusy w Polsce?  (Przeczytany 61404 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline gamoń

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #90 dnia: 14 Grudnia 2008, 18:12:19 »
Pytanie dlaczego nie można było zastosować innych podzespołów jest pewnie bardziej złożone zwłaszcza biorąc pod uwagę tamte czasy, ale jeden z powodów który mi się od razu skojarzył to COCOM.

http://pl.wikipedia.org/wiki/COCOM


Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #91 dnia: 14 Grudnia 2008, 20:58:11 »
Tylko pozostaje pytanie, czemu miałby nastąpić taki ruch ze strony Czechów? Bali się konkurencji? Przecież pojęcie "konkurencja" nie istniało w gospodarce centralnie planowanej i ciągniętej za sznurki z Moskwy...

Czesi mają po dziś dzień wielki żal do Polaków za 1968. Więc to może być powód dlaczego nie chcieli z nami współpracować i udostępniać rozwiązań technicznych etc. Takie jest moje zdanie
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #92 dnia: 16 Grudnia 2008, 02:11:34 »
To w sumie miało by ręce i nogi. Czeskie maszyny miały dobre podzespoły, na tyle, że Czesi nie chcieli oddawać ich dla lokomotyw z innych krajów.

Jakie oddawac? Sprzedawac...

Cytuj
Dali więc wygórowane ceny

To sa spekulacje...

Czesi mają po dziś dzień wielki żal do Polaków za 1968. Więc to może być powód dlaczego nie chcieli z nami współpracować i udostępniać rozwiązań technicznych etc. Takie jest moje zdanie

Kolejne niezuasadnione spekulacje...

Jezdze do .cz dosc czesto i jeszcze nie spotkalem sie z jakimikolwiek zalami zwiazanymi z "przyjacielska wizyta wojsk UW".
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2008, 02:30:37 wysłana przez iwan »
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #93 dnia: 16 Grudnia 2008, 15:20:10 »
Jakie oddawac? Sprzedawac...
Sprzedanie jest też w gruncie rzeczy przekazaniem czegoś komuś. Skrót myślowy, mój błąd.
Oczywiście, że to są spekulacje, ja jestem tego świadom i jestem w stanie otwarcie to przyznać. Nie pisałem tego jako pewnik, lecz domysł do rozważenia. W tym momencie jednak uświadamiam sobie, że takie rozważanie krążące wokoło EP09 przekracza ramy tego tematu. Więc zechcę kontynuować, jak ktoś utworzy odpowiedni wątek, a stąd najchętniej bym tego posta usunął.
Jezdze do .cz dosc czesto i jeszcze nie spotkalem sie z jakimikolwiek zalami zwiazanymi z "przyjacielska wizyta wojsk UW".
Dzisiaj już nie...
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2008, 15:23:46 wysłana przez Monczan_SP32 »

Offline Tomnord15

  • Wiadomości: 603
  • Fan ET21
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #94 dnia: 28 Grudnia 2008, 17:57:01 »
Jazda testowa Taurusa.[http://www.youtube.com/watch?v=LcGdD8px6us&feature=related]
T.N

Offline Gumis45

  • Wiadomości: 120
  • STRAŻ TO POWOŁANIE
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #95 dnia: 29 Marca 2009, 09:54:54 »
Husarz jest w Polsce czy gdzieś go wywieźli?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #96 dnia: 29 Marca 2009, 10:53:06 »
Skoro jest w barwach PKP ICC to raczej w Polsce zostanie.
I pewnie dzięki betonowi testy będą wieki trwały...

Offline J@n3K

  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
    • Kolejowe Podlasie
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #97 dnia: 29 Marca 2009, 11:07:59 »
Husarz jest w Polsce czy gdzieś go wywieźli?


Kilka dni temu ktoś mi wspominał, że Husarz jest aktualnie w Austrii? ale na ile to jest prawda nie wiem.
Zawsze chętny do pomocy, w razie potrzeby prosze pisać na PW lub GG.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #98 dnia: 29 Marca 2009, 11:17:13 »
Cytuj
I pewnie dzięki betonowi testy będą wieki trwały...

Przecierz już trwaja wieki! Poza oficjalną prezentacja "taurusa" nic się nie dzieje, jakby przepadł, żadnych wiekszych testów a czasu upłyneło już bardzo dużo.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #99 dnia: 29 Marca 2009, 13:26:38 »
Juz jest w Polsce. Paru mechanikow z Wawy bylo na szkoleniu w Austrii. Niedlugo powinies zaczac jezdzic.

Offline Gumis45

  • Wiadomości: 120
  • STRAŻ TO POWOŁANIE
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #100 dnia: 29 Marca 2009, 13:34:39 »
A jest przystosowany do naszych wymogów? Ma dwa fotele czy jeden?

Offline maksMK

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 33
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #101 dnia: 29 Marca 2009, 13:54:04 »
Jak ma jeden fotel to wstawią taboret :)

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #102 dnia: 29 Marca 2009, 13:54:51 »
Ma dwa fotele...
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Gumis45

  • Wiadomości: 120
  • STRAŻ TO POWOŁANIE
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #103 dnia: 29 Marca 2009, 14:09:59 »
A SHP i czuwak aktywny?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #104 dnia: 29 Marca 2009, 14:14:44 »
A SHP i czuwak aktywny?

Też, ma wszystko co jest niezbędne do poruszanie się po sieci PKP PLK.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Ryszard-san

  • Wiadomości: 214
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #105 dnia: 01 Kwietnia 2009, 12:13:06 »
Troszkę późno, bo dawno nie zaglądałem, ale przypomnę że mieliśmy 4 loki na tyrystorach (czeskich) EM10, później zmodernizowano na falowniki (na IGBT). Widziałem te szafy i baterie kondensatorów służące do wyłączania tyrystorów. Od osób które zajmowały się naprawą tych loków (ZNLE) wiem że było to bardzo zawodne i awaryjne.

Pozdrawiam Ryszard

Ps. Dobry przykład jak było z modernizacją ET22 na 2000, ktoś stwierdził że koszt 3 falowników jest za_duży i został rozruch oporowy - i fakt że lokomotywa ta praktycznie nie nadaje się teraz do jazdy_(smutne, ale prawdziwe).

/ Żuk
« Ostatnia zmiana: 01 Kwietnia 2009, 12:55:36 wysłana przez Żuk »

guest1206

  • Gość
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #106 dnia: 03 Kwietnia 2009, 19:26:09 »
Dobry przykład jak było z modernizacją ET22 na 2000, ktoś stwierdził że koszt 3 falowników jest za_duży i został rozruch oporowy
Żeby był sens instalowania falowników w ET22, trzeba by również wymienić silniki na asynchroniczne a to za bardzo sensu nie ma - już lepiej kupić nową lokomotywę.
Zamiast oporników można do współpracy z silnikami (szeregowymi) prądu stałego zastosować przerywacz prądu stałego, jak to nastąpiło podczas modernizacji EW60.
EM10 też raczej mają silniki szeregowe, więc falowniki służą tam do zasilania obwodów pomocniczych (podczas modernizacji zastąpiono nimi przetwornice maszynowe). Do rozruchu zapewne pozostał przerywacz, aczkolwiek tyrystory zastąpiono tranzystorami IGBT

Offline Arni556

  • Wiadomości: 26
  • W kabinie Flirta Kolei Mazowieckich
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Taurus
« Odpowiedź #107 dnia: 05 Kwietnia 2009, 18:31:11 »
Witam. Dzisiaj w Teleexpresie bylo o Taurusie. Maja dopuscic go pod koniec maja lub jak zle pojdzie to pod koniec wakacji...

Scalono tematy.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 05 Kwietnia 2009, 19:55:08 wysłana przez Akvin »

Offline fuji8

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1145
    • Zobacz profil
    • smk Jaworzyna Śląska
  • Otrzymane polubienia: 752
Odp: Taurus
« Odpowiedź #108 dnia: 05 Kwietnia 2009, 18:49:08 »
Najlepiej by było gdyby go na wakacje wypuścili:)
"Rzeczy niemożliwe wykonujemy natychmiast, cuda zajmują nam nieco więcej czasu"

Offline Charlie89

  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #109 dnia: 05 Kwietnia 2009, 21:01:00 »
A mówili co bedzie obsługiwał? Mam nadzieję że CMKę :D
Z miasta gdzie początek swój bierze Warta a kończy się CMK :)

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #110 dnia: 05 Kwietnia 2009, 21:09:51 »
No uśmiałbym się szczerze, jakby to miała być jakaś linia, powiedzmy, z Vmax=60km/h... Ale pewnie czasem dostanie mu się pociągnięcie pudełek do Poznania.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #111 dnia: 05 Kwietnia 2009, 21:12:30 »
Dlaczego do Poznania? ;] Dlaczego sądzisz że CMK 60km/h? Dodasz 140 i wyjdzie Ci szlakowa w połowie kwietnia...

Z główną stacją Włoszczowa "Gosiewo" xD

guest1206

  • Gość
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #112 dnia: 05 Kwietnia 2009, 21:18:06 »
Pewnie będą jeździć na BWE. W końcu muszą wykorzystać ich "wielonapięciowość". Aczkolwiek najprawdopodobniej PKP IC będzie się chciało pochwalić nowymi lokomotywami, podpinając je do różnych swoich pociągów. Wcześniej jazdy testowe też powinny się odbywać na CMK.
Zaznaczam, że są to tylko moje domysły, niepotwierdzone żadnymi danymi. Wszelkie konkretne informacje w swoim czasie i tak wyciekną do sieci :)

Offline tfrankow

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #113 dnia: 05 Kwietnia 2009, 21:58:56 »
Testy z wagonami na CMK zaczna sie juz niedlugo. W piatek ludzie z Siemensa wgrywali "polskie" oprogramowanie. Taurus teoretycznie powinien smigac 260km/h (200+30%). Najprawdopodobniej lok. beda obslugiwac BWE i Sobieskiego do Wiednia(dziala Indusi i czeski system zabezpieczen). Maj to termin optymistyczny, jesli UTK uzna, ze skoro Taurusy jezdza w calej Europie to nie trzeba ich wnikliwie testowac. Jesli jednak wszystko bedzie w Polskim stylu - to dopuszczone do ruchu moga byc nawet pod koniec sierpnia.

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #114 dnia: 06 Kwietnia 2009, 00:40:11 »
Z PZB/InduSi? To musi miec jakis specjalny wylacznik, inaczej nie da jechac >160km/h bez LZB/ETCS/podobnego, a przy kazdym semaforze w Polsce sprawdzac zwalnianie do 85km/h (1000Hz ma SHP, tak? Czy 500?), a jak wylaczyc normalnym wylacznikeim, to nie da jechac >100km/h, znaczy sie, da, ale bedzie trabic lub gadac "Zugbeeinflussung Zugbeeinflussung Zugbeeinflussung..."
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline tfrankow

  • Wiadomości: 10
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #115 dnia: 06 Kwietnia 2009, 08:16:48 »
Udalo mi sie jechac polskim Taurusem tylko kilka minut i tylko po Olszynce. Z tego co przez ten krotki czas zaobserwowalem: Indusi bylo aktwne (maszynista przez cala jazde wcisniety mial czuwak, jak twierdzil od niemieckiego systemu).

Offline Quork QTar

  • Wiadomości: 201
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #116 dnia: 06 Kwietnia 2009, 09:50:38 »
Taa, mozliwe, jak pisalem. W Polsce czuwak i SHP to jest jeden i ten sam guzik, tak? Co jakis czas, oraz po przejechaniu przez obwod indukcyjny o czestotliwosci 1000Hz, wlacza sie lampka i bzyczek i trza wtedy wcisnac ten guzik?
Niemieckie systemy sa osobno: SiFa (Sicherheitsfahrschaltung) pilnuje, zeby sie nie zasnelo; podczas jazdy trzeba go trzymac i co chwile puszczac, zreguly jest to trzymane noga, n.p. w GT8-100D jest w, jak to sie nazywa, no "gaz" ze tak powiem; przez to, ze to jezdzi czesciowo jako tramwaj, to pod nogami ma dwa pedaly, dzwonek i gwizdek, wiec na SiFa nie ma miejsca.
Sygnaly, oraz niektore ograniczenia predkosci stale i wszystkie tymczasowe ponizej 80km/h sa chronione przez PZB (Punktförmige ZugBeeinflussung, dawniej InduSi, InduktionsSicherung). Sa trzy gatunki pociagow wdg. PZB: Gorny (O, obere Zugart), sredni (M, mittlere ZA) i dolny (U, untere ZA); do ktorego sie gatunku zalicza dany pociag, zalezy od tzw. "odsetkow hamulcowych"; suma masy hamulcowej przez mase skladu, i to razy sto; 80% to jest granica dolna O, innych danych nie znam. Opisze szczegolowo "O", bo pewnie to maja ustawione Taurusy. Sa trzy obwody indukcyjne: 1000Hz, 500Hz i 2000Hz. 1000Hz jest przy Vr0 (nastepny sygnal "stoj") lub odpowiednich w systemach Hl, Ks itp., przy Vr2 (przy nastepnym sygnale 40km/h, chyba ze jest Zs3) lub podobnych, ktore zapowiadaja ograniczenie ponizej 80km/h, czesto przy Lf7 (zapowiedz obnizenia predkosci) "8" lub nizsze, zawsze przy Lf1 (zapowiedz tymczasowego obniznia predkosci) "8" lub nizsze. Po prejechaniu maszynista ma trzy sekundy, zeby wcisnac guzik "PZB Wachsam"; potem pociag sie samoczynnie zatrzymuje bez ostrzezenia, ponownie ruszyc mozna dopiero po calkowitym zatrzymaniu sie. Z reguly sie trzyma guzik wcisniety poki sie przejezdza obok sygnalu. Poki sie trzyma, slychac albo brzeczyk, albo "Zugbeeinflussung Zugbeeinflussung...". Po przejechaniu przez obwod indukcyjny, jesli sie wcisnelo PZB Wachsam, zapala sie zolta lampka "1000Hz" oraz miga niebieska lampka "85"; maszynista hamuje ponizej 85km/h; PZB sprawdza, czy sie miesci pod linia predkosci maksymalnej (mniejwiecej polowa paraboli otwartej na dol); jak sie ja przekroczy, pociag samoczynnie sie zatrzymuje (brzeczyk lub "Zwangsbremsung Zugbeeinflussung Zwangsbremsung Zugbeeinflussung..."), jak przy wszystkich hamowaniach PZB, hamulce  mozna puscic dopiero po zatrzymaniu sie. Obwod 500Hz jest 200m przed sygnalem Hp0 lub podobnym, czasem przy obnizeniach predkosci ponizej 45km/h, zawsze przy Zs3 "3" (obnizenie do 30km/h) przy torach slepych. Nie potwerdza sie go; po przejechaniu automatycznie sie zapala czerwona lampka i miga "85". W momencie przejechania mozna miec maksymalnie 60km/h, sprawdzane jest hamowanie do 45km/h. Przy semaforze Hp0 (stoj) jest obwod 2000Hz; przejechanie go zatrzymuje pociag. Jesli jest z jakiegos powodu aktywny 2000Hz gdzie nalezy przejechac, to trzeba przed nim zwolnic <40km/h i przejechac trzymajac "PZB Befehl". W momencie przejechania zapala sie biala "Befehl 40". Detali omawiac tu nie bede, bo to juz OT, ale co jest wazne: PZB kontroluje na 160km/h zawsze, polskie SHP (1000Hz) aktywuje kontrolowanie 85km/h. Jak sie PZB wylaczy, kontrolowane jest bez przerwy 100km/h.
Zostan, Neda/Spojrz na to miasto
Na wstrzesione fundamenty palacow/Na wysokosc platanow Teheranu
Zwa nas "kurzem", a jesli maja racje/Zanieczyscmy powietrze gnebicielom
Nie idz, Neda

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #117 dnia: 06 Kwietnia 2009, 18:39:11 »
Sobieskiego do Wiednia

Przystanek Katowice Piotrowice wita, ze mną na czele ;]

Offline Jaqb

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #118 dnia: 16 Maja 2009, 13:47:39 »
Lok Bombardiera nie spełniał wymagań. A Zwłaszcza jednego: nie miał dopuszczenie w żadnym kraju. Bo nie został jeszcze wyprodukowany :P

Z tego co mi wiadomo Bombardier w spadku po pafawagu ma prawa do Epoki.
Btw, studenci z PWr mogli by cos w ramach prac in><zynierskich zaprojektowac ;)


REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 16 Maja 2009, 15:42:53 wysłana przez REWIZOR »

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Taurusy w Polsce?
« Odpowiedź #119 dnia: 21 Maja 2009, 23:11:49 »
http://oderbahn.od.funpic.de/Bilder_DSO/E183602.jpg
Nr 2 dla PKP IC :)


   « Dodano: 28 Maja 2009, 10:35:51 »
Taurus przy 200km/h.
« Ostatnia zmiana: 28 Maja 2009, 10:35:51 wysłana przez uetam »