Według mnie modernizacja kabiny, instalacja klimatyzacji i przede wszystkim wymiana silnika to zmiany na lepsze. Silnik SU45 jest za słaby do ciężkich pociągów towarowych, jest też już dość stary i wysłużony, więc zmiana na mocniejszą jednostkę będzie bardzo korzystna. SU45 była przestarzała już w trakcie wdrażania do produkcji, także modernicacja jej się przyda.
Co do reflektorów, to myślałem, że wstawią jej normalnego zeza w garnkach, tak jak gagarinom, ale jednak montują światła takie jak mają ET22-200x, chociaż myślę, że całkiem niepotrzebnie. Jednak to już ich wola, ich wymysł. Ludziom z PKP/Pesy nie zależy na tym, żeby lokomotywa wyglądała tak, jak życzą sobie tego miłośnicy kolei, więc miejcie to na uwadze.
No nie cieszycie się, że będzie coś nowego, jedynego w swoim rodzaju? To tylko jedna SU45, przecież jest ich dużo, nie zmodernizują wszystkich!