Autor Wątek:  Hamulec Knorr'a.  (Przeczytany 15225 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline paul4402

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Hamulec Knorr'a.
« dnia: 03 Maja 2008, 15:45:31 »
Model i kabina owszem ładne ale zastrzeżenia mam co do fizyki hamulca, ponieważ ciśnienie w głównym przewodzie na exe z dizelpacka spada tylko na dwóch ostatnich pozycjach kranu (tak samo jak w ET21 bo to jest chyba ten sam wpis w chk) i do wyboru jest tylko hamowanie ostre i bardzo ostre. Nie wiem czy tak ma być i dlatego pytam się znawców jak pozmieniać wpisy w chk, żeby chodziły wcześniejsze pozycje? Tyczy się to tylko EP03, EU04 i ET21.

Wydzielam.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2008, 20:35:31 wysłana przez Akvin »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: EP03 v 1.0 do pobrania i sprawdzenia.
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Maja 2008, 16:01:21 »
Tak ma być, to jest kran systemu Knorra. Odsyłam do instrukcji kolejowych w celu zapoznania się z obsługą.

Podrzucam dwa linki ze strony http://kolej.krb.com.pl/
http://kolej.krb.com.pl/cw1/rozdz9.html - obsługa
http://kolej.krb.com.pl/cw1/zal8.html - pozycje
« Ostatnia zmiana: 04 Maja 2008, 20:33:53 wysłana przez Akvin »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: EP03 v 1.0 do pobrania i sprawdzenia.
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Maja 2008, 16:20:20 »
To jest 6-cio położeniowy zawór maszynisty typu H14K1 firmy Knorr ;)
(następca Westinghouse`a, który był 5-cio położeniowy).
Wadą H14K1 jest to, że maszynista nie ma możliwości stopniowego odhamowywania hamulca zasadniczego, natomiast może z niego stopniowo upuszczać ciśnienie, przez co następuje stopniowy proces hamowania pociągu.
Aby łatwiej zrozumieć wyobraź sobie, że stopniowo otwierasz kurek końcowy przewodu głównego hamulcowego spuszczając powoli ciśnienie a następnie kurek zamykasz.
Żeby zahamować pociąg najlepiej posługiwać się klawiszami 3 i 9 (przynajmniej mi jest wygodnie)
W celu zahamowania pociągu z pozycji 4 kliknij klawiszem 3 razy klawiszem 3 (przy czym trzecie kliknięcie na ok. 0,5 sek. a następnie kliknij klawiszem nr 9) -powinien nastąpić spadek ciśnienia o około 0,5 Bara w pgłównym przewodzie hamulcowym).
Tak jest na 100% w realu.
Ja natomiast mam problem inny :( może innym to nie przeszkadza, ale ja podczas prowadzenia pojazdu chciałbym oglądać pulpit aż do nastawnika a w EP03 niestety jest ciaśniutko (tak samo jak w SN61) czy można temu zaradzić?
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2008, 17:00:59 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: EP03 v 1.0 do pobrania i sprawdzenia.
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Maja 2008, 16:54:19 »
Wadą H14K1 jest to, że maszynista nie ma możliwości stopniowego odhamowywania hamulca zasadniczego, natomiast może z niego stopniowo upuszczać ciśnienie, przez co następuje stopniowy proces hamowania pociągu.
Zgłaszam sprzeciw.

To jest wada układów "poniżej" Kk, dokładniej rozdzielaczy powietrza. Nie ma to związku z zastosowanym kranem hamulca. Mając wagony z hamulcem Kk wzwyż (Hik, KE), SW, O odhamują one stopniowo po podniesieniu ciśnienia w PG.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2008, 16:55:55 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: EP03 v 1.0 do pobrania i sprawdzenia.
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Maja 2008, 17:06:15 »
A ja mimo wszystko podtrzymuję zdanie powołując się na budowę i zasadę działania H14K1, którego budowa uniemożliwia stopniowe odhamowanie. Odpowiednią dokumentację mogę udostępnić dopiero w poniedziałek :(
Zresztą może ktoś z Was ma podręcznik Langera przy sobie (z tego co pamiętam ten zawór rozrządczy był w nim super objaśniony).
Co do wagonowych zaworów rozrządczych, odhamowują one stopniowo w zależności od zastosowanego ciśnienia w głównym przewodzie hamulcowym.
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2008, 17:11:22 wysłana przez EU40 »
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: EP03 v 1.0 do pobrania i sprawdzenia.
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Maja 2008, 17:55:29 »
Co do Knorra to tu link o działaniu zaworu maszynisty niestety po niemiecku ale są rysunki więc łatwo zrozumieć http://www.bremsenbude.de/seiten/fuehrerbremsventil04.htm
http://www.bremsenbude.de/seiten/fuehrerbremsventil05.htm
http://www.bremsenbude.de/seiten/fuehrerbremsventil06.htm Napełnianie i jazda
http://www.bremsenbude.de/seiten/fuehrerbremsventil07.htm podwójna trakcja i ustalenie stopnia hamowania
http://www.bremsenbude.de/seiten/fuehrerbremsventil08.htm hamowanie i hamowanie nagłe
« Ostatnia zmiana: 03 Maja 2008, 17:58:00 wysłana przez MichałŁ »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: EP03 v 1.0 do pobrania i sprawdzenia.
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Maja 2008, 18:30:17 »
A ja mimo wszystko podtrzymuję zdanie powołując się na budowę i zasadę działania H14K1, którego budowa uniemożliwia stopniowe odhamowanie. Odpowiednią dokumentację mogę udostępnić dopiero w poniedziałek :(
Zresztą może ktoś z Was ma podręcznik Langera przy sobie (z tego co pamiętam ten zawór rozrządczy był w nim super objaśniony).
Ja dalej utrzymuję, że jest to kwestia zamontowanego w lokomotywach rozdzielacza powietrza, a nie kranu maszynisty.

Budowa i zasada działania? Dam w jazdę/napełanianie i potem w odcięcie - musi zadziałać.

EDIT: wydzielić?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline EU40

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2206
  • MD Kraków Prokocim
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 397
Odp: EP03 v 1.0 do pobrania i sprawdzenia.
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Maja 2008, 19:47:44 »
Ok
tylko że zawór maszynisty steruje pracą hamulca zespolonego pociągu, natomiast zawór rozrządczy czy to lokomotywy lub wagonu odbiera sygnały ,,wysyłane" przez zawór maszynisty, decydując o tym jak mają zareagować urządzenia hamulcowe. W związku z tym zawór rozrządczy lokomotywy nie może wpływać na pracę zaworów rozrządczych wagonów!
Przepraszam youBy że wchodzę zbyt głęboko w ten temat.
Już nie rozwijam tego wątku
Rozczyn dzieł Marksa wlany w bydląt czaszki
Wytwarza z mózgiem przedziwną miksturę.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: EP03 v 1.0 do pobrania i sprawdzenia.
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Maja 2008, 20:13:50 »
Chyba mnie nie rozumiesz:
z Twojego posta (przed edycją) zrozumiałem, że kran H14K1 nie umożliwia stopniowego odhamowania wagonów. Co więcej, nie widzę miejsca, w którym napisałem, że "zawór rozrządczy lokomotywy może wpływać na pracę zaworów rozrządczych wagonów".

Jak dla mnie, to jeszcze nie weszliśmy za glęboko :)

EDIT: A przepraszam, skrót myślowy:
Cytuj
Ja dalej utrzymuję, że jest to kwestia zamontowanego w lokomotywach rozdzielacza powietrza, a nie kranu maszynisty.
Chodziło mi oczywiście o niemożność odhamowania stopniowego tylko lokomotywy.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.