Autor Wątek:  Dopasowanie ...  (Przeczytany 3806 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Dopasowanie ...
« dnia: 19 Kwietnia 2008, 11:59:01 »
Witam. Jak zauważyłem wszystkie obiekty w symku stoją pod kątem 90 stopni do płaskiego terenu. Czy można to zmienić bez ingerencji w plik *.inc lub *.t3d? Może przedstawię to na schematycznym rysunku.

Jak jest:
legenda:
l - drzewo
/ - teren

Rysunek:
 l/
/

Czy tak może być:
legenda:
\ - drzewo
/ - teren

Rysunek:
    \/
    /

Dla lepszego zrozumienia o co mi chodzi daję screen z Trainza:
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/5522c1030b5a6cc1.html
Zwróćcie uwagę na trawę "posianą" na pochyłym terenie.
(Głównie chodzi o to czy można zrobić tak, żeby obiekty dopasowywały się do terenu?)

Proszę o rzeczowe odpowiedzi.
Pozdrawiam

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dopasowanie ...
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Kwietnia 2008, 12:08:42 »
Zaznacz obiekt, który chcesz obrócić, przejdź na widok LEFT, kliknij prawym klawiszem myszy na tym obiekcie i wybierz obcje ROTATE (służy ona do obracania obiektów), i obróć o tyle stopni o ile musisz.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6300
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Dopasowanie ...
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Kwietnia 2008, 12:11:12 »
Obiekty same nie dopasują się do terenu, ponieważ nie są do niego przyczepione.

Innymi słowy, to całkowity zbieg okoliczności, że drzewa są poziomie terenu.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dopasowanie ...
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Kwietnia 2008, 12:25:43 »
Zaznacz obiekt, który chcesz obrócić, przejdź na widok LEFT, kliknij prawym klawiszem myszy na tym obiekcie i wybierz obcje ROTATE (służy ona do obracania obiektów), i obróć o tyle stopni o ile musisz.

Drzewa czy semafora na skos nie obrócisz bez zmian w pliku .inc - masz w nim taki wpis: (tu akurat tree.inc - w pliku semafora jest inaczej)

rotate 0 (p5) 0

Co oznacza, że plik pobiera kąt obrotu tylko jednej osi...

Offline firefoxfan

  • Wiadomości: 244
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dopasowanie ...
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Kwietnia 2008, 12:40:27 »
Ewentualnie przed wpisem include dać rotate x 0 y, a po end - endrotate.

EDIT:
1. Nie endrotate, tylko rotate 0 0 0
2. Rotate w incu 'nadpisuje' rotate przed incem, więc to co podałem nie działa...
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2008, 13:41:41 wysłana przez firefoxfan »

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dopasowanie ...
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Kwietnia 2008, 12:56:37 »
Cytat: ZiomalCl
Drzewa czy semafora na skos nie obrócisz bez zmian w pliku .inc - masz w nim taki wpis: (tu akurat tree.inc - w pliku semafora jest inaczej)

Zaznacz sobie obiekt, daj widok PERSPECTIVE, opcja ROTATE i obracasz w każdą dowolną strone, nawet na skos.

EDIT: O to chodzi: http://img337.imageshack.us/my.php?image=obrtzw0.jpg ?
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2008, 13:03:03 wysłana przez mk1992 »

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Dopasowanie ...
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Kwietnia 2008, 13:46:13 »
EDIT: O to chodzi: http://img337.imageshack.us/my.php?image=obrtzw0.jpg ?

Być może ;) ... ale czy mógłbyś pokazać jak to w symku wygląda?

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dopasowanie ...
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Kwietnia 2008, 13:50:42 »
To co na screenie widać, to jest obrócona bramka po skosie, będzie w symku wyglądać tak samo jak w maxie. Z tym, że w tym przypadku co ja pokazałem, musiałbym odpowiednio wymodelować teren i trochę podnieść bramke, ponieważ gdy się dobrze przyjrzeć lewe ramie jest "pod ziemią".

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dopasowanie ...
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Kwietnia 2008, 13:53:37 »
Zaznacz sobie obiekt, daj widok PERSPECTIVE, opcja ROTATE i obracasz w każdą dowolną strone, nawet na skos.

Nie rozumiesz... W 3ds'ie to co innego. Skrypty eksportują potrzebne parametry danemu plikowi .inc - więc nawet jeśli obrócisz na skos jakiś obiekt w 3ds'ie - to informacji na temat obrotu po skosie skrypty nie wyeksportują... Trzeba robić zmiany w pliku inc.

Pamiętaj, że mowa o pliku INC! Nie o wstawianiu od razu modelu bezpośrednio do scenerii... To jest różnica.
« Ostatnia zmiana: 19 Kwietnia 2008, 13:55:08 wysłana przez ZiomalCl »

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Dopasowanie ...
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Kwietnia 2008, 13:57:52 »
Już rozumiem.

Offline Sm 42 driver

  • Wiadomości: 320
  • Trasopisarz
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 70
Odp: Dopasowanie ...
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Kwietnia 2008, 14:56:30 »
Zaznacz sobie obiekt, daj widok PERSPECTIVE, opcja ROTATE i obracasz w każdą dowolną strone, nawet na skos.

Nie rozumiesz... W 3ds'ie to co innego. Skrypty eksportują potrzebne parametry danemu plikowi .inc - więc nawet jeśli obrócisz na skos jakiś obiekt w 3ds'ie - to informacji na temat obrotu po skosie skrypty nie wyeksportują... Trzeba robić zmiany w pliku inc.

Pamiętaj, że mowa o pliku INC! Nie o wstawianiu od razu modelu bezpośrednio do scenerii... To jest różnica.

Czyli aby obrócić trzeba wstawić bezpośrednio plik *.t3d? Czy tak można?

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Dopasowanie ...
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Kwietnia 2008, 15:10:38 »
Czyli aby obrócić trzeba wstawić bezpośrednio plik *.t3d? Czy tak można?

Gdy wstawiasz jakiś model - tak. Jeśli jednak chcesz obrócić coś z pliku inc (np. drzewo), to wtedy trzeba go modyfikować (najlepiej zapisać jako nowy, inny plik - wtedy nie będzie trzeba modyfikować wpisów do scenerii we wszystkich trasach żeby nie wywalało abnormal'a).