Autor Wątek:  E30 = 160 km/h??  (Przeczytany 18229 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #30 dnia: 08 Marca 2010, 22:27:30 »
Na rozjazdach 40,41 (te do Siechnic) bodajże jest ograniczenie do 80.? Co to za bzdura!? Rozjazdy na WBA na zboczenie mają prędkość do 60km/h. Jeśli nikt nie pracuje w PLK we Wrocławiu, to nie może wiedzieć o przyczynach tegoż ograniczenia. Wyremontowany odcinek od WBA do Oławy ma ograniczenie z różnych powodów! Tory były układane w sezonie jesienno- zimowym, w Zębicach-Wr. tory były podnoszone o prawie metr (zrobiono usyp ziemny). Następną przyczyną ograniczenia prędkości jest nieodpowiedni stan szyn (większa połowa szlaku jest ułożona z pozostałych szyn po zerwaniu przęseł). Technicznie szlak jest gotowy (prócz stacji Brochów) do jazdy 160km/h. Jeśli znajdą się pieniądze na nowe szyny przystosowane do technicznej dokumentacji szlaku, to za .... lat pojedziemy od Wrocławia w stronę Oławy te 160km/h. Stacja Brzeg za nie długi czas zostanie oddana do użytku. Pozostaje wyprofilowanie łuków od stacji Wrocław główny WGB przez stację Brochów do nastawni WBA. Kiedy to nastąpi? Najstarsi gorole tego nie wiedzą.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #31 dnia: 08 Marca 2010, 23:13:47 »
Nie, chodzi mi że na wprost jest 80 a na zbocze jest 40. Kwestia odwodnienia też pozostawia wiele do życzenia: w lipcu nasyp się rozjechał po deszczu. W Oławie na stacji jest ograniczenie do 100 lub 110 ze względu na łuk. Z tego co rozmawiałem z mechanikiem pracującym w IC to wspominał o jednym z łuków w stronę Oławy (nie pamiętam już w którym miejscu) mówił, że nie da się go przejechać 160.
Mam wielką nadzieję, że masz rację i po remoncie który ma być za niedługo będziemy jechać te 160 km/h. Póki co, od kiedy dojeżdżam do Wrocławia regularnie (5 lat), pod wiaduktem za Brochowem (tam gdzie E30 przecina dołem cztero-torowy wjazd/wyjazd na Brochów towarowy) w stronę Głównego, jest wyboczenie toru z którym sobie do tej pory nie poradzono.

Co do tych rozjazdów (40,41) to jak tylko będę miał możliwość to się zapytam mechanika.

Edit:
Tak jak napisałem zrobiłem. Mechanik powiedział, że na tych rozjazdach dopuszczalna jest prędkość 40km/h w kierunku odgałęźnym.
« Ostatnia zmiana: 09 Marca 2010, 13:48:37 wysłana przez Krzysiek »
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #32 dnia: 09 Marca 2010, 14:40:14 »
Tak jak napisałem zrobiłem. Mechanik powiedział, że na tych rozjazdach dopuszczalna jest prędkość 40km/h w kierunku odgałęźnym.

A na wprost 80km/h z WOSu z powodu złego stanu rozjazdów.


   « Dodano: 09 Marca 2010, 14:45:02 »
Tory były układane w sezonie jesienno- zimowym, w Zębicach-Wr. tory były podnoszone o prawie metr (zrobiono usyp ziemny).
Aha, czyli tory ułożone jesienią, nawet po kilku latach nadal nie nadają się do jazdy 160km/h :-) ?

Następną przyczyną ograniczenia prędkości jest nieodpowiedni stan szyn (większa połowa szlaku jest ułożona z pozostałych szyn po zerwaniu przęseł).
Większa połowa szlaku ułożona ze starych szyn? Nic podobnego!

Technicznie szlak jest gotowy (prócz stacji Brochów) do jazdy 160km/h.
Prócz stacji Wrocław Brochów, Oława, Brzeg i 32km szlaku to reszta jest na 160km/h, czyli około połowa odcinka Wrocław - Opole.

Stacja Brzeg za nie długi czas zostanie oddana do użytku.
Ale także na 120km/h, a nie na 160km/h.


Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #33 dnia: 09 Marca 2010, 16:49:21 »
Piotrek, masz jakąś tezę na poparcie swojego posta względem ułożenia szyn na szlaku WBA-Oława? Chętnie się dowiem kto dał kasę na nowe szyny! Co do stacji Brzeg, to przecież normalne że w stacji, w peronach nikt nie da zgody na jazdę z prędkością 160km/h.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #34 dnia: 09 Marca 2010, 16:54:35 »
A co z kwestia 'uleżenia' się toru? Nie jest czasem tak, że przez tor musi przejechać x ton, żeby można było podnieść szlakową do planowanej?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #35 dnia: 09 Marca 2010, 17:01:25 »
Przecież napisałem, że tory układane były w sezonie jesienno-zimowym. Tory na kilku odcinkach były podnoszone do góry. Rozprężenia i naprężenia torów co jakiś czas trzeba poprawiać, przy układaniu nowego toru z nową podsypką. Kiedy to wszystko będzie technicznie sprawne?... To pytanie trzeba zadać inżynierom co kasę za to wzięli.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #36 dnia: 09 Marca 2010, 19:41:45 »
Co do stacji Brzeg, to przecież normalne że w stacji, w peronach nikt nie da zgody na jazdę z prędkością 160km/h.

A to niby dlaczego? Są w Polsce stacje z peronami, przez które można jechać 160km/h (Okmiany, Zebrzydowa).

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #37 dnia: 09 Marca 2010, 21:31:47 »
Pewnie te stacje mają przystosowane perony, wiaty, tunele technicznie do prędkości 160km/h. Niestety Brzeg takiego standartu mieć nie będzie.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #38 dnia: 09 Marca 2010, 21:36:22 »
Perony jak każde inne, wiaty są, jakie są, przejść podziemnych brak ;)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #39 dnia: 10 Marca 2010, 08:16:51 »
Niestety Brzeg takiego standartu mieć nie będzie.

Właśnie w tym cały problem: dlaczego mieć nie będzie? A może zrobią tak jak ze stacjami Legnica i Węgliniec. W Legnicy przed modernizacją prędkość rozkładowa 100km/h przez stację, po modernizacji 60km/h, a w Węglińcu przed - 120km/h, a po - 80km/h...

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #40 dnia: 10 Marca 2010, 09:07:24 »
Modernizacja Węglińca?
Czas na tej stacji zatrzymał się przecież 20 lat remu (równiutki tydzień temu tam byłem), co mnie trochę boli, bo mam sentyment do tej stacji. A to, że są tory nowe, to zauważyłem jak przeleciałem 80 km/h koło szopy i zdjęcia trochę się rozmazały;/
Ale mogli by zająć się budynkiem stacyjnym, który jest w opłakanym stanie. Jak tata mi opowiedział, co tam było 20 lat temu jak mieszkał w Węglińcu, to aż mi się pięści zacisnęły na beton PKP.
Jak już modernizują linię, to mogli by zająć się budynkami stacyjnymi. A to duża stacja węzłowa kilka kilometrów od granicy, więc powinna się jakoś prezentować...

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #41 dnia: 10 Marca 2010, 12:30:33 »
Modernizacja Węglińca?
Czas na tej stacji zatrzymał się przecież 20 lat remu (równiutki tydzień temu tam byłem), co mnie trochę boli, bo mam sentyment do tej stacji. A to, że są tory nowe, to zauważyłem jak przeleciałem 80 km/h koło szopy i zdjęcia trochę się rozmazały;/

Tak, położyli nowe tory i łuk na wjeździe przerobili na prosta łamaną :-) Mało tego, nie zrobili normalnej drogi hamowania do peronów i nadal wjeżdża się w peron "na dwa". Kiedyś koło szopy przelatywało się 120km/h.

Offline Krzysiek

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #42 dnia: 16 Marca 2010, 22:26:48 »
Kolejna porcja informacji:
http://www.rynek-kolejowy.pl/14965/Cala_prawda_o_modernizacji_linii_E_59_i_E_30.htm

I ciekawostko o Wrocław Brochów
http://www.joemonster.org/filmy/23270/Najstarszy_dzialajacy_w_Polsce_komputer_Odra
Btw:
Zastanawia mnie jedna rzecz: czy docelowo ruch towarowy ma pójść linią nr 277 aby ominąć E30?
« Ostatnia zmiana: 18 Marca 2010, 15:32:04 wysłana przez Krzysiek626 »
Pozdrawiam
Krzysiek

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #43 dnia: 17 Marca 2010, 17:03:58 »
Tak, jeśli znajdzie się kasa na remont i tak już zdewastowanego szlaku.

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #44 dnia: 28 Marca 2010, 12:34:40 »
Przez Oławę nie ma znaczenia prędkość szlakowa, bo i tak zawsze jest ograniczenie podane przez drogowskazowy semafor do 100... W Brzegu także się nic nie głównie nie zmieni. No może poza pociągami które będą miały przelot bez zatrzymania. Reszta otrzyma wjazd na 40... Poza tym dziwię się dlaczego nie zdecydowano się na rozwiązanie ze zwrotnicami o promieniu 1200 oraz semaforami z zielonym pasem...
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #45 dnia: 28 Marca 2010, 23:01:42 »
Przez Oławę nie ma znaczenia prędkość szlakowa, bo i tak zawsze jest ograniczenie podane przez drogowskazowy semafor do 100... W Brzegu także się nic nie głównie nie zmieni. No może poza pociągami które będą miały przelot bez zatrzymania. Reszta otrzyma wjazd na 40... Poza tym dziwię się dlaczego nie zdecydowano się na rozwiązanie ze zwrotnicami o promieniu 1200 oraz semaforami z zielonym pasem...

No właśnie odnośnie Oławy i Brzegu - skąd takie ograniczenia USRK? Czy nie można było tego zrobić porządnie?

Offline Radkos07

  • Wiadomości: 297
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: E30 = 160 km/h??
« Odpowiedź #46 dnia: 04 Kwietnia 2010, 00:04:26 »
Cóż... jak widać Polska to dziwny kraj...
Niedługo nawet na zastępczy będziemy jeździć 20kmh, bez względu na to czy to samoczynna blokada czy półsamoczynna... Taki mały OT
Ciężka praca i brak rozrywek sprawią,
ze bedziesz cholernym nudziarzem,
a twoja żona bogatą wdową