Autor Wątek:  Do tworców tekstur  (Przeczytany 11045 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Do tworców tekstur
« dnia: 12 Lutego 2004, 20:44:17 »
Oglądałem ostatnio nowe tekstury tworzone jako
dodatki do tego symulatora (przysłane mailem
lub oczekujące w dziale download)
i musze stwierdzic, że niezbyt mi (i nie tylko mi) się
spodobały.
Po prostu niezbyt ladnie wygląda mieszanie styli,
mieszanie zdjęć i jednorodnych powierzchni rodem
z Painta lub napisów o ostrych pikselach.
Troche inwencji tworczej - dodac jakis szum, potem
go rozmyc - a kolory dobrze jest wziac z sampla
ze zdjęcia a nie z glowy.

Pozdr,

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #1 dnia: 12 Lutego 2004, 21:09:40 »
Zgadzam się całkowicie. Wnętrze rzekomej EP23-001 czy EU07 z Bydgoszczy z naniesionymi czcionką Times New Roman napisami w stylu "Bydgoszcz", "Zostaw porządek" czy "EP23-001" koło wskaźników wyglądają co najmniej żałośnie. Nie róbmy na siłę czegoś, co w realu wygląda inaczej, bo się z tego robi po prostu wiocha...
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Marcin_EU

  • Gość
Re: Do tworców tekstur
« Odpowiedź #2 dnia: 12 Lutego 2004, 21:13:48 »
Cytat: "McZapkie"
Troche inwencji tworczej - dodac jakis szum, potem
go rozmyc - a kolory dobrze jest wziac z sampla
ze zdjęcia a nie z glowy.

Jak chcesz rozmyte to zmniejsz rozdzielczosc :)
Nie lepiej po prostu samo zdjecie wyostrzyc? I oczywiscie pobawic sie kontrastem, gamma i kolorami.
Przyklad: http://www.eu07.pl/~marcin/budynki.bmp

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: Do tworców tekstur
« Odpowiedź #3 dnia: 12 Lutego 2004, 21:25:45 »
Cytat: "Marcin_EU"

Nie lepiej po prostu samo zdjecie wyostrzyc? I oczywiscie pobawic sie kontrastem, gamma i kolorami.
Przyklad: http://www.eu07.pl/~marcin/budynki.bmp


Nawet jak na ostre zdjecie nałoży sie napis lub prostokat
to bedzie on razil swoja regularnoscia i jednolitoscia.
Ja robiłem czasem tego typu rzeczy, ale najpierw sobie
przygotowywałem osobny rysunek troche większy, dodawałem
szum, potem za pomocą maski przeźroczystości zaznaczałem
np. napis i wklejałem odpowiednio pomniejszając.

A co do korekcji tekstur fotograficznych to masz oczywiscie racje.
Ja np. szukam na zdjęciu zawsze miejsca o którym wiem ze jest białe lub szare (przed ekstrakcja tekstury) i dokonuję korekcji barwy.

Pozdr,

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #4 dnia: 12 Lutego 2004, 21:47:47 »
A ja tego budynku chyba nie dalem do symka. Zdjecie bylo robione za mgłą czy dymem z palacych sie traw. Stwierdzielm ze kiepsko wyglada i nie bede narazie dodawal i kiedys poprawie teksture :) No i zapomnialem oczywiscie ;) Skad ja macie ??
Reaktywacja ?

Marcin_EU

  • Gość
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #5 dnia: 12 Lutego 2004, 22:18:02 »
Cytat: "Pit"
A ja tego budynku chyba nie dalem do symka. Zdjecie bylo robione za mgłą czy dymem z palacych sie traw. Stwierdzielm ze kiepsko wyglada i nie bede narazie dodawal i kiedys poprawie teksture :) No i zapomnialem oczywiscie ;) Skad ja macie ??

Z symka :)

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4397
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 335
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #6 dnia: 13 Lutego 2004, 01:18:13 »
Nie rozumie was. Mnie się one podobają. Jak umiecie lepiej to sami róbcie to, dobrze że ktoś wogule się zabrał za to i coś robi. Sprubójcie zrobić zdjęcie ET41-100 w rządowym malowaniu albo EP08-001 w malowaniu lat 70-tych. Dobrze chociaż mieć to co niektórzy robią obojętnie już jak robią. a zakładam się że każda lokomotywa która wyszła prosto z fabryki to miała ładne i regularne kolory i prościuteńką regularną blache.

Oczywiście szanuje wasze gusta ale dajmy szanse wypowiedzieć się tym , którym się podobają.

Negować jest łatwo ale pochwalić trudniej.........
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #7 dnia: 13 Lutego 2004, 02:15:21 »
Ja nie krytykuje żeby cie zdołować - zdaje sobie sprawe
że pewnie się namęczyłes przy tych teksturach -
jeśli robiłes to w Paint to nic dziwnego bo to beznadziejny
program który się do niczego sensownego nie nadaje.
Tak że polecam ściagnąc jakieś darmowe ale porządne
programy graficzne i zapoznać się z ich możliwościami.
I pracuj na powiększonej teksturze (najlepiej napisz
do autora oryginału żeby ci przesłąl źródłowy plik
który jest na ogół większy).

Co do płaskich blach itp - zauważ, że niektóre modele w symulatorze
nie mają tekstur ze zdjęcia oryginału, tylko ze skanu modelu
kolejki H0 - a mimo wszystko wyglądają realistycznie mimo
braku tzw. śladów eksploatacji.

Zdaję sobie sprawę, że historyczne malowanie, takie
jak chociażby jeleniogórskie EU07 nie wspominając o
PRLowskich wynalazkach, często będzie niemożliwe
do uzyskania drogą fotograficzną - ale trzeba się starać żeby
nie było za bardzo widać że to malunek.
Może zamiast wypełniania jednorodnym prostokątem
przekonwertuj teksturę na odcienie szarości (tylko te
fragmenty którym zmieniasz barwę) a potem wybranym
fragmentom szarym zmień kolor. Oczywiście Paint tego
nie umie.

Pozdr,

Offline Nicolass

  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #8 dnia: 13 Lutego 2004, 09:19:56 »
To ja zapytam innaczej: Czy jest lepiej jak jakiaś gra ma tylko i wyłącznie to co zrobił producent + może jakiś jeden niezwykle zdolny grafik / programista coś tam po wielu dniach pracy wypuści? I analogicznie: Czy lepiej żeby tekstury do symka robione przez początkujących grafików wogule się pojawiały, i żeby było ich tym samym bardzo mało [tylko te w symku]?

Ja odpowiem na te pytania tylko za siebie, chodz wydaje mi się że moje zdanie podziela dużo użytkowników tego forum: Według mnie wszystko co robimy tutaj [nawet jeżeli robi to jakić pocżątkujący] jest dobre, jest kreatywne i warte pochwały. Ktoś zrobi teksurę w paint, ktoś ją poprawi w Gimp, i jest czym oko nacieszyć. Przecierz nawet źle zrobione cieszą oko, innych zachęcają do zrobienia własnych - lepszych, a reszcie pokazują że ten projekt złączył kupę fajnych ludzi - ludzi których połączyło zamiłowanie do kolei.
Pozdrawiam, Nicolass

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Lutego 2004, 09:52:38 »
Cytat: "Nicolass"
To ja zapytam innaczej: Czy jest lepiej jak jakiaś gra ma tylko i wyłącznie to co zrobił producent + może jakiś jeden niezwykle zdolny grafik / programista coś tam po wielu dniach pracy wypuści? I analogicznie: Czy lepiej żeby tekstury do symka robione przez początkujących grafików wogule się pojawiały, i żeby było ich tym samym bardzo mało [tylko te w symku]?


Nie mam nic przeciwko kreatywności, ale żeby była właściwie ukierunkowana. A ta moim zdaniem nie jest. Tekstury dla taboru z założenia mają być wysoko realistyczne, a to da się osiągnąć tylko przez tekstury fotograficzne. Robienie takich malowanek zbliża symulator bardziej do MSTS lub innych wynalazków i powoduje psucie projektu. Rozumiem, że np. zrobić ET41-100 w starym malowaniu w sposób jak dotychczas jest trudne o ile niemożliwe. Ale spytam się w takim razie po co ją robić skoro nie można jej zrobić porządnie? To samo się tyczy kabin bydgoskich ET22... Jak zobaczyłem tą czcionkę Times New Roman to mnie aż ciary przeszły po plecach... Może nie warto robić czegoś na siłę skoro nie można tego zrobić dobrze?
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Lutego 2004, 10:55:19 »
Bartek_G, nie do konca sie z tobą zgadzam -
realityczne tekstury wcale nie muszą być z fotografii,
można je rónież namalować - ale, jak już na forum wspominałem,
jest to bardziej pracochłonne i wymaga odpowiednich umiejętności.
Po drugie, ja nie odmawiam ludziom robienia czegos nawet
jak tego nie umieją - bardzo się cieszę że starają się coś robić,
tylko chciałem żeby to robili lepiej, stąd ten wątek.

Offline holo_b

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
    • http://www.kazhol.z.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Lutego 2004, 18:43:17 »
chciałem Wam pokazać, jak wygląda dobra malowana tekstura. Niestety (dla Was) wyjeżdżam na pół roku do BANDAR IMAM KHOMEINI. Będę tam przez pół roku zarabiał banknoty z wizerunkiem pierwszego prezydenta Stanów Zjednoczonych. Jak wrócę, to coś zrobię. Twórcom symka życzę wytrwałości. Pozdrawiam.
to pisałem ja:
holo_b

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Lutego 2004, 18:52:39 »
McZapkie napisał:
Cytat: "McZapkie"
jeśli robiłes to w Paint to nic dziwnego bo to beznadziejny
program który się do niczego sensownego nie nadaje.
quote].[/color]
Owszem jest to prosty program graficzny, ale nie taki beznadziejny. Sam na nim zaczynałem. A czy wobec tego np. Corel Cie zadowala?! - pracuje na nim aktualnie. Doceńmy pracę wszystkich autorów, przeciez ich prace nie muszą trafić na łamy symka, a mogą zostać rozesłane tylko zainteresowanym. Poza tym popieram słowa Nicolass'a z 13.02. Pamiętajcie, że jest to forum i każdy zgłasza m.in. swój projekt. Może to nie dotyczy założeń stricto symka, ale przecież każdy zarządza sam swoim kompem i ściąga tam co tylko zechce, nawet tekstury zrobione w Paincie, których założeniem często bywa uatrakcyjnienie póki co "swojego" symulatora...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 515
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 49
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #13 dnia: 14 Lutego 2004, 00:03:02 »
To moze zeby nie bylo zamieszania wprowadzic w download
dzial pt. 'nieoficjalne' czy jakos tak. Oficjalny symek mialby
wtedy tekstury z blogoslawienstwem autorow, natomiast
wszystkie nieoficjalne dodatki sciagaloby sie na wlasne
ryzyko (zreszta, moze to dotyczyc nie tylko tekstur, ale tez
budynkow, pojazdow itp.). A moze wystarczy tylko mala
ikonka przy pliku do downloadu, informujaca o tym, czy
dodatek jest oficjalny, czy nie?
ABu

Offline Nicolass

  • Wiadomości: 177
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #14 dnia: 14 Lutego 2004, 00:25:08 »
Ja w poście http://www.eu07.eu.org/forum/viewtopic.php?t=812 proponuję coś innego, co rozwiązało by problemy nieoficjalnych dodatków. Proponuje sonde czy nie utworzyć nowego działu z ogłoszeniami o nowych nieoficjalnych dodatkach - "Dodatki"
Pozdrawiam, Nicolass

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #15 dnia: 14 Lutego 2004, 00:41:59 »
Cytuj
Owszem jest to prosty program graficzny, ale nie taki beznadziejny. Sam na nim zaczynałem. A czy wobec tego np. Corel Cie zadowala?!


Mowisz o Corel Photopaint mam nadzieje a nie CorelDraw?
Jesli tak to OK, moze byc, aczkolwiek sa inne ponoc lepsze
i nawet darmowe. Ja w sumie uzywam roznych, zalezy
do czego.

Cytuj
Doceńmy pracę wszystkich autorów, przeciez ich prace nie muszą trafić na łamy symka, a mogą zostać rozesłane tylko zainteresowanym. Poza tym popieram słowa Nicolass'a z 13.02. Pamiętajcie, że jest to forum i każdy zgłasza m.in. swój projekt.


No dobrze, ale sprawa tyczy sie dzialu download oficjalnego serwera - sorry ale jakis poziom trzeba trzymać.
Zresztą pal licho - mozna zrobic tak jak Abu proponuje,
dzial nieoficjalny.
ale najwazniejsze jest, zeby nie zatykać ust konstruktywnej krytyce
tylko dlatego, że ktoś coś zrobił.
Bo skąd ma wiedzieć że źle zrobił?

Czy ja miałem kiedykolwiek pretensje że ktoś rzeczowo napisał że np.
coś tam nie działa w symulatorze tak jak trzeba itp?
Nie - przyjąłem to do wiadomości i podziękowałem za uwage,
i jeśli się dało to się starałęm poprawić (część rzeczy musi
poczekać na nową wersje bo teraz to się nie opłaca
rozgrzebywać jeśli będe pisał od nowa).
Ale w żadnym wypadku nie obrażałem sie
"bo ja coś robię i cieszcie się że w ogóle to jest".

Pozdr,

Offline Dewik

  • Wiadomości: 76
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #16 dnia: 14 Lutego 2004, 10:42:21 »
Jezeli chodzi o rysunki(teskstury)w czym najlepiej sie robi??!!!...Jest to AdobePhotoshop 7.0:))Poecam naprawde super program o wielu mozliwosciach!!!Troche kosztuje:(ale jest wart tych pieniedzy:))(Podpowiem tyle ze mozna go sciagnać na Kazzie :)Ja tak zrobiłem :)(plik instalacyjny ma 180MB)Pozdrawiam :)
o to ja i moi ludzie:)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1077
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 498
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #17 dnia: 14 Lutego 2004, 11:58:17 »
Chodzi o Corel Photopaint. Moje pierwsze prace byly jednakw Paintcie i bylem zadowolony. Rozumiem, ze musi byc jakis poziom tektur do symka tak wiec moze nalezy rzeczywiscie stworzyc dodatek do downlandu pt NIEOFICJALNE zawierajacy rozne prace o czym wspominali juz koledzy. Pozdrawiam!
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Do tworców tekstur
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Lutego 2004, 16:55:42 »
Ja korzystam z Pait Shop Pro 6.0 i bardzo dobrze mi sie w nim pracuje. Ma chyba wszystko co Photoshop, a wersja shareware działa bardzo długoo, ale od czego jest astalavista ;)

To w czym ktos pracuje to chyba kwestia przyzwyczajenia.
Reaktywacja ?