Autor Wątek:  Rysunki, tekstury, propozycje  (Przeczytany 8274 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Rysunki, tekstury, propozycje
« dnia: 27 Lutego 2004, 21:06:56 »
1. w katalogu
http://www.eu07.pl/misc/staff/rysunki/ sa skany różnych rysunków które kiedyś od paru osób otrzymałem mailem (dziękuję).
Może się komuś przydadzą do tworzenia modeli/tekstur.

2. mam troche zdjęc zrobionych z myślą o teksturach, jeśli
ktoś miałby ochotę to mogę udostępnić:
EU07-067 z żółtym czołem, EU07-238 (nowe reflektory ale 4E więc nie ma takiego modelu), wagon Gbs (skan modelu H0 oraz zdjęcie z boku oryginału), EP089-003, wagon 8A w malowaniu pogotowia sieciowego (bok),
Et41-129 z zielonym czołem, zdjęcia wagonów pasażerskich 1,2 klasy i sypialnego, SM42-517 i 490, wagon poczty w starym malowaniu, 401Da-027 (komplet), Ls150a-252 (bok), SP32-106 (komplet ale mokra), troche wagonów socjalnych i maszyn torowych które stały w Sedziszowie Młp,
oraz tekstury samochodów, ale wiele z nich wymaga zrobienia modeli: STAR z budą, Fiat 125, Żuk z budą płócienną i blaszaną, Mini-Morris, syrenke kombi i jakieś inne stare auta, koparki, dźwigi, suwnice, barakowozy,
oraz sporo budynków oraz infrastruktury, zwłaszcza na odcinku Kraków Płaszów-Trzebinia (ale i inne linie też).
Część tekstur już obrobiona (wyprostowane i wyekstrahowane), zresztą to mały problem - ale robić modeli 3D nie mam czasu bo robię nową wersję symulatora opartą na nebuli.
Uff, samo pobiezne przeglądnięcie mi sporo czasu zajeło.
Jakby ktoś chciał się czymś zająć, to proszę dać znać w tym wątku.

3. jakby ktoś miał ochotę pouczyć sie robić modele 3D to proponuję słupy linii przesylowych np. 200kV albo słupy telegraficzne - trochę brakuje tych charakterystycznych dla krajobrazu obiektów.

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Rysunki, tekstury, propozycje
« Odpowiedź #1 dnia: 27 Lutego 2004, 21:33:33 »
Wystaw mi/Olowi te tekstury na layera.
Co do slupow, zastanawialem sie juz nad tym, lecz jak druty robic?
Pozdrawiam,
Winger

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Rysunki, tekstury, propozycje
« Odpowiedź #2 dnia: 27 Lutego 2004, 22:16:07 »
Cytat: "Winger"
Wystaw mi/Olowi te tekstury na layera.

Olo ma swoje sporo do roboty (nie mowiac o budynkach Ilawa i okolice :)
i nie chce go dociążać - chiałem zaktywizować innych uczestników forum.
No i tylko niektóre mam przerobione na tekstury, ale w razie zapotrzebowania moge przerobić.

Cytuj
Co do slupow, zastanawialem sie juz nad tym, lecz jak druty robic

W nebuli to się pewnie zrobi takie coś jak do trakcji tylko bez fizyki (chyba że przerabiamy symka na SimCity ;-)
A w obecnej wersji to albo bez drutów, albo w *.inc recznie dopisać łamaną aproksymacje liniami.
ATSD, na stronie http://jastrzab.lhs.pl jest ładna galeria słupów energetycznych, można się przyjrzeć jak wyglądaja i na tej podstawie narysować teksturę kratownicy (bo ze zdjęcia to bez sensu, za dużo babraniny z wycinaniem, akurat tu to łatwiej narysować, a przy okazji jakby co to przypominam o prawach autorskich).
Tylko jakie taki słup ma wymiary?

Adam88

  • Gość
Rysunki, tekstury, propozycje
« Odpowiedź #3 dnia: 27 Lutego 2004, 22:26:42 »
W symku by sie przydał wagon pocztowy jak bym wiedzał jak to bym go zrobił ale sie boje ze sobie nie poradze!!

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Rysunki, tekstury, propozycje
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Lutego 2004, 23:26:02 »
Jest pocztowy, ale cos bylo z modelem chyba skopane, bo on ma drzwi tylko na jednym koncu.

Moze Bart by poporawiał, bo dobrze to robi. Ja mam rysunek pocztowca jak cos z wymiarami ;)
Reaktywacja ?

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Rysunki, tekstury, propozycje
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Lutego 2004, 23:53:43 »
Model poprawialem, ale tylko dla wagonu 2giej klasy
(przy okazji zoptymalizowalem teksture).
Ale dobrze ze mi przypomniales, bo cos Bart pisal
zeby mu przeslac model :)
Przy okazji - pocztowy rozni sie nie tylko tekstura,
ale z tylu zamiast walkow ma taka wglebioną scianę.

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rysunki, tekstury, propozycje
« Odpowiedź #6 dnia: 28 Lutego 2004, 11:58:57 »
McZapkie:

EU07-067 z żółtym czołem, EU07-238, Et41-129 z zielonym czołem, zdjęcia wagonów pasażerskich 1,2 klasy--> te bym wziął (zrobię do 238 nowe halogeny)
Może wrzuciłbyś takie fotki gdzieś na FTP? Ludzie by pobierali i robili z tego co mogli... może zrobiła by się konkurencja i wynikła by z tego poprawa jakości?

Cytuj
Moze Bart by poporawiał, bo dobrze to robi. Ja mam rysunek pocztowca jak cos z wymiarami ;)


:D.. BART WSZYSTKO POPRAWIĆ!! :P
Podeślij rysunek na priv to zobaczę czy zrobię model... a fotki to już sam mogę zdobyć.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Pit

  • Wiadomości: 372
    • Zobacz profil
    • http://www.pit.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Rysunki, tekstury, propozycje
« Odpowiedź #7 dnia: 28 Lutego 2004, 14:17:12 »
http://www.pit.eu07.prv.pl/rysunki

pocztowy jest składany z dwoch skanów, bo cały sie do skanera nie mieścił.
Tekstury chyba masz.
Reaktywacja ?

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Rysunki, tekstury, propozycje
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Marca 2004, 00:50:33 »
Cytat: "Bart"
McZapkie:

EU07-067 z żółtym czołem, EU07-238, Et41-129 z zielonym czołem, zdjęcia wagonów pasażerskich 1,2 klasy--> te bym wziął (zrobię do 238 nowe halogeny)


Czesc zdjec wstepnie obrobionych (korekcja kolorów i jasności) jest tu:
http://www.eu07.pl/~mczapkie/staff/textures/src/
 - lokomotywy które chciałeś oraz wagon pocztowy w starym malowaniu.
Przy okazji prośba do Pita o korekcję barwną np. tego ryflaka
(za niebieski) oraz jeśli to możliwe, jakąś kompresje tekstury (trochę miejsca się tam marnuje).

Co do wagonów, to na razie nie wrzucam fotek, bo to są fotki
WNĘTRZ, nie wiem czy o to chodzi.

W miare zamówień będe wrzucał kolejne fotki (wcześniej zawsze je obrabiam wstępnie).
Sama ekstrakcja wyprostowanej tekstury za pomocą Texture Maker to kilka sekund, ale próbkowanie balansu bieli daje w kość.

Pozdr,

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Rysunki, tekstury, propozycje
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Marca 2004, 12:28:37 »
I bardzo fajnie. Właśnie się skusiłem zamiast się uczyć do koła żeby zrobić jedną teksturkę. Powstała EU07-067 :D. Czy ona wcześniej nie jeździła w symku? Bo jak tak to mamy EU07-REAKTYWACJA
Oto adres do testów:

(==== tu był adres ale przychodzi mi taka wiadomość od jakiegoś czasu:

We have noticed an unusual increase of bandwidth on your website during the last few days.

Please keep in mind that any abuse from a user on Tripod decreases the
general quality of service on Lycos Tripod.

Wkurzają się że poprzez wchodzenie na moją "stronę" zwalnia się szybkość działania serwera Lycos. I weź tu ich zrozum: "Zób stronę WWW i nikomu a niej nie mów bo jak ludzi zaczną wchodzić to spowolnisz działanie serwera!!"  ============)


Co do pocztowca to model mam na ukończeniu... brak tekstury tyłu, ale może uda się z tych McZapkiego
Tak samo jak model 4E-m tez zrobiony... tylko oteksturować.
Cytuj
Sama ekstrakcja wyprostowanej tekstury za pomocą Texture Maker to kilka sekund, ale próbkowanie balansu bieli daje w kość.

Ja używam gammy i regulacji jasności i wychodzi dobrze...
Teraz mam ochotę na tego składaka -129 (rezerwuję)

Mczapkie: jakbyś robił zdjecia na teksturki to ustawiaj się między szynami (dla czoła) :). Widzę że masz podobny problem z aparatem co ja. Zdjecia boków są uwypuklone. Ja ustawiam się delikatnie pod kątem (nie prostopadle do boku) i wtedy mam lepiej.
Pozdr.
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Rysunki, tekstury, propozycje
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Marca 2004, 12:32:39 »
1. nie moge sciagnac pliku, maja jakies glupie zabezpieczenia.
2. co do uwypuklenia to Texture Infinity chyba sobie z tym radzi?
W kazdym razie jesli jest miejsce to staram sie odejsc dalej i uzyc zooma optycznego. Wole robic prostopadle bo wtedy jesli sa jakies wneki itp to nie sa zasloniete z jednej strony.