Autor Wątek:  Tekstury nieba i wpisy atmo do scenerii.  (Przeczytany 9742 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Tekstury nieba i wpisy atmo do scenerii.
« dnia: 18 Marca 2008, 14:24:06 »
Na forum od jakiegoś czasu pojawiają się ciekawe wpisy atmo do scenerii, oraz tekstury nieba.
W związku z tym zakładam nowy wątek w tym dziale, gdzie będzie można publikować owe wpisy.
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2008, 16:01:48 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Tekstury nieba i wpisy atmo do scenerii.
« Odpowiedź #1 dnia: 11 Kwietnia 2008, 01:23:28 »

ZiomalCl mogę Cię prosić o wpis atmo i jaką teksture nieba użyłeś?
Bo bardzo to fajnie wygląda :)
« Ostatnia zmiana: 11 Kwietnia 2008, 14:48:46 wysłana przez Akvin »
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Tekstury nieba i wpisy atmo do scenerii.
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Kwietnia 2008, 14:17:56 »
Proszę bardzo: http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/ad/atmo.rar
W paczce znajduje się plik wpisy.txt z (jak nietrudno się domyśleć) wpisami, model oraz tekstura.

EDIT:
Skoro post trafił do tego tematu to dodam jeszcze jedno niebo - nocne. Oczywiście razem z przykładowymi wpisami. http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/ad/noc.rar

Wpisy znajdują się w pliku wpisy.txt.

PS. Tekstura to nie wypełnienie czarnym kolorem w np. "Paint"... Proszę się przypatrzeć lub spróbować wypełnić tą tex właśnie jakimś kolorem za pomocą w/w programu... Wtedy widać różnice.

EDIT2:
Alternatywne linki, tym razem spakowane do archiwum ZIP programem 7-Zip.

http://www.eu07.pl/userfiles/wieczor.zip - wieczór z czerwonym niebem.
http://www.eu07.pl/userfiles/noc.zip

http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/ad/wieczor.zip
http://members.lycos.co.uk/ziomalcl/ad/noc.rar

Mi działa normalnie - po kliknięciu lewym przyciskiem myszy na linku. Jeśli to nie działa to trzeba prawym przyciskiem myszy i z listy "Zapisz element docelowy jako".



Następny wpis atmo i light dla pomarańczowego nieba:

atmo 0.0 0.0 0.0 1000 2000 0.0 0.0 0.0 endatmo
light -4000 800 -8000 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.1 0.2 endlight

Uznałem, że jak na takie niebo to mimo wszystko całkiem ciemno być nie może... Z tym wpisem jest już lepiej.
« Ostatnia zmiana: 12 Kwietnia 2008, 09:59:43 wysłana przez ZiomalCl »

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstury nieba i wpisy atmo do scenerii.
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Maja 2008, 14:20:30 »
@ZiomalCl:
Oto ten screen ;)

http://img138.imageshack.us/my.php?image=nieppoxm4.jpg

Wpis:
atmo 0.0 0.0 0.0 1000 2000 0.0 0.0 0.0 endatmo
light -4000 800 -8000 0.03 0.05 0.04 0.00 0.0 0.0 0.00 0.00 0.00 endlight

sky skj_sunset2.t3d endsky

Zawartość pliku skj_sunset2.t3d:
Cytuj
Parent: none
Type: Mesh
Name: Sky
Anim: false
Ambient: 150.0 150.0 150.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 0.0 0.0 0.0
SelfIllum: true
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: OzoneSky_sunset2
MaxDistance: 1000
MinDistance: 0
Transform:
           1.3 0.0 0.0 0.0
           0.0 1.3 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.3 0.0
           0.0 0.0 -50.0 1.0

itd...

Plik skj_sunset2 napewno jest w folderze models, a OzoneSky_sunset2 w textures.

Więc nie wiem co jest nie tak.

Efekt miał być taki - http://img90.imageshack.us/my.php?image=wieczorwk4.jpg
« Ostatnia zmiana: 25 Maja 2008, 14:22:52 wysłana przez _KAT_ »

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Tekstury nieba i wpisy atmo do scenerii.
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Maja 2008, 14:48:57 »
To nie wina tekstury, ani modelu. Kolega odpalał to niebo na scenerii 'Manewrowo'. A jak powszechnie wiadomo (lub jak widać nie) tam jest niebo zrobione przez autora scenerii - w postaci plane'ow lub modelu .t3d i dlatego właściwe niebo było zakrywane przez to ze scenerii.
« Ostatnia zmiana: 06 Sierpnia 2008, 16:47:29 wysłana przez Akvin »