Autor Wątek:  Manifest scenerii (wykaz plików)  (Przeczytany 5165 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6321
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 355
Manifest scenerii (wykaz plików)
« dnia: 09 Kwietnia 2008, 03:42:58 »
Zgodnie z zapowiedziami z ubiegłego roku, zrobiłem generator manifestu scenerii (wykazu plików używanych przez scenerię). Manifest scenerii wygląda podobnie jak lista katalogowa paczki. Czyli jest to nazwa pliku razem ze ścieżką, długość pliku (dziesiętnie), suma kontrolna CRC32 zawartości (szesnastkowo) oraz data modyfikacji. Przykładowo manifest dla scenerii Manewrowo2 z paczki Mariusz/defiler wygląda tak:
Cytuj
SCENERY:scenery/manewrowo2.scn=2180,FE9B2167,2006-06-09 12:08:12
scenery/manewrowo.scm=469757,F872E739,2004-05-20 20:00:08
scenery/manewrowo_r.scm=1252,136E2519,2006-06-09 12:18:32
scenery/mc/krakowT-magazyn1.inc=301,5F1D266A,2003-10-04 00:59:08
scenery/mc/rudawa-budgosp1.inc=288,8A0553D4,2003-09-12 16:16:24],
scenery/pm/biurowiec1.inc=267,5977A60D,2003-10-29 15:58:28
scenery/pm/biurowiec2.inc=266,2188164B,2003-10-29 15:58:08
scenery/pm/biurowiec3.inc=266,A5B90FBA,2003-10-29 15:24:08
scenery/pm/espefa.inc=204,A82F71ED,2008-01-12 02:16:02
scenery/pm/hala1.inc=203,2CF753BC,2008-01-12 02:15:56
scenery/pm/hala2.inc=203,2B6EAC4A,2004-05-18 00:13:28
scenery/pm/hala3.inc=203,9E3B236A,2008-01-12 02:16:00
scenery/pm/magazyn01.inc=261,B834C248,2003-10-29 16:33:34
scenery/pm/mir.inc=254,60B7E09B,2003-10-29 22:17:42
scenery/tr/L-STB1-3K.inc=559,13EFF5F6,2003-04-23 02:15:38
scenery/ZwrL34R300B.inc=1069,E381DB43,2004-05-17 21:49:16
scenery/ZwrP34R300.inc=7593,7B7095FC,2003-03-15 21:24:12
scenery/ZwrP34R300B.inc=1166,A0DD6A34,2004-05-17 21:49:12
scenery/images/manewrowo.jpg=11109,5D94E6AA,2004-05-20 17:34:14
textures/Asphalt1.bmp=24630,04BAD7CA,2003-01-25 01:38:02
textures/Asphalt1_side1.tga=24594,64E6BC92,2003-01-25 01:48:50
textures/AsphaltDark1_DashedWhite.bmp=49206,25661503,2003-01-25 01:13:16
textures/AsphaltDark1_side1.tga=24594,CAC09482,2002-04-11 20:13:04
textures/Concrete1.tga=49170,A8B90436,2003-03-11 18:23:30
textures/Fence-Concrete1.tga=262188,86C94897,2003-07-26 14:30:06
textures/Forest01.tga=262162,1728FBF4,2003-06-24 03:19:18
textures/Forest02topslope.tga=49170,5DF4D96F,2003-01-13 02:03:26
textures/grass.bmp=49206,89FE20ED,2003-12-18 18:27:12
textures/pm/Jelcz-pakaszara1.bmp=49206,A15D69D9,2002-05-17 17:11:42
textures/pm/Jelcz-pakaszaraMiS1.bmp=49206,B9A96A62,2003-12-24 23:53:44
textures/pm/transit_niebieski.bmp=49206,4CF9DBB1,2003-06-04 12:23:08
textures/pm/transit_pomaranczowy.bmp=49206,7A5D1475,2003-06-04 14:28:32
textures/podklad1.bmp=12342,9F3EE916,2003-02-13 16:18:12
textures/Rail_screw_uNused1.BMP=12342,65E9352F,2002-03-12 16:29:56
textures/Rail_screw_used1.BMP=12342,AF40D565,2002-03-12 16:32:46
textures/roof/roof-asphaltstrip1.tga=12306,88BE2417,2003-09-15 09:38:36
textures/sky.bmp=786486,68F6DDA8,2004-05-18 01:22:36
textures/TpBpS-new2.tex=196620,7C089365,2002-03-25 17:32:40
textures/TpD-old1.tex=196620,89AC08DB,2003-03-28 00:40:38
textures/tr/BetonRelief1.BMP=12342,0559E70B,2003-02-09 22:34:34
textures/tr/Wys-ni-K.tga=131090,81858FED,2002-11-27 20:07:18
textures/WzL.BMP=3126,6C338E60,2002-03-14 16:23:00
textures/WzP.BMP=3126,936DD422,2003-03-15 21:22:48
textures/WzW.bmp=12342,6D9D16B9,2003-02-27 14:12:30
textures/zwrot34R300pods-new.tex=98316,B2FC1120,2002-03-25 14:30:14
models/bud/budkablaszana.t3d=8555,5305CCB3,2002-11-29 00:29:20
models/mc/KrakowT-magazyn1.t3d=6996,C8CBEC1C,2003-10-04 00:57:14
models/mc/rudawa-budgosp1.t3d=9612,395260BF,2003-09-12 16:50:16
models/pm/biurowiec1.t3d=6563,EA192CAE,2003-10-29 15:58:46
models/pm/biurowiec2.t3d=4265,2977BD8E,2003-10-29 15:17:18
models/pm/biurowiec3.t3d=4265,A7E43C49,2003-10-29 15:23:42
models/pm/espefa.t3d=2518,A51B48C1,2003-04-30 00:02:48
models/pm/hala1.t3d=3859,4638B79C,2003-04-30 00:02:34
models/pm/hala2.t3d=5375,1925681D,2004-05-18 00:23:44
models/pm/hala3.t3d=2498,9B466677,2004-05-18 00:16:42
models/pm/jelcz315.t3d=29543,E9CA5168,2002-10-30 21:45:48
models/pm/magazyn01.t3d=1784,FC050B8E,2003-10-29 16:32:42
models/pm/mir.t3d=10506,A69F8E94,2003-11-05 22:03:52
models/pm/Transit.t3d=25562,B8EDBC2D,2003-06-19 00:42:18
models/tr/-3K.t3d=3217,FE34B6B3,2003-02-09 18:55:34
models/tr/STB1.t3d=2069,C75CB1D9,2003-02-20 15:48:46
models/WzA.t3d=3828,F76095CA,2003-03-15 21:23:30

Akurat dla tej scenerii wszystkie pliki są w obecne paczce. Gdyby brakowało jakiegoś pliku, po znaku równości pojawiła by się gwiazdka. W manifeście scenerii nie ma plików z katalogu dynamic, z dwóch powodów. Po pierwsze, sceneria jest niezależna od rodzaju wstawionych pojazdów. Po drugie, analizowanie pojazdów i zależności w plikach do nich należących nie działa jeszcze poprawnie.

Pliki manifestów mogą służyć do następujących celów:
 - dobieranie takich plików, jakich użył autor scenerii (jeśli wygeneruje on manifest u siebie),
 - tworzenie paczki zawierającej pliki różniące się pomiędzy dwoma użytkownikami,
 - wyszukiwanie odpowiednich plików w dostępnych paczkach,
 - ustalanie rozbieżności w plikach, akceptowanych przez scenerię (dopuszczalnych opcji, np. inna wersja trakcji),
 - odtwarzanie stanu poprzedniego po zainstalowaniu kolejnych dodatków,
 - tworzenie kopii zapasowych zmodyfikowanych ręcznie plików,
 - wskazanie brakujących lub wadliwych plików początkującemu użytkownikowi,
 - tworzenie paczki całościowej.

Obecnie manifesty można np. porównać w programie Total Commander. W dalszej kolejności proces tworzenia i przetwarzania manifestów będzie coraz bardziej upraszczany i automatyzowany. Pojawią się także oddzielne manifesty dla pojazdów.


Generator manifestu scenerii dostępny jest od wersji 1.0.50 mojego programu. Korzystanie z niego nie jest jeszcze w pełni dopracowane. Robi się to w następujący sposób:
 - ustaw tryb pracy, w którym widoczna jest zakładka Debugger,
 - wybierz scenerię na zakładce Wczytanie,
 - na zakładce Struktura przyciśnij przycisk Wczytaj wszystkie include (może to potrwać kilka minut),
 - na zakładce Debugger przyciśnij przycisk Generuj manifest scenerii,
 - w głównym katalogu zostanie utworzony plik o nazwie takiej jak sceneria i rozszerzeniu CSV,
 - z wygenerowanego pliku usuń linie zawierające tekstury z katalogu dynamic.


2008-04-27 W wersji 1.0.53 jest możliwość generowania manifestu w dwóch formatach. Pierwszy to CSV, gdzie nazwy plików i ich sygnatury (długość, CRC32 i data) są rozdzielone przecinkami. Struktura ta jest identyczna jak struktura katalogowanych paczek. Drugi format to INI - w tym przypadku pliki są podzielone hierarchicznie według wzajemnych wywołań. Pliki są podzielone na sekcje według pliku nadrzędnego, a w informacji o pliku, po nazwie pliku jest znak równości.
« Ostatnia zmiana: 27 Kwietnia 2008, 17:31:06 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni