Z tymi rządowymi pociągami to lekka przesada. Poza tym że w lutym lub marcu 1980r prowadziła pociąg specjalny z delegatami na VIII Zjazd PZPR, ze Śląska do Warszawy. Potem została skierowana do prowadzenia normalnych ciężkich poc. towarowych. Jej pierwszy przydział to MD Gliwice. Do jej pomalowania użyto wyjątkowo lakieru samochodowego. Cały jej mit polegał na tym właśnie że taki mit propagandowy chciano stworzyć, i stworzono. Powodem był oczywiście w/w VIII Zjazd. Durna propaganda komunistyczna głosila wtedy: 100 lokomotyw nowej Polskiej serii na VIII Zjazd Partii - tylko w chwili opuszczania Fabryki im Cegielskiego w Poznaniu jeszcze 8 szt. brakowalo do setki. Tak że tak naprawdę to chyba jest 92 kolejna wyprodukowana. Latem 1980r rozeszła się wieść że widziano dwie nowiutkie ET41 szczepione razem o numerach 099 i 101 podażąjace do miejsca swego pierwszego przydziału.
Jakiś czas później kiedy ,,era" E. Gierka legla w gruzach doszła mnie wiadomość że ET41-100 została przemalowana na zielono.
Zastanawiam sie tylko kiedy i gdzie zrobiono te foty w tzw ,,barwach narodowych" które dziś stanowią tekstury do ET41-100 w symku ? Czyżby były aż tak archiwalne ?