Autor Wątek:  ST44-12xx  (Przeczytany 7848 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
ST44-12xx
« dnia: 12 Marca 2008, 16:49:35 »
Jako, że ukończonych jest już kilka egzemplarzy tych maszyn poniżej małe zestawienie (oczywiście w miarę przybywania tych pojazdów będzie aktualizowane):

ST44-1201 (ex ST44-894) CM Gdynia; obecny przydział CM Katowice,
ST44-1202 (ex ST44-891) CM Bydgoszcz, obecny przydział CM Katowice,
ST44-1203 (ex ST44-1024) CM Białystok, obecny przydział CM Bydgoszcz,
ST44-1204 (ex ST44-405) CM Bydgoszcz, obecny przydział CM Katowice,
ST44-1205 (ex ST44-546) CM Czechowice, obecny przydział CM Bydgoszcz.
« Ostatnia zmiana: 25 Kwietnia 2008, 14:30:48 wysłana przez EU07-457 »

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Marca 2008, 15:56:26 »
A'propo tych napraw, wie ktoś może co tam dokładnie jest pozmienianie? Czy to tylko farba, klima i remont silnika i wózków plus renumeracja?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #2 dnia: 13 Marca 2008, 16:07:12 »
Witam
A co z gdyńskim 495? podobno oddał swój silnik 206 i ma przejść moderne, wiadomo co i jak?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Kozi

  • Wiadomości: 791
  • Prosto z Serca Europy...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #3 dnia: 13 Marca 2008, 16:28:55 »
A'propo tych napraw, wie ktoś może co tam dokładnie jest pozmienianie? Czy to tylko farba, klima i remont silnika i wózków plus renumeracja?
Raczej nowy silnik. Dwusuwowy na czterosuwowy. Zmiena wystroju kabiny na bardziej ludzki.
"... W Moich Snach Wciąż WŁOSZCZOWA !!!"

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #4 dnia: 13 Marca 2008, 19:19:15 »
Witam
A co z gdyńskim 495? podobno oddał swój silnik 206 i ma przejść moderne, wiadomo co i jak?

206 widziałem ostatnio w Bydgoszczy z bruttem, także coś może być w tym, co piszesz.

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #5 dnia: 14 Marca 2008, 20:15:48 »
A jak właściwie te lokomotywy wyglądają. Kiedyś były wrzucane zdjęcia z nimi, ale link nie działał.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #6 dnia: 14 Marca 2008, 20:43:37 »
A jak właściwie te lokomotywy wyglądają. Kiedyś były wrzucane zdjęcia z nimi, ale link nie działał.


www.et40.freehost.pl/1203.jpg - tutaj świeżutko po ważeniu.

Online piotrek0804

  • Wiadomości: 182
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Marca 2008, 08:00:11 »
Noooo! Ładny te gagar :)

Offline _KAT_

  • Wiadomości: 425
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Marca 2008, 11:00:02 »
Czy ja wiem czy ładny ???

Nie szkoda innych gagarów, na rzecz tego elektronicznego pudła?

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Marca 2008, 11:57:22 »
Jeszcze po przejrzeniu wątku ST44-2001 zauważyłem, że były wrzucone zdjęcia z kabiny, ale też link nie działa. A sam jestem ciekawy, jak wygląda kabina.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Marca 2008, 14:17:14 »
Czy ja wiem czy ładny ???

Nie szkoda innych gagarów, na rzecz tego elektronicznego pudła?
Ja już wole taką zmianę tylko silnika na rosyjski niż zmienianie wszystkiego na nowe i sterowane elektronicznie jak w ST44-300X i potem nie chce jeździć.A 311D to już całkiem przesada.

Offline Marcin1992

  • Wiadomości: 327
  • Nokia Modder
    • Zobacz profil
    • Modyfikacje telefonów Nokia - www.NokiaHacking.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Marca 2008, 14:28:27 »
Cytuj
A 311D to już całkiem przesada.

Racja. Zamiast pakować kasę na remont taboru to kombinują "jak koń pod górę" nad nowymi prototypami.

Offline Popkorn667

  • Wiadomości: 45
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Marca 2008, 14:43:09 »
Racja. Zamiast pakować kasę na remont taboru to kombinują "jak koń pod górę" nad nowymi prototypami.

Hm, choć jeżeli nie będziemy kombinować z prototypami to skończymy tak, że za 50 lat nie będziemy mieć żadnego nowoczesnego taboru, a modernizacja starego będzie pochłaniała krocie.

A co do tej modernizacji to bardzo mi się podoba. Nadal to jest nasz ukochany (przynajmniej dla mnie) gagar, tyle, ze dostosowany do dzisiejszych czasów.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Marca 2008, 14:51:36 »
Zgadzam się że jeśli nie będziemy modernizować taboru to będzie źle ale po co komplikować konstrukcję elektroniką wkładając ja wszędzie gdzie sie da._Przecież wystarczy zmienić silnik i kabiny żeby spełniały wymogi._A układ sterowania może być oryginalny czyli prosty

Badz mniej oryginalny i zacznij uzywac spacji po znakach interpunkcyjnych... Iwan
« Ostatnia zmiana: 20 Marca 2008, 10:56:34 wysłana przez iwan »

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #14 dnia: 19 Marca 2008, 15:15:57 »
Zgadzam się że jeśli nie będziemy modernizować taboru to będzie źle ale po co komplikować konstrukcję elektroniką wkładając ja wszędzie gdzie sie da.Przecież wystarczy zmienić silnik i kabiny żeby spełniały wymogi.A układ sterowania może być orginalny czyli prosty

Też mam podobne zdanie co do sterowania i układu napędowego, że prostota zawsze jest najlepsza. Ale trzeba pamiętać, że dawne rozruchy oporowe projektowane były w czasach gdy elektroniką były lampy i proste tranzystory ew b. proste US. Natomiast teraz, w czasach gdy elektronika stoi na wysokim poziomie i pobór energii elektrycznej ma duże znaczenie bardziej ekonomiczny i wydajny jest rozruch elektroniczny.
Zresztą porównaj silniki trakcyjne prądu stałego (najczęściej używane) i silniki trójfazowe prądu zmiennego (używane w nowych pojazdach trakcyjnych). Okazuje się, że siniki 3~ muszą przechodzić kontrolę co... 5lat a nie tak często jak silniki DC. Spowodowane jest to faktem, że silniki 3~ oprócz łożysk nie posiadają elementów które by się tak mocno zużywały. Silniki DC natomiast posiadały jeszcze szczotki i komutator który trzeba okresowo przetoczyć bo się powierzchnia wypala a o szczotkach nie wspomnę bo wiadomo co się z nimi dzieje :). Dodatkowo falowniki nie potrzebują tyle miejsca, o ile opory zajmowały jego od groma o tyle falowniczek (do takich mocy) jest wielkości ławki szkolnej lub małej szafy.
Grunt to dobrze wykonana elektronika. Poza tym brakuje na kolei specjalistów w zakresie energoelektroniki i to jest duży problem :(.
Ja cenię rozruch oporowy za jego prostotę, natomiast gdybym miał z własnej kieszeni utrzymywać loka to wolałbym falowniki :).


Cytuj
Przecież wystarczy zmienić silnik i kabiny żeby spełniały wymogi.
No nie bardzo. Wymogi wymogami ale jak już mieliby zmieniać silniki to tylko na AC. A te już potrzebują nowego sterowania :).

Cytuj
A układ sterowania może być orginalny czyli prosty

A no właśnie nie może zostać oryginalny bo sterowanie AC różni się i to bardzo od sterowanie DC chociażby tym, że trzeba dowalić przetworniki A/D.

ps napisałem ogólnie co do taboru trakcyjnego, zarówno EZT, spalinowozów jak i elektrowozów :).
« Ostatnia zmiana: 19 Marca 2008, 15:20:25 wysłana przez mechatronik »
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: ST44-12xx
« Odpowiedź #15 dnia: 19 Marca 2008, 18:14:14 »
No nie bardzo. Wymogi wymogami ale jak już mieliby zmieniać silniki to tylko na AC. A te już potrzebują nowego sterowania :).
Mi chodziło o wymianę tylko silnika spalinowego.
A co do silników elektrycznych to 3 fazow rzeczywiście są dużo prostrze i trwalsze.