Autor Wątek:  Stonko-logia  (Przeczytany 2993 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Stonko-logia
« dnia: 10 Lutego 2008, 20:15:29 »
Jak będę miał pytanie co do stonki, które nie zostało wyjaśnione w książce o w/w lokomotywie, to tu je zadam.

A więc jazda!
 
Oczywiste jest, że jeżeli stoimy lokomotywą SM42 na stacji, S2 już na semku, a sprężarka ciągle męczy się z dobijaniem powietrza, zależy nam, by zrobiła to najszybciej.
Sprężarka w stonce jest chyba zasilana z obrotów silnika :)
Było napisane, że by szybciej podładować, można przestawić przełącznik biegu jałowego, i kręcić nastawnikiem by zwiększyć obroty.

A czy można po prostu zwiększać obroty na zahamowanym loku? Czy można prądnice uszkodzić.


Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Stonko-logia
« Odpowiedź #1 dnia: 10 Lutego 2008, 20:45:47 »
Oczywiście, że nie. Prądnica pracuje wtedy w stanie zwarcia i przepływa przez nią wielki prąd (większy od jazdy z mocą ciągłą/godzinną). Może zostać uszkodzona (albo dobrze wysuszona/wygrzana).

Przepuścimy przez Ciebie 2 kA i zobaczymy, czy się nie uszkodzisz :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Stonko-logia
« Odpowiedź #2 dnia: 11 Lutego 2008, 16:30:31 »
O ja xD

No faktycznie. Może by do symka taką fizyke usprawnić :)