Autor Wątek:  Cysterny Zaes - ładowność.  (Przeczytany 11829 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Cysterny Zaes - ładowność.
« dnia: 28 Stycznia 2008, 21:29:34 »
Witam.
A da sie te cysterny czymś wypełnić żeby takie samotne nie były;P ?

Wydzielone, przeniesione.
Akvin
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2008, 19:32:21 wysłana przez Akvin »
^^PR Rzeszów^^

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Tekstura cysterny Zaes dec
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Stycznia 2008, 11:58:34 »
Witam. Cysterny można wypełnić paliwem, tzn. używamy wpisu FUEL, np.
Cytuj
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Zaes GATX 406Ra 0.0 nobody 3 40 Fuel enddynamic
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline MKdudu

  • Wiadomości: 360
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Tekstura cysterny Zaes dec
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Stycznia 2008, 13:12:12 »
Witam. Cysterny można wypełnić paliwem, tzn. używamy wpisu FUEL, np.
Cytuj
node -1 0 5051-503320-2 dynamic PKP\Zaes GATX 406Ra 0.0 nobody 3 40 Fuel enddynamic
I o to mi chodziło Dziękuje, a jaka jest max. ilość paliwa w tej cysternie? wejdzie 100 ?
^^PR Rzeszów^^

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Tekstura cysterny Zaes dec
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Stycznia 2008, 13:25:21 »
W rzeczywistości: 56,5 m3
W symku: możesz dać nawet 10000 i nic się nie stanie :P Możesz mieć tylko problem z ruszeniem.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Tekstura cysterny Zaes dec
« Odpowiedź #4 dnia: 02 Lutego 2008, 10:38:45 »
[cut]...jaka jest max. ilość paliwa w tej cysternie? wejdzie 100 ?

Jezeli nie wiesz jaka jest maksymalna ładowność wybranego przez Ciebie wagonu, to mozesz otworzyc sobie jego plik *.CHK. Znajdziesz tam przkładowo taką linijke:
"Load: MaxLoad=49 LoadQ=tonns LoadAccepted=Fuel"
Znaczy to, ze max. ładowność = 49t paliwa "FUEL".

Have Fun, PZDR.

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Tekstura cysterny Zaes dec
« Odpowiedź #5 dnia: 02 Lutego 2008, 12:54:12 »
Jezeli nie wiesz jaka jest maksymalna ładowność wybranego przez Ciebie wagonu, to mozesz otworzyc sobie jego plik *.CHK. Znajdziesz tam przkładowo taką linijke:
"Load: MaxLoad=49 LoadQ=tonns LoadAccepted=Fuel"
Znaczy to, ze max. ładowność = 49t paliwa "FUEL".

Pare wagonow nie posiada wpisu maksymalnej ladownosci.

Offline defiler

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 81
Odp: Tekstura cysterny Zaes dec
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Lutego 2008, 19:01:09 »
Hmmm nie pamietam teraz dokladnie, ale na PKP max obciazenie/oś nie powinno przekraczac 20,5t.

Sigman

  • Gość
Odp: Cysterny Zaes - ładowność.
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Lutego 2008, 02:30:52 »
Zaes ma pojemność 61000 litrów, co daje około 43 tony benzyny lub 52 tony oleju napędowego.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Cysterny Zaes - ładowność.
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Lutego 2008, 09:29:38 »
Każdy wagon towarowy ma tablice informacyjną którą przedstawiam poniżej:

http://img519.imageshack.us/my.php?image=zassy0.png

gdzie na czerwono zaznaczyłem dopuszczalne obciążenie w tonach, natomiast na zielono masę pustego wagonu.
Wynika z tego, że maksymalnie obciążony wagon będzie ważył 68,9t.

Więc aby skład ważył 3200t ( jest to maksymalny dopuszczalny na PKP) należy 46 pełnych wagonów tego typu mieć na haku i jamnik sobie spokojnie z takim składem radzi.
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2008, 09:46:16 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Cysterny Zaes - ładowność.
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Lutego 2008, 10:45:07 »
Każdy wagon towarowy ma tablice informacyjną którą przedstawiam poniżej:
http://img519.imageshack.us/my.php?image=zassy0.png
gdzie na czerwono zaznaczyłem dopuszczalne obciążenie w tonach,
dla prędkości 100 km/h na liniach kategorii B2 i C. Dla prędkości 70 km/h obciążenie będzie większe tak by wagon z ładunkiem nie przekroczył 80 t czyli masa ładunku nie przekroczy 61,6 t. Masa ładunku zależy oczywiście od pojemności a ten wagon ma 47 m3 pojemności.

natomiast na zielono masę pustego wagonu.
Wynika z tego, że maksymalnie obciążony wagon będzie ważył 68,9t.
jeśli ma jechać 100 km/h.

Więc aby skład ważył 3200t ( jest to maksymalny dopuszczalny na PKP) należy 46 pełnych wagonów tego typu mieć na haku
Dla prędkości 100 km/h nie będzie miał 3200t. To są wagony 4 osiowe a 40 wagonów to 600 m i więcej nie może mieć.

jamnik sobie spokojnie z takim składem radzi.
To zależy od profilu szlaku. Na Śląsku są szalki gdzie jamnik bez popychu ET22 sobie nie radzi.

Offline AIR

  • Deweloper
  • Wiadomości: 654
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 505
Odp: Cysterny Zaes - ładowność.
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Lutego 2008, 11:36:42 »
Dzięki za poprawe, natomiast jednej rzeczy nie rozumiem, chcesz powiedzieć, że w każdy wagon jadący po szlaku gdzie max. jest 70km/h można wrzucić tyle ton aby, wraz z masą wagonu ważył 80t ?

« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2008, 12:02:17 wysłana przez AIR »
Niebo jest Bogiem, a skoki nałogiem...->
http://www.youtube.com/watch?v=nE9G-qiZqSU

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Cysterny Zaes - ładowność.
« Odpowiedź #11 dnia: 03 Lutego 2008, 12:35:50 »
chcesz powiedzieć, że w każdy wagon jadący po szlaku gdzie max. jest 70km/h można wrzucić tyle ton aby, wraz z masą wagonu ważył 80t ?
Niekoniecznie. Powiedzmy że do 70 km/h przyjmuje się max ładowność tak by nacisk na oś nie przekraczał 20t. Jeśli weźmiemy wagon 6 osiowy to 6 razy 20 wychodzi 120t całkowitej dopuszczalnej masy wagonu z ładunkiem. Dla wagonów jadących 100 km/h i szybciej, daje się mniejszą masę ładunku ze względu na wyższy procent wymaganej masy hamującej.