Autor Wątek:  Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...  (Przeczytany 17625 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Monczan_SP32

  • Gość
Się tak zastanawiam, czy to znów tylko ja mam dziwny problem... czy tak po prostu jest? Czy w lokomotywach wydanych w "tryptyku" może w ogóle wybić nadmiarowy? Czy w dieslach to po prostu niemożliwe? :P Pytam, bo zauważyłem, że mogę w Gagarinie pocisnąć, z miejsca ruszając, nastawnikiem do oporu, a on posłusznie zawyje, i pojedzie... może nie obciążałem go tak bardzo? W końcu podpiąłem go "tylko" do 14 wagonów pasażerskich...

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Stycznia 2008, 00:38:25 »
Gagar nie posiada bezpiecznika nadmiarowego.
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Stycznia 2008, 00:54:26 »
Żyć, nie umierać ;-) A tak bez jaj, dzięki za informację :-) Z tego co zauważyłem, to SM42 też można wyżyłować na chama od razu na wysokie obroty, zapomniałem dodać w poprzednim poście, ale domyślam się, że sprawa tam jest podobna :)

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Stycznia 2008, 01:10:32 »
Reszta diesli posiada nadmiarowe.
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

Offline KowiEU

  • Wiadomości: 236
    • Zobacz profil
    • http://www.fotokolej.pl/search.php?search_user=KowiEU
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Stycznia 2008, 16:16:27 »
Ale takie ruszanie gagarem z miejsca przy naglym przestawieniu na ostatnia pozycje to w realu zwlaszcza przy ciezszym skladzie zapewne nie jest dopuszczalne, bo wtedy sprzegi ciepria i moze nawet dojsc do rozerwania skladu. Powinno sie stopniowo wrzucac kolejne pozycje nastawnika i co za tym idzie lagodnie zwiekszac obroty, zreszta schodzenie z obrotow tez powinno byc stopniowe.
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2008, 16:20:15 wysłana przez KowiEU »

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Stycznia 2008, 16:23:07 »
Ale takie ruszanie gagarem z miejsca przy naglym przestawieniu na ostatnia pozycje to w realu zwlaszcza przy ciezszym skladzie zapewne nie jest dopuszczalne, bo wtedy sprzegi ciepria i moze nawet dojsc do rozerwania skladu. Powinno sie stopniowo wrzucac kolejne pozycje nastawnika i co za tym idzie lagodnie zwiekszac obroty, zreszta schodzenie z obrotow tez powinno byc stopniowe.

Odkrywca ameryki ?

Gagar ma regulator woodwarda czy jak to sie tam pisze ktory niedopusci do gwaltownego zwiekszania obrotow. Ten regulator zapewnie lagodne zwiekszanie obrotow silnika.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Stycznia 2008, 16:50:33 »
gagarin nie ma regulatora woodwarda tylko podobny do niego rosyjski.a jego wpływ na tempo zwrostu obrotów jest małe. przecież jak sie da nastawnik na 15 pozycję to regulator ustawi maks. dawkę paliwa  a kiedy silnik osiągnie odpowiednie obroty to zmniejszy dawkę do odpowiedniego poziomu.  a podczas ruszania trzeba nastawnik przestawiać stopniowo. nawet do ostatniej pozycji bo gagarin nie ma takiej siły pociagowej by rozerwać sprzęg

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #7 dnia: 19 Stycznia 2008, 17:00:41 »
ja myślę że rzadko rusza się dopiero z ostatniej pozycji przecież to by musiał być bardzo ciężki skład. Ja widziałem jak na LHS ruszali ze składem 2xSt44 4000T rudy z wysokiej pozycji( 14-15) ale tam mają sprzęg samoczynny
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2008, 17:07:00 wysłana przez MichałŁ »

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #8 dnia: 19 Stycznia 2008, 19:15:09 »
Dokładniej mówiąc, to gagarin ma tzw. Amplistat - rodzaj wzmacniacza magnetycznego, który pobiera kilka danych wejściowych i w ten sposób steruje wzbudzeniem prądnicy (teraz nie pamiętam, czy bezpośrednio, czy przez wzbudnicę).
Co do ruszania, to patrząc na siłę rozruchową (przy dobrej przyczepności) ponad 350 kN można stwierdzić, że sprzęg wytrzyma, ale... musi być naciągnięty, gdyż inaczej popęd (impuls siły) będzie za duży i sprzęg poleci.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #9 dnia: 19 Stycznia 2008, 19:57:32 »
amplistat steruje wzbudzaniem przez regulację wzbudzania wzbudnicy i utrzymuje je tak aby nie został przekroczony maksymalny prąd i napięcie obwodu głównego i żeby silnik był obciążony odpowiednio do mocy jaką rozwija.
« Ostatnia zmiana: 19 Stycznia 2008, 19:59:39 wysłana przez MichałŁ »

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #10 dnia: 31 Stycznia 2008, 20:28:05 »
Tak samo na stonce jest Regulator Wodsworda (cy cuś) To też reguluje obroty prądnicy do obrotów silnika.

Offline kruger

  • Wiadomości: 362
  • Maszynista metra
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #11 dnia: 01 Lutego 2008, 08:13:54 »
Tak samo na stonce jest Regulator Wodsworda (cy cuś)

Woodwarda

To też reguluje obroty prądnicy do obrotów silnika.

Raczej reguluje obroty i moc silnika spalinowego oraz wynikowo napieciem na zaciskach pradnicy glownej.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #12 dnia: 01 Lutego 2008, 10:24:10 »
no ale to znaczy, że można dać od razu dajmy na to 5 pozycję, czy trzeba sie pilnować i nie zajeżdżać silnika załączając pozycje powoli?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #13 dnia: 01 Lutego 2008, 12:16:45 »
Tu się troszkę OT zrobił, co to ma wspólnego z paczką  DieselPack?

Wydzielam niektóre posty, zmieniam tytuł wątku i przenoszę do innego działu.

Andrzej.
« Ostatnia zmiana: 01 Lutego 2008, 19:15:47 wysłana przez |andy| »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #14 dnia: 01 Lutego 2008, 19:45:39 »
no ale to znaczy, że można dać od razu dajmy na to 5 pozycję, czy trzeba sie pilnować i nie zajeżdżać silnika załączając pozycje powoli?
pozycję zmienia sie stopniowo żeby płynie zwiększać siłę pociągową aby nie rozerwać składu i żeby nie wywaliło nadmiarowego.Słyszałem kiedyś że kiedy rusza się ciężkim składem to przestawiać nastawnik jak ustalą się obroty dla tej pozycji co jest teraz

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #15 dnia: 01 Lutego 2008, 19:52:51 »
A jest wykaz obrotów dla danej pozycji gdzieś na internecie?

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #16 dnia: 01 Lutego 2008, 20:01:35 »
a jaką chcesz lokomotywę

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #17 dnia: 01 Lutego 2008, 20:05:44 »
SM42 ;)

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #18 dnia: 02 Lutego 2008, 06:53:29 »
SM42
0. 496
1-4. 496
5. 568
6. 640
7. 712
8. 784
9. 856
10. 928
11. 1000
a z tym ustaleniem obrotów to nie trzeba sie patrzyć na obrotomierz bo przecież słychać kiedy silnik przestaje zwiększać obroty.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #19 dnia: 02 Lutego 2008, 09:29:22 »
No tak ;) Zazwyczaj jadę na słuch.

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #20 dnia: 02 Lutego 2008, 18:35:45 »
Witam.

Jak już jesteśmy przy obrotach to ja poprosze obroty na każdej pozycji do TEM2.

Pozdro.
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: DizelPack "Tryptyk" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #21 dnia: 02 Lutego 2008, 19:22:01 »
Ale takie ruszanie gagarem z miejsca przy naglym przestawieniu na ostatnia pozycje to w realu zwlaszcza przy ciezszym skladzie zapewne nie jest dopuszczalne, bo wtedy sprzegi ciepria i moze nawet dojsc do rozerwania skladu.
Wcześniej dojdzie do rozerwania tulei i urwania głowic. Na wyższą pozycje sie wrzuca dopiero po ustaleniu się obrotów danej pozycji i tak jest na każdej spalinówce z nastawnikiem. W dół można od razu na zero nawet z najwyższej pozycji.


Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #22 dnia: 02 Lutego 2008, 19:34:45 »
Jak już jesteśmy przy obrotach to ja poprosze obroty na każdej pozycji do TEM2.
obroty TEM2
0. 300
1-2. 300
3. 330
4. 400
5. 480
6. 570
7. 650
8. 750


Ale takie ruszanie gagarem z miejsca przy naglym przestawieniu na ostatnia pozycje to w realu zwlaszcza przy ciezszym skladzie zapewne nie jest dopuszczalne, bo wtedy sprzegi ciepria i moze nawet dojsc do rozerwania skladu.
Wcześniej dojdzie do rozerwania tulei i urwania głowic. Na wyższą pozycje sie wrzuca dopiero po ustaleniu się obrotów danej pozycji i tak jest na każdej spalinówce z nastawnikiem. W dół można od razu na zero nawet z najwyższej pozycji.
a czego ma od razu urywać głowice przecież na próbach na oporniku sprawdza się przyśpieszanie silnika pod obciążeniem od biegu jałowego do maksymalnych obrotów i jakoś głowic nie urywa.Nastawnik przestawia sie stopniowo żeby nie rozerwać składu
« Ostatnia zmiana: 02 Lutego 2008, 19:50:10 wysłana przez MichałŁ »

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Lutego 2008, 21:09:15 »
a czego ma od razu urywać głowice przecież na próbach na oporniku sprawdza się przyśpieszanie silnika pod obciążeniem od biegu jałowego do maksymalnych obrotów i jakoś głowic nie urywa.
Nic nie wiesz o próbach opornikowych więc nie pisz.

Nastawnik przestawia sie stopniowo żeby nie rozerwać składu
Też.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #24 dnia: 03 Lutego 2008, 10:35:03 »
 Ale jak podłącza się lokomotywę po naprawie pod opornik to  reguluje się wzbudzanie dawkowanie pompy i dużo innych rzeczy.Potem trzeba chyba to sprawdzić czy jest wszystko dobrze.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #25 dnia: 03 Lutego 2008, 10:51:19 »
Ano trzeba. Ale silnika nie sprawdza się na oporniku tylko przy okazji prób opornikowych. Dawkowanie pompy reguluje się na wymontowanej pompie na specjalnym stanowisku (rzadko na silniku). I nigdy nie sprawdza się przyspieszenia od biegu jałowego do max bo to nie jest istotne (to nie jest samochód).

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #26 dnia: 03 Lutego 2008, 11:56:44 »
Mi chodziło o to że nie sprawdza się czasu przyśpieszania.Tylko czy podczas zwiększania obrotów dobrze działa system regulacji wzbudzania.

Offline DiDok

  • Wiadomości: 114
  • Precz z dynamic.dat! Niech żyje STV!
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #27 dnia: 03 Lutego 2008, 12:29:34 »
http://youtube.com/watch?v=DqRF-W0TCsA - co można robić z Tamarą =] jak widać wytrzyma dużo...
BTW, ta syrena to w każdej TEM2 jest? (W sumie to zrzynka z ALCo chyba)
« Ostatnia zmiana: 03 Lutego 2008, 12:41:37 wysłana przez DiDok »

http://www.dzyszla.aplus.pl/download-35.html
^ Tu znajdziesz bardzo loader do MaSzyny ^

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #28 dnia: 03 Lutego 2008, 12:48:08 »
Mi chodziło o to że nie sprawdza się czasu przyśpieszania.Tylko czy podczas zwiększania obrotów dobrze działa system regulacji wzbudzania.
Tego się sprawdza. Sprawdza się między innymi czy dobrze działa regulator obrotów przy przechodzeniu na wyższe i niższe pozycje nastawnika oraz przy gwałtownym zejściu z VIII pozycji na zero i podczas wyłączenia wzbudzenia na VIII pozycji.

http://youtube.com/watch?v=DqRF-W0TCsA - co można robić z Tamarą =] jak widać wytrzyma dużo...
Nie można tego robić z Tamarą!!!!
Tamara wytrzyma znacznie więcej ale jest to dla niej powolna śmierć w męczarniach.
Ta konkretna 224 jest w chwili obecnej bardzo zniszczona przez takie jazdy (miałem okazje nią jechać). Ledwie trzyma się kupy i ledwo toczy się po torach. Jest strasznie słaba.

BTW, ta syrena to w każdej TEM-2 jest? (W sumie to zrzynka z ALCo chyba)
Nie. Widywałem na TEM2 różne syreny. Nawet z SN61.

Offline Wilu

  • Wiadomości: 343
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Lokomotywy spalinowe - wszystko co chcielibyście wiedzieć...
« Odpowiedź #29 dnia: 03 Lutego 2008, 15:25:39 »
Witam! Pokażę filmik z mojej jazdy tamarką i przy okazji trochę inne RP1 ;) PS. 050 pięknie chodzi ;D

http://pl.youtube.com/watch?v=_XLJ31Vj4bo&feature=related