Autor Wątek:  Różne pytania  (Przeczytany 275767 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #360 dnia: 16 Września 2009, 18:54:13 »
Ja skłaniam się że EP jest szybszy w działaniu zatem może dawać odczucie mocniejszego.
Jeżeli porównywać sytuacje, gdzie od tego samego punktu będzie przeprowadzone hamowanie pneum. a za drugim razem EP - to ten drugi faktycznie jest mocniejszy, gdyż szybciej napełni cylindry i zacznie hamowanie.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #361 dnia: 16 Września 2009, 19:24:23 »
Jeżeli porównywać sytuacje, gdzie od tego samego punktu będzie przeprowadzone hamowanie pneum. a za drugim razem EP - to ten drugi faktycznie jest mocniejszy, gdyż szybciej napełni cylindry i zacznie hamowanie.

Teoretycznie tak - w praktyce bywa różnie :-)

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #362 dnia: 17 Września 2009, 00:28:14 »
Hamulec pneumatyczny. Maszynista obniża ciśnienie w przewodzie głównym, zawory rozrządcze w wagonach zostają przesterowane. Powietrze z zbiorników pomocniczych przepływa do cylindrów hamulcowych. Pytanie czy w momencie obniżenia ciśnienia w przewodzie głównym w całym przewodzie spada ciśnienie i wszystkie hamulce działają jednocześnie? Nie.
Hamulec elektropneumatyczny jest sterowany sygnałem elrktrycznym. W jednym momencie wszystkie zawory rozrządcze są przesterowane. Czyli jest lepszy, bardziej efektywny.
Jakby nie był efektywniejszy, to napewno nie byłby rozpowszechniany.
Siła z jaką hamulec hamuje zależy od ciśnienia powietrza w cylindrze hamulcowym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #363 dnia: 17 Września 2009, 06:42:46 »
Krótko mówiąć (pisząc?) ma mniejszą bezwładność. Wynik to natychmiastowa reakcja. Zaworu nie można przesterować - to nieodpowiednie słowo - mnie kojarzy się z nadmiarem. Raczej napisałbym o przestawieniu zaworu (w inną pozycję). Taki drobiazg ;)

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #364 dnia: 17 Września 2009, 11:39:02 »
A tak powracając do 2 holujących się kibli, to w symku nie da się tak zrobić. Miałem normalny wpis na EZT (sprzęgi 55 pomiędzy) w RB dałem 3, w drugim składzie (nieczynnym) też we wszystkich członach i oczywiście "nobody", i zimny tylko odhamował i to wszystko. Nie zahamuje z powrotem.

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #365 dnia: 17 Września 2009, 12:05:54 »
A tak powracając do 2 holujących się kibli, to w symku nie da się tak zrobić. Miałem normalny wpis na EZT (sprzęgi 55 pomiędzy) w RB dałem 3, w drugim składzie (nieczynnym) też we wszystkich członach i oczywiście "nobody", i zimny tylko odhamował i to wszystko. Nie zahamuje z powrotem.
Hamuj pneumatycznym, na pewno zahamuje.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #366 dnia: 17 Września 2009, 12:15:53 »
I nie 3, ale 35, bo przewód zasilający może się przydać.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #367 dnia: 17 Września 2009, 16:51:15 »
Cytuj
Hamuj pneumatycznym, na pewno zahamuje.
Masz rację... dopiero teraz jak... dowiedziałem się, jak hamuje się w symkowym EZT pneumatykiem, wszystko chodzi jak w zegarku. Bo ja cały czas używałem EP...*

Cytuj
I nie 3, ale 35, bo przewód zasilający może się przydać.
Do czego, jak holuję ją pustą?

*) Bo nigdy w symku pneumatycznego nie używałem na EZT:)

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #368 dnia: 17 Września 2009, 18:58:20 »
Zasilający się przyda, bo sprężarka nie działa w drugim członie, a PG może nieco zwalniać przy napełnianiu z niego jeszcze zbiorników pomocniczych :P
« Ostatnia zmiana: 17 Września 2009, 19:07:43 wysłana przez youBy »
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #369 dnia: 18 Września 2009, 00:39:29 »
Krótko mówiąć (pisząc?) ma mniejszą bezwładność. Wynik to natychmiastowa reakcja. Zaworu nie można przesterować - to nieodpowiednie słowo - mnie kojarzy się z nadmiarem. Raczej napisałbym o przestawieniu zaworu (w inną pozycję). Taki drobiazg ;)
Przestawić coś w inną pozycję można tylko manualnie np. zawór maszynisty. Ja pisałem o zaworze rozrządczym, który znajduje się w każdym wagonie. W tym przypadku należy mówić o przesterowaniu. Przestawić to można z osobowego na towarowy lub z próżnego na ładowny.

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #370 dnia: 18 Września 2009, 09:34:11 »
A wysterować? ;>
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #371 dnia: 18 Września 2009, 10:35:45 »
Krótko mówiąć (pisząc?) ma mniejszą bezwładność. Wynik to natychmiastowa reakcja. Zaworu nie można przesterować - to nieodpowiednie słowo - mnie kojarzy się z nadmiarem. Raczej napisałbym o przestawieniu zaworu (w inną pozycję). Taki drobiazg ;)
Przestawić coś w inną pozycję można tylko manualnie np. zawór maszynisty. Ja pisałem o zaworze rozrządczym, który znajduje się w każdym wagonie. W tym przypadku należy mówić o przesterowaniu. Przestawić to można z osobowego na towarowy lub z próżnego na ładowny.
Tak można w nieskończoność toczyć spór o słownictwo. Przedrostek "prze" świadczy o nadmiarze wykonanej czynności. W naszym przypadku jest to sterowanie zaworem. Z Twojego wywodu wynika że przedrostek "prze" należy użyć ponieważ zawór jest w każdym wagonie, mylisz się. W tym przypadku (prze)giąłeś. Gdyby uznać że ta czynność jest wykonana na odległość (czyli zdalnie poprzez przestawienie kranu hamulca przez maszynistę - nadal nie ma nic wspólnego z "prze"), to i tak mamy doczynienia:
A wysterować? ;>
@youBy, dobrze że jesteś.
« Ostatnia zmiana: 18 Września 2009, 10:42:01 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline SM31-113

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #372 dnia: 18 Września 2009, 20:43:26 »
Mam kilka pytań które nasunęły mi się po przeczytaniu pytań egzaminu na maszynistę (http://www.speedyshare.com/536511674.html):
1. Co kontroluje stycznik pomocniczy (SZ1) ?
2. Po przestawieniu nastawnika jazdy na układ równoległy prąd dzieli się na dwie gałęzie, a nie pracują styczniki oporowe jaka jest tego przyczyna?
3. Z czego zasilana cewka trzymająca PRG na lokomotywach EU07 do numeru 300?
4. Gdzie w EU07 znajduje się przełącznik "sterowanie na zimno"?

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #373 dnia: 18 Września 2009, 21:57:51 »
Mam kilka pytań które nasunęły mi się po przeczytaniu pytań egzaminu na maszynistę
1. Co kontroluje stycznik pomocniczy (SZ1) ?
Podaje napięcie na przewód rozrządu wielokrotnego.
2. Po przestawieniu nastawnika jazdy na układ równoległy prąd dzieli się na dwie gałęzie, a nie pracują styczniki oporowe jaka jest tego przyczyna?
Rozumiem, że chodzi o to iż nie słychać prazy styczników R, a mimo to amperomierze wskazują iż silniki zostały połączone w jazde równoległą? Jeśli tak to może być to problem ze stycznikami rozrządu SZ4. W przypadku lokomotyw 4E, gdy styczniki SZ4 jest zamknięty problem może dotyczyć stycznika linowego 3.
3. Z czego zasilana cewka trzymająca PRG na lokomotywach EU07 do numeru 300?
Po primo, to jako taki PRG jest tylko na numerach 300+. Na niskich zwie się on CBR. Posiada trzy cewki - jedna jest włączona na początku obwodu przed silnikami, druga na uszynieniu obwodu glównego, a trzecia służy do odbloku...
4. Gdzie w EU07 znajduje się przełącznik "sterowanie na zimno"?
Nigdzie - nie istnieje.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #374 dnia: 20 Września 2009, 22:38:39 »
4. Gdzie w EU07 znajduje się przełącznik "sterowanie na zimno"?
Nigdzie - nie istnieje.

Oczywiście. Takowy wyłącznik posiada ET22 - wyłącznik WRZ znajduje się w szafie WNB (nad komorą łukową WS-a).

Offline lukasz_cmg

  • Wiadomości: 228
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #375 dnia: 20 Września 2009, 23:05:35 »
A te sterowanie na zimno na czym polega?
„Nie każdy, kto do mnie mówi: ‚Panie, Panie’, wejdzie do królestwa niebios, lecz tylko ten, kto wykonuje wolę mego Ojca, który jest w niebiosach."
Mateusza 7:21

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #376 dnia: 21 Września 2009, 06:28:14 »
Sterowanie na zimno umożliwia przeprowadzenie rozruchu czyli tak jak byś ruszał lokomotywą ale bez napięcia przy otwartej szafie WN.

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #377 dnia: 24 Września 2009, 12:52:03 »
No i wtedy przy wrzucaniu kolejnych pozycji nastawnika i bocznika słyszymy jak "zamykają" się nam kolejne pozycje.

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #378 dnia: 26 Września 2009, 00:30:46 »
Takowy wyłącznik posiada ET22 - wyłącznik WRZ znajduje się w szafie WNB (nad komorą łukową WS-a).

EP09 również dorobiła się takiego przydatnego bajera ;-)
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #379 dnia: 26 Września 2009, 19:32:08 »
Głupie pytanie: do czego służy przycisk rezerwa na siódemkach ?
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #380 dnia: 26 Września 2009, 19:44:50 »
Jak każdy przełącznik z napisem "Rezerwa" (uwaga, nie mylić z rezerwą wojskową:P), służy do tego, żeby zastąpił jakiś inny przełącznik, gdy ten dokona żywota. Po prostu na szybko przepina się kabelki od tego padniętego pod rezerwę, a jak przyjdzie czas i pora, to przełącznik zepsuty zastępuje się nowym i z powrotem przepina na niego kabelki.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #381 dnia: 27 Września 2009, 00:42:15 »
Czy każdy przełącznik jest w ten sposób dublowany. Kto przepina te kabelki, czy wykonuje to maszynista.

Proszę poprawić.

REWIZOR
« Ostatnia zmiana: 27 Września 2009, 09:53:52 wysłana przez REWIZOR »

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #382 dnia: 27 Września 2009, 00:56:04 »
Ty się pytasz, czy stwierdzasz?

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #383 dnia: 27 Września 2009, 08:27:22 »
Nie każdy przełącznik jest dublowany bo po co przecież nie zepsują się wszystkie naraz czasami taka rezerwę zostawiał konstruktor lokomotywy na przewidywane w przyszłości nowe urządzenia (np w SM42 kiedy zmieniono Vapora na podgrzewacz P40 to zaczęto wykorzystywać hebelek obok hebelka podgrzewacza który wcześniej był oznaczony jako rezerwa).
Teraz co do przepinania hebelków gdybym nie był maszynistą pkp a powiedzmy zepsuł by się hebelek sprężarki to bym się nie zastanawiał i sobie podczepił pod rezerwę, ale na PKP czytałem kiedy w instrukcji że maszynista nie może sam zmieniać połączeń w obwodach elektrycznych. Nie wiem jak to jest respektowane.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #384 dnia: 27 Września 2009, 09:27:05 »
Kto przepina te kabelki, czy wykonuje to maszynista.

W czasie jazdy (albo krótkiego postoju) masz zamiar rozkręcać pulpit i przepinać kabelki :-)? To nie należy do obowiązków maszynisty.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #385 dnia: 27 Września 2009, 09:32:06 »
Czy każdy przełącznik jest w ten sposób dublowany. Kto przepina te kabelki, czy wykonuje to maszynista.
A w żadnym wypadku... . Gdybyś każdy miał dublowany to pulpit byłby 2x większy niż obecnie... .
Co do tego kto dokonuje przyłączeń... . Jeśli maszyniście w trasie nawali jakiś włącznik i jest on dość istotny to maszynista może dokonać naprawy sam. Ewentualnie jeśli nie chce żeby później na warsztacie się z niego nabijali, że byle pierdółkę zgłasza to też robi to sam i siedzi cicho ;) . Natomiast jeśli włącznik nie jest zbyt 'istotny' to dokonuje adnotacji w książce pojazdu (po zakończeniu jazdy) i później warsztatowcy się tym zajmują ;). Chociaż szczerze powiedziawszy jak maszyna zjedzie na warsztat to nie bawimy się w podpinanie pod rezerwę a najnormalniej wymieniamy uszkodzony przełącznik na nowy :). Ostatnio miałem sytuację, że wymieniałem Z i ZP1 na SM42 Lotosu bo jakiś nerwowy mechanik pourywał im dźwigienki :D, a inny włącznik miał uszkodzone zestyki. Wszystkie wymieniłem na nowe a rezerw w ogóle nie ruszałem :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #386 dnia: 29 Września 2009, 08:27:24 »
Na niektórych stacjach zostały jeszcze punkty kontrolne. Woła się wtedy kogoś z punktu (pracownicy tam mają uprawienia do grzebania w obwodach elektrycznych i nie tylko) i on przepina kabelki. A po powrocie na szope działa warsztat:-)
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #387 dnia: 29 Września 2009, 09:57:37 »
Na niektórych stacjach zostały jeszcze punkty kontrolne. Woła się wtedy kogoś z punktu (pracownicy tam mają uprawienia do grzebania w obwodach elektrycznych i nie tylko) i on przepina kabelki. A po powrocie na szope działa warsztat:-)

Hmm...pierwsze słyszę (przynajmniej jeśli chodzi o Cargo). Punkty kontrolne są obsługiwane przez pracowników PLK. Poza terenem Zakładu (CT) naprawy nie są praktykowane - pracownicy warsztatowi naprawdę bardzo rzadko są wołani na jakieś doraźne "akcje".

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #388 dnia: 29 Września 2009, 18:42:00 »
To nie należy do obowiązków maszynisty.

Może nie należy, ale żaden porządny maszynista nie zdefektuje na coś takiego. W przypadku defektów trzeba się ratować...

Punkty kontrolne są obsługiwane przez pracowników PLK. Poza terenem Zakładu (CT) naprawy nie są praktykowane - pracownicy warsztatowi naprawdę bardzo rzadko są wołani na jakieś doraźne "akcje".

IC to samo, nie mam pojęcia o czym mówi @El Mecánico.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #389 dnia: 01 Października 2009, 18:29:35 »
Czyżby je polikwidowali? W Oświęcimiu było coś takiego, niedaleko miejscowej lokowni. I istniało jeszcze dość długo po jej likwidacji.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...