Autor Wątek:  Różne pytania  (Przeczytany 275890 razy)

0 użytkowników i 3 Gości przegląda ten wątek.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #300 dnia: 28 Sierpnia 2009, 05:24:43 »
Co się stanie jak maszynista przy ruszeniu, odrazu ustawi nastawnik na III pozycję bocznikowania. Czy wał kułakowy będzie realizował swój program, aż dojdzie do III pozycji bocznikowania.

Tak.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #301 dnia: 28 Sierpnia 2009, 08:51:36 »
A ja mam pytanie z innej beczki.

Jeżeli przy iglicy rozjazdu założona jest "spona", to czy można normalnie prowadzić ruch pociągów po tym rozjeździe, czy może trzeba zastosować jakieś ograniczenia prędkości itp ?

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #302 dnia: 28 Sierpnia 2009, 09:22:17 »
Jeśli ostatnie zdanie pyta, to odpowiedź brzmi tak.

(Odpowiedź na post Anreja, uprzedzili mnie :|)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Lukasy

  • Wiadomości: 55
  • Rób co lubisz, a nigdy nie będziesz pracował.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #303 dnia: 28 Sierpnia 2009, 11:49:54 »
Jeżeli przy iglicy rozjazdu założona jest "spona", to czy można normalnie prowadzić ruch pociągów po tym rozjeździe?
Tak, można, chociaż pewnie to zależy jeszcze od prędkości szlakowej na danym odcinku oraz od parafki toromistrza w dzienniku D831.
Pozdrawiam, Lukasy
http://lukasy.kolej.org.pl/
Za nastawnikiem poza symulatorem - 6517456676591 km

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #304 dnia: 29 Sierpnia 2009, 02:00:21 »
Nastawnik EN57 ciąg dalszy. Tak znalazłem w sieci.
Wał kierunkowy nastawnika w elektrycznych zespołach trakcyjnych jest uruchamiany jest odejmowalną dźwignią – kluczem. W ezt serii EN57 możliwe jest ustawianie 5 pozycji:
- pozycja I, jazda do tyłu
- pozycja WYŁ, wyłączenie jednostki
- pozycja 0
- pozycja I, jazda do przodu z niską nastawą cewki samoczynnego rozruchu PSR – 135A
- pozycja II, jazda do przodu z wysoką nastawą cewki samoczynnego rozruchu PSR – 175A
Natomiast w serii ED72 pozycje I, WYŁ, 0 oraz:
- pozycja I, jazda do przodu tylko układ szeregowy oraz boczniki (PSR – 135A)
- pozycja II, jazda do przodu (PSR – 175A)
Nie zabardzo rozumiem co to znaczy: niska lub wysoka nastawa cewki samoczynego rozruchu. Ale domyślam się, że w zależności od wyboru pozycji I lub II EZT będzie szybciej przyśpieszał i rozwinie większą prędkość.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #305 dnia: 29 Sierpnia 2009, 06:44:53 »
Prędkość rozwinie ta samą ale w różnym czasie czasie bo wał kułakowy będzie przestawiał się przy różnym prądzie.

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #306 dnia: 29 Sierpnia 2009, 07:50:56 »
Ale domyślam się, że w zależności od wyboru pozycji I lub II EZT będzie szybciej przyśpieszał i rozwinie większą prędkość.
Jest to odzwierciedlone nawet w symulatorze.
Prędkość rozwinie ta samą ale w różnym czasie czasie bo wał kułakowy będzie przestawiał się przy różnym prądzie.
Ale właściwie do czego to służy? Zawsze widziałem jak mechanik ustawiał na "tą drugą" pozycję. Ta pierwsza służy przy manewrach jednostki?
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #307 dnia: 29 Sierpnia 2009, 10:09:56 »
Cytuj
Ale właściwie do czego to służy? Zawsze widziałem jak mechanik ustawiał na "tą drugą" pozycję. Ta pierwsza służy przy manewrach jednostki?

Z tego co mi wiadomo to pierwsza pozycja nastawnika jest strikte oporowa. Chłodzenie oporników w EN57 nie jest chyba wystarczająco wydajne i trzeba jak najkrócej używać tej pozycji nastawnika.

Jak ktoś może to niech potwierdzi :)
« Ostatnia zmiana: 29 Sierpnia 2009, 11:01:08 wysłana przez RooteK »

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #308 dnia: 29 Sierpnia 2009, 10:11:50 »
Ale właściwie do czego to służy? Zawsze widziałem jak mechanik ustawiał na "tą drugą" pozycję. Ta pierwsza służy przy manewrach jednostki?

Nie, pierwsze przyspieszenie o ile się nie mylę lepiej sprawuje się przy jeździe "górskiej", a niektóre jednostki na tej nastawnie mają boki już na szeregu.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #309 dnia: 29 Sierpnia 2009, 10:36:07 »
Nie, pierwsze przyspieszenie o ile się nie mylę lepiej sprawuje się przy jeździe "górskiej", a niektóre jednostki na tej nastawnie mają boki już na szeregu.
Pamietam, ze kilka lat wstecz, w ZPR Wroclaw zdefektowal jakis kibel na osobowym bodajze do Szklarskiej bo zbyt dlugo bylo trzeba jechac na pierwszej pozycji nastawnika pod gorke. @Piotrek, jesli mozesz to mnie popraw :)
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #310 dnia: 29 Sierpnia 2009, 10:41:06 »
Co do nastawnika kierunku normalnie jeździ się na wyższym prądzie. Mniejszego nastawienia używa się wtedy gdy są warunki sprzyjające wystąpieniu poślizgu Wtedy ogranicza się siłę pociągową i trudniej jest zabełtać kołami. Na manewrach też zależy nam bardziej na płynności jazdy niż na przyśpieszeniu dlatego wybieramy niższy prąd.
Teraz o pozycji P kiedy ja włączymy zostanie włączone zasilanie silników trakcyjnych przez wszystkie oporniki ale wał kułakowy się nie przestawia więc cały czas jedziemy na wszystkich oporach a że EN57 albo podobne maja opory chłodzone cugiem to przy powolnej jeździe nie ma cugu wiec nie ma chłodzenia .

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #311 dnia: 29 Sierpnia 2009, 11:06:59 »
...a że EN57 albo podobne maja opory chłodzone cugiem...
Nic podobnego, nad drzwiami we(y)jściowymi przedziału silnikowego masz kratki wlotów powietrza do wentylatorów oporów i silników trakcyjnych.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #312 dnia: 29 Sierpnia 2009, 12:12:42 »
Nic podobnego, nad drzwiami we(y)jściowymi przedziału silnikowego masz kratki wlotów powietrza do wentylatorów oporów i silników trakcyjnych.

No to i tak chyba wychodzi na jedno. Jeśli jednostka jedzie wolno cóż po wlotach powietrza? I tak chłodzenie jest znikome.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #313 dnia: 29 Sierpnia 2009, 15:12:52 »
Pamietam, ze kilka lat wstecz, w ZPR Wroclaw zdefektowal jakis kibel na osobowym bodajze do Szklarskiej bo zbyt dlugo bylo trzeba jechac na pierwszej pozycji nastawnika pod gorke.

Zgadza się, to był poc. 211 do Jeleniej Góry i jednostka 1146 za Gorcami Centrum. Skład ściągnęła do Jeleniej ET21-604 :-)

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #314 dnia: 29 Sierpnia 2009, 15:23:38 »
No to i tak chyba wychodzi na jedno. Jeśli jednostka jedzie wolno cóż po wlotach powietrza? I tak chłodzenie jest znikome.
Przecież do chłodzenia oporów jest wiatrak: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12536.0.html

Offline marcepan

  • Wiadomości: 176
  • Kocham SKM...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #315 dnia: 01 Września 2009, 19:34:41 »
 Owszem, ale praca samego wiatraka jest mniej wydajna niż praca wiatraka + wloty. Jak już było mówione, że na Przetokowej pracują wszystkie rezystory (a te słyną z "grzania się", dlatego w nowszych konstrukcjach są zastępowane tyrystorami), więc przyjemny wiaterek dla oporników z tego wiatraka to w tym przypadku za mało.
SP/ST/SU45 & EN57/71 LOVER. | Za nastawnikiem: SU45-097 i 196: 0,5 km. | Posiadam dokładne opisy i plany wszystkich lokomotyw spalinowych polskiej produkcji.  

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #316 dnia: 01 Września 2009, 21:24:56 »
Jakoś tego nie widzę... Przecież wlot powietrza do chłodzenia oporów jest nad drzwiami równolegle do boku wagonu. Wydaje mi się że w takim razie wpływ ruchu wagonu na ilość powietrza która dostaje się do szafy i chłodzi oporniki jest niewielki. Chyba że się mylę.

Offline murphy77

  • Wiadomości: 47
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #317 dnia: 01 Września 2009, 22:23:03 »
Mylisz się i to bardzo, spójrz np. jak jedziesz samochodem i masz otwarte okno (taki przykład)

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #318 dnia: 01 Września 2009, 22:49:17 »
Dlatego napisałem że wpływ jest niewielki, a nie że wogóle nie ma wpływu.

Offline Szopa

  • Wiadomości: 228
  • Miłośnik kolei z Wrocławia
    • Zobacz profil
    • Moja galeria zdjęciowa
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #319 dnia: 02 Września 2009, 15:10:44 »
Wlot powietrza nad drzwiami służy do chłodzenia silników trakcyjnych oraz oporników rozruchowych (http://www.transportszynowy.pl/eztchlodzenie.GIF -tu jest opis) powietrze zasysane jest przez wentylator (konkretnie 4). Każdy silnik ma swój wentylator, który jednocześnie chłodzi część oporników rozruchowych (wentylator pracuje cały czas przy włączonej przetwornicy). Jeśli się mylę proszę mnie poprawić.
www.gagarin.kolej.org.pl -moja galeria zdjęciowa
www.youtube.com/user/gagarinpl -moja galeria filmowa
Pozdrawiam!

Offline Damo

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #320 dnia: 02 Września 2009, 19:04:45 »
A czy w zimę jest potrzeba chłodzenia oporników i silników trakcyjnych? Na stronie transport szynowy było zdjęcie pokazujące zasłonięty wlot powietrza i napisane było że się zasłania się go w zimę.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #321 dnia: 02 Września 2009, 19:27:06 »
Tu raczej chodzi o to żeby śniegu nie nawiewało.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #322 dnia: 02 Września 2009, 20:25:22 »
@Damo i @Szopa: Weźcie wy przeczytajcie to co tam na tej stronie jest napisane. A jak już przeczytacie to przeczytajcie jeszcze raz (@Damo przeczytaj co jest napisane nad tym zdjęciem, a @Szopa zobacz na tym obrazku który wysłałeś gdzie są kanały do chłodzenia silników a gdzie kanał do chłodzenia szaf WN).

Tak sie w sumie zastanawiałem nad tym wpływem ruchu pociągu na intensywność chłodzenia i wymysliłem że wystarczyłoby żeby żaluzje na wlocie powietrza były pionowe a nie poziome, wygięte w taki sposób:
/////////////\\\\\\\\\\\\\
i już podczas jazdy w obojętne którą stronę same z siebie zasysały by trochę więcej powietrze do chłodzenia.
Ewentualnie obracane, ale to wiadomo zawsze jedna ruchoma część do zepsucia więcej...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #323 dnia: 02 Września 2009, 20:52:04 »
I deszcz wpadający do środka podczas wiatru (nawet lekkiego). To chyba nie jest dobry pomysł.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #324 dnia: 03 Września 2009, 06:30:24 »
Co do deszczu wodę jest łatwiej oddzielić i odprowadzić z kanału odwodnieniem np. w ET22 żaluzje na dachu tam zawsze będzie woda wlatywać. Ze śniegiem jest gorzej bo leci w strudze powietrza i gdzieś się może osadzić i coś zepsuć.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #325 dnia: 03 Września 2009, 15:24:48 »
O ile się orientuję, to jeśli struga powietrza będzie opływać otwór prostopadły do kierunku ruchu, to raczej będzie z niego zasysać niż wpadać do środka.

Może aerograf nie jest idealnym przykładem, ale nie chciało mi się szukać innego...
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #326 dnia: 03 Września 2009, 15:26:38 »
Muri zaproponował rozwiązania z pochylonymi kratkami :)
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6306
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 336
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #327 dnia: 03 Września 2009, 15:38:41 »
To by ta kratka musiała na zewnątrz wystawać, żeby mogła lokalnie zwiększyć ciśnienie powietrza. Jeśli będzie w płaszczyźnie ściany, to wiele nie da, bo i tak ciśnienie na zewnątrz będzie mniejsze niż ciśnienie wewnątrz lokomotywy.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #328 dnia: 03 Września 2009, 15:51:27 »
No tak, czyli nie będzie spełniać swojej roli, bo nie będzie wtłaczane chłodne powietrze.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #329 dnia: 03 Września 2009, 16:38:20 »
Chodziło mi o taki profil wygięcia jak na zdjęciu, tyle że pionowo. Wystają poza obrys wiec wydaje mi się że by działało. Ale fakt, sprawa z zasysaniem wody razem ze strugą powietrza chyba dyskwalifikuje takie rozwiązanie.
O ile się orientuję, to jeśli struga powietrza będzie opływać otwór prostopadły do kierunku ruchu, to raczej będzie z niego zasysać niż wpadać do środka.

Może aerograf nie jest idealnym przykładem, ale nie chciało mi się szukać innego...
@Ra: czyli uogólniając to co napisałeś, im szybciej pociąg będzie jechał tym mocniejszy będzie efekt zasysania powietrza z kanału na zewnątrz?