Autor Wątek:  Różne pytania  (Przeczytany 278901 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #270 dnia: 22 Czerwca 2009, 18:42:08 »
A co jeśli mechanik zerwie plomby przy drzwiach prowadzących do szafki WN. Czy musi to opisywać w książce lokomotywy?

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #271 dnia: 22 Czerwca 2009, 19:12:37 »
Zerwanie każdej plomby trzeba opisać ale nie wiedziałem że szafa WN jest plombowana.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #272 dnia: 22 Czerwca 2009, 19:37:49 »
Nie spotkałem się z plombowaną szafą WN. Obawiam się, że taka u nas nie występuje(plomba przy wejściu do szafy WN).
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline jageer

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1410
  • Jak Sz to tylko na Tm....
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 48
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #273 dnia: 22 Czerwca 2009, 19:40:07 »
Nie spotkałem się z plombowaną szafą WN. Obawiam się, że taka u nas nie występuje(plomba przy wejściu do szafy WN).

Z tego co mi wiadomo to tylko skrzynka od SHP/CA jest plombowana, ale drzwi do WN ?? Podobnie jak kolega tu pisze z tym się nie spotkałem.
Musi to robić delikatnie, bo jak nie umie to semafor opadnie...

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #274 dnia: 22 Czerwca 2009, 19:45:20 »
Nie spotkałem się z plombowaną szafą WN.

Bo nie pracujesz na tych maszynach. Szafy WN plombuje Gdynia, bodajże Wrocław, Poznań i jeszcze pewnie parę zakładów.

Każde zerwanie plomby na maszynie należy potwierdzić zapisem w książce pojazdu z napędem.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline hunter

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1126
    • Zobacz profil
    • kolej.banda.pl
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #275 dnia: 22 Czerwca 2009, 19:59:48 »
Potwierdzam, juz wiekszosc maszyn z Zakladu Polnocnego ma plombowane szafy WN.
Z pozdrowieniami,
Grzegorz Durbajło

http://www.kolej.banda.pl/ - moje kolejowe zdjęcia.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #276 dnia: 22 Czerwca 2009, 20:08:03 »
Poza tym Szafa WN musi być zamknięta na górny zamek, który można otworzyć bodajże kluczem nastawnika kierunkowego i "kwadracikiem". Jeżeli źle mówię proszę o poprawkę ;)
Pozdrowienia

Offline Mytnik

  • Wiadomości: 576
  • Administrator
    • Zobacz profil
    • Mój kanał na YT
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #277 dnia: 22 Czerwca 2009, 20:12:28 »
Ostatnio jechałem na EP07-1021 i miała zaplombowaną szafę WN

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #278 dnia: 22 Czerwca 2009, 20:13:14 »
Szafę WN zamyka się nastawnikiem kierunkowym jeżeli jej nie zamkniesz to nie podniesiesz pantografów.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #279 dnia: 22 Czerwca 2009, 21:12:52 »
Poza tym Szafa WN musi być zamknięta na górny zamek, który można otworzyć bodajże kluczem nastawnika kierunkowego i "kwadracikiem".

Z tym "kwadracikiem" to zaszalałeś ;) Rzeczywiście, w lokomotywach IC często można spotkać się z zaplombowaną szafą WN. W lokomotywach Cargo takie sytuacje właściwie nie występują.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #280 dnia: 22 Czerwca 2009, 22:29:47 »
W lokomotywach Cargo takie sytuacje właściwie nie występują.
Dlatego się zdziwiłem :) Dobrze, że ktoś poprawił.
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #281 dnia: 16 Sierpnia 2009, 21:56:38 »
Mam pytanie z serii dość dziwnych, mianowicie czy coś sie stanie jeśli lokomotywa przejedzie z poborem prądu pod miejscem gdzie należy jechać bez prądu (wskaźniki jazdy bezprądowej i izolacja na sieci trakcyjnej) ? Bo jak by nie patrzeć, to jest wtedy przerwa w dopływie pradu do silników i może wywalić wyłącznik szybki (jeśli nie jest tak, to jak jest naprawdę) ?

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #282 dnia: 16 Sierpnia 2009, 22:47:30 »
Izolatory są zbudowane w taki sposób że jadący po nim pantograf w każdym miejscu styka się z odcinkiem zasilanym.
http://www.transportszynowy.pl/trakcjasekcjonowanie.php#sekpodl
Jedyne co chyba może się stać to to że napięcia na po dwóch stronach izolatora niekoniecznie muszą być takie same i skok napięcia może coś uszkodzić na lokomotywie.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #283 dnia: 16 Sierpnia 2009, 23:27:57 »
Uszkodzić to raczej nie uszkodzi lokomotywy. Co najwyżej wywalą zabezpieczenia i tyle. Przy przejeździe przez odcinki sekcjonowania sieci należy przejeżdżać bez poboru prądu po to aby:
1) Nie zadziałały zabezpieczenia na podstacji trakcyjnej w wyniku gwałtownego wzrostu natężenia prądu w przewodzie jezdnym 'na który wjeżdżamy'.
2) Nie uszkodzić samego miejsca selekcjonowania sieci. Mówiąc wprost, żeby łuk elektryczny nie niszczył nam izolatora sekcyjnego.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline kurak303E

  • Wiadomości: 267
  • PKP Intercity, Gdynia - kurs maszynistowski :)
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #284 dnia: 16 Sierpnia 2009, 23:50:33 »
Nie spotkałem się z plombowaną szafą WN. Obawiam się, że taka u nas nie występuje(plomba przy wejściu do szafy WN).

Czasem są plombowane. Plombę na klamce do WN "spotkałem" ostatnio w EP07-1014
Lubię SU45 :) Zapraszam na mój kanał, głównie o SU45 na YT - http://www.youtube.com/user/Gryszaq oraz Ełcką Galerię Kolejową - www.elkgk.cba.pl

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #285 dnia: 25 Sierpnia 2009, 10:09:54 »
Mam pytanie dotyczące operowania nastawnikiem i bocznikiem.

Dlaczego mechanik (o którym słyszałem, że tak robi) przy dobiciu do prędkości rozkładowej wraca nastawnikiem do pozycji 0?
Kiedy skład zwolni, odkręca nastawnik, a potem znowu do 0. W efekcie wykres prędkości składu jest sinusoidą, a nie linią prostą, poza tym, jest sporo kręcenia.

Czy jest to jakiś przepis, względy oszczędnościowe, maniera lub natręctwo mechanika?
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #286 dnia: 25 Sierpnia 2009, 11:11:39 »
Dlaczego mechanik (o którym słyszałem, że tak robi) przy dobiciu do prędkości rozkładowej wraca nastawnikiem do pozycji 0?
Kiedy skład zwolni, odkręca nastawnik, a potem znowu do 0. W efekcie wykres prędkości składu jest sinusoidą, a nie linią prostą, poza tym, jest sporo kręcenia.

Jazda na wybiegu - mniej energii zużywa, daje 'odpocząć' maszynie. Zresztą często profil linii zmusza do wyrzucenia się z jazdy, gdyż skład nabiegałby ponad prędkość rozkładową. A do tego obecne w rozkładzie rezerwy czasowe na wielu odcinkach zmuszają do dziadowania, by potem nie tkwić na jakiejś małej stacyjce 15 minut czekając do planu.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #287 dnia: 25 Sierpnia 2009, 12:38:58 »
Jazda na wybiegu - mniej energii zużywa, daje 'odpocząć' maszynie. Zresztą często profil linii zmusza do wyrzucenia się z jazdy, gdyż skład nabiegałby ponad prędkość rozkładową(...)
Umiejętne wykorzystanie profilu linii, też dużo może dać. Na liniach nizinnych, o niezbyt stromych podjazdach, jadąc bykiem z bruttem około 2400t, można spokojnie przejechać długi odcinek bez kręcenia kieratem, mając go w pozycji 0 (o ile oczywiście wszędzie mamy przelot na stacjach), z wahaniem prędkości w granicach 50-70 km/h, a wręcz czasem trzeba przyhamować, żeby rozkładowej nie przekroczyć.
Pozdrawiam, Sławek

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #288 dnia: 25 Sierpnia 2009, 17:01:02 »
Podobnie jest na liniach "górskich". Jak skład wyjedzie z Łodygowic Górnych (koło Żywca), to aż do Bielska (4 stacje - ok 12km) ma z górki i na prądzie jedzie tylko podczas rozpędzania.

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #289 dnia: 26 Sierpnia 2009, 02:18:48 »
Podobnie jest na liniach "górskich". Jak skład wyjedzie z Łodygowic Górnych (koło Żywca), to aż do Bielska (4 stacje - ok 12km) ma z górki i na prądzie jedzie tylko podczas rozpędzania.
Tylko jaką ma prędkość szlakową 12km 20min tj 0,3godz czyli 40km/godz. Zatrzymuje się na każdej stacji, czyli tak luzem nie przejedzie.

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 104
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #290 dnia: 26 Sierpnia 2009, 08:00:13 »
Od Wilkowic ma 50. Całą drogę widziałem Hasler. Zależy od mecha. Niektórzy szybko rozpędzają i dają szybko na wybieg, a niektórzy jadą na 2-3 pozycji (w EN57) i się wloką...

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #291 dnia: 26 Sierpnia 2009, 08:53:36 »
Od Wilkowic ma 50. Całą drogę widziałem Hasler. Zależy od mecha. Niektórzy szybko rozpędzają i dają szybko na wybieg, a niektórzy jadą na 2-3 pozycji (w EN57) i się wloką...

Trzecia pozycja to jazda równoległa, a na niej jednostką osiągniesz gruuubo ponad 50 km/h ;)

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #292 dnia: 26 Sierpnia 2009, 12:32:19 »
Na równoległym dojdziesz do maksimum 90km/h ;) Na szeregowym do około 30-35km/h.

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #293 dnia: 26 Sierpnia 2009, 12:54:49 »
To kolejne pozycje dają tak niewielki przyrost prędkości?

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #294 dnia: 26 Sierpnia 2009, 12:59:53 »
Nie koniecznie, jednostka sama dobiera energię jaka jest jej potrzebna do rozpędzenia na danej pozycji. Jeżeli zaczniesz "bocznikować" przy mniejszych prędkościach, np. 60km/h to będzie potrzeba więcej energii, aniżeli miałbyś wejść na boki przy 90km/h.

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #295 dnia: 26 Sierpnia 2009, 13:06:01 »
Nie koniecznie, jednostka sama dobiera energię jaka jest jej potrzebna do rozpędzenia na danej pozycji. Jeżeli zaczniesz "bocznikować" przy mniejszych prędkościach, np. 60km/h to będzie potrzeba więcej energii, aniżeli miałbyś wejść na boki przy 90km/h.
Znasz zasadę działania samoczynnego rozruchu?
Pozdrawiam, Sławek

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #296 dnia: 26 Sierpnia 2009, 13:14:19 »
Też miałem na to zwrócić uwagę, przecież wał kułakowy swoją pracę do końca (że tak to ujmę) tak czy siak będzie musiał wykonać.

Offline Dominik333

  • Wiadomości: 212
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #297 dnia: 27 Sierpnia 2009, 11:47:57 »
Na równoległym dojdziesz do maksimum 90km/h ;) Na szeregowym do około 30-35km/h.
Na szeregowym na pewno będzie więcej niż 40km/h

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #298 dnia: 27 Sierpnia 2009, 12:12:35 »
Pociąg Skierniewice - Warszawa Wschodnia w godzinach porannych na pewno nie wyciągnie więcej na szeregowej, niż 40km/h - ludzie wylewają się oknami :P

Offline Anrej

  • Wiadomości: 825
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Różne pytania
« Odpowiedź #299 dnia: 28 Sierpnia 2009, 01:54:46 »
Przecież w przypadku EN57 nastawnik ma 7 pozycji i jest połączony z bocznikowaniem.
O - wyłączony
P - przetok, silniki połaczone szerogowo, opory rozruchowe włączone
S - szeregowo, silniki połaczone szeregowo, opory rozruchowe właczone i automatycznie odłączne
R - równolegle, silniki połaczone szeregowo-równolegle, opory właczone i automatycznie odłaczane
I - pierwszy stopień bocznikowania
II - drugi stopień bocznikowania
III - trzeci stopień bocznikowania.

Co się stanie jak maszynista przy ruszeniu, odrazu ustawi nastawnik na III pozycję bocznikowania. Czy wał kułakowy będzie realizował swój program, aż dojdzie do III pozycji bocznikowania.