Autor Wątek:  Powrót EP05  (Przeczytany 121483 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Powrót EP05
« Odpowiedź #90 dnia: 28 Kwietnia 2004, 17:12:37 »
Wracając do tematu EP05: czy ktoś z kolegów posiada fotki EP05-13 i 14?
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline gigabyt

  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
    • http://www.gigabyt.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #91 dnia: 10 Maja 2004, 23:01:00 »
No własnie ja niestety nie posiadam i chetnie umowie sie z kims na wspolny wypad do Katowic na polowanie. W gre wchodza tylko weekendy bo w tygodniu pracuje. W lutym czailem sie na dworcu 2 weekendy pod rzad ale niestety tylko EP09 podjezdzaly

Ale zawsze zostaje jeszcze wyjazd do Warszawy :)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Powrót EP05
« Odpowiedź #92 dnia: 11 Maja 2004, 11:54:26 »
EP05-13 i 14 skreślono w latach 80 po wypadkach. Poszukuję zdjęć archiwalnych.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Powrót EP05
« Odpowiedź #93 dnia: 14 Maja 2004, 12:47:15 »
Cytat: "gigabyt"
W lutym czailem sie na dworcu 2 weekendy pod rzad ale niestety tylko EP09 podjezdzaly

Ale zawsze zostaje jeszcze wyjazd do Warszawy :)


Ciężko jest upolować EP05. 09.05. EP05-23 była w Poznaniu, a w środę z pociągiem próbnym w Idzikowicach. Popołudniu miała jechać z Krakusem, ale jak zwykle dyspozytor nie był zdecydowany. Na Olszynce nadal stoją objęte statusem lokomotyw muzealnych EP05-01 i EP05-18, która oficjalnie "robi za" pierwotnie planowaną do zachowania EP05-29, którą ++. EP05-16 albo non stop w tym tygodniu jeździ albo stoi w MD Ochota, gdzie czasami wykonywane są drobne naprawy loków z Olszynki.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Loui

  • Wiadomości: 238
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Powrót EP05
« Odpowiedź #94 dnia: 14 Maja 2004, 22:27:38 »
Na Ochocie mieści się Oddział Napraw Ciężkich lokomotywowni Warszawa Olszynka Grochowska. Zjeżdzają tam loki z Olszynki najczęściej w celu demontażu silników trakcyjnych gdyż na Olszynce nie ma warunków do wykonywania takich napraw - brak min. podnośników Kutruffa.
Koleje Mazowieckie
Sekcja Warszawa Grochów
Maszynista

Offline gigabyt

  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
    • http://www.gigabyt.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #95 dnia: 14 Maja 2004, 23:58:22 »
Cytat: "Jaco"
Cytat: "gigabyt"
W lutym czailem sie na dworcu 2 weekendy pod rzad ale niestety tylko EP09 podjezdzaly

Ale zawsze zostaje jeszcze wyjazd do Warszawy :)


Ciężko jest upolować EP05. 09.05. EP05-23 była w Poznaniu, a w środę z pociągiem próbnym w Idzikowicach. Popołudniu miała jechać z Krakusem, ale jak zwykle dyspozytor nie był zdecydowany. Na Olszynce nadal stoją objęte statusem lokomotyw muzealnych EP05-01 i EP05-18, która oficjalnie "robi za" pierwotnie planowaną do zachowania EP05-29, którą ++. EP05-16 albo non stop w tym tygodniu jeździ albo stoi w MD Ochota, gdzie czasami wykonywane są drobne naprawy loków z Olszynki.


Więc chyba jedyną rzeczą jaka mi pozostaje to faktycznie wybrać sie do Warszawy, bo tak jak czytam to co napisałeś to musiałbym zjeździć pół Polski w poszukiwaniu EP05. Btw co EP05 robiła z pociągiem próbnym na Idzikowicach?? Miała jakieś testy jak sie zachowuje po paru miesiącach eksploatacji ??

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Powrót EP05
« Odpowiedź #96 dnia: 15 Maja 2004, 11:54:31 »
Cytat: "gigabyt"
Btw co EP05 robiła z pociągiem próbnym na Idzikowicach?? Miała jakieś testy jak sie zachowuje po paru miesiącach eksploatacji ??


EP05-23 poprowadziła poc. próbny z wagonami po naprawie rel. Gdynia Postojowa - Idzikowice - Gdynia Postojowa. Skład: 2 x wrocławskie BDrdsu + 3 x gdyńskie Adu. EP05 oczywiście na odc. Wawa - Idzikowice - Wawa z godzinnym postojem w Idzikowicach. Pociąg miał rozkładową 160. Z Wawy wyjechał o 8.10 i powrócił na 11.30. Byłem w środę w Wawie w celu focenia EP05 i na Wschodnim pojawiła sie luzem 23. Po manewrach wzięła z żeberka w/w skład i po dalszych manewrach ustawiła się na 2 peronie obok Zielonogórzanina z EP08-001. Tak się składa, że po serii zdjęć znalazłem się w kabinie no i pojechaliśmy... Po powrocie zjechaliśmy na Olszynkę i tam dokończyłem "dzieła".
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline gigabyt

  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
    • http://www.gigabyt.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #97 dnia: 15 Maja 2004, 15:39:58 »
Hmm no to masz szerokie znajomości skoro udało ci się zabrać do kabiny. A właśnie jak jest w W-awie z foceniem na dworcu ?? Nikt nie robi problemów. Bo u mnie ostatnio kumpel dostał 500 zł jak fotografował EM10. I był strasznie wkurzony bo na dodatek musiał zdjęcie usunąć.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Powrót EP05
« Odpowiedź #98 dnia: 15 Maja 2004, 16:03:50 »
Cytat: "gigabyt"
Hmm no to masz szerokie znajomości skoro udało ci się zabrać do kabiny. A właśnie jak jest w W-awie z foceniem na dworcu ?? Nikt nie robi problemów. Bo u mnie ostatnio kumpel dostał 500 zł jak fotografował EM10. I był strasznie wkurzony bo na dodatek musiał zdjęcie usunąć.


Jakie znajomości? Bzdura! Wystarczy pogadać z mechanikiem i przedstawić się kim jesteś. Co za problem? Często to pomaga. Robienie zdjęć w dzisiejszych czasach to pestka - 12-15 lat temu było groźnie! Trzeba tylko przestrzegać paru zasad i będzie OK, a nie demonizować. Jak ktoś bardzo chce to nie będzie sobie stwarzać problemów.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline saper_unreal

  • Wiadomości: 19
    • Zobacz profil
    • http://www.adiwarez.tk
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #99 dnia: 15 Maja 2004, 17:16:18 »
jakich zasad? bo nie chce sie wpakowac :D

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Powrót EP05
« Odpowiedź #100 dnia: 15 Maja 2004, 17:33:52 »
Cytat: "saper_unreal"
jakich zasad? bo nie chce sie wpakowac :D


Nie łazić jak barany po torach, bo SOK nie śpi ;)
W MD zgłosić się do gospodarza terenu, czyli dyspozytora i obwieścić chęć robienia fotek.
Na dużych stacjach bezpiecznie jest zgłosić SOKmenom, że trochę się tu pokręcicie zgodnie z zasadami BHP na torach, bo się mogą czepić i zamiast fotek będą wyjaśnienia i strata czasu, a motyw może odjechać... - z peronów można robić foty bez łaski!
Nie ma zakazu fotografowania, a więc w razie wyjaśnień należy zdecydowanie o tym mówić, bo wielokrotnie ambicja kontrolujących chciałaby MK zniszczyć...
Na nastawni w razie co, jeśli wpuszczą to poinformować, że chodzi Wam tylko o foty, bo dyżurna/y może wziąć Was za nieporządanych i tyrknąć na Policję lub SOK...
Wydaje się, że tego jest sporo, ale jest to skuteczne.
Oczywiście nie należy podchodzić do tego aż nadto gorliwie.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline gigabyt

  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
    • http://www.gigabyt.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #101 dnia: 15 Maja 2004, 22:13:52 »
Wiesz co warto by było żebyś zapodał linka do jakiejś stronki, na której mogłbym znaleźć treść odpowiednich artykułów dotyczących fotografowania na kolei. Oczywiście dziękuje bardzo za wyjaśnienie. Acha i przy okazji mogę zapytać ile masz lat ??:P

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Powrót EP05
« Odpowiedź #102 dnia: 16 Maja 2004, 14:51:32 »
Cytat: "gigabyt"
Wiesz co warto by było żebyś zapodał linka do jakiejś stronki, na której mogłbym znaleźć treść odpowiednich artykułów dotyczących fotografowania na kolei. Oczywiście dziękuje bardzo za wyjaśnienie. Acha i przy okazji mogę zapytać ile masz lat ??:P


Ten temat poruszała pmk, ale poszukaj w googlach, bo nie pamiętam linków. Zapytać o wiek możesz: 30.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline gigabyt

  • Wiadomości: 21
    • Zobacz profil
    • http://www.gigabyt.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #103 dnia: 16 Maja 2004, 21:31:02 »
Ok wielkie dzięki za pomoc, a co do wieku to nie różni nas zbyt wiele :)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Powrót EP05
« Odpowiedź #104 dnia: 21 Maja 2004, 22:13:31 »
Cytat: "gigabyt"
Wiesz co warto by było żebyś zapodał linka do jakiejś stronki, na której mogłbym znaleźć treść odpowiednich artykułów dotyczących fotografowania na kolei.


(...) Biuro Spraw Obronnych DG PKP uprzejmie informuje, że na terenie PKP nie występują obiekty objęte zakazem fotografowania ze względu na wymogi bezpieczeństwa Państwa. Jednak z uwagi na zapewnienie warunków bezpieczeństwa osób, zezwolenie na wstęp i przebywanie na terenie PKP łącznie z ich fotografowaniem leży w kompetencji kierowników jednostek organizacyjnych PKP, którzy są właścicielami obiektów.
W związku z powyższym, jeżeli zachodzi konieczność wstępu na teren kolejowy ogólnie niedostępny dla osób postronnych w celu fotografowania obiektów, urządzeń lub sprzętu należy wcześniej uzgodnić z kierownikiem właściwej terenowej jednostki organizacyjnej PKP.
Powyższe sprawy uregulowane są w "Zarzadzeniu nr 204 Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 7 czerwca 1990 r. w sprawie szczegółowych zasad i trybu udzielania zezwoleń na fotografowanie oraz wstęp i przebywanie na terenie obiektów w resorcie transportu i gospodarki morskiej", (Dz. Urz. MTiGM nr 6 poz. 29) oraz w piśmie Biura Spraw Obronnych DG PKP Nr KSO3/33/304/90 z dnia 11.10.1990 skierowanym do Komendy Głównej Służby Ochrony Kolei DG PKP.(...)

To tyle w tym temacie.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Cykel

  • Wiadomości: 55
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #105 dnia: 22 Maja 2004, 01:47:25 »
Nic tylko wydrukować :) Przyda mi się jak będę w PL :)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Powrót EP05
« Odpowiedź #106 dnia: 22 Maja 2004, 12:21:03 »
Powrót do tematu: wczoraj EP05-16 była w Rzepinie z BWE.
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Powrót EP05
« Odpowiedź #107 dnia: 22 Maja 2004, 13:54:25 »
Pare stron wcześniej była mowa o EU11. Ktoś pisał że trafi do PKP ok. 30 lutego. Maj się kończy. Czy EU11 już jeździ na PKP czy to jeszcze utopia?

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Powrót EP05
« Odpowiedź #108 dnia: 22 Maja 2004, 14:15:35 »
Cytat: "hejnal"
Pare stron wcześniej była mowa o EU11. Ktoś pisał że trafi do PKP ok. 30 lutego. Maj się kończy. Czy EU11 już jeździ na PKP czy to jeszcze utopia?


EU11 poszła do Włoch na FS jako E405 i to już koniec jej historii na PKP. Ostatnie egzemplarze jeszcze kręcą się po Pafawagu. Co ciekawe nie mamy żadnego loka do próby na 200 na CMK...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #109 dnia: 22 Maja 2004, 15:28:33 »
Cytat: "hejnal"
Pare stron wcześniej była mowa o EU11. Ktoś pisał że trafi do PKP ok. 30 lutego. Maj się kończy. Czy EU11 już jeździ na PKP czy to jeszcze utopia?


Facet a widziałeś Ty kiedyś w kalendarzu date 30. Lutego ??
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Powrót EP05
« Odpowiedź #110 dnia: 22 Maja 2004, 16:05:22 »
ROTFL!
No teraz już rozumiem czemu ich nie ma:))
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Powrót EP05
« Odpowiedź #111 dnia: 22 Maja 2004, 18:29:48 »
no to Tyś się jeszcze tego nie domyslał że na PKP "przez przypadek" ktoś w umowie jako date dostarczenia wpisał 30. lutego ;););)
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Powrót EP05
« Odpowiedź #112 dnia: 22 Maja 2004, 22:54:36 »
Ha, ha, ha!
Macie racje. Rąbnołem się z datą. Chociaż...
Może rzeczywiście to przez tą datę. Ktoś kiedyś na pytanie kiedy będzie u nas dobrobyt, opowiedział że jest już na horyzącie.

P.S. Horyząt to taka linia co wydaje się że jest, ale jej niema ;)

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Powrót EP05
« Odpowiedź #113 dnia: 23 Maja 2004, 18:51:39 »
Ciekawe, czy nadal jest możliwe połączenie sprzęgiem wielokrotnego EP05-16 i 23? Oczywiście na pewno nie będzie takiej potrzeby, ale zastanawiam się czy po naprawie z Gdańsku ktoś to sprawdził. Dawniej nie wszystkie EP05 (z tych co miały sprzęgi) chciały ze sobą współpracować...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

MarcinSi

  • Gość
Powrót EP05
« Odpowiedź #114 dnia: 26 Maja 2004, 22:42:52 »
EP05 cały czas sobie pomykają po węźle warszawskim, zawsze z niezbyt długimi składami. Miło jest sobie na nie popatrzeć oczekując na kibelka na Powiślu. Co do EU11 kasa na nie jest ale PKP zastanawia się nad zakupem innych loków z zagranicy (chyba się już nie lubią z PaFaWa-giem). Chodzi o to by za te środki kupić jak najwięcej loków zdolnych do prowadzenia składów z szybkością 200 km/h.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Powrót EP05
« Odpowiedź #115 dnia: 26 Maja 2004, 23:13:01 »
Cytat: "MarcinSi"
Co do EU11 kasa na nie jest ale PKP zastanawia się nad zakupem innych loków z zagranicy (chyba się już nie lubią z PaFaWa-giem). Chodzi o to by za te środki kupić jak najwięcej loków zdolnych do prowadzenia składów z szybkością 200 km/h.


Co jest do...
To znaczy że zagraniczne jest lepsze bo zagraniczne? Zagraniczne loki są tańsze od naszych? Paranoja.

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Powrót EP05
« Odpowiedź #116 dnia: 27 Maja 2004, 11:36:21 »
Przecież de facto EU11 i EU43 też nie są nasze. To wszystko licencje i wzory maszyn DB 120 i FS E412. Lepiej niech PKP kupi loki sprawdzone z obcego kraju niż ma się bawić prototypami przez lata (tak było z EP09, EP23).
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Powrót EP05
« Odpowiedź #117 dnia: 27 Maja 2004, 15:21:05 »
Na EP09 Brakowało pieniędzy żeby ją wogule zbudować. EP23 bez komętarza.
EU11 i EU43 Były już gotewe. Tylko płacić i brać. Włosi je kupili a "my" sami będziemy jeździć starociami wyeksploatowanymi za granicą? Tak się robiło za PRL-u (stare dobre czasy).
Ale to nie dowas te uwagi, tylko do ludzi, którzy o istnieniu tego forum pewnie nawet nie wiedzą (Dyrektorzy PKP).

Offline Jaco

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1056
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 480
Powrót EP05
« Odpowiedź #118 dnia: 27 Maja 2004, 18:41:48 »
Cytat: "hejnal"
Włosi je kupili a "my" sami będziemy jeździć starociami wyeksploatowanymi za granicą? Tak się robiło za PRL-u (stare dobre czasy). Ale to nie dowas te uwagi, tylko do ludzi, którzy o istnieniu tego forum pewnie nawet nie wiedzą (Dyrektorzy PKP).


Myślę o kupnie sprawdzonych serii z fabryki. Nie chodzi mi o używane, choć i to nie głupi pomysł. Ważną jednak sprawą jest zaplecze techniczne dla takich loków, które musiałoby powstać...
Co prawda loków na 160 nikt spoza PL dla nas nie produkował, ale sprawa jest otwarta. Szkoda tylko, że mając swego czasy kontakty z czeską Skodą (lata 60 i 70) nie zamówiono choćby tam jakichś tyrystorków np. czeskie 150 czy 350...
"Atlas przewoźników kolejowych Polski 2011/The 2011 ABC of Polish Railway Carriers"

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Powrót EP05
« Odpowiedź #119 dnia: 27 Maja 2004, 22:11:28 »
Cytat: "Jaco"
Myślę o kupnie sprawdzonych serii z fabryki. Nie chodzi mi o używane, choć i to nie głupi pomysł. Ważną jednak sprawą jest zaplecze techniczne dla takich loków, które musiałoby powstać...
Co prawda loków na 160 nikt spoza PL dla nas nie produkował, ale sprawa jest otwarta. Szkoda tylko, że mając swego czasy kontakty z czeską Skodą (lata 60 i 70) nie zamówiono choćby tam jakichś tyrystorków np. czeskie 150 czy 350...


Info od mojego znajomego:
Na temat zakupu nowych lokomotyw do ruchu paseżerskiego nic mi nie jest wiadomo. Dyrekcja Cargo mówiła, że do maja zakupione zostaną lokomotywy dwusystemowe do prowadzenia pociągów towarowych. Ale z tego jak widać nic nie wyszło narazie...
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********