Autor Wątek:  Import danych z układem torowym do 3DS  (Przeczytany 5720 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Import danych z układem torowym do 3DS
« dnia: 07 Stycznia 2008, 19:28:37 »
Witam

Do osób znających się na MaxScript - czy jest możliwość zrobienia importu danych o układzie torowym do 3DS, ale nie z pliku, tylko np. poprzez wywołanie listy funkcji dodających nowe odcinki/zwrotnice z konsoli skryptów?

PS. Wiem, powtarzam się z wątkiem, ale poprzednio nie uzyskałem konkretnej odpowiedzi :P

Pozdr, Paweł
« Ostatnia zmiana: 07 Stycznia 2008, 19:32:59 wysłana przez Paul »
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Stycznia 2008, 19:37:22 »
Wiem, ze opcje importu z pliku zrobil speed, w ostatniej wersji byl import praktycznie wszystkiego ale ta wersja chyba zaginela...

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
« Odpowiedź #2 dnia: 07 Stycznia 2008, 19:41:08 »
Mi import w najnowszej wersji skryptów jaką mam (by firleju) (ani w żadnej innej) nie działa - wstawia tylko zielonego box-a na środku sceny i nic poza tym.

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Stycznia 2008, 20:00:56 »
Ja tak miałem w jednym ze skryptów.

Ale zainstalowałem inne, qmpel dał mi linka na GG, i exportuje ładnie układ torowy :) Tylko szyny na zwrotnicach nie są takie jak bym wstawił nowy rozjazd (przekżywiony jeden tor, łuk) ale proste.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Stycznia 2008, 20:21:01 »
Dotarłem do wersji skryptu działającej "bardziej" niż poprzednio: zaimportowało wszystkie tory robiąc lustrzane odbicie w osi x, bez wektorów kontrolnych i parametrów z zakładki User Defined, zwrotnice pominęło wogóle. Jest jakaś nowsza wersja w której to działa?

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Stycznia 2008, 22:55:55 »
Ja kiedys korzystałem z funkcji importu z tych pierwszych skryptów takich max okrojonych! Tam to działało i wczytywało sie wszystko, ale problem był że nie z każdego pliku scn.

Offline Paul

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 523
    • Zobacz profil
    • Beskidzka Strona Kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 16
Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Stycznia 2008, 15:09:46 »
W sumie zależy mi najbardziej na tych wektorach kontrolnych, bo to co sie wstawia to taka kolorowa linia łamana złożona z prostych odcinków. Ciekawie to na dużych stacjach wygląda...

Pozdr, Paweł
automatyka sterowania ruchem kolejowym rox
www.isdr.pl | www.bsk.isdr.pl | pokrzesik.wytnij@gmail.com

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Stycznia 2008, 15:47:34 »
Też by mi sie przydała taka v.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Lipca 2008, 21:02:51 »
[Dzisiejsze odkrycie]

Jeśli skrypt scnImport.ms importuje tory w postaci łamanej złożonej z odcinków, należy znaleźć funkcję updateShape i w następnej linijce wpisać convertToSplineShape z tym samym parametrem.
l= line pos:ptla wireColor:(color 32 32 156)
l.name= af
addNewSpline l
addKnot l 1 #bezier #curve ptla (ptla+ctra2) (ptla+-ctra2)
addKnot l 1 #bezier #curve ptra (ptra+-ctrlb2) (ptra+ctrlb2)
updateShape l
convertToSplineShape l
gdyby to nie pomogło, trzeba by jeszcze dodać dodatkową zmienną k:
l= line pos:ptla wireColor:(color 32 32 156)
l.name= af
k=addNewSpline l
addKnot l k #bezier #curve ptla (ptla+ctra2) (ptla+-ctra2)
addKnot l k #bezier #curve ptra (ptra+-ctrlb2) (ptra+ctrlb2)
updateShape l
convertToSplineShape l
Ta druga wersja działa na pewno, a ta pierwsza nie była testowana.


Aktualnie poprawiamy błędy w scnImport.ms, więc jak tylko dobrniemy do jakiegoś finału, to zostanie on udostępniony. Poprawiony jest już import łuków i zwrotnic, wyliczane są wektory kontrolne dla torów prostych.
« Ostatnia zmiana: 11 Lipca 2008, 23:32:56 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
« Odpowiedź #9 dnia: 13 Lipca 2008, 09:56:00 »
Ra, niepotrzebnie się męczysz. Import całego układu torowego da się zrobić z najnowszej wersji skryptów (wersja z 27.02.2008). Nie importuje za to nic innego. Jeśli chcesz się bawić w import to proponuje od tej wersji.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Żabek

  • Wiadomości: 546
  • Gdzie jest guzik rezygnacji?
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
« Odpowiedź #10 dnia: 13 Lipca 2008, 10:23:24 »
Import całego układu torowego da się zrobić z najnowszej wersji skryptów (wersja z 27.02.2008)
Ale poprawnie? Co sie dzieje gdy do importowanego dodamy cos nowego? Wszystko jest ok?
Ten, który poprawił Ra z moją niewielką pomocą, importuje układ torowy plus includy typu tekstura podsypki zwrotnicy, semafor, drzewo itp (bez wizualnego rozróżnienia co jest czym, wszystko to żółty helper).
The Frog

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Lipca 2008, 11:09:25 »
Przejrzałem właśnie ten skrypt i nie ma on wywołania funkcji convertToSplineShape , więc porównując do tamtego zmienianego podejrzewam, że tory będzie wstawiał jako proste, a nie łuki. Nie widzę także przeliczenia punktów kontrolnych dla odcinków prostych, ani obsługi include. Natomiast kod jest dużo ładniejszy i bardziej zwarty, niż tamten, w którym grzebałem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Import danych z układem torowym do 3DS
« Odpowiedź #12 dnia: 13 Lipca 2008, 19:37:22 »
Nie wiem co to jest za "tamten", ale ja napisałem całośc od nowa.
Jak dobrze pamiętam to łuki importował jako łuki. A convert odbywa się bodajże i tak przy eksporcie.
Nie importuje includów i takich innych, gdyż nie zdążyłem tego zrobić, kiedy miałem jeszcze czas.
« Ostatnia zmiana: 13 Lipca 2008, 19:39:01 wysłana przez gfirlejczyk »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es