« Odpowiedź #17 dnia: 06 Stycznia 2008, 15:31:54 »
A poza tym i tak mam racje bo 90% WSZYSTKICH rzeczy jest większa niż w Europie, od kolei zaczynając na rozmiarze produktów spożywczych kończąc! Koniec tego OT.
A nie zauważasz faktu (jeśli chodzi o kolej), że nigdzie w Europie nie masz takich odległości do pokonania jak w Ameryce Północnej? Dlatego oni mają taki wielki tabor. Poza tym jak sięgnąć w historię to tamten kontynent praktycznie nie ucierpiał podczas II Wojny Światowej, także cały czas się rozwijali... nie to co u nas.
Dlatego nie ma co przyrównywać nas do USA czy Europy do Ameryki Północnej.
A wracając do tematu co do hamowania to faktycznie jest ono u nich bardzo wydajne. Dodatkowo większość lokomotyw które produkowane są od 2005r. na ich potrzeby ma podwójny system napędu. Elektryk/Diesel. Podczas hamowania przemieniają e. kinetyczną pojazdu na elektryczną i ładują baterie akumulatorów, które później (w razie potrzeby) wspomagają silnik spalinowy dodatkową mocą silnika elektrycznego. Lub z tego co kiedyś czytałem silniki e. wykorzystuje się przy manewrach dlatego dochodzi do mniejszego zużycia paliwa.
(informacje pochodzą z broszurki jaką kiedyś w necie dorwałem (oczywiście po Ang.). Jak ponownie ją znajdę to podam linka :) ).
Zapisane
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76