Autor Wątek:  Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.  (Przeczytany 70683 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #30 dnia: 08 Stycznia 2008, 13:47:25 »
przy poślizgu w gagarze można sobie pomóc hamulcem dodatkowym.
A w EU07 nie można??

Tak poważnie sytuacja, o której piszę czyli ciężki podjazd sprawia że jak Gagarin zaroluje to nie pomoże  przyhamowanie dodatkowym ani zejście z pozycji bo chwilowa strata mocy jest zbyt duża i nie jesteś wstanie jej odzyskać gdyż próba wejścia na wyższą pozycje kończy się znowu rolowaniem a na niższych pozycjach mocy jest za mało. Przy ciężkich podjazdach najcięższym grzechem jest pozwolić lokomotywie zarolować!!!

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #31 dnia: 08 Stycznia 2008, 15:16:32 »
To może z tym dodatkowym przesadziłem. Ale na LHS-sie ciężkie składy z rudą prowadzą 2 gagary. a poślizg na 2 lokach naraz rzadko się zdarza chyba że szyny są bardzo śliskie.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #32 dnia: 08 Lutego 2008, 22:21:52 »
a z tymi 2x eu07 to ile tam mamy wagonów :D liczył ktoś ?? ... powiem tak na śląskich szlakach EU07 + 20 pełnych węglarek jest juz ciężkim składem ... oczywiście da sie EU07 + 25 pełnych ale nie na śląsku gdzie jet pełno podjazdów górek itp. dlatego 2x EU07 + 30 pełnych jest naprawde rozsądnym składem na nasze śląskie szlaki ...

ciężkie składy wymagają mocnych lokomotyw ... mam na mysli : BR232 , ET22 , ET21 , Słowak , jamniki :D ... ale czesto mając 40 pełnych wagonów z rudą potrzebne są 2 lokomotywki a pod górkę planowy popych :D   

fajne składy xxD :

2x BR232 + 40 pełnych + Słowak
2 Gagi + 35 pełnych
Słowak + Sputnik + 40 pełnych + Tamarka :D

Nie pisz dwóch postów - jeden pod drugim. Edytuj poprzedni post gdy chcesz coś dopisać. Włóż też trochę staranności w swoje posty (zasady pisowni).
Akvin
« Ostatnia zmiana: 08 Lutego 2008, 22:37:41 wysłana przez Akvin »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #33 dnia: 09 Lutego 2008, 08:17:02 »
Jest jedna duża różnica między lokomotywami spalinowymi a elektrycznymi. Spalinowe mają największą siłę pociągową kiedy stoją w miejscu, a elektryczne (przynajmniej te z rozruchem oporowym) dopiero jak wejdą na pierwszą pozycję bezoporową.Z tego wynika że podczas ruszania maksymalna siła pociągowa ET22 wynosi ok.320kN a ST44 380kN chociaż ET22 ma ponad 2 razy większą moc.Ale moc ma znaczenie już podczas rozpędzania bo gdy moc jest większa to siła pociągowa spada wolniej, przy 60km/h siła ET22 wynosi 125kN (100% wzbudzania) a ST44 tylko 80kN.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #34 dnia: 09 Lutego 2008, 12:29:12 »
...Moim zdaniem najważniejszym czynnikiem jest ilość kół (osi) ... ;] bo co z tego jak lokomotywa ma NP. 3200 koni jak ma tylko 4 osie ;/ dobrym przykładem jest 2 systemowy Siemens z PTK Rybnik ...
Jest ładna ale co z tego ...

A co do elektrowozów trzeba niestety uciekać z oporów ;/ i dlatego właśnie w takich lokomotywach jak ET22 lub ET21 pozycji bez oporowych jest 3 ... :)

Pozdrowienia ;)

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #35 dnia: 09 Lutego 2008, 12:36:39 »
A co do elektrowozów trzeba niestety uciekać z oporów ;/ i dlatego właśnie w takich lokomotywach jak ET22 lub ET21 pozycji bez oporowych jest 3 ... :)

Pozdrowienia ;)

Bzdury gadasz

3 pozycje bezoporowe - bo sa 3 grupy silnikow

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #36 dnia: 09 Lutego 2008, 12:57:38 »
tak zgadzam się są 3 grupy silników , ale jeżeli uważasz ze te 3 pozycje są tylko po to że są 3 grupy silników ... (oczywiście jak by nie było 3 grup silników pewno i nie było by 3 pozycji bez oporowych)

pomyśl sobie gdyby byk miał tylko 2 pozycje bez oporowe . . . fajnie by sie jechało z ciężkim składem ... ;/;/;/ 

pozdrowienia :D

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #37 dnia: 09 Lutego 2008, 15:41:53 »
...Moim zdaniem najważniejszym czynnikiem jest ilość kół (osi) ... ;] bo co z tego jak lokomotywa ma NP. 3200 koni jak ma tylko 4 osie ;/ dobrym przykładem jest 2 systemowy Siemens z PTK Rybnik ...
Jest ładna ale co z tego ...
Ilość osi jest czynnikiem wymuszonym. Wynika to z obciążenia dopuszczalnego (t/oś). Ale nikt nie broni dołożyć kolejnych osi. Kwestia tego, że to (przy zachowaniu masy) nie pomoże.

tak zgadzam się są 3 grupy silników , ale jeżeli uważasz ze te 3 pozycje są tylko po to że są 3 grupy silników ...
Dostrzegam ironię w wielokropku. Czuję się urażony, bo mam podobny pogląd co MuNiO. Może dlatego, że nie "po to", tylko "dlatego"?
pomyśl sobie gdyby byk miał tylko 2 pozycje bez oporowe . . . fajnie by sie jechało z ciężkim składem ... ;/;/;/ 
To czemu ET41 nie ma 3 bezoporowych? Przecież też jeździ z ciężkimi składami...
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #38 dnia: 09 Lutego 2008, 15:57:26 »
A czemu ET41 też nie ma ... bo to proste.

Po 1. ET41 składa sie z 2 EU07, a EU07 nie ma 3 pozycji bez oporowych
Po 2. ET40 to są 2 słowaki :)

A po 3. źle mnie zrozumieliście. to dlaczego w lokomotywach osobowych nie ma 3 pozycji bez oporowych ? bo nie ma 3 grup silników ? a może nie ma takiej potrzeby ?

A ja przecież nie chce nikogo obrazić @youBy jestem pokojowy człowiek :)

A co do osi

Lokomotywa towarowa z taką siłą jak Siemens PTK Rybnik bez 6 osi jest po prostu beznadziejna, a
nie wiem jak u niej tam z wagą ale jak będzie miała z 90 ton to już w ogóle...



Pytanie za 100 punktów a czemu w takich lokomotywach jak ET22 i ET21 są 3 grupy silników ??


PS. I niech nikt nie mówi że ilość osi nie wiąże sie z siłą ...
Możemy to porównać nawet do aut które mają 4x4 ... I co szybciej sie zwinie spod świateł :
Panda 1.2 4x4
czy zwykła Panda 1.2 
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2008, 16:04:11 wysłana przez BR232 »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #39 dnia: 09 Lutego 2008, 17:19:13 »
PS. I niech nikt nie mówi że ilość osi nie wiąże sie z siłą ...
Możemy to porównać nawet do aut które mają 4x4 ... I co szybciej sie zwinie spod świateł :
Panda 1.2 4x4
czy zwykła Panda 1.2 
Nie porównuj pandy do lokomotywy bo współczynnik tarcia między ogumionym kołem a asfaltem jest wiele większy niż stalowego koła o szynę. Jeżeli dodasz osi do lokomotywy a nie zmienisz masy to siła pociągowa na pewno nie wzrośnie a raczej spadnie bo zmniejszy się nacisk na oś a tym samym na siła pociągowa

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #40 dnia: 09 Lutego 2008, 17:23:44 »
No ale chyba chodzi o oś która daje napęd a nie taką zwykłą bezwładną

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #41 dnia: 09 Lutego 2008, 17:47:48 »
Maksymalna siła jaką może przenieść przez oś wyraża wzór F=fN  f to wspóczynnik tarcia (dla szyny ok 0,33). EU07 waży 80T nacisk na oś 20T czyli 200kNczyli F=0.33*200kN *4(bo mamy 4osie) co nam daje 264kN możliwej do przeniesienia siły pociągowej.
a teraz gdyby EU07 miał 6 osi to F=0.33*133kN(bo spadł nacisk na oś)*6(bo jest 6 osi)co daje nam 263.34kN możliwej do przeniesienia siły.
czyli zwiększenie liczby osi napędnych nie zwiększyło siły pociągowej a nawet jest mniesza o 0,66kN. w paktyce prawdobnie by nie zmalała bo 2 osie z silnikami swoje ważą pewnie by była prawie taka sama.
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2008, 17:50:47 wysłana przez MichałŁ »

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #42 dnia: 09 Lutego 2008, 17:52:37 »
a to teraz proszę sobie wyobrazić BR232 (ok. 120t) z 4 osiami albo ET22 z 4 osiami ;/ lol...

Ale proszę nie zwracać uwagi na polskie normy dotyczące nacisk na oś ...

Jaka by była wtedy moc tej BR232 lub ET22 no bo według was była by większa ??
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2008, 17:54:23 wysłana przez BR232 »

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #43 dnia: 09 Lutego 2008, 17:56:48 »
gdzie byś włożył 4 oś trzeba by dodać po jednej do wózka żeby był symetryczny układ osi a pewnie by to mocno siły pociągowej nie zwiększyło.możesz to policzyć wyżej masz napisane jak
moc Br232 by sie nie zwiększyła jeżeli by nie zminino silnika spalinowego a Et22 każdy silnik ma 500kW mocy ciągłej
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2008, 17:59:14 wysłana przez MichałŁ »

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #44 dnia: 09 Lutego 2008, 18:10:08 »
Mam pomysł :

Który skład wybierasz BR232 z układem osi Bo'Bo' + 30 wagonów
Czy BR232 z układem osi Co'Co' + 30 wagonów ??

Uzasadnij Swoją odpowiedz :D

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #45 dnia: 09 Lutego 2008, 18:15:51 »
Ale masz pytania wybrał bym BR232 Co-Co bo BO-Bo miała by przekroczony nacisk na oś mineszą moc bo by miała mniej silników trakcyjnych A poza tym jak coś rosjanie wymyślą to niech już tak będzie.
Jeżeli zwiekszanie liczby osi ponad to co potrzeba dla osiągnięcia dopuszczlnego nacisku na oś dawało by jakieś korzyści to dawno by to robiono. 
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2008, 18:25:47 wysłana przez MichałŁ »

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #46 dnia: 09 Lutego 2008, 18:18:33 »
A po 3. źle mnie zrozumieliście. to dlaczego w lokomotywach osobowych nie ma 3 pozycji bez oporowych ? bo nie ma 3 grup silników ? a może nie ma takiej potrzeby ?

Bo ... kazdy silnik ma maksymalne napiecie 1500V. Prosta matematyka i wyjasniac nie trzeba


Pytanie za 100 punktów a czemu w takich lokomotywach jak ET22 i ET21 są 3 grupy silników ??

j/w tylko dodatkowo uzyj glowy do myslenia

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #47 dnia: 09 Lutego 2008, 18:28:50 »
o Boże xD

PS. Macie link do ET21 bo wszystkie już straciły ważność ?? z góry dzięki ;)

A to ja sie popytam Taty i On mi wszystko wyjaśni, a potem znowu wystawie na forum moje zdanie :D   

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #48 dnia: 09 Lutego 2008, 19:03:16 »
Cytuj
A po 3. źle mnie zrozumieliście. to dlaczego w lokomotywach osobowych nie ma 3 pozycji bez oporowych ? bo nie ma 3 grup silników ? a może nie ma takiej potrzeby ?
Bo nie ma sześciu/ośmiu silników grup silników. Ilość pozycji bezoporowych wynika tylko i wyłącznie z ilości silników. Oczywiście muszę przyznać, że nie ma takiej potrzeby. Bo można by było zrobić trzecią pozycję bezoporową w lokomotywach czterosilnikowych, ale wtedy zwiększamy napięcie pracy silników trakcyjnych. W lokomotywach sześcioosilnikowych (i ośmio też) możemy zastosować czwartą pozycję bezoporową, przy czym wtedy wszystkie silniki byłyby połaczone równolegle na 3kV.

Cytuj
Który skład wybierasz BR232 z układem osi Bo'Bo' + 30 wagonów
Czy BR232 z układem osi Co'Co' + 30 wagonów ??
Wybrałbym Bo'Bo' ze względu na mniejsze opory toczenia (aczkolwiek szyny mogą wyrazić sprzeciw).

Cytuj
Pytanie za 100 punktów a czemu w takich lokomotywach jak ET22 i ET21 są 3 grupy silników ??
ET22 i ET21 mają po sześć silników, żeby zwiększyć moc lokomotywy przy zastosowaniu zunifikowanego napędu. No i zwiększyć siłę pociągową, bo lokomotywa może być cięższa wtedy też.
Zauważ, że przecież EP09 ma moc porównywalną z bykiem, ale silniki EPoki są o blisko połowę mocniejsze.

Maksymalna siła jaką może przenieść przez oś wyraża wzór F=fN  f to wspóczynnik tarcia (dla szyny ok 0,33). EU07 waży 80T nacisk na oś 20T czyli 200kNczyli F=0.33*200kN *4(bo mamy 4osie) co nam daje 264kN możliwej do przeniesienia siły pociągowej.

Nt. przyczepności były już prowadzone rozważania (baardzo długi wątek...).
a teraz gdyby EU07 miał 6 osi to F=0.33*133kN(bo spadł nacisk na oś)*6(bo jest 6 osi)co daje nam 263.34kN możliwej do przeniesienia siły.
czyli zwiększenie liczby osi napędnych nie zwiększyło siły pociągowej a nawet jest mniesza o 0,66kN. w paktyce prawdobnie by nie zmalała bo 2 osie z silnikami swoje ważą pewnie by była prawie taka sama.
E-e. Nie zgodzę się. 133*6<200*4. Źle zaokrąglone zostało. powinno być:
T=0,33 * 800kN / ilość osi * ilość osi = 800kN * 0,33 = 264 kN. I to bez względu na ilość osi, bo to się skraca.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #49 dnia: 09 Lutego 2008, 19:18:39 »
Ale co do układu osi nie mogę sie zgodzić :(  Co'Co' zdecydowanie lepiej wpływa na moc pociągową lokomotywy niż Bo'Bo ;)

A z pozycjami, 3 pozycje bez oporowe w lokomotywach towarowych są bardzo bardzo bardzo i jeszcze raz bardzo przydatne i moim zdanie właśnie po to one są :D nie tylko żeby zwiększyć moc ale i żeby łatwiej było posługiwać sie kołem podczas targania ciężkich pociągów ;]

Pozdrawiam 

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #50 dnia: 09 Lutego 2008, 19:42:13 »
Nie będę ukrywał, że się nie znam na tym, ale obserwuje świat i taki np. czołg posiada gąsienice, aby zmniejszyć nacisk w danym miejscu na podłoże. Jak powszechnie wiadomo, taki skubaniec wjedzie wszędzie.
Coś w tym zmniejszaniu nacisku jest. Podejrzewam, że to kwestia podłoża to determinuje, ale ważne jest to, że łatwiej się jedzie.
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2008, 20:25:03 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #51 dnia: 09 Lutego 2008, 19:45:59 »
@BR232, widzę że jesteś tutaj najmądrzejszy. Nie zgodzę się jednak że Co Co jest najlepsze. Najlepsze jest Co Co Co. :D
Po za tym czemu produkują także lokomotywy w układzie Bo Bo, jak myślisz?
Wiesz czemu? Bo Co Co nie jest najlepsze.

Siła pociągowa zależy od wielu czynników, między innymi od mocy lokomotywy. Ilość osi nie ma wpływu na moc, ma najwyżej wpływ na przyczepność zestawu kół do szyn, czyli pozwala wykorzystać dużą moc silników.

PS: Nacisk czołgu na podłoże jest taki sam bez względu czy ma gąsienice czy koła. Lok też ma nacisk ten sam przy 6 jak przy 4 zestawach kół. Zmienia się nacisk KG/cm2
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2008, 19:48:43 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #52 dnia: 09 Lutego 2008, 19:54:19 »
Cytuj
PS: Nacisk czołgu na podłoże jest taki sam bez względu czy ma gąsienice czy koła. Lok też ma nacisk ten sam przy 6 jak przy 4 zestawach kół. Zmienia się nacisk KG/cm2

no właśnie o tym pisałem:
Cytuj
aby zmniejszyć nacisk w danym miejscu
czyt. dany punkt podparcia.

Czym się różni kg/cm2 od danego miejsca?
ponadto kwestia jednostek, bo gdybym wziął  czołg bez i z gąsienicami i operował jednostkami kg/km2, to w przypadku czołgu bez/z nic się nie zmieni, a kg/cm2 się zmieni a kg/mm2 jeszcze bardziej się zmieni. Trochę może pokręciłem coś, ale na fizyce, to się raczej nie znam.
Z jednej strony powinno się coś zmienić a z drugiej nie.


Przykład:
weź się połż na dwa gwoździe- przebiją Cię
weź się połż na 10000 gwoździ, nic Ci się nie stanie.
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2008, 20:18:35 wysłana przez Mariusz1970 »

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #53 dnia: 09 Lutego 2008, 19:59:31 »
po 1 Bo'Bo' raczej nie stosuje sie w lokomotywach towarowych ;))

a po 2 nie jestem najmądrzejszy tylko bronie swojej pozycji :) a to trochę co innego ;]

Pozdrawiam :)

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #54 dnia: 09 Lutego 2008, 20:05:03 »
Ja uważam że układ Co Co stosuje sie dlatego że masa takich lokomotyw oscyluje między 116 a 123T czyli żeby zachwać dopuszczalny naciska na osie musi mieć 6 osi

Offline kolejarz LHS

  • Wiadomości: 200
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #55 dnia: 09 Lutego 2008, 20:15:23 »
po 1 Bo'Bo' raczej nie stosuje sie w lokomotywach towarowych ;))
(blablabla)

A ET40,41,42 to co? Nie lokomotywy towarowe ;>
Zóo i vystempeq' są w każdym z nas; nie pozwól by kierowały Tobą!
pozdro !1

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #56 dnia: 09 Lutego 2008, 20:16:44 »
@Mariusz1970, bez urazy, uściśliłem tylko Twój nacisk na dany punkt.

@BR232, Rozumiem że bronisz swojej pozycji, ale do kitu to wyszło, brak wiedzy uniemożliwia zrozumienie przez Ciebie złożoności tematu i przedstawieniu uzasadnienia swojej tezy.
Ja uważam że układ Co Co stosuje sie dlatego że masa takich lokomotyw oscyluje między 116 a 123T czyli żeby zachwać dopuszczalny naciska na osie musi mieć 6 osi
Przy okazji otrzymujemy dodatkowe walory jak więcej silników w lokach elektrycznych, i zarazem więcej pozycji bez oporowych.

Offline Mati_An

  • Wiadomości: 630
  • Trasopisarz i fotograf
    • Zobacz profil
    • Moje Fotki
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #57 dnia: 09 Lutego 2008, 20:17:21 »
po 1 Bo'Bo' raczej nie stosuje sie w lokomotywach towarowych ;))
(blablabla)

A ET40,41,42 to co? Nie lokomotywy towarowe ;>
Tu jest 2x Bo'Bo'
Bajka o czasie - trza się brać tylko za trasy... a może nie tylko?

Offline BR232

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 91
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #58 dnia: 09 Lutego 2008, 20:27:40 »
Jezus ludzie o czym wy tu gadacie ;/;/;/

to weźcie zahamujcie 5 wagonów i podepnijcie EU07 i do 2 takiego samego składu ET21

i wynik będzie taki ;/

EU07 będzie rolowała
a ET21 podeprze sie i pójdzie ;/ ludzie ;/ co wy gadacie ;/

tak samo z tymi pozycjami ;/ takie układy silników ;/ po 1 połączenia szeregowy , szeregowo-równoległy i równoległy ... 

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #59 dnia: 09 Lutego 2008, 20:31:10 »
No widzisz, brak zrozumienia, Ty nie rozumiesz nas, my Ciebie. Może z innej planety jesteś?
« Ostatnia zmiana: 09 Lutego 2008, 20:40:24 wysłana przez Krzysiek626 »