Autor Wątek:  Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.  (Przeczytany 70688 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline adikus7

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« dnia: 03 Stycznia 2008, 19:46:14 »
 Pobawiłem się trochę tymi "spalinówkami" w scererii "moczniki eu07+eu07 i tak,suka na pierwszym podjezdzie pod górę nie daje rady. Gagarin górę ledwo bo ledwo ale tych piętnaście "eaosów" załadowanych węglem jakoś wciągnął,wyłamał się,nie dał rady na następnej górce jadąc po łuku (dodatkowe opory toczenia). Dopiero duet, w postaci dwóch suczek,pokonały całą trasę ale lekko im nie było. I stąd moje pytanie,czy nie za słabe są trochę te "spalinówki"? Przecież takie dwie suki,tak mi się wydaje, że powinny wymiatać z tymi wagonami bez żadnego problemu...?
Po za tym jest ok,kawał dobrej roboty.

P.S. W "gagarinie" mam jakieś białe plamy na przedniej szybie,czy to normalne czy ja mam coś nie tak?
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2008, 13:10:04 wysłana przez Akvin »

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Stycznia 2008, 19:59:11 »
Pobawiłem się trochę tymi "spalinówkami" w scererii "moczniki eu07+eu07 i tak,suka na pierwszym podjezdzie pod górę nie daje rady. Gagarin górę ledwo bo ledwo ale tych piętnaście "eaosów" załadowanych węglem jakoś wciągnął,wyłamał się,nie dał rady na następnej górce jadąc po łuku (dodatkowe opory toczenia). Dopiero duet, w postaci dwóch suczek,pokonały całą trasę ale lekko im nie było. I stąd moje pytanie,czy nie za słabe są trochę te "spalinówki"? Przecież takie dwie suki,tak mi się wydaje, że powinny wymiatać z tymi wagonami bez żadnego problemu...?
Po za tym jest ok,kawał dobrej roboty.

P.S. W "gagarinie" mam jakieś białe plamy na przedniej szybie,czy to normalne czy ja mam coś nie tak?

Loki spalinowe mają to do siebie, że mają "skończoną" moc, w przeciwieństwie do elektryków. Dlaczego? Bo zespół prądotwórczy ma te 2750KW (ST44), i ani grosza więcej. Elektryk będzie żarł prąd dopuki sieci nie upali albo na podstacji zabezpieczenia nie pójdą (albo na loku:D). Przyjżyj się jak zmieniają się z prędkością i nastwnikiem wskazania kiloamperomierza i kilowoltomierza. Ze wzrostem prędkości rośnie napięcie ale prąd spada. Jak zaskoczy bocznik, to już całkiem kicha. Dlatego taki gagar przy ruszaniu sprzęg urwie, ale jak już skład ruszy to się będzie wlókł jak ślimak.

Ad. PS: Szyby są po prostu brudne, bo ktoś ich nie domył jak należy:D
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline adikus7

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Stycznia 2008, 20:55:29 »
Pobawiłem się trochę tymi "spalinówkami" w scererii "moczniki eu07+eu07 i tak,suka na pierwszym podjezdzie pod górę nie daje rady. Gagarin górę ledwo bo ledwo ale tych piętnaście "eaosów" załadowanych węglem jakoś wciągnął,wyłamał się,nie dał rady na następnej górce jadąc po łuku (dodatkowe opory toczenia). Dopiero duet, w postaci dwóch suczek,pokonały całą trasę ale lekko im nie było. I stąd moje pytanie,czy nie za słabe są trochę te "spalinówki"? Przecież takie dwie suki,tak mi się wydaje, że powinny wymiatać z tymi wagonami bez żadnego problemu...?
Po za tym jest ok,kawał dobrej roboty.

P.S. W "gagarinie" mam jakieś białe plamy na przedniej szybie,czy to normalne czy ja mam coś nie tak?

Loki spalinowe mają to do siebie, że mają "skończoną" moc, w przeciwieństwie do elektryków. Dlaczego? Bo zespół prądotwórczy ma te 2750KW (ST44), i ani grosza więcej. Elektryk będzie żarł prąd dopuki sieci nie upali albo na podstacji zabezpieczenia nie pójdą (albo na loku:D). Przyjżyj się jak zmieniają się z prędkością i nastwnikiem wskazania kiloamperomierza i kilowoltomierza. Ze wzrostem prędkości rośnie napięcie ale prąd spada. Jak zaskoczy bocznik, to już całkiem kicha. Dlatego taki gagar przy ruszaniu sprzęg urwie, ale jak już skład ruszy to się będzie wlókł jak ślimak.

Ad. PS: Szyby są po prostu brudne, bo ktoś ich nie domył jak należy:D

Ok,chyba rozumie. Elektrownia w spalinowym jest ograniczona do jego rozmiarów a przedewszystkim siły pociągowej,natomiast podstacja do zasilania elektryków musi być dostosowana do większej ilości zasilających pojazdów. Czy dobrze to rozumuję? Ale i tak mi się wydają za słabe te maszyny.
« Ostatnia zmiana: 03 Stycznia 2008, 20:59:09 wysłana przez adikus7 »

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Stycznia 2008, 20:55:54 »
Jeszcze jedno - czy tylko mi su46 i st44 wydaja sie takie mulowate?
Lapia te 60kph i potem zonk nie chca sie dalej rozpedzac.

Dzisiaj widziałem w Olkuszu, jak 4 Gagary ciągły 40 pustych Eaosów. Pokazuje to, że nie są zbyt rozpędzalne.

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Stycznia 2008, 20:57:54 »
Dzisiaj widziałem w Olkuszu, jak 4 Gagary ciągły 40 pustych Eaosów. Pokazuje to, że nie są zbyt rozpędzalne.

40 pustych Eaosów to pociągnie jeden ST44 i to bez problemów ;)

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #5 dnia: 03 Stycznia 2008, 20:58:37 »
Ja tylko dodam że w rzeczywistości uciągnie tyle wagonów ile hak wytrzyma.
Tak samo jak SM03 :/. SM03 też uciągnie tyle wagonów ile hak wytrzyma a hak wytrzymuje siłę 1000 kN!! Pałąk wytrzymuje tylko 850 kN ale co tam, Hak jest najważniejszy. Jak hak wytrzyma to wszystko uciągnie. Dlaczego SM03 nie ciągnie 40 węglarek brutto 3200 t?? Chyba jednak Gagarin nie uciągnie tyle wagonów ile hak wytrzyma. W pewnym momencie porostu stanie i może to być nawet 25 lub nawet 18 wagonów. Wystarczy pierwsze, lepsze wzniesienie. Jedyna zaleta Gagarina to to, że nie ma nadmiarowych dzięki temu na 15 pozycji pojedzie nawet 1 km/h w przeciwieństwie do np ET22, w której by wywaliło nadmiarowy.

w Stalowej Woli Rozwadów stacjonuje jeden gagar ST44-859, dziś robiąc foty dowiedziałem się że mechanicy zwą go "Niezniszczalny".
Gagarin jest "Niezniszczalny" dopóki mu głowice nie pękną.
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2008, 13:12:42 wysłana przez Akvin »

Online paul4402

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #6 dnia: 03 Stycznia 2008, 21:43:02 »
To znaczy, że ET22 osiągnie większą prękość i przyspieszenie niż ST44 z takim samym składem? Tak to mam rozumieć?

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #7 dnia: 03 Stycznia 2008, 21:58:33 »
To znaczy, że ET22 osiągnie większą prękość i przyspieszenie niż ST44 z takim samym składem? Tak to mam rozumieć?
Postaw sobie ET22 + 40 weglarek a potem ST44 + 40 weglarek i sprobuj sie rozpedzic na prostym torze do 70kph. :]

Online paul4402

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #8 dnia: 03 Stycznia 2008, 22:15:35 »
No bo szczerze mówiąc w zeszłym tygodniu miałem okazje jechać w rybnickim gagarinie i jakoś z czterema pełnymi eaosami troszke szybciej nabierał prędkości ( na piątej pozycji do 50 km/h sie bez problemu pokulał a MaSzynie jednak troszke mulił choć nie jest tak źle).

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #9 dnia: 03 Stycznia 2008, 22:20:24 »
To znaczy, że ET22 osiągnie większą prękość i przyspieszenie niż ST44 z takim samym składem? Tak to mam rozumieć?
Dokładnie tak!!
Gagarin nie ma nawet połowy mocy ET22 i ma bardzo poważne problemy z osiągnięciem prędkości większej niż 30 km/h przy cięższym składzie w przeciwieństwie do ET22, która 70km/h to bez problemu z bardzo ciężkim składem osiąga.
Gagarin to jest świetny jako popychacz i jest bardzo dobry do ruszania z miejsca ale jak już ruszy to jego rola się praktycznie kończy.

Online paul4402

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Stycznia 2008, 22:32:14 »
dzięki Hejnal,
dokładnie o taką odpowiedź mi chodziło, na chłopski rozum.

Offline kgb

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 203
  • PTKiGK Zabrze
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: DizelPack
« Odpowiedź #11 dnia: 05 Stycznia 2008, 18:19:14 »
A co do siły Gagara to zaczepiłem na hak 103 lokomotywy sm15(więcej się nie dało.Wyskakiwał mi jakiś błąd). I odziwo pociągnoł. czy w rzeczywistości też by tak się stało?

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Odp: DizelPack
« Odpowiedź #12 dnia: 05 Stycznia 2008, 18:25:10 »
A co do siły Gagara to zaczepiłem na hak 103 lokomotywy sm15(więcej się nie dało.Wyskakiwał mi jakiś błąd). I odziwo pociągnoł. czy w rzeczywistości też by tak się stało?
A jaką masz wagę tych lokomotyw sm15?
Podepnij eaosy z węglem to pogadamy co można a co nie.
Na razie wygląda że ta sm 15 to nic nie waży.

PS: Widzę że trolowanie ma się bardzo dobrze.

Offline kgb

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 203
  • PTKiGK Zabrze
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: DizelPack
« Odpowiedź #13 dnia: 05 Stycznia 2008, 18:51:56 »
To wtakim razie podczepiłem 40 wagonów z węglem oczywiście do gagara i bez problemów ciągnie je.

W takim razie jak jest w realu?

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: DizelPack
« Odpowiedź #14 dnia: 05 Stycznia 2008, 19:43:26 »
To wtakim razie podczepiłem 40 wagonów z węglem oczywiście do gagara i bez problemów ciągnie je.

W takim razie jak jest w realu?
A co w tym dziwnego? ST44 radzi sobie z takimi składami, widuję to na co dzień.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: DizelPack
« Odpowiedź #15 dnia: 05 Stycznia 2008, 20:07:35 »
To wtakim razie podczepiłem 40 wagonów z węglem oczywiście do gagara i bez problemów ciągnie je.

W takim razie jak jest w realu?
Z góry to nawet SM03 pociągnie.
W symku jest jakaś błędna masa Eaos'a. Waży 60 ton ale nie wiem czy próżny czy ładowny. Jeśli ładowny to za mało.
Gagarin pociągnie 40 ładownych węglarek jak większość lokomotyw ale na równym terenie. Na wzniesieniu zaczynają się problemy.

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: DizelPack
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Stycznia 2008, 21:16:06 »
Gagarin pociągnie 40 ładownych węglarek jak większość lokomotyw ale na równym terenie. Na wzniesieniu zaczynają się problemy.
Tarnogórskie gagariny mimo wszystko sobie radzą. Wyciagają takie składy z ZG Piekary (dawna KWK Julian) pod spore wzniesienie (niestety nie wiem ile %o ale wzniesienie jest spore, zauważalne gołym okiem, na terenie objętym szkodami górniczymi) i jest to widok powszechny.
Panowie... wasza dyskusja już dawno przestała dotyczyć DizelPack'a. Załóżcie sobie watek w Innych kolejowych.
Akvin


Kolegów moderatorów również obowiązuje ortografia :)
Quark-t
« Ostatnia zmiana: 06 Stycznia 2008, 00:06:58 wysłana przez Quark-t »

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: DizelPack
« Odpowiedź #17 dnia: 05 Stycznia 2008, 21:20:19 »
To wtakim razie podczepiłem 40 wagonów z węglem oczywiście do gagara i bez problemów ciągnie je.

W takim razie jak jest w realu?
A co w tym dziwnego? ST44 radzi sobie z takimi składami, widuję to na co dzień.

Daję głowę, że żaden dyspozytor nie zatrudni jednego ST44 do pociągu o masie 3200 ton brutto (40 ładownych węglarek). Gdyby nawet tak się stało (w co naprawdę szczerze wątpię) to również wątpię, aby jakikolwiek maszynista zgodził się jechać takim składem.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: DizelPack
« Odpowiedź #18 dnia: 06 Stycznia 2008, 08:23:15 »
Tarnogórskie gagariny mimo wszystko sobie radzą. Wyciagają takie składy z ZG Piekary (dawna KWK Julian) pod spore wzniesienie (niestety nie wiem ile %o ale wzniesienie jest spore, zauważalne gołym okiem, na terenie objętym szkodami górniczymi) i jest to widok powszechny.
Ale nie jadą tam 70 km/h tylko najwyżej 10-15 km/h.

Cytuj
Panowie... wasza dyskusja już dawno przestała dotyczyć DizelPack'a. Załóżcie sobie watek w Innych kolejowych.
Akvin
Ty załóż i przenieś tam posty z tego wątku.

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: DizelPack
« Odpowiedź #19 dnia: 06 Stycznia 2008, 13:12:04 »
Ty załóż i przenieś tam posty z tego wątku.

Przeniosłem. Tylko myślcie następnym razem co i gdzie piszecie.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: DizelPack \\\"Tryptyk\\\" [SM42 ST44 SU46]
« Odpowiedź #20 dnia: 06 Stycznia 2008, 20:58:52 »
Dzisiaj widziałem w Olkuszu, jak 4 Gagary ciągły 40 pustych Eaosów. Pokazuje to, że nie są zbyt rozpędzalne.
Hmm, na LHSie? Jak tak, to bym stawiał, że tylko dwa z czoła były czynne.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #21 dnia: 06 Stycznia 2008, 21:00:20 »
Zawsze się znajdzie OT, który się przerodzi w inną ciekawą dyskusje. Nie jesteśmy bezdusznymi maszynami tylko ludźmi.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #22 dnia: 06 Stycznia 2008, 21:38:57 »

Ad. PS: Szyby są po prostu brudne, bo ktoś ich nie domył jak należy:D

:D Zabrakło płynu do spryskiwaczy :D
Jeszcze jedno - czy tylko mi su46 i st44 wydaja sie takie mulowate?
Lapia te 60kph i potem zonk nie chca sie dalej rozpedzac.

Dzisiaj widziałem w Olkuszu, jak 4 Gagary ciągły 40 pustych Eaosów. Pokazuje to, że nie są zbyt rozpędzalne.
To chyba nie były Eaosy, bo na LHSie o ile wiem to jeżdżą ruskie węglarki.

w Stalowej Woli Rozwadów stacjonuje jeden gagar ST44-859, dziś robiąc foty dowiedziałem się że mechanicy zwą go "Niezniszczalny".
Gagarin jest "Niezniszczalny" dopóki mu głowice nie pękną.

Taaa....niektórzy mnie denerwują jak jadą gagarem, 15 węglar i kręca nastawnikiem jakby ich pies gonił! Przeca tak najłatwiej o urąbanie głowicy.
To wtakim razie podczepiłem 40 wagonów z węglem oczywiście do gagara i bez problemów ciągnie je.

W takim razie jak jest w realu?


Wiesz, jak sobie dałeś pozycję od razu na 15 to nawet ruszy ze 100 wagonowym składem. W realu to pozycje w gagarze ładuje się co 3 sekundy (minimum), jakbyś tak ładował pozycję jak w ET22 to głowicy możesz szukać w całym Całkowie albo w quarku, zależy gdzie jeździsz!
Gagarin górę ledwo bo ledwo ale tych piętnaście "eaosów" załadowanych węglem jakoś wciągnął,wyłamał się,nie dał rady na następnej górce jadąc po łuku (dodatkowe opory toczenia).

Gagar jest mułowaty, to jest jego największy +, dzięki czemu ma większe zastosowanie na Śląsku niż rumun. Była kiedyś akcja na KWK Pokój jak 3 rumuny(z czego jeden zdefektowany) z parenastoma wagonami nie potrafili wjechać na małe wzniesienie bo poprostu staczali się albo jak to było ST43-201 z pociągiem towarowym złożonym z 46-iu cystern został przytrzymany pod wjazdowym do Sierpca bodajże od strony Torunia, tam jest podjazzd. Dyżurny nie chciał wpuszczać dwóch pociągów na raz więc przytrzymał rumuństwo. Gdy ST44-1109 wjechał na stację, rumun dostał wjazd. Rumun się męczył, mazut był okropny, a rumuństwo nie chciało wjechać! Zaczął się ztaczać! Mech nieźle klną. Rumun nieźle rolował, o mało nie wybuchł pożar na pokładzie tego cuda techniki :) Więc szybka akcja! Mech z gagara zabezpieczył skład i podjechał pod rumuna, poczepił się i z łatwością wjechali na stację...mech z gagara nieźle klnął, że musi pomagać rumunowi. Więc widzimy, że gagar wjechał z rumunem bez większego wysiłku, a rumun się siłował ...
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #23 dnia: 07 Stycznia 2008, 15:35:08 »
Mech z gagara zabezpieczył skład i podjechał pod rumuna, poczepił się i z łatwością wjechali na stację...mech z gagara nieźle klnął, że musi pomagać rumunowi. Więc widzimy, że gagar wjechał z rumunem bez większego wysiłku, a rumun się siłował ...

Gagar zawsze pociagnie sklad bo brak mu zabezpieczenia nadpradowego, Rumun niestety posiada te zabezpieczenie ktore skutecznie uniemozliwia uciag bardzo ciezkich skladow.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #24 dnia: 07 Stycznia 2008, 16:38:29 »
Gagarin ma zabezpieczenie nadprądowe jest nim uzwojenie sterujące amplistatu, które obniża wzbudzanie wzbudnicy kiedy prąd w obwodzie głównym dochodzi do granicznej wartości.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #25 dnia: 07 Stycznia 2008, 18:41:01 »
A to nie jest bezpiecznik nadmiarowy?
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #26 dnia: 07 Stycznia 2008, 19:39:55 »
A to nie jest bezpiecznik nadmiarowy?
Nie bo amplistat nie wyłącza obwodu głównego tylko utrzymuje wzbudzanie prądnicy aby nie został przekroczony maksymalny prąd i napięcie prądnicy głównej oraz obciąża silnik odpowiednio do macy jaką rozwija

Offline MuNiO

  • Wiadomości: 444
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #27 dnia: 07 Stycznia 2008, 20:20:56 »
Przepraszam wszystkich ale zle sie wyrazilem

Gagarin nie posiada przekaznika nadmiarowego silnikow trakcyjnych, pozostale lokomotywy posiadaja owe zabezpieczenie

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #28 dnia: 08 Stycznia 2008, 07:49:25 »
Gagar zawsze pociagnie sklad bo brak mu zabezpieczenia nadpradowego, Rumun niestety posiada te zabezpieczenie ktore skutecznie uniemozliwia uciag bardzo ciezkich skladow.
Gagar nie zawsze pociągnie skład. Czasem potrafi stanąć na 15 pozycji mając tylko 18 ładownych wagonów na haku. Gagarin ma też zabezpieczenie przeciwpoślizgowe, które odłącza napęd na czas rolowania co powoduje że jak zadziała to już dupa zbita.

Co do porównania z Rumunem, Rumun bez problemu osiąga 70 z ciężkim składem ale nie potrafi z nim ruszyć :). Gagar i Rumun to idealna para :D.


Offline MichałŁ

  • Wiadomości: 1179
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 37
Odp: Moc lokomotyw spalinowych i elektrycznych.
« Odpowiedź #29 dnia: 08 Stycznia 2008, 13:24:37 »
przy poślizgu w gagarze można sobie pomóc hamulcem dodatkowym.