@hejnal ma racje. W lokomotywach są nastawniki jazdy.
P.S. Nie mylić z nastawnikiem kierunkowym gdyż ustawia on kierunek jazdy lokomotywy.
W miejscach gdzie ustawione są znaki We8 zazwyczaj znajdują się naprężacze na sieci trakcyjnej. Ustawione są one po to żeby w momencie rozruchu ( gdzie w pociągach towarowych osiąga on 550A ) nie rozwaliło ci sprzęgu lub wywaloło nadmiarowego gdy przejedziesz przez ten naprężacz. Na nim nie ma prądu, jest całkowicie odizolowany od prądu.
Naprężacz to urządzenie do naprężania pędni, występuje w urządzeniach srk mechanicznych (semafory kształtowe, mechaniczne zwrotki i wykolejnice).
To, o czym mowa, to izolator sekcyjny. Służy podziałowi sieci na izolowane odcinki, które w zależności od potrzeby można odłączać, nie pozbawiając całej sieci lub linii kolejowej prądu.
Co do jazdy bezprądowej - nie chodzi tu wcale o szarpania składem, ale o konsekwencje nagłej zmiany napięcia (na innym odcinku nie będziesz miał takiego samego napięcia jak na tym, po którym jedziesz) - ale tutaj nie jestem znawcą, więc w kwestii rozwinięcia tematu proszę prosić kogoś innego.
Aha - prąd 550A (to przecież "jazda pod kreskę") utrzymuje się przy rozruchu pociągów pasażerskich, natomiast przy składzie towarowym prąd oscyluje w granicach 400A.