Autor Wątek:  Ruszyła po szynach konkurencja  (Przeczytany 8245 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Ruszyła po szynach konkurencja
« dnia: 13 Grudnia 2007, 16:13:07 »
W NIEDZIELĘ O ŚWICIE WYRUSZYŁ Z CHOJNIC DO BYDGOSZCZY POCIĄG POLSKO-BRYTYJSKIEGO KONSORCJUM, ŁAMIĄC MONOPOL PKP W PASAŻERSKICH PRZEWOZACH REGIONALNYCH.

Prywatna firma wozi pasażerów 16 nowoczesnymi autobusami szynowymi z bydgoskiej Pesy, które dzierżawi od samorządu województwa pomorsko-kujawskiego. Obsługuje linie niezelektryfikowane, po których nie mogą jeździć tradycyjne składy, m.in.: z Torunia do Grudziądza i Sierpca oraz z Brodnicy do Laskowic Pomorskich. Bilety można kupić na dworcach i w pociągach. Informacja o kursach jest dostępna w rozkładzie jazdy kolei państwowych.

Polsko-brytyjskie konsorcjum PCC Rail/Jaworzno Arriva Polska przetarg na obsługiwanie przez najbliższe trzy lata regionalnych przewozów kolejowych w Kujawsko-Pomorskiem wygrało w czerwcu.

- To pierwsze tego typu przedsięwzięcie w Polsce - mówi Paweł Pleśniar, specjalista Arrivy ds. marketingu i rozkładu jazdy.

Do tej pory lokalne przewozy (oprócz Mazowsza, gdzie działają Koleje Mazowieckie) obsługiwała spółka PKP Przewozy Regionalne.

Brytyjska Arriva to jeden z największych operatorów pasażerskich w Europie, jej akcje notowane są na giełdzie w Londynie. Firma przewozi ponad miliard pasażerów w dziesięciu krajach Europy, m.in.: Czechach, Danii, Hiszpanii i Niemczech. W Polsce to drugi prywatny przewoźnik pod względem przewozów towarowych.

Co zadecydowało o końcu monopolu PKP w Kujawsko-Pomorskiem? - Pieniądze. Oferta Arrivy była znacznie tańsza - mówi Tomasz Moraczewski, szef departamentu infrastruktury Urzędu Marszałkowskiego w Toruniu - PKP Przewozy Regionalne chciały 18,36 zł dopłaty do każdego kilometra, natomiast ich konkurent - niespełna 13 zł.

Po przeliczeniu wszystkich tras dawało to gigantyczną różnicę. Województwo zapłaci prywatnemu przewoźnikowi 67,9 mln zł. Przewozy Regionalne chciały 96,2 mln zł. - Cena biletów na naszych liniach pozostanie taka sama jak na trasach obsługiwanych przez PKP - zapewnia Paweł Pleśniar.

Przewozy regionalne nigdy nie były zbyt dobrym interesem. PKP Przewozy Regionalne ma spore kłopoty finansowe. Kolejowe przewozy regionalne są bowiem nierentowne i żeby utrzymywać stosunkowo niskie ceny biletów, potrzebne jest ich dofinansowanie. Zamawiającym przewozy są samorządy wojewódzkie, i to do nich należy obowiązek pokrycia kosztów nierentownych połączeń.

Sęk w tym, że przez ostatnie lata samorządowcy i kolejarze z PKP często nie mogli się dogadać co do wysokości dofinansowania. Kolejarze twierdzili, że dopłaty są zbyt niskie, samorządowcy mówili, że koleje wyłudzają od nich pieniądze. Jeszcze w 2004 r. PKP PR miało stratę na poziomie 763 mln zł! Jej zadłużenie przekroczyło 2 mld zł. Co roku ograniczano liczbę uruchamianych pociągów.

W ostatnich latach sytuacja zaczęła się poprawiać. Samorządy i koleje zaczęły ściślej współpracować. Po raz pierwszy od lat odwrócił się też spadkowy trend w przewozie pasażerów.

PKP PR od stycznia do października przewiozła już 139,7 mln pasażerów, o 4,5 mln więcej niż w tym samym okresie rok wcześniej. W tym roku PKP PR po raz pierwszy w historii może zakończy rok na niewielkim plusie.

A co z konkurencją na terenie kraju? Parlament Europejski pod koniec września podjął decyzję o otwarciu międzynarodowych przewozów kolejowych od 1 stycznia 2010 r. Ta decyzja oznacza, że obcy przewoźnicy w relacjach międzynarodowych będą mogli po drodze zabierać pasażerów z miast, przez które przejeżdżają. Przykładowo pociąg Deutsche Bahn relacji Berlin - Warszawa w drodze do Warszawy będzie mógł zabrać pasażerów z Poznania. Byłaby to głównie konkurencja dla PKP Intercity.

Źródło: Gazeta Wyborcza



Wreszcie ktoś zabrał się za tyłek PKP.

Offline PoteKP

  • Wiadomości: 11
  • Jak by co GG 4985541
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona symulatora MaSzyna EU07-424
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #1 dnia: 13 Grudnia 2007, 22:26:32 »
Ta owa konkurencja ma jak do tej pory poważne problemy z taborem i punktualnością , ale
co będę się rozpisywał kto chce niech przeczyta:
http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=6&NrIssue=679&NrSection=1&NrArticle=86266&IdTag=238
http://www.nowosci.com.pl/look/nowosci/article.tpl?IdLanguage=17&IdPublication=6&NrIssue=678&NrSection=1&NrArticle=86164&IdTag=238
Życze powodzenia PCC Rail Arrivie
"Hej, mieszkańcy, biesiadnicy!
Zmierzch już nastał w okolicy!
Płacić myto nadszedł czas!
To jest Toruń, a nie las!"

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #3 dnia: 15 Grudnia 2007, 12:12:35 »
A kto powiedział że początki będą łatwe?. Myśle że PCC (musi) da rade.(Wóz albo przewóz)
Pozdro.

EDIT BY: Rozi

Gdyby nie konkurencja, to nic by ci w kieszeni nie zostało.

I to dokładnie chciałem przez to powiedziec.
« Ostatnia zmiana: 15 Grudnia 2007, 15:41:32 wysłana przez Grzegorz KK »
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #4 dnia: 15 Grudnia 2007, 13:37:27 »
oby PCC splajtowało. Co to za straszne czasy nadchodzą dla kolei. Pełno prywaciaży :( i chore spółki, do tego ep07-milionpięcetstodziewięcet.

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #5 dnia: 15 Grudnia 2007, 13:44:48 »
Gdyby nie konkurencja, to nic by ci w kieszeni nie zostało.

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #6 dnia: 15 Grudnia 2007, 15:22:39 »
oby PCC splajtowało. Co to za straszne czasy nadchodzą dla kolei. Pełno prywaciaży :( i chore spółki, do tego ep07-milionpięcetstodziewięcet.

No tak, bo lepiej żeby te 72 siódemki stały w krzakach i gniły, a PKP obsługiwały składy bykami. A to, że je naprawili, zmodernizowali przedłużając żywotność, nieco polepszając własności trakcyjne - to przecież jest oczywiste zło.

Zastanów się co piszesz, bo tylko się ośmieszasz swoimi poglądami. Zastanów się też, jak piszesz - nie ma czegoś takiego jak "prywaciaż", jest za to "prywaciarz". Nawet Mozilla Firefox podkreśla ten błąd, co więcej o człowieka nie będącego na bakier z ortografią powinno coś takiego irytować. Niechlujstwo bądź brak poszanowania języka ojczystego, przejawiający się popełnianiem błędów ortograficznych nie są na tym forum mile widziane.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #7 dnia: 15 Grudnia 2007, 23:46:43 »
Po pierwsze nie mam nic do naprawy siódemek wręcz przeciwnie. Irytuje mnie fakt nadania im nowej wysokiej numeracji przecież mogło pozostać po staremu.

Po drugie mam taki a nie inny pogląd na temat prywatnej kolei i go nie zmienię czyli będę sie ośmieszał w twoich oczach i pewnie wielu innych osób, od tego jest forum by mówić o takich rzeczach, no chyba że nie ma tu miejsca dla takich odmieńców jak ja.

Po trzecie nie ma ludzi idealnych! wiem że tak poważny błąd to WSTYD i wstydzę się tego ale zdarza się. Myślę ze bardziej zdenerwował cię fakt mojego poglądu niż zwykły błąd ortograficzny.

Po czwarte bardzo szanuje swój język ojczysty

Cytuj
Zastanów się co piszesz, bo tylko się ośmieszasz swoimi poglądami
Dokładnie to samo zdanie kieruje do ciebie EU05.

Tak naprawdę to troszkę mnie poniosło wiem że kolei prywatna jest potrzebna, ale wolę po prostu PKP.

pozdrawiam


 

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3907
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 264
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #8 dnia: 16 Grudnia 2007, 01:03:34 »
przem710 się nie pżejmój, karzdy morze mieć sfoje poglondy takie jakie hce, hoćby były rurzne od ogulnie pszyjętych, zresztą co będzie dobre w dłuszrzej perspektywie, nie nam osądzać. Warzne jest to, aby mieć sfój pogląd i potrawić go bronić, jednocześnie być otwartym na argumenty innych. Wtedy dopiero, jeśli obydwie strony tego przestrzegają jest dialog, który może prowadzić do sensownych konkluzji.

(Pisownia celowo taka, aby uświadomić, iż błędy ort. każdemu się zdarzają. Najważniejsze, aby nie było ich za dużo w tekstach. Moje osobiste zdanie jest takie, iż lepiej od czasu do czasu zrobić błąd ort. i pisać z pamięci, niż podpierać się ciągle maszynami)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2414
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #9 dnia: 16 Grudnia 2007, 01:34:02 »
Co do tematu to ja mam mieszane uczucie co do prywaciarzy. Tzn "nie lubię" ich (bo nie są do jedzenia) może dlatego, że mam swego rodzaju sentyment do PKP, i wierzę, że kiedyś pewnego pięknego dnia PKP skapnie się, że prywaciarze przejmują rynek kolejowy i zacznie robić coś w kierunku ratowania swojej pozycji (bo niestety dobre imię to już straciło).
"Lubię" PKP, chciałbym tam pracować ale nie ma się co oszukiwać, to co obecnie po za sprawami typowo kolejowymi, kojarzy mi się z PKP to:
-smród na dworcach
-ogólna bieda i zaniedbanie
-totalna ignorancja pasażera i brak przyszłościowego myślenia ( oczywiście nie zawsze )
-głupota w planowaniu wielu pociągów (na wakacje zmniejsza się liczba połączeń bezpośrednich -wiem z doświadczenia bo co roku mam przez to problemy)

Cytuj
przecież mogło pozostać po staremu.
Widocznie nie mogło.

Zresztą nie nasza kolej (mimo że państwowa), nie nasze zabawki. My jesteśmy tylko obserwatorami, którzy psioczą pod nosem na kolej ( głównie PKP) i g...o mogą zrobić. Przynajmniej Ci "prywaciarze" wnoszą jakiś świeży powiew na Polskie szlaki bo PKP nadal uważa siebie za niezastąpionego monopolistę... a szkoda. Może jakby się pokapowali co się naprawdę dzieje wzięliby się ostro do roboty i postawili Polską kolej na nogi. Może wtedy PKP wróciłaby do czasów swej świetności, ale niestety każdy dzień ją od tego oddala :(. Dlatego w obecnych czasach ważne jest szersze spojżenie na sprawy kolei a nie gadanie, " oby PCC splajtowało " bo to jest właśnie tok zacofanego myślenia takiego jakie prezentuje obecnie PKP :(. Nie można liczyć, że się komuś noga podwinie, trzeba robić wszystko, żeby móc konkurować z taką firmą, bo od czekania to jeszcze nic nie powstało... .

Pozdrawiam.


Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3907
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 264
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #10 dnia: 16 Grudnia 2007, 01:49:50 »
Brawo mechatronik, to jest właśnie dyskusja na poziomie. Przedstawiłeś odmienny pogląd i sensownie go przekazałeś. Czy owe twoje poglądy są słuszne, hmmm, pewno można obalić coś tam (nie wnikam), bo w życiu z reguły nie ma gotowych jednoznacznych odpowiedzi, ale jest dyskusja i można się sprzeczać podważając argumenty i oto chodzi.

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #11 dnia: 16 Grudnia 2007, 09:37:18 »
oby PCC splajtowało. Co to za straszne czasy nadchodzą dla kolei. Pełno prywaciaży :( i chore spółki, do tego ep07-milionpięcetstodziewięcet.


Ja Ci życzę, aby Twoja firma splajtowała i żebyś z niej poleciał. Ciekawie jakbyś się czuł, gdybyś stracił robotę! Zastanów się co piszesz.
Po pierwsze nie mam nic do naprawy siódemek wręcz przeciwnie. Irytuje mnie fakt nadania im nowej wysokiej numeracji przecież mogło pozostać po staremu.


Tak jasne, to wtedy by się burdel zrobił.Jak CTL kupił ET22 od PeKaPu to logiczne, że zmienił oznaczenie lokomotywy na te, które uważa za najwłasciwsze. Zasada jest prosta, nowy właściciel, nowe oznaczenie, tak samo, jakbyś kupił samochód i byś nie zmieniał rejestracji.

Po drugie mam taki a nie inny pogląd na temat prywatnej kolei i go nie zmienię czyli będę sie ośmieszał w twoich oczach i pewnie wielu innych osób, od tego jest forum by mówić o takich rzeczach, no chyba że nie ma tu miejsca dla takich odmieńców jak ja.
 

Forum jest od tego, by dyskutować o kolei, pytać się, dla każdego jest tu miejsce!
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #12 dnia: 16 Grudnia 2007, 09:54:21 »
Co do oznaczeń, fakt - mają swoje wady i zalety.

Oddzielenie przez nadanie numerów na 1000 jest niewątpliwie dobre, bo po numerze z łatwością będzie można ocenić, czy lokomotywa należy do Cargo, czy do PR, czy jest po modernizacji (mam na myśli taką PRową), czy też nie. Strasznym idiotyzmem jest bałagan, jaki w nich panuje - wymieszanie 4E i 303E to skandal, bo teraz widząc jakiś numer, np. EP07-1033, nie ma zasady, czy będzie to 4E czy 303E - a to inne pojazdy.


Co do prywatnych przewoźników - nie raz słyszałem o oszustwach, jakich dochodzi ze strony CTLu. Takiej nieuczciwej konkurencji jestem przeciwny i nie podoba mi się istnienie tych firm. Ale jeśli konkurent będzie uczciwy, może wreszcie skłoni to PKP Cargo do zakupu nowego taboru i polepszeniu swoich usług - z czego ja też będę zadowolony. Należy się jednak liczyć z prawem rynku, a zamawiający usługi przewozowe wybierają prywaciarzy zamiast PKP dlatego, że uważają ich za lepszych.

Przem710 - było zupełnie odwrotnie ;) Bardziej zdenerwował mnie błąd ortograficzny niż Twoje poglądy ;) Twoja wypowiedź została ode mnie zrozumiana jako protest przeciwko NG EU07 ("co oni im zrobili, tak pomalować i pomodernizować!"), a w tym przypadku byłaby śmieszną, wobec wizji, że lepsze są gnijące siódemki w klasycznym malowaniu i z klasycznymi numerami, niż siódemki po naprawie, w dziwnym malowaniu i z chorą numeracją.

Cytuj
Dokładnie to samo zdanie kieruje do ciebie EU05.

Proszę bardzo. Śmiech to zdrowie.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline przem710

  • Wiadomości: 600
  • Tczew miasto kolejarzy :)
    • Zobacz profil
    • ForumKolejowe.pl
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #13 dnia: 16 Grudnia 2007, 10:20:11 »
Moja wypowiedz była poniżej dopuszczalnych norm i rozumiem że mogła kogoś poirytować przepraszam.

Co do błędów ort. mam identyczne zdanie jak Mariusz1970, one czasem są potrzebne bo na nich można się uczyć. Uwierz że już nigdy nie popełnię tego błędu.

Czasem źle sprecyzowane wypowiedzi prowadzą do nie potrzebnych nieporozumień.

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Grudnia 2007, 10:30:04 »
Oj, zaplątałeś się... ;) Niepotrzebne - piszemy razem :)

Dobra, koniec EOT. Można to zbocznicować bądź usunąć.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline ZT-POZNAN

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 493
  • PKP Cargo S.A
    • Zobacz profil
    • Wszystko o ET22
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Grudnia 2007, 10:45:27 »
Strasznym idiotyzmem jest bałagan, jaki w nich panuje - wymieszanie 4E i 303E to skandal, bo teraz widząc jakiś numer, np. EP07-1033, nie ma zasady, czy będzie to 4E czy 303E - a to inne pojazdy.

Słuchaj dla nas miłośników 303E to co innego niż 4E, jednak dla osób które z tematem mają niewiele wspólnego a zajmują wysokie stanowiska w firmach kolejowych to po prostu lokomotywa. Niektórzy ledwo co rozróżniają spalinowozy od elektrowozów, o serii już nie wspominając. Wymieszanie 303E z 4E było celowe, na pierwszy ogień poszły "lepsze" maszyny, dlatego takowa sytuacja była celowa, no bo jak inaczej? Powiedzmy 10 sztuk 4E było lepsze niż pozostałe 4E, oraz 12 sztuk 303E było najlepszych z 303E i zarazem lepszych od pozostałych 4E. Zrobili by NG tym 10x4E nadali im oznaczenia 1001-1010, teraz przyszła pora na 303E, jakie im dać oznaczenia? Liczyć ile 4E zostało, dodać je do 1010 i później kolejno 303E numerować np od 1037? Wówczas zamotane, a co jeśli jakaś maszyna wypadnie? Dlatego wymieszano wszystkie loki razem, i na pierwszy ogień poszły te w lepszym stanie po prostu, tyle w tej sprawie.

Co do prywatnych przewoźników - nie raz słyszałem o oszustwach, jakich dochodzi ze strony CTLu. Takiej nieuczciwej konkurencji jestem przeciwny i nie podoba mi się istnienie tych firm. Ale jeśli konkurent będzie uczciwy, może wreszcie skłoni to PKP Cargo do zakupu nowego taboru i polepszeniu swoich usług - z czego ja też będę zadowolony. Należy się jednak liczyć z prawem rynku, a zamawiający usługi przewozowe wybierają prywaciarzy zamiast PKP dlatego, że uważają ich za lepszych.

Powiedz mi kto teraz nie oszukuje? Uważasz, że PKP Cargo gra zawsze fair play?
Co do nowego taboru - Cargo już przejrzało na oczy, leasingując 6 sztuk maszyn typu BR186, tylko takie zabiegi powinny być już zrobione z 7-8 lat temu. Ciesze się bardzo, że CTL wykupiła światowa firma - Bridgepoint, planują oni stworzyć największego, prywatnego przewoźnika i bardzo dobrze. Cargo traci obecnie coraz to więcej obsługiwanych połączeń, ale tracą je przez samych siebie. Zawsze byli pewni, że są górą, jednak sytuacja ta się zmienia. Możecie zbluzgacie mnie za to ale popatrzcie, Cargo sprzedaje np 3xEU07 prywaciarzowi, kupując za to czy leasingując coś nowego. Mija 5 lat, prywaciarz ma już padło bo siódemki się wysłużyły a Cargo cieszy się bo ma 5 letnią maszynę. Kto jest w lepszej pozycji? Ale po co starać sie o tabor jak lepiej do własnej kieszeni włożyć po kilka tysiaków więcej.
« Ostatnia zmiana: 16 Grudnia 2007, 10:47:43 wysłana przez ZT-POZNAN »
www.et22.pl - zapraszam

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Grudnia 2007, 11:05:30 »
Słuchaj dla nas miłośników 303E to co innego niż 4E, jednak dla osób które z tematem mają niewiele wspólnego a zajmują wysokie stanowiska w firmach kolejowych to po prostu lokomotywa. Niektórzy ledwo co rozróżniają spalinowozy od elektrowozów, o serii już nie wspominając. Wymieszanie 303E z 4E było celowe, na pierwszy ogień poszły "lepsze" maszyny, dlatego takowa sytuacja była celowa, no bo jak inaczej? Powiedzmy 10 sztuk 4E było lepsze niż pozostałe 4E, oraz 12 sztuk 303E było najlepszych z 303E i zarazem lepszych od pozostałych 4E. Zrobili by NG tym 10x4E nadali im oznaczenia 1001-1010, teraz przyszła pora na 303E, jakie im dać oznaczenia? Liczyć ile 4E zostało, dodać je do 1010 i później kolejno 303E numerować np od 1037? Wówczas zamotane, a co jeśli jakaś maszyna wypadnie? Dlatego wymieszano wszystkie loki razem, i na pierwszy ogień poszły te w lepszym stanie po prostu, tyle w tej sprawie.

A moim zdaniem można było zrobić w ten sposób, żeby 303E numerować od pewnego numeru, np. od 1040. Przecież EU07-255 nie istnieje tak samo jak nie istniałaby np. EP07-1039, natomiast byłby porządek z numeracją. Uważam, że można było przypisać siódemkom PRowe numery dopiero pod koniec napraw, jak z grubsza było wiadomo w jakiej kolejności wyjadą, lub nadać im oznaczenia wg kolejności starych numerów (najniższa przebudowywana 4E: EP07-1001, najniższa przebudowywana 303E: EP07-1040 lub 1041 itd.). Uważam, że można było zrobić to lepiej, uwzględniając zarówno przedstawione przez Ciebie racje, jak i nie wprowadzając takiego bałaganu.

Powiedz mi kto teraz nie oszukuje? Uważasz, że PKP Cargo gra zawsze fair play?
Co do nowego taboru - Cargo już przejrzało na oczy, leasingując 6 sztuk maszyn typu BR186, tylko takie zabiegi powinny być już zrobione z 7-8 lat temu. Ciesze się bardzo, że CTL wykupiła światowa firma - Bridgepoint, planują oni stworzyć największego, prywatnego przewoźnika i bardzo dobrze. Cargo traci obecnie coraz to więcej obsługiwanych połączeń, ale tracą je przez samych siebie. Zawsze byli pewni, że są górą, jednak sytuacja ta się zmienia. Możecie zbluzgacie mnie za to ale popatrzcie, Cargo sprzedaje np 3xEU07 prywaciarzowi, kupując za to czy leasingując coś nowego. Mija 5 lat, prywaciarz ma już padło bo siódemki się wysłużyły a Cargo cieszy się bo ma 5 letnią maszynę. Kto jest w lepszej pozycji? Ale po co starać sie o tabor jak lepiej do własnej kieszeni włożyć po kilka tysiaków więcej.
Zgadzam się z Tobą - widać nie odebrałeś mojej wypowiedzi tak, jak tego chciałem, ale tak samo uważam, że Cargo samo jest sobie winne. Cieszę się, że doszło do leasingu BR186, ale uważam, że to trochę za późno - bo teraz prywaciarze stanowią bardzo poważną konkurencję. Wcale nie sądzę, że to zło - wręcz przeciwnie. Prywaciarz to też kolej, a rozwijając się, dochodzi do rozwoju polskiej kolei. Ja jestem miłośnikiem kolei, a nie samego PKP.
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.

Offline ZT-POZNAN

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 493
  • PKP Cargo S.A
    • Zobacz profil
    • Wszystko o ET22
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #17 dnia: 16 Grudnia 2007, 11:42:36 »

A moim zdaniem można było zrobić w ten sposób, żeby 303E numerować od pewnego numeru, np. od 1040. Przecież EU07-255 nie istnieje tak samo jak nie istniałaby np. EP07-1039, natomiast byłby porządek z numeracją. Uważam, że można było przypisać siódemkom PRowe numery dopiero pod koniec napraw, jak z grubsza było wiadomo w jakiej kolejności wyjadą, lub nadać im oznaczenia wg kolejności starych numerów (najniższa przebudowywana 4E: EP07-1001, najniższa przebudowywana 303E: EP07-1040 lub 1041 itd.). Uważam, że można było zrobić to lepiej, uwzględniając zarówno przedstawione przez Ciebie racje, jak i nie wprowadzając takiego bałaganu.


Jest to na pewno sposób godny polecenia, jednak "mózgi" z PR na to nie wpadły, my niestety nie mamy głosu w takich sprawach bo jesteśmy tylko MK.

Zgadzam się z Tobą - widać nie odebrałeś mojej wypowiedzi tak, jak tego chciałem, ale tak samo uważam, że Cargo samo jest sobie winne. Cieszę się, że doszło do leasingu BR186, ale uważam, że to trochę za późno - bo teraz prywaciarze stanowią bardzo poważną konkurencję. Wcale nie sądzę, że to zło - wręcz przeciwnie. Prywaciarz to też kolej, a rozwijając się, dochodzi do rozwoju polskiej kolei. Ja jestem miłośnikiem kolei, a nie samego PKP.

Juliusz, żeby nie było mój post nie był zaczepką, CTL oszukuje, masz rację, ja zwróciłem tylko uwagę że Cargo wcale nie lepiej gra. W tym co piszesz jest wiele prawdy. Pozdrawiam Ciebie serdecznie.
www.et22.pl - zapraszam

Offline EU05

  • Wiadomości: 536
  • Tekstury produkuję!
    • Zobacz profil
    • http://www.tgk.rail.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ruszyła po szynach konkurencja
« Odpowiedź #18 dnia: 16 Grudnia 2007, 11:52:43 »
Jest to na pewno sposób godny polecenia, jednak "mózgi" z PR na to nie wpadły, my niestety nie mamy głosu w takich sprawach bo jesteśmy tylko MK.

Po prostu obecnie pracujące na stanowiskach kierowniczych osoby widać nie są, tak jak bywało dawniej - kolejarzami z powołania, albo przynajmniej ludźmi lubiącymi porządek. I tu nie chodzi wcale o bycie MK, wystarczy zapoznać się z zasadami oznaczania pojazdów i trochę pomyśleć. Szkoda że nie pomyślano.

Juliusz, żeby nie było mój post nie był zaczepką, CTL oszukuje, masz rację, ja zwróciłem tylko uwagę że Cargo wcale nie lepiej gra. W tym co piszesz jest wiele prawdy. Pozdrawiam Ciebie serdecznie.
Wcale nie odebrałem tego jako zaczepki. Po prostu Ty skomentowałeś moją wypowiedź, a ja Twoją. A to, że Cargo rzuca prywaciarzom kłody pod nogi to nic nowego, szkoda tylko że czasami jest to nieuczciwa forma ratowania swojej pozycji monopolisty.

Również pozdrawiam i wracam do tekstur ;)
Chętnie przyjmę zdjęcia na tekstury lokomotyw serii EU06, EU07, EP07, EP08 a także ET21, ET22, ET40, ET41 i ET42.

Kontakt mailowy.