Autor Wątek:  [FWD] Błąd w scenerii  (Przeczytany 8665 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
[FWD] Błąd w scenerii
« dnia: 25 Stycznia 2004, 08:33:16 »
Przekazuje na forum otrzymanego maila.
------------------------------------------------
Nie umiem posługiwać się forum i nowa strona mnie wnerwia (ale proszę to zignorować) więc piszę do Pana na temat małego błędu. Mianowicie przy wjeździe na ostatnią stację (gdzie bieg kończy ET 41) są powtarzacze. Tymczasem wg E1 z 1988 roku paragraf 4 pkt 2 "Sygnalizatory powtarzające stosuje się w wyjątkowych pzypadkach na stacjach oraz na tych szlakach, KTÓRE NIE MAJĄ BLOKADY SAMOCZYNNEJ". Nie wiem czy dobrze myslę ale szlak ten ma SBL i pomiędzy ostanim sygnalizatorem z W18 a semaforem wjazdowym nie powinno być powtarzaczy. Jeśli mam rację to usuńcie je- bowiem Eu07 jest symulatorem który uczy sygnalizacji i nie powinien mieć takich błędów. Jeśli nie mam racji- przepraszam za zawracanie głowy. Pozdrawiam serdecznie.
--
Marcin Kowalczyk
----------------------------
http://www.covalus.prv.pl
http://www.covalus.kolej.szczecin.pl
---------------------------
Pozdrawiam,
Winger

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
[FWD] Błąd w scenerii
« Odpowiedź #1 dnia: 25 Stycznia 2004, 10:56:50 »
Witam,

Nie zwróciłem na to wcześniej uwagi, ale faktycznie - powtarzacze są. Nie wiem jak stanowią najnowsze E1 (przypuszczam, że akurat w tej kwestii nic się nie zmieniło).
Przychodzi mi na myśl Bydgoszcz Leśna. Jest tam szlak magistrali węglowej wyposażony w SBL. Przy wjeździe od strony Maksymilianowa jest łuk, i do tego wiadukt, a semafor jest usytuowany praktycznie przy "wyjściu" z łuku. Nie zaobserwowałem tam powtarzaczy (chociaż przy wjeździe do Bydgoszczy Gł. zarówno od Torunia jak i Gdyni widzialność jest o wiele lepsza, ale powtarzacze są).
Nie dałbym sobie głowy uciąć, ale skłaniałbym się ku temu, że kol. Marcin Kowalczyk ma rację.

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Re: [FWD] Błąd w scenerii
« Odpowiedź #2 dnia: 25 Stycznia 2004, 12:59:26 »
Cytat: "Winger"
Nie umiem posługiwać się forum i nowa strona mnie wnerwia (ale proszę to zignorować)


Może zapytaj czemu Go wnerwia?
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
[FWD] Błąd w scenerii
« Odpowiedź #3 dnia: 25 Stycznia 2004, 13:16:12 »
Tu dziala zasada 'jeszcze sie taki nie urodzil, co by wszystkim dogodzil'.
Pozdrawiam,
Winger

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
[FWD] Błąd w scenerii
« Odpowiedź #4 dnia: 25 Stycznia 2004, 13:24:31 »
Cytat: "Winger"
Tu dziala zasada 'jeszcze sie taki nie urodzil, co by wszystkim dogodzil'.


Zajrzałem na stronę autora tej wypowiedzi - rzeczywiście - do takiego poziomu nigdy nie dojdziemy...
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
[FWD] Błąd w scenerii
« Odpowiedź #5 dnia: 25 Stycznia 2004, 13:39:46 »
Ah, czepiasz sie.
Nie badz zlosliwy.
Pozdrawiam,
Winger

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
[FWD] Błąd w scenerii
« Odpowiedź #6 dnia: 25 Stycznia 2004, 14:05:57 »
Cytat: "Winger"
Ah, czepiasz sie.
Nie badz zlosliwy.


uniosłem się z deka
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Re: [FWD] Błąd w scenerii
« Odpowiedź #7 dnia: 25 Stycznia 2004, 21:38:34 »
Cytuj
Przekazuje na forum otrzymanego maila.
------------------------------------------------
Nie umiem posługiwać się forum i nowa strona mnie wnerwia (ale proszę to zignorować) więc piszę do Pana na temat małego błędu. Mianowicie przy wjeździe na ostatnią stację (gdzie bieg kończy ET 41) są powtarzacze. Tymczasem wg E1 z 1988 roku paragraf 4 pkt 2 "Sygnalizatory powtarzające stosuje się w wyjątkowych pzypadkach na stacjach oraz na tych szlakach, KTÓRE NIE MAJĄ BLOKADY SAMOCZYNNEJ". Nie wiem czy dobrze myslę ale szlak ten ma SBL i pomiędzy ostanim sygnalizatorem z W18 a semaforem wjazdowym nie powinno być powtarzaczy.
---------------------------


Moim zdaniem Covalus nie ma racji - krytykowane przez niego
powtarzacze tycza sie semafora wjazdowego do stacji - ten
semafor jest stacyjny a nie szlakowy!
Cytowany przez niego przepis tyczy sie braku
powtarzaczy przed semaforami SBL a nie wjazdowymi.
Pozew oddalam ;-)

Ps. nie dam glowy ale chyba w Rzeszowie na luku od str. Debicy
sa powtarzacze a linia jest z SBL

Covalus

  • Gość
Powtarzacze.
« Odpowiedź #8 dnia: 28 Stycznia 2004, 17:36:23 »
Już umiem posługiwać się forum. Co do stronki, to jest to TYLKO moja nic nie warta subiektywna opinia. A co mnie wnerwia- trudno wśród kolorowych strzałeczek i dodatków zorientować się czy jest nowy patch. Kiedyś waliłem w dowland a tam pisało na samej górze patch, pod spodem jakbym zapomniał data ostaniej aktualizacji. Forum też było jakby bardziej proste- żadnego logowania a i zapytać i odpowiedzieć można było z marszu. Teraz MI nawet ciężko odszukać interesujące info. Może poprostu jestem za stary. Nie chciałem twórców www obrazić, wyznaję zasadę że jak mi się nie podoba to nie oglądam. Moja www nie jest ŻADNYM godnym obiektem do porównań (poziom mój dawno przeskoczyliście). Szczególnie, że mój poziom znajomości HTML jest żałosny. Napisałem o powtarzaczach i tylko to miało trafić na forum. Nadal uważam, że przepis mówi o powtarzach przed semaforem wjazdowym na trasie z SBL. Jest wytłuszczony w E1 z 1998... Moim zdaniem ich tam nie powinno być. Zresztą jakby mogły być na trasie z SBL to po co ten przepis? Jeszcze raz zwracam honor autorom strony. Niestety EU 07 mnie nie wnerwia więc będę cierpiał i szukał patchy :-)).

Offline iwan

  • Administrator
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
    • Fotki na TWB
  • Otrzymane polubienia: 30
Re: Powtarzacze.
« Odpowiedź #9 dnia: 28 Stycznia 2004, 20:10:06 »
Cytat: "Covalus"
A co mnie wnerwia- trudno wśród kolorowych strzałeczek i dodatków zorientować się czy jest nowy patch.


No ja mialem troche inna koncepcje tego co sie wyswietla na poczatku ale ktos mnie persuadenal zeby bylo tak jak jest...

Cytuj
Kiedyś waliłem w dowland a tam pisało na samej górze patch, pod spodem jakbym zapomniał data ostaniej aktualizacji.


I teraz chyba nie jest o wiele trudniej - walisz w "Download" potem w odpowiednia kategorie - ciezko sie pomylic - a sortowanie jest wg. popularnosci, daty i innych... Trzeba tylko kliknac.

Cytuj
Forum też było jakby bardziej proste- żadnego logowania a i zapytać i odpowiedzieć można było z marszu. Teraz MI nawet ciężko odszukać interesujące info. Może poprostu jestem za stary. Nie chciałem


Ale teraz forum jest o wiele bardziej funkcjonalne - moze dla osoby ktora z niego korzysta niezbyt czesto to nie jest argument - ale dla ludzi ktorzy przegladaja je codziennie jest. Poza tym zastosowany mechanizm jest bardzo popularny na swiecie i wiekszosc internetowych klikaczy obczaja o co biega i gdzie trzeba kliknac.

Cytuj
twórców www obrazić, wyznaję zasadę że jak mi się nie podoba to nie oglądam.


Ja sie nie obrazam - tylko troche denerwuje - taki juz mam charakter.

Cytuj
Moja www nie jest ŻADNYM godnym obiektem do porównań (poziom mój dawno przeskoczyliście). Szczególnie, że mój poziom znajomości HTML jest żałosny. Napisałem o powtarzaczach i tylko to miało trafić na forum.


Don't blame me ;-)

Cytuj
Nadal uważam, że przepis mówi o powtarzach przed semaforem wjazdowym na trasie z SBL. Jest wytłuszczony w E1 z 1998... Moim zdaniem ich tam nie powinno być. Zresztą jakby mogły być na trasie z SBL to po co ten przepis? Jeszcze raz zwracam honor autorom strony. Niestety EU 07 mnie nie wnerwia więc będę cierpiał i szukał patchy :-)).


Myślę, że z czasem dostrzeżesz zalety takiego a nie innego rozwiązania.
/Krzysztof Waszkiewicz/ <iwan@eu07.pl> http://www.eu07.pl
tel: +48667841589
********* Non sunt multiplicanda entia sine necessitate *********

Offline OlO_EU

  • Wiadomości: 219
    • Zobacz profil
    • Outsourcing IT
  • Otrzymane polubienia: 3
[FWD] Błąd w scenerii
« Odpowiedź #10 dnia: 29 Stycznia 2004, 03:34:33 »
covalus moze ja sie wypowiem. sygnaly powtarzajace nie tycza i nie moga sie tyczyc semaforow w samoczynnej blokadzie liniowej. na tej trasie w tym miejscu odnosza sie do POLSAMOCZYNNEGO (polsamoczynny czyli nastawiany poprzez nastawniczego a kasowany na S1 poprzez pociag samoczynie) a do semafora polsamoczynnego juz moga byc ustawione. ten semafor juz nie stoi na szlaku jest semaforem wjazdowym stacji

OlO_EU

Covalus

  • Gość
[FWD] Błąd w scenerii
« Odpowiedź #11 dnia: 29 Stycznia 2004, 08:43:07 »
Teraz rozumiem- dzięki.

Offline OERLIKON

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[FWD] Błąd w scenerii
« Odpowiedź #12 dnia: 29 Stycznia 2004, 13:04:43 »
Pozdr.dla kol.OLO EU,oraz pytanko:na jakiej siodemce siedzisz? moze to nasza katowicka?
Mechanik PKP Cargo Gliwice. ZT (Katowice)

Covalus

  • Gość
[FWD] Błąd w scenerii
« Odpowiedź #13 dnia: 29 Stycznia 2004, 18:35:23 »
Cytat: "OlO_EU"
covalus moze ja sie wypowiem. sygnaly powtarzajace nie tycza i nie moga sie tyczyc semaforow w samoczynnej blokadzie liniowej. na tej trasie w tym miejscu odnosza sie do POLSAMOCZYNNEGO (polsamoczynny czyli nastawiany poprzez nastawniczego a kasowany na S1 poprzez pociag samoczynie) a do semafora polsamoczynnego juz moga byc ustawione. ten semafor juz nie stoi na szlaku jest semaforem wjazdowym stacji

OlO_EU

Na pl.misc.kolej dostałem taką odpowiedź-
Problem w tym, że powtarzacze są normalnie uzależnione tylko od semafora.
Wyobraź sobie sytuację na przedstawionym przez Ciebie przykładzie ograniczonej
widoczności: pociąg wjeżdża pod semafor wjazdowy ze szlaku z SBL i staje pod tym
semaforem, bo ma czerwone. Jest krótki (może to być np. lok luzem) i dzięki temu
można go zobaczyć dopiero w ostatniej chwili. W tym czasie o ostatniego semafora
SBL podjeżdża inny pociąg i staje, bo odstęp jest zajęty. Zgodnie z przepisami
może zaraz ruszyć i jechać 20km/h. Więc przejeżdża ostatni semafor SBL i wlecze
się pod wjazdowy, na którym w tym czasie wyświetla się sygnał zezwalający. W tym
momencie maszynista tego drugiego pociągu widzi powtarzacz z informacją o
sygnale zezwalającym i NIE WIE, że semafor został podany NIE dla niego, ale dla
tego czekającego loka (bo czerwone na ostatnim sem. SBL mogło wynikać z awarii
SBL, uszkodzenia izolacji itp.). Jeżeli - co gorsza - jest noc, słaba
widoczność, lok z jednym wagonem i dodatkowo zachalpane/ukradzione/niezalożone
blachy końca pociągu, to może się okazać, że maszynista tego drugiego pociągu
zobaczy najpierw sygnał zezwalający na semaforze (bo ten pod semaforem wcale np.
nie spieszy się z ruszeniem), a dopiero znacznie później (może się okazać, że
zbyt późno) zorientuje się, że ma zbyt bliskie towarzystwo pod semaforem wjazdowym.

W powyższy sposób tłumaczył mi sprawę jeden z fachowców w dziedzinie srk,
pracownik naukowy Wydziału Transportu Politechniki Warszawskiej. Mówił też, że
były plany podziału odcinka torowego przed semaforem wjazdowym z
powtarzaczem(-ami) i uzależniania wskazań powtarzaczy od zajętości (jeśli
odcinek do semafora zajęty, to niezależnie od wskazań semafora - białe i
pomarańczowe ciągłe).

Praktycznie (z moich obserwacji) stosuje się:

a) ograniczenie prędkości przed semaforem zamiast

lub/i

b) wskaźniki z 4,3,2,1 ukośnymi czarnymi kreskami (nie mam pod ręką E-1, dlatego
nie podaję symboli) - w ten sposób wyleciał powtarzacz sprzed semafora
wjazdowego do Czechowic-Dziedzic od strony Katowic.

Więc jak to naprawdę jest?

Offline Tomi

  • Wiadomości: 194
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[FWD] Błąd w scenerii
« Odpowiedź #14 dnia: 30 Stycznia 2004, 07:25:43 »
Cytuj
Na pl.misc.kolej dostałem taką odpowiedź-
Problem w tym, że powtarzacze są normalnie uzależnione tylko od semafora.
Wyobraź sobie sytuację na przedstawionym przez Ciebie przykładzie ograniczonej
widoczności: pociąg wjeżdża pod semafor wjazdowy ze szlaku z SBL i staje pod tym
semaforem, bo ma czerwone. Jest krótki (może to być np. lok luzem) i dzięki temu
można go zobaczyć dopiero w ostatniej chwili. W tym czasie o ostatniego semafora
SBL podjeżdża inny pociąg i staje, bo odstęp jest zajęty. Zgodnie z przepisami
może zaraz ruszyć i jechać 20km/h. Więc przejeżdża ostatni semafor SBL i wlecze
się pod wjazdowy, na którym w tym czasie wyświetla się sygnał zezwalający. W tym
momencie maszynista tego drugiego pociągu widzi powtarzacz z informacją o
sygnale zezwalającym i NIE WIE, że semafor został podany NIE dla niego, ale dla
tego czekającego loka (bo czerwone na ostatnim sem. SBL mogło wynikać z awarii
SBL, uszkodzenia izolacji itp.). Jeżeli - co gorsza - jest noc, słaba
widoczność, lok z jednym wagonem i dodatkowo zachalpane/ukradzione/niezalożone
blachy końca pociągu, to może się okazać, że maszynista tego drugiego pociągu
zobaczy najpierw sygnał zezwalający na semaforze (bo ten pod semaforem wcale np.
nie spieszy się z ruszeniem), a dopiero znacznie później (może się okazać, że
zbyt późno) zorientuje się, że ma zbyt bliskie towarzystwo pod semaforem wjazdowym.


Tylko, że taka sytuacja może zajść również wtedy, gdy nie ma powtarzaczy (więc nie bardzo rozumiem co tu wnoszą nowego powtarzacze). A żeby pociągi na siebie nie najechały to własnie po to obowiązuje 20 km/h do SEMAFORA (wjazdowego w tym przypadku), a nie do powtarzacza. Tak mi się przynajmniej wydaje i być może nie mam racji.
Pozdro z Wielkiego Kacka
Tomek

Offline mar07

  • Wiadomości: 35
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
[FWD] Błąd w scenerii
« Odpowiedź #15 dnia: 30 Stycznia 2004, 09:57:48 »
Zgadzam się z kol. Tomi.  Instrukcja R1 (patrz rozdz.VI par.45 pkt.2), że jeśli semafor SBL jest na stój, to taki odstęp nalezy traktować jako zajęty przez inny pociąg i należy go przejechać z prędk. do 20 km/h. I tylko mało odpowiedzialny maszynista zdecydowałby się, aby do tego w warunkach złej widoczności przyspieszać do rozkładowej, nawet, jeśli w oddali zauważy sygnał zezwalający.
Pozdrowienia dla wszystkich mk