Autor Wątek:  Ruchome elementy kabiny (przyciski).  (Przeczytany 6872 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« dnia: 19 Listopada 2007, 15:57:21 »
Witajcie.
Otóż potrzebuje drobnej pomocy. Jak zrobić żeby przy załączaniu i wyłączaniu baterii działał woltoNN oraz jak zrobić żeby przełączniki świateł się załączały? Nie ma problemy z załączaniem świateł przyciskami hebelkowymi ale gorzej jest już z pokrętłem.
I druga prośba. Czy jest ktoś wstanie wykonać ładniejszą teksture pulpitu pionowego żeby nie był taki czarny i były widoczniejsze podpisy? Ten kolor jednak w kabinie troche drażni a podpisów nie widać praktycznie.
Pozdrawiam
:D

Ups, chciałem napisać pionowego :D
Poprawiono
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2007, 15:19:51 wysłana przez ST44-003 »

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Listopada 2007, 17:24:36 »
Przykładowe wpisy do pliku mmd:

- na woltomierz NN: Lvoltage: woltoNN rot -0.5 0 0.0

- na przełączniki obrotowe świateł:

upperlight_sw: przel_gorny rot -0.2 0 0.2
leftlight_sw: przel_lewy rot -0.2 0 0.2
rightlight_sw: przel_prawy rot -0.2 0 0.2

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Listopada 2007, 21:38:22 »
No tak ale te światła obracają się w jakimś nieznanym kierunku, nie lewo prawo tylko znikają pod teksturą albo wychylają się gdzieś tam przy ich przełączaniu. ;)

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Listopada 2007, 10:16:51 »
I druga prośba. Czy jest ktoś wstanie wykonać ładniejszą teksture pulpitu poziomego żeby nie był taki czarny i były widoczniejsze podpisy? Ten kolor jednak w kabinie troche drażni a podpisów nie widać praktycznie.
Kiedyś MKaczy zrobił. Jest tutaj.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline Piotrek

  • Wiadomości: 888
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Listopada 2007, 16:11:42 »
No tak ale te światła obracają się w jakimś nieznanym kierunku, nie lewo prawo tylko znikają pod teksturą albo wychylają się gdzieś tam przy ich przełączaniu. ;)

To już zależy od ustawienia pivotów dla danego obiektu.

guest4368

  • Gość
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #5 dnia: 20 Listopada 2007, 20:05:28 »
Zobacz sobie na  to.
Pulpit pionowy tej siódemki wygląda jak et22. Jeśli chcesz, to możesz wziąć teksturę z 201e pack'a i zrobić taki.
Cytuj
No tak ale te światła obracają się w jakimś nieznanym kierunku, nie lewo prawo tylko znikają pod teksturą albo wychylają się gdzieś tam przy ich przełączaniu. ;)
Pobaw się i popodmieniaj cyfry we wpisach
Cytuj
upperlight_sw: przel_gorny rot -0.2 0 0.2
leftlight_sw: przel_lewy rot -0.2 0 0.2
rightlight_sw: przel_prawy rot -0.2 0 0.2
Może trafisz...

Cytuj
Jak zrobić żeby przy załączaniu i wyłączaniu baterii działał woltoNN
Opisany sposób jest dobry, ja tak robię i jest OK, ale jeśli ci się nie uda, to tak, jak napisałem: prześlij mi gotową kabinkę jako załącznik na maila *** . Ja zrobię co trzeba i Ci odeślę. Patrząc po screenach kabinka zapowiada się super :)

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #6 dnia: 20 Listopada 2007, 22:39:38 »
@james, o woltoNN już się nie martw, zrobiłem już z nim idziała ;) Ciut gorzej będzie z tymi lampami. W EU06 zastosowałem normalne, hebelkowe przełączenia. Niestety, nie bywam w kabinach loków więc nie wiem jakie numery mają jakie przełączenia. Powiedzcie mi tylko, czy w ET41 i EU07303E zastosować okrągłe przełączniki czy hebelki?
A z teksturą pulp. pion się zobaczy, wybieram się na główny więc może uda się coś pysytryknońć :D

A tak jeszcze nawiasem, troche popsuje wam niespodzianke. Udało mi się wstawić kabine do modelu @Barta i to tak, żeby wolto i amperomierze normalnie działały. :D Oczywiście nie trzeba dziękować, robie to dla frajdy :)


EDIT: Ok mam taki mały problem:
Załączam baterie,
http://picasaweb.google.com/lh/viewPhoto?uname=Gagarek&aid=5135052934873820513&iid=5135054777414790514

Wskazówka woltoNN wskazuje 110V (prawidłowo). Obwód załączony.
http://picasaweb.google.com/lh/viewPhoto?uname=Gagarek&aid=5135052934873820513&iid=5135054781709757826

Włączam przetwornice a tu nagle wskazówka wskakuje na 140V. Dlaczego??
http://picasaweb.google.com/lh/viewPhoto?uname=Gagarek&aid=5135052934873820513&iid=5135054786004725138


Parametry dla woltoNN to
Lvoltage: UBKnob mov 0.00069 0 0.3
« Ostatnia zmiana: 20 Listopada 2007, 23:31:51 wysłana przez ST44-003 »

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Listopada 2007, 00:01:08 »
Ten efekt zauważyłem w innych lokach ze zdefiniowanym amperomierzem NN. Możliwe że sama przetwornica coś z siebie dodaje, ale dokładnie to nie wiem jak jest w realu.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Listopada 2007, 09:13:28 »
Chyba już wiem o co biega. Jak byłem w szopie 30.09 na płaszowie, przyglądałem sie pracy panów którzy wymieniali coś w EU07. Musieli załączyć baterie żeby mieć światło. Patrze !90V! I myśle że przetwornica powoduje wzrost napięcia w bateriach do 110V.

guest4368

  • Gość
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Listopada 2007, 15:34:18 »
Rzeczywiście, po załączeniu baterii ma być 90v a po załączeniu przetwotnicy 110v. Zmniejsz parametr
Cytuj
Lvoltage: woltoNN rot -0.5 0 0.0
W piątek też będę na Głównym. Gdzie pójść i jak nakłonić mechanika żeby pozwolił mi pooglądać loka/kabinę/korytarz ?
Czy w paczce będzie kabina EP08? od kabiny 4e różni się tylko haslerem i wskazówką prędkości.

Offline EP08_015

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4339
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 313
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Listopada 2007, 16:00:27 »
Kabine mozesz se sam przerobic, zamien tylko tekstury tacho na tacho140, zmien wpis w mmd do kabin i zmien parametr wskaznika predkosci.
Koniec tworczosci unoffowej i prywatnej.
http://chomikuj.pl/EP08-015

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Listopada 2007, 16:25:58 »
I myśle że przetwornica powoduje wzrost napięcia w bateriach do 110V.
Nie powoduje wzrostu napiecia w bateriach do 110 V. Baterie sa buforem dla przetwornicy.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Listopada 2007, 16:28:58 »
Witam

Ja, korzystając z tematu mam pytanie jak zejść voltomierzem NN na 0 (jak volto WN) bo zaraz po uruchomieniu symka pokazuje u mnie ok 120V.

Albo przynajmniej do 90V:)
« Ostatnia zmiana: 21 Listopada 2007, 17:27:43 wysłana przez Kacu »

Offline ST44-003

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2962
  • EU07-001
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 326
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Listopada 2007, 18:19:15 »
Kabina EP08 będzie w paczce. Robie wszystkie kabiny:
ET41
EU06 i 07
oraz EP08.

Kacu o woltoNN sie nie martw bedzie ustawiony.
@ET22 czyli że prawidłowo po załączeniu baterii wskazówka powinna być na 90V a po załączeniu przetwornicy 110V??

guest4368

  • Gość
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Listopada 2007, 18:24:58 »
Cytuj
@ET22 czyli że prawidłowo po załączeniu baterii wskazówka powinna być na 90V a po załączeniu przetwornicy 110V??
Tak, właśnie tak. Podczas pracy przetwornicy bateria ładuje się napięciem 110V, ale jej potencjał praktycznie nie osiąga tej wartości (góra ok 90V, ale to też zależy od rodzaju i zużycia akumulatorów).

guest4368

  • Gość
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #15 dnia: 25 Listopada 2007, 13:51:53 »
Zauważyłem pewną sprawę: przełączniki dźwigienkowe/hebelkowe (czy jak je tam zwał) w symku mają barwę szarą i wuglądają jak metalowe. W rzeczywistości są białe i plastikowe. Więc dla czego tu są "brudne"?

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #16 dnia: 25 Listopada 2007, 14:13:56 »
Zauważyłem pewną sprawę: przełączniki dźwigienkowe/hebelkowe (czy jak je tam zwał) w symku mają barwę szarą i wuglądają jak metalowe. W rzeczywistości są białe i plastikowe. Więc dla czego tu są "brudne"?

Te przełączniki (bodaj typu "Z" -tzw przełączniki sterownicze) były robione z różnej jakości tworzywa sztucznego. Osobiście spotkałem białe i lekko szarawe a nawet kiedyś zrobione z miksu szarych kolorów. Zasada była jedna, to miało działać a nie ładnie wyglądać... :).
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3927
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 287
Odp: Ruchome elementy kabiny (przyciski).
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Listopada 2007, 14:25:41 »
Cytuj
Więc dla czego tu są "brudne"?
No odpowiedziałeś sobie już na pytanie w pytaniu, otóż są "brudne" dla: czego, czyli żeby czego było zadowolone. Czego to VIP i ważne jest zadowolenie czego.