Autor Wątek:  Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy  (Przeczytany 13874 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« dnia: 21 Grudnia 2011, 11:11:03 »
Witam. Chciałem zaproponować lepszej jakości tekstury oświetlenia czoła. Gdyż obecne wygląda za bardzo sztucznie. Oto moja propozycja. 1 Screen przed 2 i 3 Po. Chciałbym wiedzieć jakie jest wasze zdanie, i czy warto.

EDIT: Poniżej zamieszczam zdjęcia, na których bazowałem.
« Ostatnia zmiana: 21 Grudnia 2011, 12:25:04 wysłana przez ET21-622 »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6308
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 337
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #1 dnia: 21 Grudnia 2011, 11:14:22 »
Skoro wygląda lepiej, to warto. Jedynie wydaje mi się, że lampy halogenowe są zbyt żółte, ale być może można je do takiego stanu przygasić. Trzeba by też pomyśleć nad dwoma stopniami jasności świateł.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #2 dnia: 21 Grudnia 2011, 11:22:06 »
I żeby ktoś nie napisał, że to paint. są to foto tekstury z moich zdjęć.

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #3 dnia: 21 Grudnia 2011, 11:28:01 »
@ET21-622 zarzuć fotką, wtedy będzie to definitywny dowód i unikniemy zbędnej dyskusji. Ja tam wierzę, ale wiesz jacy są ludzie.
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #4 dnia: 21 Grudnia 2011, 11:37:00 »
No - zupełnie inaczej to wygląda! Jestem jak najbardziej za. Prawda, że obecne światło odbiega trochę od tych w rzeczywistości. Pomysł bardzo dobry :)
Co do zdjęcia to chyba każdy zobaczy, że to jest z oryginalnego zdjęcia... :)

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Grudnia 2011, 12:08:08 »
Halogeny halogenami, ale chyba najbardziej odczuwalny jest brak tekstur tradycyjnych reflektorów.
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #6 dnia: 21 Grudnia 2011, 12:20:51 »
Co Ty piszesz. To teraz niby jak są zrobione reflektory? Paintem? Uwielbiam takie komentarze...
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #7 dnia: 21 Grudnia 2011, 12:36:10 »
BLAcKboY - jeżeli posiadasz jakiś cyfrowy aparat z możliwością regulacji parametrów ekspozycji (większość ma, telefony średnio) - zrób sobie zdjęcie żarówki z różnymi czasami naświetlania - raz będzie żółta jak u ET21-622, raz biała jak na obecnych teksturach.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #8 dnia: 21 Grudnia 2011, 12:48:26 »
No super, na stacje się na daje, na szlak już nie.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #9 dnia: 21 Grudnia 2011, 12:52:41 »
Ooo to mnie zaskoczyłeś, czemu się nie nadaje na szlak?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline EU07-483

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2307
  • EU07-483
    • Zobacz profil
    • Super spółka :)
  • Otrzymane polubienia: 168
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #10 dnia: 21 Grudnia 2011, 12:59:22 »
Zapewne dlatego, ze światła są zblindowane. Tyle, że w czasie mijania z innymi pociagami maszynista ma obowiązek światła przyciemnic, więc chyba niewiele to przeszkadza, a wygląda lepiej.
Jak będę duży zostanę maszynistą!

Offline Sawi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 9224
  • O.M.D - Electricity, O.M.D - Enola Gay. 01.09.2012
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 744
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #11 dnia: 21 Grudnia 2011, 13:01:31 »
Czyli mam rozumieć, to coś na zasadzie używania świateł długich gdy mijamy pojazd z naprzeciwka?
Życie jest bardzo kruche i w najmniej oczekiwanym momencie tracisz bliskich. Nie widzisz kogoś lata i nagle już tej osoby nie ma :(. Jedynie co tobie zostaje, to wspomnienia http://www.youtube.com/watch?v=Rk_sAHh9s08 "Co mnie nie zabije, to mnie wzmocni".

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #12 dnia: 21 Grudnia 2011, 13:05:32 »
Czyli mam rozumieć, to coś na zasadzie używania świateł długich gdy mijamy pojazd z naprzeciwka?

Tak.

Offline ET21-622

  • Wiadomości: 287
  • Dźwiękowiec
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #13 dnia: 21 Grudnia 2011, 13:16:49 »
Myślę, że pomysł na tekstury które przedstawiłem mogły by się zdać w przyszłości. Jak by wykombinowano przyciemnienie oświetlenia czoła. jedynie jakie poprawki na dzień dzisiejszy można wprowadzić, to światło czerwone. Ew. białe, ale w nocy nie będzie dobrze to wyglądać.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #14 dnia: 21 Grudnia 2011, 14:56:37 »
Tekstury mają wyglądać jak reflektory nieprzyciemnione i tyle. Oczywista oczywistość że na screenach są przyciemnione. Chyba że coś w exe się zmieni i będziemy mieli możliwość przyciemnienia.
BTW http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=33143;image, http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=7953.0;attach=33136;image
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #15 dnia: 21 Grudnia 2011, 15:02:45 »
Co Ty piszesz. To teraz niby jak są zrobione reflektory? Paintem? Uwielbiam takie komentarze...
Na pewno nie paintem, obstawiam GIMPa.
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #16 dnia: 21 Grudnia 2011, 15:15:37 »
@Szogun, zauważ, że parametry ekspozycji dobierane były na czoło lokomotywy, a nie żarówkę. Zresztą, dyskusja sprowadza się do pytania "co widzę, jak patrzę bezpośrednio w reflektor"...
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #17 dnia: 21 Grudnia 2011, 15:18:14 »
Nie wiem czy mój pomysł na coś się przyda. Ale skoro mamy jedną smugę, to czemu by nie zrobić drugiej. O co chodzi? Już mówię.
Zrobić światła mijania oraz długie. Urealnić trochę symulator poprzez właśnie dodanie opcji przyciemniania świateł. Włączając światła mamy krótszą smugę i światła słabiej świecą (mijania), po wyłączeniu opcji przyciemniania świateł nakłada się inna smuga o dalszym zasięgu (długie). Z pewnością jest to do wykonania oraz wymaga pracy, ale w końcu dążymy do stworzenia jak najbardziej realnej symulacji.

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #18 dnia: 21 Grudnia 2011, 15:20:46 »
Wiesz, że to kwestia exe?
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline mmaciek3905

  • Wiadomości: 161
    • Zobacz profil
    • Wortal o oświetleniu ostrzegawczym
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #19 dnia: 21 Grudnia 2011, 15:22:34 »
Wiesz, że to kwestia exe?
Tak, wiem. Temu napisałem w jakiś sposób, że jest to też kwestia przyszłości :)

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #20 dnia: 21 Grudnia 2011, 15:28:35 »
Skoro chcesz już coś realnego dodać to wiedz, że w nocy jazda na zwykłych światłach jest zerowa, widać tylko lekką smugę światła, natomiast jak załączysz długie to jest konkret...Więc jak w maszynie odpalisz zwykłe, to masz jakby długie w realu.
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #21 dnia: 21 Grudnia 2011, 18:45:07 »
A ja się zastanawiam, czy nie da się zrobić czegoś na wzór poświaty wokół reflektorów (podobnie jak ma to miejsce ze smugami).
To znaczy: zamiast zapalania samych 'kółek' - reflektorów, zapalały się reflektory wraz z (żółtą) otoczką z kanału alpha.

Mój obrazek podglądowy - zrobiony na szybko - mniej więcej zobrazuje o co chodzi: to w czarnych kółkach to fragment tekstury odpowiadający za zapalone reflektory - czyli zapalony reflektor + rozchodzące się dookoła światło.

Pytanie czy jest to wykonalne (ingerencja w model na poziomie mapowania)? Skoro można przypisać zapalanie reflektorów - czyli zmiana fragmentu tekstury - to de facto można poeksperymentować z nieco innym rozwiązaniem.

Offline Szociu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 828
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 54
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #22 dnia: 21 Grudnia 2011, 18:46:27 »
Poczekajcie troszkę, będzie programowo robione ;)
W semaforach już jest:
Pozdrawiam.
Piotrek

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #23 dnia: 21 Grudnia 2011, 19:13:01 »
Tekstury mają wyglądać jak reflektory nieprzyciemnione i tyle.

Dlaczego? Przecież to, co prawie zawsze widzisz na czole lokomotywy to właśnie reflektory przyciemnione.

Skoro chcesz już coś realnego dodać to wiedz, że w nocy jazda na zwykłych światłach jest zerowa, widać tylko lekką smugę światła, natomiast jak załączysz długie to jest konkret...

Z tym "konkretem" to bym nie przesadzał ;) Halogeny owszem, ale zwykłe żarówki...

Offline Wokulski

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2237
  • Izabela Łęcka była...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 58
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #24 dnia: 21 Grudnia 2011, 20:00:36 »
Wybacz, akurat pisząc post miałem na myśli światła zmodernizowanego gagarina ;)
Były Cargul, aktualny tramwajarz w Kolejach Śląskich.
PKPc 2016 - 2022
Koleje Śląskie 2022 - nadal

Offline ajnsztajn

  • Wiadomości: 1
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #25 dnia: 22 Grudnia 2011, 18:08:35 »
Jeśli mogę zapytać o to bo dwa razy zostałem skasowany w innym wątku :(
Wiec był kiedyś projekt innego sposobu oświetlania terenu przed lokomotywą bardziej realistyczny, a nie za pomocą mlecznego 'smuga.tga' - http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10275.30.html
Co się stało z nim i dlaczego dalej jest oświetlane za pomocą 'smuga.tga'?? Czy chodzi o FPSy?

Offline Rudzik

  • Wiadomości: 2028
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 103
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #26 dnia: 22 Grudnia 2011, 18:25:13 »
To był mistyczny stary SPKS, z którym sam nie wiem co się stało. Na razie są ważniejsze sprawy jak oświetlenie, a i Twoje wątki zostały usunięte, bo co chwila ktoś o to samo pyta,a jak jeden poszedł na bocznicę, to wiadomo, że to pytanie ilekroć zostanie napisane, to i tak poleci, a po 2:

Nie sugerować się proszę filmikami z Youtube, co już nieraz było mówione...
EOT

Offline janek32

  • Wiadomości: 567
  • EMIT Ghp400M4C
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #27 dnia: 22 Grudnia 2011, 20:45:16 »
A ja się zastanawiam, czy nie da się zrobić czegoś na wzór poświaty wokół reflektorów (podobnie jak ma to miejsce ze smugami).
Na chwilę obecną można coś takiego zrobić, wstawiając teksturę poświaty na plane umieszczony przed reflektorem i z ustawionym HeadLightXX_on jako parent.
-Środa 844012.
-Zgłaszam się.
-Zapytaj energetykę, czy zapłacili rachunki, luzem ciągniemy i jest 2900.

Offline szogun

  • Wiadomości: 5630
  • Nie matura a chęć szczera zrobi z Ciebie oficera!
    • Zobacz profil
    • szogun Studio
  • Otrzymane polubienia: 562
Odp: Propozycja na tekstury oświelenia czoła lokomotywy
« Odpowiedź #28 dnia: 22 Grudnia 2011, 20:47:13 »
Pomijając fakt że kolejność renderingu może zafundować nam różne kwiatki. Poza tym na stałe za bardzo waliłoby MSTSem, takie efekty musiałyby być regulowane z poziomu EXE mniej więcej na zasadzie smugi.
Skoro kot robi MIAU czyli miauczy, to dlaczego pies szczeka a nie hauka?
Informacje o trwających pracach -> facebook.com/szogunstudio