Autor Wątek:  Wiadomości wydzielone - skrypty do 3ds max  (Przeczytany 11251 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #30 dnia: 09 Października 2007, 16:59:04 »
A ja dla odmiany mam taki problem po zainstalowaniu i nie mam zielonego pojęcia o co chodzi. To tylko w przypadku TEGO nowego skryptu, stare działają perfect!!!

Sprecyzuje wypowiedz - po nacisnieciu na cokolwiek czy to TORY czy WIRES czy ROAD wyskakuje to w/w i już moge klikac do woli i nic sie nie otworzy! Nie wiem czy to BUG czy może ja coś nieświadomie robie, w każdym razie coś takiego mi sie zdarzyło z tymi skryptami.
Jak wyskoczy błąd to 3ds zawiesza wykonywanie skrytpów, więc pomaga co najwyżej ich restart.
Apropos błędu to ja się pomyliłem, zrobiłem update nie z tego katalogu co trzeba i stąd błąd.
Zaraz poślę nową wersję do Krzyśka626 i mam nadzieję, że lada dzień będą na serwerze.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #31 dnia: 11 Października 2007, 19:32:04 »
Pod niżej podanymi linkami ostatnia aktualizacja skryptów.
Skrypty w najnowszej wersji są pod adresem:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626
Nazwa pliku:
eu07_scripts_by_firleju.rar
Link do ściągnięcia:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/eu07_scripts_by_firleju.rar

Linki są takie same jak poprzednio. Pliki leżą bezterminowo.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #32 dnia: 14 Października 2007, 00:30:43 »
Witam w ten piękny weekend!

Aktualizacja najnowsza. W najbliższych dniach będzie u Krzyśka na serwerze (jeśli się nie wkurzy, że mu ciągle podsyłam nowe pliki ;) )

Co nowego?

1. Podczas eksportu scenerii czy też modelu zachowuje podkatalog (jeśli tylko textura jest w podkatalogu textures i dalszych), myślę że niektórzy się ucieszą
2. Znalazłem jeszcze jeden błąd przy zakładce eksportu scenerii, już poprawiony
3. Taki sam malutki błąd w zakładce tworzenia torów

Co będzie w najbliższej przyszłości?

1. Możliwość prostego wyboru tekstury podkładów
2. To samo tylko dla drogi, rzeki i innych
3. Prawdopodobnie stworzenie nowej zakładki do tworzenia nasypów / wykopów

Termin?

Odpowiedź jest jednoznaczna: niewiem ;)
« Ostatnia zmiana: 14 Października 2007, 00:37:00 wysłana przez gfirlejczyk »
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #33 dnia: 14 Października 2007, 08:53:13 »
Już jest, linki te same co w poprzedniej wiadomości. Serwer jest przeznaczony dla symkowych dodatków, nie ma obawy o moje nerwy.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #34 dnia: 17 Października 2007, 11:10:49 »
Wcześniej może o tym nie wspominałem, bo w końcu prace nad skryptami trwają, ale spytam z ciekawości... A chodzi o to, że podczas dodawania toru za pomocą przycisku "dodaj do poprzedniego" przechyłki tego dodanego toru zapisują się jako undefined. Po eksporcie i odpaleniu symka, jak się wjedzie na taki tor, to u mnie wiesza się komputer. Ktoś jeszcze ma podobny przypadek?
« Ostatnia zmiana: 17 Października 2007, 11:13:24 wysłana przez ziomalcl »

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #35 dnia: 17 Października 2007, 23:59:55 »
@Wasyl jeśli się nie mylę osiąga 6 poly , zresztą gdzieś o tym pisał

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Października 2007, 00:33:37 »
@Wasyl jeśli się nie mylę osiąga 6 poly , zresztą gdzieś o tym pisał
Ale w jakim odniesieniu? Na 100m toru? Czy jak...

Apropos, to błąd z przyciskiem "Dodaj do poprzedniego" już został naprawiony. Update dostępny jak tylko @Krzysiek626 wrzuci na serwer.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #37 dnia: 18 Października 2007, 06:37:30 »
.....Apropos, to błąd z przyciskiem "Dodaj do poprzedniego" już został naprawiony. Update dostępny jak tylko @Krzysiek626 wrzuci na serwer.
Już jest aktualizacja:
Skrypty w najnowszej wersji są pod adresem:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626
Nazwa pliku:
eu07_scripts_by_firleju.rar
Link do ściągnięcia:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/eu07_scripts_by_firleju.rar

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #38 dnia: 19 Października 2007, 18:23:49 »
właśnie sprawdziłem i nie działają :o brakuje pliku 3Dexp.ms

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #39 dnia: 19 Października 2007, 21:34:49 »
właśnie sprawdziłem i nie działają :o brakuje pliku 3Dexp.ms
No dobra, ale która funkcja nie działa. Plik możesz znaleźc też w starych skryptach, ewentualnie wasyla.
Proszę o bardziej szczegółowe wyjaśnienia błędów, bo ciężko stwierdzić coś na podstawie stwierdzenia skrypt nie działa.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Ajusto

  • Wiadomości: 150
  • Notatnik;] A nawet ostatnio trasy tworze;]
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #40 dnia: 20 Października 2007, 08:26:14 »
Mi też wyskakuje to samo co koledze @pol.
A dokładniej:
--Runtime error: fileln: can't open file - "E:\Programy\3DSMAX\scripts\EU07\3dexp.ms"


Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #41 dnia: 20 Października 2007, 11:17:44 »
skrypty maja to do siebie ze nie posiadają debuggera więc brak jednego pliku tego który wymieniłem oznacza niemożność ich używania

Offline pol102

  • Wiadomości: 959
  • Geoinformatyk kolejowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 35
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #42 dnia: 20 Października 2007, 11:17:45 »
właśnie sprawdziłem, zgubiłeś literkę "t" i przez to jest błąd przy ładowaniu co jeszcze? nie działa wstawianie anglika

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #43 dnia: 22 Października 2007, 19:11:19 »
właśnie sprawdziłem, zgubiłeś literkę "t" i przez to jest błąd przy ładowaniu co jeszcze? nie działa wstawianie anglika
Nie zgubiłem żadnej literki. Istnieje plik 3dexp.ms, którego nie umieściłem w paczce. Właśnie badam jego zawartość.
Co do anglika to nie działa funkcja w CreateSwitch czy WstawRozkrz?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #44 dnia: 23 Października 2007, 16:40:51 »
U mnie wstawienie anglika działa i za pomocą CreateSwitch i WstawRozkrz. Tylko tym drugim sposobem to trochę nie wymiarowy ten rozjazd - kilkaset razy większy niż powinien być.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #45 dnia: 23 Października 2007, 18:53:03 »
U mnie wstawienie anglika działa i za pomocą CreateSwitch i WstawRozkrz. Tylko tym drugim sposobem to trochę nie wymiarowy ten rozjazd - kilkaset razy większy niż powinien być.
A jakiej wersji 3ds-a używasz? Ja mam 8 i rozjazd jest normalnej wielkości.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

guest1206

  • Gość
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #46 dnia: 23 Października 2007, 21:09:32 »
Jeśli rozmiar anglika jest zbyt duży, otwórz plik Anglik.max (powinien być w folderze ze skryptami). Przy otwieraniu 3dsmax zakomunikuje, że system miar pliku nie jest zgodny z systemem miar programu. Wtedy musisz zaznaczyć opcję "zmień system miar programu". Potem pozostaje utworzyć nową scenę (nie otwieraj już istniejącej!), na której już będzie można wstawić rozjazd normalnych rozmiarów. Niestety nie będziesz mógł wstawiać rozjazdów krzyżowych do scen utworzonych przed opisaną wyżej modyfikacją.
PS. Komunikaty wyświetlane przez maxa pisałem z pamięci, więc nie są one takie jak przytoczyłem, ale jeśli masz chociaż podstawową znajomość angielskiego, to na pewno dasz radę.

Offline ISDR

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 275
  • IZIR
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #47 dnia: 23 Października 2007, 21:39:05 »
Ja maksa ma w wersji 8 i "anglika" mam i miałem w wersji BIG. Zawsze, gdy wstawiam "anglika" to pomniejszam do x = 4,2 i wychodzi pięknie.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #48 dnia: 24 Października 2007, 16:58:22 »
Jeśli rozmiar anglika jest zbyt duży, otwórz plik Anglik.max (powinien być w folderze ze skryptami). Przy otwieraniu 3dsmax zakomunikuje, że system miar pliku nie jest zgodny z systemem miar programu. Wtedy musisz zaznaczyć opcję "zmień system miar programu". Potem pozostaje utworzyć nową scenę (nie otwieraj już istniejącej!), na której już będzie można wstawić rozjazd normalnych rozmiarów. Niestety nie będziesz mógł wstawiać rozjazdów krzyżowych do scen utworzonych przed opisaną wyżej modyfikacją.
PS. Komunikaty wyświetlane przez maxa pisałem z pamięci, więc nie są one takie jak przytoczyłem, ale jeśli masz chociaż podstawową znajomość angielskiego, to na pewno dasz radę.

Znajomość angielskiego mam w porządku. Sam doszedłem do przyczyny, czemu się u mnie tak stało. W oknie "System Unit Setup" projektu, do którego wstawiałem anglika, zamiast z listy mieć wybraną jednostkę metry (meters), to miałem cale (inches). Ot taka pierdółka, a robi tyle zamieszania.