Autor Wątek:  Wiadomości wydzielone - skrypty do 3ds max  (Przeczytany 11252 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Wiadomości wydzielone - skrypty do 3ds max
« dnia: 02 Sierpnia 2007, 09:32:16 »
Update:

Koleja sp32-202 słusznie zauważył błąd podczas tworzenia flexów. Błąd już poprawiony,. Skrypty zaktualizowane (podmieniony plik). Link w poście wyżej.

Innych błędów nie zauważono.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Sierpnia 2007, 17:21:31 »
Cytat: "Bogumil.S"
Czy działają one pod Gmaxa?


Przydała by się szanownemu koledze umiejętność czytania ze zrozumieniem. patrz -> nazwa tematu.

To wszystko wyjaśnia.

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline Bogumil.S

  • Wiadomości: 148
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #2 dnia: 02 Sierpnia 2007, 21:14:21 »
Przecież gdybym myślał że są do Gmaxa to bym się nie pytał.
A spytałem się dlatego ponieważ (jak wiesz) mam problem ze skryptami do GMAXA (nie włożyłem skryptów do 3ds). I teraz się spytałem czy przypadkiem działąją pod Gmaxem.

Jedno wielkie nie porozumienie .....

Pozdrawiam

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #3 dnia: 03 Sierpnia 2007, 21:21:37 »
Witam!!!
Gfirlejczyk: przydałby się jeszcze  "anglik" w skrypcie.
Pozatym wszystko OK.
Mam jeszcze propozycję odnośnie wstawiania drzew. Po naciśnięciu "Inc zieleni" mogło by pojawiać się wiele przycisków "create" z różnymi drzewami (eliminuje to koniedzność ciągłego zmieniania nazwy tekstury drzewa - wystarczy nacisnąć create z odpowiednią nazwą i mamy drzewo). Osobiscie wykonałem taką drobną modyfikację i naprawde skraca czas pisania trasy. U mnie wygląda to tak: http://solnet.xorg.pl/solnet/maszyna/ScreenShot098.png
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #4 dnia: 03 Sierpnia 2007, 23:01:18 »
Cytuj
Osobiscie wykonałem taką drobną modyfikację i naprawde skraca czas pisania trasy. U mnie wygląda to tak: http://solnet.xorg.pl/solnet/maszyna/ScreenShot098.png


myślę że można zrobic coś takiego by była dodatkowa zakładka ze wszystkimi incami drzew, bo sposób dobry ale jak zabraknie danego drzewa to trzeba znowu się bawic w pisanie. No i dodatkowa zakładka nie brałaby tyle miejsca na skrypcie.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline eu07_304

  • Wiadomości: 496
  • Rattus norvegicus
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Sierpnia 2007, 09:52:17 »
Nie wyeksportowała mi się droga zrobiona przez ten skrypt. Obejrzałem properties i tam wszystko po polsku. Eksporter nic z tego nie zrozumiał i nie wyeksportował.
http://img300.imageshack.us/img300/2066/popolskunt4.jpg

D|-8---6-5-
A|-8---4-3-
E|-6---4-3-

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Sierpnia 2007, 15:26:51 »
Cytuj
Nie wyeksportowała mi się droga zrobiona przez ten skrypt. Obejrzałem properties i tam wszystko po polsku. Eksporter nic z tego nie zrozumiał i nie wyeksportował.

Nie sprawdzałem na razie innych skrytpów oprócz tych do tracków. Ta droge można sobie naprawić przez zamienienie pliku CreateRoad.ms na ten ze starych skryptów. Przy najbliższej okazji zrobię update paczki.

@Waysl: czy mógłbyś mi przysłać ten plik *.ms od drzew? Byłbym wdzięczny.

@Kipek von Chojna: problem z delanuay występuje na nowszych wersjach 3ds'a. Jak dojdę to zobaczę co go powoduje i może coś się uda naprawić. Ale najpierw inne ważne rzeczy.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #7 dnia: 06 Sierpnia 2007, 23:41:48 »
Witam!!!
Cytat: "gfirlejczyk"

@Waysl: czy mógłbyś mi przysłać ten plik *.ms od drzew? Byłbym wdzięczny.

Oto pliczek: http://solnet.xorg.pl/solnet/maszyna/CreateIncTree.ms

Cytat: "gfirlejczyk"

@Kipek von Chojna: problem z delanuay występuje na nowszych wersjach 3ds'a. Jak dojdę to zobaczę co go powoduje i może coś się uda naprawić. Ale najpierw inne ważne rzeczy.

Wydaje mi się, że problem nie leży w wersji Max-a, lecz w ścieżce dostępu do katalogu gdzie jest zainstalowany. Z obserwacji na swoich komputerach zauważyłem, że skrypt działa poprawnie, gdy na dwóch komputerach Max-a zainstalowałem w "c:\programy", natomiast na trzecim gdy zainstalowałem w "c:\program files" juz nie (może ta spacja w nazwie folderu coś psuje - albo przypadek).
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #8 dnia: 07 Sierpnia 2007, 10:26:36 »
Update paczki. Link w pierwszym poście.

Zmiany:
- wprowadzenie poprawnego pliku CreateRoad
- Troszkę zmieniony interfejs dla Torów. Uwaga: opcja łuk pionowy nie działa (jeszcze, ale pracuję nad tym :D )

Apropos uwag @wasyla dotyczących delanuay to kiedy próbowałem dorobić do do pliku exportowego funkcje, eksportujące z niepoprawnych plików drogi to okazało się, że gdy w nazwie właściwości jest spacja to on nie odczytuje takich parametrów. Może w przypadku nazwy katalogu jest tak samo. Ale nie sprawdzałem jeszcze.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #9 dnia: 17 Sierpnia 2007, 13:35:29 »
Kolejny update pliku.

Tym razem więcej zmian, a konkretniej w plikach dodawania sygnalizacji, tworzenia zwrotnic, dodawania torów, dodawania drzew, głównym. Więcej szczegółów w news.txt

Link w pierwszym poście (paczka podmieniona)
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Kipek von Chojna

  • Wiadomości: 139
  • Kiperancki Kipek
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Września 2007, 10:23:47 »
No pikne panocku... Pikne... Skrypt - paluszki lizać.

Ale... Że nie działa łuk w pionie, to chodzi o to, że tworzy "dziwne" tory o długości 4 m? Bo tak jest u mnie. Promień łuku 300 długość toru wychodzi 4m. Nieaktywne okienko długości. To są te błędy skryptu?
:)

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Września 2007, 13:54:41 »
No pikne panocku... Pikne... Skrypt - paluszki lizać.

Ale... Że nie działa łuk w pionie, to chodzi o to, że tworzy "dziwne" tory o długości 4 m? Bo tak jest u mnie. Promień łuku 300 długość toru wychodzi 4m. Nieaktywne okienko długości. To są te błędy skryptu?
Ciesze się, że się podoba.
Jeśli chodzi o łuk pionowy to nie stosuje się przy nich promienia 300m :)
Długośc jest niekatywna, gdyż łuk pionowy jest zaokragleniem toru przy zmianie pochylenia. jak się przyjrzysz uważnie to zauważysz, że aktuwuje sie pole drugiego pochylenia. Łuk jest tworzony na podstawie pierwszego i drugiego pochylenia oraz promienia.

Obecnie pracuję nad implementacją wprowadzania rozjazdu krzyżowego. Niestety jest tylko jeden inc z załączoną texturą podsypki. Działający tylko z jedną texturą podsypki. Prosiłbym więc o wystawienie wszystkich plików max z rozjazdami krzyżowymi. Wtedy może uda się stworzyć jakiś nowy inc.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

BiałaSowa

  • Gość
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #12 dnia: 06 Września 2007, 18:00:02 »
U mnie coś jest z delanulay mesh. Klikam to co trzeba (najpierw oczywiście zaznaczam) a mi wywala "Coudln't open file for reading" Pomocy...bo to jest potrzebne do zrobienia trasy a ja właśnie jak widać idę w tym kierunku :)

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #13 dnia: 06 Września 2007, 18:02:56 »
Eee... a nie brakuje Ci jakichś plików w katalogu ze skryptami?

BiałaSowa

  • Gość
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #14 dnia: 06 Września 2007, 20:07:50 »
Ja nie wiem, chyba nie bo ściągnąłem tą paczkę co na górze (dziś). A Tobie, Cesky, wszystko działa? Jak działa to może byś wystawił to co masz tutaj :)

Offline Cesky Kretek

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1712
  • Trust no one.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 159
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #15 dnia: 06 Września 2007, 20:12:59 »
http://www.speedyshare.com/733764251.html

Ale to jest starsza wersja skryptów. Może spróbuj podmienić skrypty od robienia siatek [delanualy mesh].

BiałaSowa

  • Gość
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #16 dnia: 06 Września 2007, 21:11:32 »
Ten plik nazywa się DeanulayExp.ms czy coś takiego? Jak tak to nie działa :(

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #17 dnia: 12 Września 2007, 20:10:30 »
Ten plik nazywa się DeanulayExp.ms czy coś takiego? Jak tak to nie działa :(
Akurat w tym pliku nic nie grzebałem. Ale proponuję to co Krtek, czyli użyj do robienia terenu starszych skryptów. Może to pomoże.
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #18 dnia: 14 Września 2007, 20:07:57 »
Witam. Mam taki sam problem jaki chłopaki powyżej, ściągnąłem skrypty od Ceski'ego, i mam dalej błąd ''Coudln't open file for reading''. To po pierwsze. A druga sprawa to to, że gdy ściągne skrypty od gifrelejczyka i prubuje je uruchomić, to wyskakuje mi błąd, link : http://img522.imageshack.us/my.php?image=skryptybdth1.jpg, zapewne brakuje mi tych plików...

Pozdrawiam
« Ostatnia zmiana: 15 Września 2007, 09:14:27 wysłana przez mk1992 »

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #19 dnia: 18 Września 2007, 21:03:48 »
Spakowałem najnowszą wersję. Może to pomoże. U mnie błąd z brakiem rollout'u ATMDef nie występuje. Jeśli chodzi o DelanuayMesh to nie wiem. Nie testowałem. W nowej wersji działa wstawianie krzyżowego, ale niestety z błędami, których narazie nie jestem w stanie obejść.

W kolejnych kilku dniach możliwe, że pojawi się jeszcze jeden update. Oczywiście poinfomuję szanowne grono ;)
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #20 dnia: 19 Września 2007, 22:17:57 »
Więc jest ten update :)
Aczkolwiek jest to pierwsza przymiarka do poprawy kodu.
Zostały zaktualizowane pliki od @Wasyl-a. Mam nadzieję, że się nie obrazisz.
Jest wstawianie rozjazdu krzyzowego. Co prawda nie tak jak chcę to w wersji końcowej, ale jest :)
Będzie to jeszcze poprawione, ale nie za bardzo mam czas, więc prawdopodobnie gdzieś w przyszłym tygodniu będzie następny update.
Link do paczki w pierwszym poście.
Wstawianie słupków hektoemtrowcyh działa tylko ze słupkami danymi w głównym folderze.

pozdr
firleju
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #21 dnia: 20 Września 2007, 08:24:56 »
Witam. Skrypty tym razem mi działają bez żadnych problemów, ale dalej niedziała mi funkcja Delanuay Mesh, dalej mam ten sam błąd co poprzednio czyli ''Coudln't open file for reading'', niewiem czy brakuje mi jakiegoś pliku czy na mojej wersji 3dstudio maxa niechce to działać ? Proszę o odpowiedz.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #22 dnia: 20 Września 2007, 16:51:21 »
A czy w katalogu ze skryptami masz plik cc3250.dll ?. Jeśli nie, to skopiuj sobie plik cc3250mt.dll z głównego katalogu maszyny do tego folderu ze skryptami i w nim nazwę pliku cc3250mt.dll zmień na cc3250.dll

Offline DRAGON

  • Wiadomości: 43
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #23 dnia: 20 Września 2007, 17:42:03 »
a mi wychodzi blad z nie moze otworzyc createtrack.ms

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #24 dnia: 20 Września 2007, 17:44:02 »
No własnie mam to samo po zrobieniu wszystkiego według instrukcji @ziomalcl, próbowałem zrobić to samo z starymi skryptami, ale dalej pojawia się ten sam błąd, Open...

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #25 dnia: 09 Października 2007, 07:19:19 »
Skrypty w najnowszej wersji są pod adresem:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626
Nazwa pliku:
eu07_scripts_by_firleju.rar
Link do ściągnięcia:
http://mamut.mysza.eu.org/~krzysiek626/eu07_scripts_by_firleju.rar
« Ostatnia zmiana: 09 Października 2007, 07:22:48 wysłana przez Krzysiek626 »

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #26 dnia: 09 Października 2007, 13:39:40 »
Witam. Ściągnąłem skrypty z linka, który podał Krzysiek626 i niestety dalej mam ten sam błąd : ''Couldn't open file for reading ! ''. Ja już naprawde tracę wiarę w to, że kiedykolwiek ukończe teren w mojej trasie, jeżeli nie moge zrobić nawet góry. Nie wiem ale nie wydaje mi się, żeby to był problem skryptu, ponieważ probowałem na wielu skryptach i zawsze mam to samo, chyba że brakuje jakiegoś pliku....no ale aż w tylu skryptach ?

Pozdrawiam

« Ostatnia zmiana: 09 Października 2007, 13:41:34 wysłana przez mk1992 »

Offline Quark-t

  • Administrator
  • Wiadomości: 3590
  • Automaty liczą...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 47
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #27 dnia: 09 Października 2007, 13:48:22 »
W paczce, w folderze eu07, jest plik:
cc3250mt.dll
Zamień jego nazwę na
cc3250.dll
i spróbuj.
Pozdrawiam, dr inż. Quark-t

Offline bohunIC

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1407
  • Ну погоди
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 14
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #28 dnia: 09 Października 2007, 13:53:04 »
A ja dla odmiany mam taki problem po zainstalowaniu i nie mam zielonego pojęcia o co chodzi. To tylko w przypadku TEGO nowego skryptu, stare działają perfect!!!

Sprecyzuje wypowiedz - po nacisnieciu na cokolwiek czy to TORY czy WIRES czy ROAD wyskakuje to w/w i już moge klikac do woli i nic sie nie otworzy! Nie wiem czy to BUG czy może ja coś nieświadomie robie, w każdym razie coś takiego mi sie zdarzyło z tymi skryptami.
« Ostatnia zmiana: 09 Października 2007, 14:00:53 wysłana przez bohunIC »

Offline mk1992

  • Wiadomości: 435
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #29 dnia: 09 Października 2007, 14:00:39 »
W paczce, w folderze eu07, jest plik:
cc3250mt.dll
Zamień jego nazwę na
cc3250.dll
i spróbuj.


Właśnie jestem po wykonaniu tej czynności, niestety nic to niepomogło, na innych skryptach też próbowałem to zrobić i za każdym razem jest ten sam błąd.