Hej.
http://www.transportszynowy.pl/ezthamowanie.phpChyba najbardziej odpowiednie miejsce na wyjaśnienia;-). Jeśli pytasz o hamowanie to z mojego także małego doświadczenia za nastawnikiem EN57 to o co pytasz.
Zawór (kran) hamulca Oerlikon'a ma 7 pozycji (opis od prawej do lewej):
1. luzowanie EP (EP - elektropneumatyczne),
2. jazda
3. hamowanie EP
4. luzowanie pneumatyczne i jazda
5. odcięcie
6. hamowanie stopniowe lub nagłe
7. trakcja ukrotniona (można przestawić w to położenie po zwolnieniu blokady)
Ale to sucha teoria;-) praktyki troszke z moich obserwacji;-).
jazda na EP gdy mech da w pierwszą pozycje hamowania EP =odpowiednia ilośc powietrza wychodzi do pozycji "jazda" bynajmniej tak zauważyłem, Także z jazdy mechaników jeśli uzna że za mało "przyciął";-) to poprawia i znów do pozycja jazda i przy samym końcu luzuje żeby nie było że staje na dęba;-)(czego nie można praktykowac w naszym kochanym symku;-).Jak wiemy pierwsza pozycja EP to to samo co "jazda".Pewnie i tak lepiej ci wytłumaczą ja się starałem;-).
Pozdrawiam.'
PS:Proszę surowo poprawic mnie jak źle coś pisze.:)
Pozdro.
PS:Malutka ciekawostka co wie 3/4 forum ale dla tej 1/4 powiem;)ale pewności nie mam;). W realu nie trzyma się zbyt długo pozycji odhamowania ponieważ przepalimy bezpiecznik;)(ten charakterystyczne pyknięcie przy luzowaniu.