Autor Wątek:  Zbuntowane maszyny!  (Przeczytany 8395 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MadZulus

  • Gość
Zbuntowane maszyny!
« dnia: 15 Stycznia 2004, 22:47:21 »
Uruchomiłem dziś 07-424 i czekam na żeberku na SUze składem (wersja z najnowszym patchem). Przyjechała w końcu, ale patrze, a SUka nie hamuje, zaczeła dopiero za semafirem i praktycznie jak sie odlaczyla to poczatek składu stał prawie na zwrotnicy. Odjechała a na semaforze na tym torze co SU przyechała biły zamienił sie na Zielony+żółty, a u mnie nic, to pojechałme na czerwonym podczepiać skład. I nagle, ni z gruchy, ni z pietruchy nadjeżdża sobie SUla i pcha mnie! No to przeleciałem loka, zapiąłem wagony i sam cofam, a SU napiera. odjechałem kawałek i pognałem w przód, a SU na mnie, pukneliśmy się, odskoczyła w tył, ja nabrałem rozpedu i zacząłem ją pchać. Symek na F1 pokazał po chwili że mam cienkie obręcze. Zatrzynałem skład a SUka naciera, no to wyszedlem z symka i piszę, bo nie spotkałem się z tak zbuntowanym lokiem, czemu tak?

Offline Młody

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #1 dnia: 16 Stycznia 2004, 08:30:02 »
mi się też to zdarzało. Co więcej Su się odczepiało podjechało kilka metrów i stawało. I co? I znów trzeba było ładować symek
Młody

Offline Radek87

  • Wiadomości: 28
    • Zobacz profil
    • http://www.radek.kolej.szczecin.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #2 dnia: 16 Stycznia 2004, 09:49:46 »
A mnie zastanawia fakt dlaczego SOKista nie zareagował na to? przecierz kręci się tam w pobliżu! ale tak to właśnie jest w Polsce :)

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #3 dnia: 16 Stycznia 2004, 13:25:11 »
To się nazywa "choroba wściekłych suk".

Offline Bart

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 415
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #4 dnia: 16 Stycznia 2004, 16:52:39 »
Wszystko jest ok. Jesli któryś z AI loków popełnia błąd świadczy to tylko o tym że w danym momencie moc obliczeniowa waszych kopmów spadła (uruchomienie jakiejś aplikacji w tle - wszelkiego rodzaju Nortony - czy poprostu w płycie siedzi "cienki" procek poniżej 2 GHz).
Otóż jestem w trakcie projektowania scenerii i wiem na czym to polega. AI wrzuca do kolejki zdarzeń wykonanie jakiegoś polecenia - nawet zczytanie sygnału podawanego przez semafor i wykona je dopiero wtedy gdy będzie miał wykonane poprzednie polecenia (a te potrafią się zapchać w tej kolejce). Później gdy nagle się kolejka odtyka to często potrafi być zapóźno i wtedy taki lok hamuje bo dowiaduje się że było S1 gdy jest kilkadziesiąt metrów za semaforem.
Na mojej scenerii często potrafi zawieść podanie S1 za pociągiem, a b. skomplikowane zdarzenia działają bez zarzutu.

Uważam że nie ma sensu męczenia twórców że coś jest nie tak bo wszystko jest dobrze od strony "eventów" to jedynie słabość naszych kompów.
Ps. Ja grałem na P4 2.4 GHz i na AMD 2500+ i nigdy nie było żadnej sytuacji o jakich często piszecie :D
Marcin_EU (21-08-2005 20:42) napisał:
wystarczy znalezc wielu frajerow i za 10 lat ze starego symka bedziecie mieli bve, a za 50 to moze i mstsa

Offline Bartek

  • Wiadomości: 378
  • MaSzyna Team Member since 2003
    • Zobacz profil
    • http://republika.pl/gliniecki
  • Otrzymane polubienia: 5
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #5 dnia: 16 Stycznia 2004, 20:45:54 »
Cytat: "Bart"
Wszystko jest ok. Jesli któryś z AI loków popełnia błąd świadczy to tylko o tym że w danym momencie moc obliczeniowa waszych kopmów spadła (uruchomienie jakiejś aplikacji w tle - wszelkiego rodzaju Nortony - czy poprostu w płycie siedzi "cienki" procek poniżej 2 GHz).


Ciekawa teoria, jednak według mnie nie do końca prawdziwa. Otóż mam właśnie procka AMD 2500+i też mi suka jedzie za daleko, a wg Ciebie na tym procku powinno być OK. W tle żadnych procesożernych programów nie mam, procek praktycznie cały czas jest idle albo użycie w przedziale 0-10% i jak tu mówić o niewyrabianiu się proca? Druga sprawa, suka zaczęła mi jechać za daleko chyba po ostatnim update. Tak więc wydaje mi się, że to nie problem procesora, tylko bardziej AI.
Pozdrawiam z Gdyni Wielkiego Kacka,
Bartek

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Stycznia 2004, 08:20:43 »
A mi to wogóle suka gdzieś jedzie w *** i potem jak ją gonię to znajduję na trasie wagony. To stało się  po ostatnim update

Offline Młody

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #7 dnia: 18 Stycznia 2004, 08:24:22 »
Ja mam pentium 4 2,4 GHZ i 512 ramu i ucieka SU, albo kawałek odjeżdża i staje. Coś chyba to nie od sprzętu zależy, ale widziałem w scenerii zapis, że Su ma odczepić się i odjechać warunkowo. Może zrobić bezwarunkowo. Jeśli ktoś umie, to może zadziałać.
Młody

Offline Inter City

  • Wiadomości: 171
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Stycznia 2004, 10:58:01 »
Jeśli zrobisz bezwarunkowo SU zawsze się odczepi ale elektrowóz się nie podczepi bo AI tego ponoć nie umie. Więc to miałoby sens tylko jeśli AI by się manewrów nauczyło albo jabyś jeździł tylko EP07 424. Bo jak pojedziesz sobie 485 to nie zobaczysz pociągu Skwarki Koniewice na szlaku.
Inter City - Polskie Porządne Pociągi

Offline Młody

  • Wiadomości: 20
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Stycznia 2004, 11:43:35 »
może w nebuli będzie z tym łatwiej
Młody

Offline Woropek

  • Wiadomości: 22
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #10 dnia: 19 Stycznia 2004, 01:04:16 »
Cytat: "Inter City"
(...)Więc to miałoby sens tylko jeśli AI by się manewrów nauczyło(...)


Czyli zamiast eventów ładowanych z pliku scenerii, należałoby w MaSzynie wykorzystać takie wynalazki teorii grafów jak sortowanie topologiczne, algorytm Dikstry itp. Myśle, że oprócz uproszczenia plików scenerii (i życia twórcom scenerii :) to mogłoby mieć niebanalny wpływ na FPS-y. Inaczej to wszysto będzie się jeszcze długo babrać i nawet Nebula może nie pomoc.

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #11 dnia: 19 Stycznia 2004, 01:25:13 »
Bedzie takie cos jak VD - Virtual Dispatcher. Bedzie toto przeprowadzalo w symku wirtualne symulacje roznych wariantow ruchu, i decydowalo co, o ktorej i ktoredy ma jechac.

Szczegoly poda McZapkie :)
Pozdrawiam,
Winger

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #12 dnia: 19 Stycznia 2004, 20:16:44 »
A nie zpowoduje to zwolnienia działania symka ?

Offline McZapkie

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 675
    • Zobacz profil
    • http://www.mczapkie.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 0
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #13 dnia: 19 Stycznia 2004, 20:30:36 »
Cytat: "Woropek"

Czyli zamiast eventów ładowanych z pliku scenerii, należałoby w MaSzynie wykorzystać takie wynalazki teorii grafów jak sortowanie topologiczne, algorytm Dikstry itp. Myśle, że oprócz uproszczenia plików scenerii (i życia twórcom scenerii :) to mogłoby mieć niebanalny wpływ na FPS-y.


Na FPS to moze nie, ale na latwosc tworzenia scenerii oraz brak
bledów sygnalizacji to owszem.
Wymyslilem (przy pewnej pomocy grupy pl.sci.ai) cos takiego, co nazwalem roboczo Virtual Dispatcher.
Ogolnie polega to na tym, ze ta procedura posiada kopie scenerii
i symuluje sobie w uproszczony sposob jazde wszystkich pociagow,
losujac rozne mozliwe przebiegi i sprawdzajac ktory zestaw z nich
jest najoptymalniejszy (realizuje rozklad jazdy z najmniejsza
suma wazonych opoznien).
Oczywiscie bedzie sobie to chodzic gdzies w tle i powtarzac
co pewien czas losowania aby sie dopasowac do sytuacji.

Jak juz bedzie dzialalo, to mozna pomysl rozwijac pozwalajac
nie tylko losowac przygotowane przez tworce scenerii przebiegi,
ale rowniez operowac poszczegolnymi zwrotnicami oraz komendami
dla maszynistow - tak ze VD bedzie mogl przeprowadzac manewry
niejako sam sie ich "ucząc".

Losowanie jest oczywiscie dlatego, ze zbyt wiele jest mozliwosci
zeby wszystkie przeskanowac (oczywiscie najwazniejsze przebiegi
np. przelot prezz stacje beda mialy zwiekszona wage prawdopodobienstwa), a ponadto bedzie ciekawie bo
czasem niepowtarzalnie ;-)

Offline ShaXbee

  • Administrator
  • Wiadomości: 1984
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Virtual Dispatcher cd.
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Stycznia 2004, 22:21:20 »
Proponuję użycie automatów stanów (zależnie od różnych parametrów podejmowana jest odpowiednia decyzja) oraz algorytmu A* (bardzo szybka heurystyczna metoda wyszukiwania optymalnej drogi). Jestem w poisadaniu podręcznika na ww. tematy oraz przykładowych kodów źródłowych.

Offline TomekG

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #15 dnia: 16 Lipca 2004, 23:11:55 »
To mój pierwszy post więc na początku witam wszystkich. U mnie problem polega na tym że Su w ogóle nie chce jechać i tak sobie mogę stać i czkać w nieskończoność chyba. Wcześniej mi się to zdażało ale uruchamiałem jeszcze raz i było ok. Teraz gdy ściągnąłem patch już to nie pomaga. O co może chodzić?
Pozdrawiam

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #16 dnia: 16 Lipca 2004, 23:34:47 »
Cytat: "TOMEK-MK"
Wcześniej mi się to zdażało ale uruchamiałem jeszcze raz i było ok. Teraz gdy ściągnąłem patch już to nie pomaga. O co może chodzić?


"Wcześniej" to byłouzależnione od tego w którym miejscu się zatrzymałeś, jak zablisko semafora to SUka porywała skłąd do "szopy". Jak za "Bykiem" lub równo z nim to suka jechała ze skłądem do Koniewic (już chyba o tym pisałem, ale nie wiem czy napewno ech).

Natomiast w ostatnim patchu coś jest pospute i SUka nie ruszy się z peronu (niestety). :(

PS Ja też cie witam :)

Offline Winger

  • Administrator
  • Wiadomości: 1466
    • Zobacz profil
    • http://www.winger.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 25
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #17 dnia: 17 Lipca 2004, 11:00:53 »
Blad.
W najnowszym patchu (a raczej calosciowej paczce) jest to poprawione.
Sciagnij, link podany w Aktualnosciach.
Pozdrawiam,
Winger

Offline TomekG

  • Wiadomości: 36
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Zbuntowane maszyny!
« Odpowiedź #18 dnia: 17 Lipca 2004, 11:25:53 »
Dzięki, już zasysam :)
Pozdrawiam