Autor Wątek:  Ustawienie wskaźników, itp  (Przeczytany 5240 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Ustawienie wskaźników, itp
« dnia: 24 Września 2007, 02:19:29 »
Witam!!!
Mam kilka pytań odnośnie wskaźników i ich ustawienia.
1. Mamy szlak dwutorowy, na którym zerwana jest sieć trakcyjna na torze właściwym. Czy taki tor osłaniamy wskaźnikami We4? (wg. E1 tak, ale osobiście nigdy się z takim przypadkiem nie zetknąłem więc wolę zapytać)
Jeżeli tak, to według E1 We4 umieszczamy "w odległości 15 m przed miejscem, poza które przejazd jest zabroniony". Czy w powyższym przypadku miejscem tym będzie 15 m przed ostatnią zwrotnicą na stacji poprzedzającej wjazd na szlak? Wskaźnik ten umieszczamy tylko przy torze właściwym (We4a), czy przy torze niewłaściwym także (We4b)?
2. Mam taką małą stacyjkę, wraz z bocznicą. Proszę o skorygowanie mojego toku myślenia.
                               BOCZNICA
                                ___________|
                              /___________|
             -------------   /
<<----------/--------------\/-------------------------------------<<
>>----------\--------------/\------------------------------------->>
             ------------ /  \___________
                                         \___________________<>
        GŁ. A                 GŁ. B
Początkowo bocznica nie istniała, więc na torach od strony głowicy B umieszczona semafory wyjazdowe 4-komorowe. W późniejszym czasie dobudowano bocznicę, lecz nie zmieniono semaforów wyjazdowych na 5-komorowe. Nie ma więc możliwości podania sygnału S13 dla pociągów wjeżdzających na bocznicę. Zamiast tego podawany jest Sz1 - czy moje rozumowanie odnośnie Sz1 jest prawidłowe?
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Ustawienie wskaźników, itp
« Odpowiedź #1 dnia: 24 Września 2007, 07:12:58 »
Jezeli juz robili bocznice, to semafor tez powinni wstawic. Takie jezdzenie po niezorganizowanych drogach przebiegu dobre nie jset :) Jezeli siec trakcyjna zostala zerwana przypadkowo przez tabor to sie takiego miejsca nie oslania raczej wskaznikami, co innego gdy zostala zdjeta przez sieciowcow :)

Offline Driver24

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 258
  • inż. Maszynista PKP IC
    • Zobacz profil
    • http://www.beladeda.cba.pl/palac_kultury.m3u
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Ustawienie wskaźników, itp
« Odpowiedź #2 dnia: 24 Września 2007, 11:34:29 »
Cześć Wasyl!

Z tego co mi wiadomo, a także z sytuacji na szlakach kolejowych  wskaźnik We4 stosuje się tylko i wyłącznie w sytuacji gdy wjazd na tor jest zabroniony dla pojazdów trakcyjnych, czyli dalej nie ma wogóle trakcji. Stosuje sie je na końcach torów (kozły oporowe), na bocznicach by np: lok mógł dojechac do składu, i na zwrotnicach gdy na wprost jest trakcja a na torze zbocznym nie ma :)

W takiej sytuacji jak opisujesz, gdy sieć została zerwana stawia się wskaźnik We1, a potem wiadomo  we2 i we3. Spotkałem się raz z taką sytuacją, że jechałem 800m bez pantografów, a trakcji nie było nad nami.
Partia "Ruch poparcia Twarożka" ;) wcześniej Stowarzyszenie Wąchaczy Kota

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ustawienie wskaźników, itp
« Odpowiedź #3 dnia: 24 Września 2007, 15:17:55 »
Witam!!!
Dzięki za odpowiedź. A więc muszę dokonać kilku poprawek w trasie.
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline wasyl

  • Wiadomości: 276
  • Permanentny Inwigilator Sieciowy
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Ustawienie wskaźników, itp
« Odpowiedź #4 dnia: 27 Września 2007, 20:17:04 »
Witam!!!
Chciałbym jeszcze zapytać o W4, bo szczególnej uwagi do jego ustawienia nigdy nie zwróciłem. Wiadomo, że wskaźnik ten ustawiamy m.in. w miejscu zatrzymania czoła pociągu, aby umożliwić dogodny ruch pasażerów.
W praktyce na przystnku jest to najczęściej tuż przed końcem peronu (o ile nie jest on zbyt długi), lub zaraz za nim, ewentualnie, gdy peron jest długi, lub częściowo wyłączony z ruchu pieszych, ustawiony jest w owym "dogodnym" miejscu dla pasażerów.
A jak to dokładnie wygląda w przypadku, gdy przy torze jest semafor/na stacji? Jeżeli semafor jest oddalony od peronu, to ustawienie W4 jest identyczne jak w przypadku przystanków.
Natomiast gdy mamy niedługi peron za którym ustawiony jest semafor wyjazdowy (lub ten semafor jest ustawiony już w obrębie końca peronu) to czy ustawienie W4 tuż przed semaforem jest konieczne? Wiadomo przecież, że pociag nie zatrzymie się za semaforem dla dogodnego ruchu pasażerów :).
Przygarnę fotki na tekstury obiektów!

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Ustawienie wskaźników, itp
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Września 2007, 21:03:54 »
Nie. Wtedy wiadomo, ze czolo pociagu przy planowanym postoju nie wyjdzie poza semafor, bo po prostu nie bedzie mial sygnalu zezwalajacego :)

Offline EU07-457

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1475
  • dyrektor lokomotywy
    • Zobacz profil
    • Paweł Telega - fotografia kolejowa
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Ustawienie wskaźników, itp
« Odpowiedź #6 dnia: 27 Września 2007, 22:16:07 »
Sytuacja którą opisujesz występuje m.in. na stacji Aleksandrów Kujawski. Tam perony nie są zbyt długie (11 wagonów z ledwością się mieści). Na końcu peronu jest semafor wyjazdowy, a z nim praktycznie w jednej linii ustawiony jest wskaźnik W4. Jeśli jednak podciągniemy do samego wskaźnika można zapomnieć o zobaczeniu obrazu na semaforze (no chyba, że przejdziemy się do tylnej kabiny).