Autor Wątek:  Styczniki służą do...  (Przeczytany 10586 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline SM31-113

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 448
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Styczniki służą do...
« dnia: 31 Sierpnia 2007, 14:12:44 »
Do czego służą styczniki liniowe?

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Styczniki służą do...
« Odpowiedź #1 dnia: 01 Września 2007, 18:16:39 »
Nie jestem expertem... Ale chyba załączają lub odłączają prąd do silników trakcyjnych. (są pneumatyczne więc działają z hamulcem)

Poprawcie mnie :)

Offline cmst-POZNAN

  • Wiadomości: 31
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Styczniki służą do...
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Września 2007, 18:35:16 »
Styczniki liniowe służą do przełączania i łączenia grup silników na lok.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Styczniki służą do...
« Odpowiedź #3 dnia: 01 Września 2007, 20:09:27 »
Cytat: "cmst-POZNAN"
Styczniki liniowe służą do przełączania i łączenia grup silników na lok.

Nie. Do tego służą Styczniki Grupowe.

Cytat: "glowawojtas0"
Nie jestem expertem... Ale chyba załączają lub odłączają prąd do silników trakcyjnych.

Tak jest.

Cytat: "glowawojtas0"
(są pneumatyczne więc działają z hamulcem)

Nic podobnego. Hamulec działa zupełnie niezależnie od styczników. To że są pneumatyczne znaczy że do ich uruchomienia potrzebne jest sprężone powietrze, które znajduje się w Zbiorniku Głównym.

Offline ET22_RULZ

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 592
  • User #13
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 24
Styczniki służą do...
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Września 2007, 20:36:28 »
Cytat: "hejnal"
Cytat: "cmst-POZNAN"
Styczniki liniowe służą do przełączania i łączenia grup silników na lok.

Nie. Do tego służą Styczniki Grupowe.

Mylisz sie. Na EU07 do przelaczania grup sluza wlasnie styczniki liniowe.
"Nudzą Jacka takie sprawy, ciągła praca, brak zabawy"
Pozdrawiam,
Bartosz "ET22_RULZ" Wojciechowski

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Styczniki służą do...
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Września 2007, 21:45:36 »
Styczniki liniowe są urządzeniami elektropneumatycznymi. Zamknąć je można, w zależności od loka, dopiero po uzupełnieniu powietrza do 0,5MPa w zbiorniku powietrza aparatów elektrycznych (np tamara), zbiorniku głównym (np ET22) lub po przekroczeniu pewnego (0,4MPa jeśli dobrze zauważyłem) ciśnienia w PG (większość loków). Tak więc liniowe są w pewien sposób sprzężone z hamulcem. Nie popełnisz PG - nie pojedziesz:] Przypuszczam, iż na niektórych lokach następuje odpadnięcie styków styczników liniowych przy spadku ciśnienia w PG poniżej pewnej wartości.
Na niektórych lokach równierz inne styczniki mogą być elektropneumatyczne.
Co do funkcji samych styczników liniowych: Ich podstawowym zadaniem jest zamykanie obwodów silników trakcyjnych. Mogą równierz grupować silniki, jak napisali moi przedmówcy.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Styczniki służą do...
« Odpowiedź #6 dnia: 02 Września 2007, 00:14:14 »
Cytat: "El Driver"
Zamknąć je można, w zależności od loka, dopiero po uzupełnieniu powietrza do 0,5MPa w zbiorniku powietrza aparatów elektrycznych (np tamara),

Gdzieś ty na Tamarze znalazł taki zbiornik??

Cytat: "El Driver"
lub po przekroczeniu pewnego (0,4MPa jeśli dobrze zauważyłem) ciśnienia w PG (większość loków). Tak więc liniowe są w pewien sposób sprzężone z hamulcem. Nie popełnisz PG - nie pojedziesz:] Przypuszczam, iż na niektórych lokach następuje odpadnięcie styków styczników liniowych przy spadku ciśnienia w PG poniżej pewnej wartości.

Mylisz pojęcia. Powietrze do zasilania napędu styczników liniowych pochodzi na każdej lokomotywie ze zbiornika głównego. Uzależnienia załączania/wyłączania styczników liniowych to inna bajka. Uzależnienia są elektryczne.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Styczniki służą do...
« Odpowiedź #7 dnia: 02 Września 2007, 18:50:35 »
Cytat: "hejnal"
Cytat: "El Driver"
Zamknąć je można, w zależności od loka, dopiero po uzupełnieniu powietrza do 0,5MPa w zbiorniku powietrza aparatów elektrycznych (np tamara),

Gdzieś ty na Tamarze znalazł taki zbiornik??

No fakt, trochę przegiąłem:D Powietrze na aparaty jest faktycznie z głównego, tylko przez zawór redukcyjny do 0,5MPa.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Styczniki służą do...
« Odpowiedź #8 dnia: 02 Września 2007, 19:21:20 »
Prawidłowo ten zawór powinien być wyregulowany na 0.6-0.65 MPa. tylko Polacy się jakoś tak uczepili tych 0.5 MPa.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Styczniki służą do...
« Odpowiedź #9 dnia: 02 Września 2007, 19:27:06 »
No chyba żeby łatwiej było zapamiętać:D Osiem do zbiornika głównego, pięć na resztę:D U nas to chyba tylko jeden stary pracownik wie przy jakich ciśnieniach w zbiorniku głównym na gagarze powinien się kompresor załączać i wyłączać.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Styczniki służą do...
« Odpowiedź #10 dnia: 02 Września 2007, 19:38:36 »
Cytat: "El Driver"
U nas to chyba tylko jeden stary pracownik wie przy jakich ciśnieniach w zbiorniku głównym na gagarze powinien się kompresor załączać i wyłączać.

Gagarin 0.7 MPa (i mniej) załączenie, 0.85 MPa wyłączenie.
Tamara 0.75 MPa (i mniej) załączenie, 0.85 MPa wyłączenie.