Być może jeszcze w tym roku. Wcześniej chcę zakończyć definiowanie struktur dla poszczególnych typów obiektów. Aktualnie wypracowuję koncepcję zapisu terenu, tak aby w informacji o terenie zapisać dane z numerycznego modelu terenu (wysokość konkretnych punktów wraz z tolerancją), krzywoliniowe poziomice odczytane z mapy topograficznej, brzegi nasypów, dróg, lasów, obrysy i wysokości budynków itd., a następnie na tej bazie tworzyć trójkąty terenu i otoczenia. Poza tym do zrobienia zostały mi krzywe przejściowe, przeliczanie przechyłek, słupy z możliwością podłączenia kilku drutów, słupy energetyczne, wyrównywanie długości toru do obiektu (np. mostu, obrotnicy), eksport z podziałem na komórki, mechanizmy ułatwiające układanie dróg i skrzyżowań, edytory dla przekroju poprzecznego oraz niwelety.
Na razie nie widzę potrzeby dla podglądu 3D i nie sądzę, żeby to jakoś szczególnie ułatwiło pracę. Prawie 3000km torów zostało ułożone na podglądzie 2D. Natomiast będę musiał zrobić zmianę wyświetlania w związku z chęcią użycia ortofotomap ciętych wzdłuż południków i równoleżników, a te najlepiej nakładać na trójkąty zrobione przez OpenGL. Również jest zapotrzebowanie na możliwość obracania okna edycyjnego. To są priorytety, a podgląd 3D będzie raczej dodatkiem.