Autor Wątek:  Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)  (Przeczytany 268594 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #300 dnia: 14 Grudnia 2009, 22:12:46 »
Skład nie ma kabiny, więc wstawiam go jako ozdobę.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #301 dnia: 15 Grudnia 2009, 00:03:51 »
W pliku $.scn wszystko wygląda normalnie oprócz nazwy składu EW55, która wygląda tak: EW55--RA itd. Czy to możliwe, że to przez te dwa myślniki?
Możliwe. Podaj cały wpis. Zmień nazwę na inną, otwórz w starterze i sprawdź, czy podaje błąd składni na zakładce Struktura.

I jeszcze jedno, czy wstawiany ręcznie w starterze tabor mógłby mieć inną widoczność niż -1?
A jaką?
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #302 dnia: 15 Grudnia 2009, 00:18:58 »
Po zmianie nazwy chk i mmd na EW55RA itd. (bez myślnika) i poprawieniu pliku textures.txt, błąd znikał. Na zakładce struktura nie ma błędów. Tak wygląda wygenerowany przez starter wpis w $.scn:
FirstInit


trainset rozklad start 0 0
//$o Tor doświadczalny
node 800 0 ET22-135 dynamic PKP\ET22_V1 201E-135.tga 201E 0 headdriver 0 0 enddynamic
//node 800 0 163-048-2 dynamic //CD\163_V1 163.bmp 163 0 nobody 0 0 enddynamic
node -1 0 EW55--RA dynamic PKP\EW55_V1 EW55-R.BMP EW55-RA 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 EW55--S dynamic PKP\EW55_V1 EW55-S.BMP EW55-S 0 nobody 3 0 enddynamic
node -1 0 EW55--RB dynamic PKP\EW55_V1 EW55-R.BMP EW55-RB 0 nobody 0 0 enddynamic
endtrainset
Jeśli chodzi o widoczność składów to w PC na przykład wszędzie jest ustawiona na 800.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #303 dnia: 15 Grudnia 2009, 02:04:51 »
W wersji 1.0.91.6265 zrobiłem 800. Co do błędu, to nie umiem zlokalizować przyczyny. Nazwa node nie powinna mieć znaczenia, chyba że wybiera się pojazd do jazdy. Dwa myślniki obok siebie mogą się brać z braku numeru w teksturze. Ale nie powinno to dawać żadnych skutków.

Czy w paczce ma być plik instalacyjny 7-Zip, czy zakładamy, że użytkownik już ma? (Paczkę 7Z można rozpakować też w WinRAR.)

Zastanawiam się jeszcze nad otwieraniem ze startera pliku HTML z opisem. Wtedy nazwę pliku trzeba by wpisać jako //$o, albo użyć innego tagu.

¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Dolmio89

  • Wiadomości: 1185
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #304 dnia: 15 Grudnia 2009, 06:28:53 »
W paczce powinien się znaleźć plik instalacyjny, albo gotowy, wypakowany starter.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #305 dnia: 15 Grudnia 2009, 08:54:11 »
Ze Starterem nie ma problemu, tylko z 7-Zip, który powinien być zainstalowany w systemie, jeśli ma działać (nie musi) Instalator oraz pobieranie nowych wersji startera. Jeśli 7-Zip nie jest zainstalowany, Starter będzie próbował go zainstalować, a jak nie będzie pliku instalacyjnego, to będzie próbował ściągnąć. Ostatnio się coś zmieniło na sourceforge i 7-Zip się nie chciał pobierać z linku wpisanego w program. Chyba zrobię pobieranie linku do instalacji 7-Zip z serwera współpracującego z programem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #306 dnia: 15 Grudnia 2009, 14:21:54 »
W wersji 1.0.91.6265 zrobiłem 800...
Dzięki:).

...Co do błędu, to nie umiem zlokalizować przyczyny. Nazwa node nie powinna mieć znaczenia, chyba że wybiera się pojazd do jazdy. Dwa myślniki obok siebie mogą się brać z braku numeru w teksturze. Ale nie powinno to dawać żadnych skutków...
Tylko że błąd brzmi near node, czyli w pobliżu node, a najbliżej jest właśnie nazwa składu. Postanowiłem to sprawdzić i uruchomiłem scn z pliku eu07.ini, bezpośrednio przez exe. Jako nazwę lokomotywy dałem ET22--1147. Efekt - ten sam błąd. Po prostu exe nie trawi dwóch myślników obok siebie.
Wracając do EW55, faktycznie nazwa tekstury nie ma nr. Po dodaniu go, skład ładuje się bezproblemowo.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #307 dnia: 21 Grudnia 2009, 17:34:02 »
Wersja alfa 1.0.91.6342

Poprawione wyświetlanie obrazków mini, głównie EP05, poprawione generowanie wpisów z edytora składów. Poprawiony instalator - po instalacji z pobraniem pliku od razu sygnalizuje 100% zainstalowania. Wersja przygotowana do umieszczenia w paczce całościowej, ewentualnie drobne rzeczy mogę jeszcze poprawić i zrobić kolejną.

Ponadto zmiany w edytorze:
  • Dodawanie i wyświetlanie obiektów z obrysem, takich jak budynki, budowle, skrzynki, mosty. We właściwościach pliku INC określa się wymiary prostokąta w mm oraz według którego rogu bądź środka boku chcemy pozycjonować obiekt. Można również podać dodatkowe przesunięcie HVT (±32m w bok, w górę i wzdłuż), które będzie dodawane do każdego obiektu oraz dodatkowy kąt obrotu, również wspólny dla wszystkich obiektów używających danego INC. Dla każdego obiektu oddzielnie można określić przesunięcie HV (±32m, w bok i w górę) względem osi toru, względem którego ustawiany jest obiekt. Obiekty te mają kod 0xA0xx.
  • Został ustalony sposób liczenia kątów dla obiektu. Obecnie jest to kąt skierowany, liczony od osi OX+ w stronę OY+. Patrząc ze środka układu współrzędnych na obiekt umieszczony w pewnej odległości pod tym kątem, widzimy jego przód, a dla semafora - jego światła (to odwrotnie niż w MaSzynie, co jest uwzględnione przy eksporcie).  Wcześniejsze pliki RSF zostaną przeliczone, dostosowany został eksport. Obiekt może mieć jedną teksturę, eksportowaną jako (p1) w include.
  • Możliwe jest wstawianie obiektów o zmiennej szerokości, określanej parametrem (p6). Obrys w edytorze uwzględnia tę wartość, jak również (p7) dodaje do długości. Aktualnie takimi obiektami są bramki do podwieszania przewodów trakcyjnych. Bramki są eksportowane tyłem, ponieważ oś OX w MaSzynie jest skierowana w lewo, a w edytorze bramki się wstawia w prawo (to na wypadek, gdyby ktoś chciał w ten sposób zrobić np. kładkę ponad torami). Obiekty te mają kod 0xA1xx. Obiekt może mieć jedną teksturę, eksportowaną jako (p1) w include (bramki w katalogu scenery/tra są przystosowane do takiej kolejności parametrów, ale nie używają zmiennej tekstury).
  • Również możliwe jest wstawianie drzew. W tym przypadku (p6) określa wysokość, a (p7) jest dodawane zarówno do szerokości, jak i długości. Obiekty takie rysowane są jako okręgi i mają kod 0xA2xx. Obiekt może mieć jedną teksturę, eksportowaną jako (p1) w include. Niestety drzewa mogą być pozycjonowane jedynie względem poziomu niwelety (główki szyny), ponieważ nie ma jeszcze obsługi czegoś, co by pełniło funkcję powierzchni terenu.
  • Przy wstawianiu wysięgników zawieszonych na bramce, istnieje możliwość automatycznego przeliczania pozycji wysięgnika tak, aby znalazł się w osi bramki. Pod uwagę brane są bramki w promieniu 50m. Dla każdej liczona jest odległość słupa wstawienia (kropka w obrysie) od wysięgnika (kropka). Następnie wyznaczany jest punkt na osi bramki, znajdujący się w takiej odległości od słupa wstawienia. Jeśli wysięgnik znajduje się w odległości mniejszej niż 4m od tego punktu, przemieszczany jest do niego i przeliczany z uwzględnieniem odległości od toru, w jakiej ma się znajdować. Przy dużej różnicy kątów czasem trzeba uruchomić przeliczanie kilkukrotnie. Mechanizm ten również działa dla wysięgników zawieszonych na drutach poprzecznych do toru, jednak w tym przypadku nie są uwzględniane wysokości i efekt może być nieciekawy (jest wystarczający na użytek ATS).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #308 dnia: 17 Stycznia 2010, 11:23:34 »
@Ra, czy to: http://rodm.marssociety.pl/ nadało by się do robienia terenu ze zdjęć lotniczych/satelitarnych?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #309 dnia: 17 Stycznia 2010, 20:37:34 »
Ciężko stwierdzić, bo się konkretów nie doczytałem, poza tym że na Marsie jest inne oświetlenie. Póki co próbuję skalibrować SRTM. Wyczytałem, że przed wygenerowaniem poziomnic trzeba przesunąć o pół oczka siatki w obu kierunkach. Nie wiem, czy takie przesunięcie poprawia dokładność SRTM, czy redukuje błąd w programie rysującym poziomnice.

Celem jest generowanie modeli kwadratów kilometrowych z opcją teksturowania ich za pomocą zdjęć pobranych z serwerów WMS i ARS. Wstępnie na taki model przypadnie 25 tekstur o boku 2048px, co da maksymalną dostępną na dzień dzisiejszy rozdzielczość 10px/m. Oczywiście dla tras kolejowych nie jest potrzebne pełne pokrycie takimi teksturami każdego kilometra i można będzie to uprościć. Obiekty mają być edytowalne programami 3D. Z edytorem będą współpracowały w taki sposób, że będzie można "odciskać" w trójkątach wymodelowaną trasę, powodując zmianę położenia trójkątów w bezpośredniej okolicy torów i dróg (nasypy, przekopy, rowy). Również z poziomu edytora będzie można dzielić trójkąty na mniejsze.


   « Dodano: 21 Stycznia 2010, 17:48:23 »
Wersja alfa 1.0.92.6460

Poprawki poza edytorem:
  • Wyłączone zostało rozpoznawanie programów po rozmiarze. Jedna z wersji EXE miała taki rozmiar jak pewna wersja START.EXE, w efekcie nie można było uruchomić tej wersji.
  • Poprawione działanie przy braku textures\mini. Program wyświetlał błąd, jeśli nie było takiego katalogu, obecnie go tworzy.
  • Przyciskając prawy przycisk na oknie podglądu tekstury można zapisać ją jako BMP, jeśli oryginał był TEX albo JPG.
  • Można zmienić czas pomiędzy kolejnymi zapytaniami o pobranie nowej wersji. W pliku RAINSTED.INI, w sekcji [RAINSTED] należy dopisać klucz checkdelay=n, gdzie n to ilość dni pomiędzy kolejnym zapytaniem. Dla wartości 0 będzie bez pytania sprawdzał dostępność nowej wersji przy każdym uruchomieniu. Maksymalną wartością jest 30, domyślną 14.

Zmiany w edytorze:
  • Rozdzielone typy sygnałów. Semafory, tarcze, SBL, wskaźniki i przystanki różnią się ostatnią cyfrą typu obiektu. Dzięki temu listy INC oraz tekstur są rozdzielone. Automat do korygowaniu typu obiektów wstawionych do scenerii wg nazwy INC będzie wkrótce. Docelowo kod typu obiektu powinien się znajdować w plikach INC.
  • Istnieje możliwość wstawiania pojazdów, podobnie jak innych obiektów związanych z torem (sygnały, słupy, budynki, drzewa). Dla pojazdu należy podać plik CHK (zamiast INC) oraz teksturę. Pojazdy można łączyć w łańcuch, podobnie jak słupy. Przy eksporcie do SCN zostanie wygenerowany trainset, o ile powiązany tor posiada nazwę.
  • Podczas przeliczania długości niwelet wyświetlane są szczegółowe informacje o błędach w topologii wraz ze wskazaniem odcinka, dla którego błąd występuje.
  • Przy operacjach na odcinkach można wybrać jeden z końców za pomocą klawiszy [1], [2], [4] (to dla zwrotnic). Klawiszem [m] można aktywować ustawienie końca na mapie - najbliższe kliknięcie przestawi wybrany koniec. Klawiszem [+] można zapamiętać współrzędne wybranego końca, a klawiszem [-] ustawić wybrany koniec na zapamiętanej pozycji. Ponadto działa pobieranie map z Geoportalu za pomocą klawisza [g]. Klawisze są blokowane, jeśli kursor znajduje się w okienku edycyjnym, w którym można wpisać treść.
« Ostatnia zmiana: 21 Stycznia 2010, 17:48:23 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline bve2

  • Wiadomości: 195
    • Zobacz profil
    • http://www.admineu07.prv.pl
  • Otrzymane polubienia: 33
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #310 dnia: 03 Lutego 2010, 23:24:33 »
@Ra - a czy planujesz dolaczenie do edytora takiego okna z podgladem w 3d? Bardzo by to ulatwilo budowanie trasy.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #311 dnia: 03 Lutego 2010, 23:50:25 »
Być może jeszcze w tym roku. Wcześniej chcę zakończyć definiowanie struktur dla poszczególnych typów obiektów. Aktualnie wypracowuję koncepcję zapisu terenu, tak aby w informacji o terenie zapisać dane z numerycznego modelu terenu (wysokość konkretnych punktów wraz z tolerancją), krzywoliniowe poziomice odczytane z mapy topograficznej, brzegi nasypów, dróg, lasów, obrysy i wysokości budynków itd., a następnie na tej bazie tworzyć trójkąty terenu i otoczenia. Poza tym do zrobienia zostały mi krzywe przejściowe, przeliczanie przechyłek, słupy z możliwością podłączenia kilku drutów, słupy energetyczne, wyrównywanie długości toru do obiektu (np. mostu, obrotnicy), eksport z podziałem na komórki, mechanizmy ułatwiające układanie dróg i skrzyżowań, edytory dla przekroju poprzecznego oraz niwelety.

Na razie nie widzę potrzeby dla podglądu 3D i nie sądzę, żeby to jakoś szczególnie ułatwiło pracę. Prawie 3000km torów zostało ułożone na podglądzie 2D. Natomiast będę musiał zrobić zmianę wyświetlania w związku z chęcią użycia ortofotomap ciętych wzdłuż południków i równoleżników, a te najlepiej nakładać na trójkąty zrobione przez OpenGL. Również jest zapotrzebowanie na możliwość obracania okna edycyjnego. To są priorytety, a podgląd 3D będzie raczej dodatkiem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #312 dnia: 07 Lutego 2010, 09:34:50 »
Jak skład z magazynu dodać do wybranej przeze mnie scenerii?
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #314 dnia: 07 Lutego 2010, 11:57:52 »
Z magazynau do schowka, a na karcie wczytanie "podmień ze składem w schowku", hej! ;)

echh... Rewizor, to było umyślnie w ten sposób napisane.
« Ostatnia zmiana: 07 Lutego 2010, 13:06:59 wysłana przez muri »

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #315 dnia: 07 Lutego 2010, 12:31:11 »
Dzięki. Wszelkie moje wątpliwości zostały rozwiane.
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline firleju

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1588
  • bawię się (w) exe...
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 121
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #316 dnia: 07 Lutego 2010, 21:23:30 »
Czy do edytowania składów na scenerii musi koniecznie być zainstalowany 7zip?
Skrypty do Blendera dostępne tutaj
W miarę aktualne wiki EXE wiki.eu07.es

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #317 dnia: 07 Lutego 2010, 22:59:48 »
Nie. Pisałem wcześniej w tym wątku, co można zrobić zamiast instalowania 7-Zip. Mogę też w kolejnej wersji przenieść sprawdzanie zainstalowania 7-Zip do fragmentów programu, w których jest on rzeczywiście wykorzystywany. Tylko że do pobrania nowej wersji będzie potrzebny 7-Zip…
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #318 dnia: 07 Lutego 2010, 23:08:17 »
Czy możliwe jest pozbawienie programu funkcji wymagających uprawnień administracyjnych?
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #319 dnia: 07 Lutego 2010, 23:21:46 »
Tak, o ile będę wiedział, o jakie funkcje chodzi.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #320 dnia: 07 Marca 2010, 21:38:02 »
Wersja alfa 1.0.93.6706

Poza edytorem zostało poprawione sprawdzanie obecności kabin w taborze.

Zmiany w edytorze:
  • Możliwe jest wczytanie danych SRTM i pobranie plików SRTM z Internetu. W zależności od wyświetlonego miejsca, wczytywany jest jeden kwadrat SRTM (ok. 60×111km), albo dwie połówki sąsiednich w pionie. Możliwość wczytania dwóch połówek w poziomie albo czterech ćwiartek z czterech kwadratów nie została na razie przewidziana. Wczytywanie SRTM ma charakter testowy i nie przekłada się na praktyczne efekty. Bez wczytania SRTM (albo po usunięciu), na zakładce Punkty, w dolnym polu wyświetlane są współrzędne geograficzne położenia myszy. Po wczytaniu SRTM wyświetlana jest tam wysokość interpolowane z danych SRTM. Podawana wysokość może być pomocna przy ustawianiu profilu niwelety, jeśli na mapie topograficznej nie są opisane grube poziomice.
  • Testowo zostało uruchomione generowanie siatki trójkątów z danych SRTM. Wygenerowany plik ma nazwę scenery\xxx0yyy0.scm i można go pokryć teksturą podaną jako pierwszy parametr w include. Tekstura musi zawierać mapę w lewym górnym rogu o wielkości 125/128 boku tekstury oraz margines po prawej i na dole, wielkości 3/128 rozmiaru boku. Margines powinien być wypełniony skrajnymi pikselami z ośmiu sąsiednich kwadratów kilometrowych, aby nie występowało zakładkowanie tekstury. Przydatność tego rozwiązania jest znikoma i raczej nie będzie ono rozwijane dalej w tej formie.
  • Możliwe jest blokowanie pojedynczych odcinków prostych pod kątem (w planie), z jakim zostały ustawione, bez konieczności dodawania linii kierunkowej (tzw. samo-kierunkowe). Do zapamiętania kąta używane są 4 bajty, co powoduje skrócenie miejsca dostępnego na nazwę. Tak ustawiony odcinek pozwala szybko ustawić łuki pomiędzy sobą a sąsiednimi odcinkami prostymi. Rozwiązanie nie powinno być używane, jeśli pod tym samym kątem mają być ustawione również inne odcinki (współliniowe albo równoległe) - lepiej jest wtedy dodać linię kierunkową. Rozwiązanie nie działa jeszcze w pełni stabilnie - czasami odcinek potrafi odlecieć parę kilometrów w bok.
  • Wprowadzona została flaga kierunku łuku, obecnie jest używana ona w torach odchylonych zwrotnic. Dzięki temu, w przypadku przesuwania torów ze zwrotnicami, nie powinny one zmieniać strony (tzn. prawa zamieniać się w lewą albo odwrotnie). Flaga ma wpływ na kod typu obiektu - łuki w lewo kończą się cyfrą 2, natomiast łuki w prawo - cyfrą 3 (patrząc od Point1 w stronę Point2).
  • Możliwe jest dzielenie łuku na odcinki nierównej długości. Wcześniej wszystkie odcinki tworzące łuk wyrównywały się. Na chwilę obecną przeliczanie nie działa idealnie - trzeba ustawiać promień na każdym odcinku łuku, a jeśli punkt łączenia wypadnie poza końcem łuku, odcinek może utworzyć pętelkę. Punkt łączenia odcinków łuku nie jest blokowany, jak to się dzieje w przypadku prostych przyklejonych do kierunkowej, jest to dopiero w planach.
  • Został wprowadzony nowy format kompresowanych nazw, z przeznaczeniem na nazwy torów. Format ma postać "TG_t999.63": dwie wielkie litery (skrót nazwy stacji), podkreślenie, mała litera, liczba 1..1023 (numer toru na stacji), kropka, liczna 1..63 (numer odcinka w torze). Jeśli numer odcinka będzie zerowy, kropka i zero się nie pojawią. Nazwa skompresowana zajmuje 4 bajty. Użycie skompresowanych nazw pozwala na wykorzystanie dodatkowych 16 bajtów w rekordzie do innych celów, bez konieczności przenoszenia nazwy do dodatkowego rekordu. Jednocześnie pozwala na numerację torów stacyjnych w sposób zrozumiały dla automatów, z zachowaniem unikalności nazw odcinków. Mała litera "z" zarezerwowana jest do nazywania zwrotnic, planowane jest konwersja numeru odcinka na literę określającą zwrotnicę w rozjeździe krzyżowym.
  • Testowo zostało uruchomione przeliczanie łuków, które od strony Point1 kończą się na torze odchylonym zwrotnicy (Point4). Dotychczas, za torem odchylonym niezbędne było wstawienie odcinka prostego o minimalnej długości. Teraz, przy ustawianiu promienia łuku, zwrotnica jest odpowiednio przesuwana wzdłuż jej toru prostego (wymaga jeszcze ręcznego naprawienia). Docelowo będzie możliwe ustawienie łuku również pomiędzy torami odchylonymi dwóch zwrotnic, w dalszej perspektywie zamiast zwrotnic będzie można umieścić krzywe przejściowe.
  • Na formie Własności został dodany wybór typu sygnału. Przy wczytaniu istniejących plików RSF, sygnały zostaną wstępnie podzielone wg nazwy pliku INC. Podział ten ma na celu skrócenie list plików INC oraz automatyczną obsługę zależności pomiędzy sygnałami. Sygnały zostały podzielone na osiem grup:
    • ozdoba - znak stały, nie mający znaczenia dla pojazdu prowadzonego przez komputer - mieszczą się tu np. wskaźniki pochylenia, W11, W16, również W9/W9a/W9b (prędkość zapisuje się w torze)
    • zatrzymanie - miejsce w którym pojazd ma się zatrzymać - np. W4, W5, W32, We12, We13, D1, wykolejnice, żurawie, miejsce zatrzymania na torze przy magazynie lub ładowni
    • akcja (np. Rp1) - miejsce wykonania pewnej czynności w trakcie jazdy, np. W6, W12, W28, We, rezonator SHP
    • przejazd - infrastruktura przejazdu kolejowego
    • znak stały - wpływający na sposób jazdy, np. W10a/W10b, W13
    • semafor (stop) - semafor zatrzymujący, w tym tarcze manewrowe
    • tarcza ostrz. - sygnał zmienny, zależny od ustawienia innego semafora, również powtarzacze
    • SBL - sygnalizatory samoczynnej blokady liniowej
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #321 dnia: 25 Kwietnia 2010, 11:25:17 »
Wersja alfa 1.0.94.6900

Dodane zostało tworzenie spisu plików tekstowych w katalogach Symulatora. Tworzenie spisu uruchamia się poprzez naciśnięcie przycisku Raport plików. Informacje o wszystkich znalezionych plikach tekstowych (SCN, SCM, INC, T3D, MMD, CHK) oraz EXE. Na czas tworzenia spisu program "się zawiesza". Powstaje plik raport.txt o strukturze pliku INI. Dla każdego katalogu utworzona jest oddzielna sekcja, w niej jest lista znalezionych plików, a po znaku "=" są parametry pliku, takie jak długość, suma CRC32 i data modyfikacji.

Poza tym zmiany przede wszystkim w edytorze.
  • Na formie Własności przywrócona została obsługa parametrów dla plików INC sygnałów (semafory, tarcze, wskaźniki).
  • Eksport drzew i listy przystanków do ATS.
  • Generowanie trójkątów z poprzecznych. Docelowo "przekroje poprzeczne" mają umożliwić ustawienie 12 punktów przekroju nasypu albo przekopu. Obecnie są to tylko 2 punkty, do tego zawsze 78cm poniżej główki szyny (wysokość szyny 18cm i podsypki 60cm). Pomiędzy tymi punktami, dla dwóch kolejnych poprzecznych mogą zostać wygenerowane dwa trójkąty, pokryte tymczasowo teksturą grass.bmp.
  • W związku z wykorzystaniem poprzecznych do generowania trójkątów terenu, możliwe jest obecnie przesuwanie ich końców wzdłuż linii, wzdłuż linii poprzecznego. Punkt 1 poprzecznego będzie zawsze po lewej stronie, patrząc w kierunku wzrostu niwelety, a punkt 2 - po prawej stronie (nie jest możliwe przeniesienie obydwu punktów na jedną stronę).
  • Na formie Własności, dla przekroju poprzecznego można wybrać jeden z 4 możliwych typów profilu. Czworokąty trawy pod podsypką generowane są tylko od profilu zwykłego do kolejnego zwykłego albo kończącego (o ile następny w ogóle istnieje). Profil kończący należy ustawiać przed mostami itp. Profil pomijany pozwala ustawić punkty przekroju (obecnie 2, docelowo 12), ale nie posłużą one do generowania terenu - wskazane jest ustawienie profili pomijanych na długich prostych w celu zmniejszenia ilości trójkątów (słupek jest generowany niezależnie od typu profilu). Zamiast punktów przekroju można ustawić jego nazwę - np. nazwę stacji dla poprzecznego mocowanego w XY, na którym zaczyna się lub kończy linia niwelety.
  • Z powodu dodania dodatkowych parametrów eksportu, został on przeniesiony na oddzielną formę. Za pomocą zaptaszeń (checkbox) możliwe jest wyłączenie przy eksporcie pewnych elementów scenerii (np. w celu badania wpływu na FPS). W planach jest zapis tych ustawień w pliku INI albo RSF.
  • Testowo zostało uruchomione automatyczne generowanie eventów wygaszających (_s1) dla toru znajdującego się za semaforem.
  • Zmieniony został sposób dodawania słupów z zakładki Dodaj. Obecnie przy dodawaniu słupa otwierana jest dodatkowa forma, na której można wybrać typ słupa z listy. Ma to umożliwić dodawanie słupów, które mają więcej niż jeden uchwyt dla drutu (np. słupy z kotwieniem). Dodawanie kolejnych słupów do już istniejących na zakładce Inne nie zmieniło się.
  • Można również dodać obiekty szycia niwelet. Jeśli dwie niwelety są blisko siebie, można połączyć końce poprzecznych na nich za pomocą trójkątów. Jeden obiekt szycia umożliwia wygenerowanie do 10 trójkątów, zarówno triangle_strip, jak i triangle_fan. Podczas edycji obiekt jest rysowany w sposób uproszczony (4 punkty), po zaznaczeniu rysowany jest podział na trójkąty. Tymczasowo eksportowane z teksturą grass.bmp. Gdyby obiekt wyeksportował się teksturą do dołu, możliwe jest jego odwrócenie i zablokowanie w tej pozycji, za pomocą zaptaszenia opcji (bez zablokowania może się sam odwracać).
  • W pliku PUWG1992.DEF zostały dodane pola na współrzędne środka zdefiniowanych komórek oraz wskaźniki do nazw. Dla już określonych komórek zostały dodane ich nazwy (pełna nazwa miejscowości).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #322 dnia: 25 Lipca 2010, 19:37:31 »
Drobną poprawkę sugeruję, do pliku textures.txt. W polu opisującym konkretną teksturę dorobić jeszcze jeden rekord pod tytułem "przewoźnik", bo dziwnie wygląda węglarka poskładana z taboru Cargo, Zabrza, CTL...
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #323 dnia: 25 Lipca 2010, 21:51:18 »
Z drugiej strony, przewoźnicy potrafią mieć wagony wypożyczone — PCC wozi talboty własne, CD i może jeszcze jakieś.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #324 dnia: 25 Lipca 2010, 22:20:27 »
Ja miałbym małą prośbę odnośnie startera. Czy w wolnej chwili byłaby możliwość dodać do startera w zakładce "składy" taki mały kalkulator wyciągający z plików *.chk długość wagonu, jego masę netto oraz masę dodanego przez nas ładunku? Program liczyłby nam masę netto pociągu, masę brutto oraz długość. Znacznie ułatwiłoby to życie zwłaszcza gdy mamy np 30 różnych wagonów, różnie załadowanych.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #325 dnia: 25 Lipca 2010, 22:29:05 »
To ja jeszcze dodam od siebie, że przydałoby się wyciąganie z chk nazw i maksymalnej ilości obsługiwanych ładunków i wyświetlanie tego na odpowiedniej liście przy wstawianiu wagonu. Obecna lista jest myląca, bo zawsze pokazuje to samo.
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #326 dnia: 01 Sierpnia 2010, 20:42:58 »
Wersja alfa 1.0.95.7355

Zmiany poza edytorem scenerii:
  • Możliwe jest katalogowanie paczek o wielkościach 200÷1500 MB. Długość paczki w kluczu zapisywana jest w specjalny sposób, z literą "z" na początku.
  • Przygotowana została komunikacja z EU07.EXE przez WM_COPYDATA. Będzie wykorzystywana z EXE, które aktualnie jest w fazie testów. W obecnej wersji można wykonywać z Rainsted eventy symulatora, jak również wysyłać komendy do AI. Nazwy eventów wykonywanych w scenerii są zbierane i klasyfikowane: jako możliwe do zdalnego wykonania (np. przełożenia zwrotnic) albo pomocnicze (np. ustawienie prędkości na zwrotnicy, obrócenie latarni zwrotnika). Komunikacja ta będzie dalej rozwijana o połączenie internetowe z serwerem ruchu, jak również powstanie serwer ruchu.
  • W edytorze składów, możliwe ładunki dla pojazdu pobierane są z pliku CHK.

Zmiany w edytorze RSF:
  • We Własnościach słupa można zmienić punkty zawieszenia drutu na słupie (zarówno przewodu jezdnego, jak i liny nośnej). W chwili obecnej umożliwia to zmianę odległości pomiędzy drutem jezdnym a liną nośną. Będzie to jeszcze przerabiane w związku z konfiguracją punktów zawieszenia drutów na słupie dla danego modelu słupa (również słupów energetycznych).
  • Ulepszone zostało dodawanie kierunkowej do odcinka. Jeśli odcinek prosty nie ma jeszcze linii kierunkowej, zostanie ona wstawiona dokładnie pod nim. Dzięki temu można układać odcinki torów na zdjęciach, a niezbędne kierunkowe dodać w następnym kroku. Jest to szczególnie pomocne przy dużej ilości krótkich odcinków prostych, a także po zaimportowaniu torów z UMP albo SCN.
  • Przeliczanie niwelety uwzględnia jej wysokość nad poziomem morza. Kilometr siatki układu PUWG 1992 jest krótszy nad morzem niż w górach, około 15mm na każde 100m różnicy w pionie.
  • Dodana została możliwość ustawienia automatycznych słupków hektometrowych tylko po jednej stronie. Takie ustawienie spotyka się na liniach jednotorowych.
  • We Własnościach toru można edytować interakcję z sygnałem, tzn. ustawić albo jego odczyt, albo zamknięcie semafora (S1). Dodatkowo, na karcie eksportu dodany został guzik, który dodaje zamknięcie semafora w torach za jego odczytem dla całej scenerii. Jego używanie może zniweczyć ustawienia dokonane ręcznie, może też to zadziałać nieprawidłowo. Najlepiej użyć go tylko, jeśli są już wszystkie semafory wstawione, a zamykania semaforów nie były jeszcze dodawane.
  • Możliwe jest dodanie do grupy odcinków o różnych własnościach (np. tory dłuższe od 500m). Zamiast dwóch guzików z konkretnymi własnościami, dodane zostało pole wyboru własności. Z nowych własności jest wybieranie torów z eventami oraz z zablokowanym Id. Do grupy zostaną dodane tylko odcinki spełniające własność - jako należące do grupy będą wyświetlane na żółto.
  • Możliwe jest zapisanie linii kierunkowych do pliku tekstowego. Zapisywane są tylko linie, które przecinają siatkę kilometrową. Linie takie można następnie wczytać do innego pliku RSF, np. o innych współrzędnych środka scenerii, w celu dopasowania obiektów w miejscu ich łączenia. Przy wczytywaniu linii kierunkowych sprawdzane jest istnienie linii, której punkty końcowe znajdują się nie dalej niż metr od końców wczytywanej. Jeśli taka linia istnieje, wczytywana nie zostanie dodana. Uniemożliwia to zdublowanie linii. Linie kierunkowe ustawiane są automatycznie w taki sposób, że ich punkt 1 umieszczony jest bardziej na południe, niż punkt 2. Planowana jest internetowa baza linii kierunkowych dla obszaru Polski.
  • Po wybraniu odcinka, na dole okna pokazywana jest informacja o powiązanej niwelecie (aktualnie tylko jej nazwa, umieszczona w pierwszym odcinku niwelety). Z pola wyboru nazwy można wybrać dowolną niweletę, a obszar edycyjny zostanie przesunięty do jej początku.
  • Dodane zostały obiekty parametrów łuku. Obiekt taki zawiera informacje pozwalające ukształtować krzywe przejściowe oraz przechyłkę na dowolnym odcinku leżącym na łuku. (Krzywa przejściowa nie może na razie składać się z kilku odcinków.) W przygotowaniu jest opcja rampy przechyłkowej bez krzywej przejściowej - nie działa ona jeszcze poprawnie i nie należy wyłączać krzywych przejściowych. Nie są też obsługiwane możliwe przypadki nietypowe, np. nachodzenia na siebie krzywych przejściowych, połączenia dwóch łuków o różnych promieniach itd. Słupy i inne obiekty powinny się prawidłowo pozycjonować również względem krzywej przejściowej.
  • Dodana została specjalna właściwość do drogi o kodzie typu 0x5Fxx. W oknie Własności można wpisać 4 liczby, które zostaną dodane do wynikającej z niwelety wysokości punktów odcinka. Dzięki temu można w prosty sposób tworzyć perony, wpisując w te pola wysokość peronu ponad główkę szyny (np. 350 350 350 350). Można również formować skosy (350 233 117 0) i zaokrąglenia (350 350 0 0). Środkowe liczby odpowiadają punktom kontrolnym odcinka.
  • Poprawione zostało przeliczanie niwelet liczonych po torze. Id toru, który należy do innego odcinka niwelety, nie jest zmieniany przy liczeniu długości. Ewentualna nieprawidłowa wartość Id w takim odcinku jest ignorowana przy liczeniu. W przygotowaniu jest możliwość liczenia niwelety bez konieczności wstawiania końcowego poprzecznego zablokowanego w określonym miejscu i wpisywania w nim prawidłowego kilometrażu. Wystarczy na torze wstawić pierwszy poprzeczny i odcinek niwelety za nim, aby było możliwe ustawianie kolejnych poprzecznych co 100m. Sposób ten znacznie uprości ustawianie wysokości na wszelkich bocznicach kończących się ślepo.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #327 dnia: 14 Października 2010, 00:39:10 »
Wersja alfa 1.0.96.7719

Zmiany poza edytorem dotyczą głównie serwera ruchu. Dodałem nową formę, która prezentuje podgląd scenerii i umożliwia przestawianie zwrotnic i zmiany sygnałów na semaforach. Daje również możliwość uruchomienia serwera TCP/IP. W oknie dodanym w poprzedniej wersji został dodany klient TCP/IP i jest możliwość zalogowania się do serwera. Login oraz hasło nie są używane na obecnym etapie prac. Z okna klienta działa komunikacja z Symulatorem, jednak EXE z taką funkcjonalnością nie zostało wydane z powodu błędów obsłudze AI. Nie wiem, czy prace nad tym EXE są nadal kontynuowane, ale rozwój serwera ruchu póki co się zatrzymał z tego powodu.

Zmiany w edytorze:
  • Przeliczanie niwelet niezakończonych poprzecznym. Dotychczas niweleta musiała się składać co najmniej dwóch odcinków, a każdy z nich musiał zaczynać się od poprzecznego zablokowanego w XY (albo pierwszy odcinek musiał się zaczynać od poprzecznego innej niwelety i mieć swój jeden własny poprzeczny). Niweleta musiała mieć "ogonek", którego nie dało się przeliczyć. Pomiędzy tymi dwoma poprzecznymi był naliczany kilometraż i wyliczany był błąd, który się równomiernie rozkładał na długości niwelety. Obecnie, możliwe jest tworzenie niwelet bez końcowego poprzecznego. Niweleta taka będzie miała zawsze zerowy błąd. Jest to szczególnie przydatne dla niwelet na bocznicach, gdzie nie można wskazać punktów o znanym kilometrażu i nie potrzeba rozkładać błędu równomiernie między nimi (w odróżnieniu od szlaków). Jednocześnie, ten sam mechanizm przeliczania działa wobec "ogonków" i można je obecnie używać do naliczenia kilometrażu. Oczywiście kilometraż będzie naliczony w kierunku ogonka, więc powinien być on możliwie równoległy do torów, jeśli liczenie odbywa się po odcinkach niwelety. Jeśli niweleta jest liczona po torze, to naliczenie kilometrażu kończy się w miejscu przecięcia linii prostopadłej na końcu "ogonka" z torem. Podczas liczenia niwelety po torze pojawiają się czerwone kropki, wskazujące punkty robocze.
  • W większości przypadków zostały zmienione jednostki w edytorze z [mm] na [m]. Między innymi dla Id obiektów, który jest używany jako kilometraż danego obiektu. Również na karcie Własności dominującą jednostką są teraz metry. Milimetry pozostały w użyciu jako parametry tekstur i plików INC, a także jako przechyłka w parametrach łuku.
  • Dodana została forma wyświetlająca profil pionowy niwelety. Wymaga jeszcze dopracowania, planuję zrobić niezależne skale dla osi. Czasami rysuje się więcej linii niż potrzeba.
  • Poprawiona została obsługa odcinków samo-kierunkowych. Wymagane jest ich przeliczenie (przyciskiem Ustaw jako linię kierunkową), inaczej mogą odlecieć gdzieś daleko przy przeliczaniu wysokości lub edycji sąsiednich odcinków.
  • Została zmieniona nazwa domyślnej tarczy dla semaforów z "nic" na "none" (parametr 6). W efekcie mogą pojawić się brakujące eventy tarczy np. "none_os1", jeśli semafor nie ma powiązanej tarczy, a powinien. Tymczasowo można sobie z tym poradzić wstawiając tarczę o nazwie "none" (albo zmieniając nazwę wcześniejszej tarczy "nic").
  • Na karcie Własności obiektów, opisy poszczególnych parametrów są obecnie zmieniane dynamicznie, zależnie od typu obiektu. Dzięki temu nie trzeba się już domyślać, jak np. działa "Blokada wysokości lub długości" dla danego obiektu.
  • Na karcie Własności, można dla słupów ustawić współrzędne zaczepienia drutów (jezdnego i liny nośnej). Ma to szczególne znaczenie przy obniżonej odległości pomiędzy drutem jezdnym a liną nośną. Ustawienia te są kopiowane do każdego egzemplarza słupa. W planach jest bardziej zaawansowane ustalanie współrzędnych, pozwalające na konfigurowanie słupów energetycznych i rozdzielanie drutów w przęsłach naprężania.
  • Pozycje drutu można odczytać również z pliku INC słupa. W tym celu pierwsza linijka tego pliku powinna posiadać wpis postaci:
    //rainsted,h0=-2.4,v0=0,h1=-2.4,v1=1.65
    gdzie:
    h0,v0 - współrzędne drutu jezdnego względem wstawienia słupa,
    h1,v1 - współrzędne liny nośnej względem wstawienia słupa.
    Wysięgnik powinien być w lewą stronę od słupa, a współrzędna h rośnie w prawo, zero przypada w miejscu słupa (na ogół 2.5 do 2.9 m od toru). Współrzędna v rośnie w górę, przy czym zero jest na wysokości zawieszenia drutu jezdnego (na tej wysokości ponad torem jest punkt wstawienia słupa). Kolejność jest dowolna, wartości zerowych wpisywać nie trzeba. Następne parametry będą dodawane w przyszłości.
  • Na formie eksportu scenerii dodana została zakładka umożliwiająca pobranie z serwera linii kierunkowych. Linia kierunkowa jest dodawana, jeśli nie istnieje linia kierunkowa, która by miała końce w odległości 1 m od jej końców - tak więc linie nie zdublują się, ani nie skorygują niewielkiego przesunięcia. Możliwe jest też wysłanie linii kierunkowych na serwer - eksportowane są tylko te linie, które przecinają siatkę kilometrową. Linia jest dodawana na serwerze, jeśli nie ma linii zaczynającej się w tym samym kwadracie kilometrowym i mającej taki sam kąt (z dokładnością do 0.1°); sprawdzane są obydwa końce. Celem tego narzędzia jest wymiana linii kierunkowych pomiędzy sceneriami sąsiadującymi, nawet jeśli budowane są przez inne osoby.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline ABu

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 45
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #328 dnia: 22 Października 2010, 13:09:46 »
Propozycja:
- miarka do mierzenia długości składu (może być pod podglądem składu, z jednostkami np. 10m)
- dodatkowy parametr (wpisany w scenerii dla każdego pociągu) oznaczający maksymalną długość składu aby dało się prawidłowo ukończyć misję + oznaczenie w starterze np. czerwonym paskiem pod/zamiast w/w miarki

W załączniku przykład, z jednym wagonem wychodzącym poza 'zakres'.
ABu

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #329 dnia: 22 Października 2010, 18:44:35 »
W takim razie proszę dopisywać w trainset następującą linijkę, przykładowo://$w type=p,lmax=400,vmin=40,vmax=120,d=1.435
Szczegółowy opis parametrów:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,6453.msg65309.html#msg65309
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni