Autor Wątek:  Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)  (Przeczytany 268562 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #270 dnia: 02 Września 2009, 20:08:10 »
Cytuj
Zamiast nieba mam białe (lekko beżowe) tło
To chyba brakuje tekstury (albo coś z nazwą nieteges), sprawdź w logu który model nieba Ci wczytuje, sprawdź czy masz ten model i teksturę do niego w tym katalogu co trzeba. U siebie pamiętam jak sie bawiłem z niebami że kilka tekstur miało nieprawidłowe wymiary. Z tą wszechobecną zielenią to mi też sie zdarzało, pomagało zamknięcie i ponowne odpalenie startera.

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #271 dnia: 02 Września 2009, 20:17:21 »
Problem z tym, że nieba działały. I nagle przestały działać. W plikach nie grzebałem. Czasami włącza się skj_day_zima.t3d
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #272 dnia: 02 Września 2009, 20:29:04 »
No ale w logu masz jakieś faile? Bo jak mówisz ze niebo masz białe, to model sie ładuje ale bez tekstury.

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #273 dnia: 03 Września 2009, 17:32:00 »
No ale w logu masz jakieś faile? Bo jak mówisz ze niebo masz białe, to model sie ładuje ale bez tekstury.
Właśnie niebo jest kremowe, a nie białe. To jest najdziwniejsze.

Żadnych błędów nie znalazłem, ale może się nie znam.

Starting MaSzyna rail vehicle simulator.
Compilation 140904v13 - UNOFFICIAL <wersja niepubliczna>
Online documentation and additional files on http://www.eu07.pl
Authors: Marcin_EU, McZapkie, ABu, Winger, Tolaris, nbmx_EU, OLO_EU, Bart, Quark-t, ShaXbee, Oli_EU, youBy and others
Renderer:
RADEON 9100 DDR x86/SSE2
Vendor:
ATI Technologies Inc.
OpenGL Version:
1.3.1072 WinXP Release
Supported Extensions:
GL_ARB_multitexture GL_EXT_texture_env_add GL_EXT_compiled_vertex_array GL_S3_s3tc GL_ARB_occlusion_query GL_ARB_point_parameters GL_ARB_texture_border_clamp GL_ARB_texture_compression GL_ARB_texture_cube_map GL_ARB_texture_env_add GL_ARB_texture_env_combine GL_ARB_texture_env_crossbar GL_ARB_texture_env_dot3 GL_ARB_texture_mirrored_repeat GL_ARB_transpose_matrix GL_ARB_vertex_blend GL_ARB_vertex_buffer_object GL_ARB_vertex_program GL_ARB_window_pos GL_ATI_element_array GL_ATI_envmap_bumpmap GL_ATI_fragment_shader GL_ATI_map_object_buffer GL_ATI_texture_env_combine3 GL_ATI_texture_mirror_once GL_ATI_vertex_array_object GL_ATI_vertex_attrib_array_object GL_ATI_vertex_streams GL_ATIX_texture_env_combine3 GL_ATIX_texture_env_route GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size GL_EXT_abgr GL_EXT_bgra GL_EXT_blend_color GL_EXT_blend_func_separate GL_EXT_blend_minmax GL_EXT_blend_subtract GL_EXT_clip_volume_hint GL_EXT_draw_range_elements GL_EXT_fog_coord GL_EXT_multi_draw_arrays GL_EXT_packed_pixels GL_EXT_point_parameters GL_EXT_rescale_normal GL_EXT_secondary_color GL_EXT_separate_specular_color GL_EXT_stencil_wrap GL_EXT_texgen_reflection GL_EXT_texture3D GL_EXT_texture_compression_s3tc GL_EXT_texture_cube_map GL_EXT_texture_edge_clamp GL_EXT_texture_env_combine GL_EXT_texture_env_dot3 GL_EXT_texture_filter_anisotropic GL_EXT_texture_lod_bias GL_EXT_texture_mirror_clamp GL_EXT_texture_object GL_EXT_texture_rectangle GL_EXT_vertex_array GL_EXT_vertex_shader GL_HP_occlusion_test GL_NV_blend_square GL_NV_occlusion_query GL_NV_texgen_reflection GL_SGI_color_matrix GL_SGIS_generate_mipmap GL_SGIS_multitexture GL_SGIS_texture_border_clamp GL_SGIS_texture_edge_clamp GL_SGIS_texture_lod GL_SUN_multi_draw_arrays GL_WIN_swap_hint WGL_EXT_extensions_string WGL_EXT_swap_control
glClearColor (FogColor[0], FogColor[1], FogColor[2], 0.0);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glClearDepth(1.0f); 
glEnable(GL_TEXTURE_2D);
glShadeModel(GL_SMOOTH);
glEnable(GL_DEPTH_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glEnable(GL_ALPHA_TEST);
glAlphaFunc(GL_GREATER,0.04);
glBlendFunc(GL_SRC_ALPHA, GL_ONE_MINUS_SRC_ALPHA);
glDepthFunc(GL_LEQUAL);
glHint(GL_PERSPECTIVE_CORRECTION_HINT, GL_NICEST);
glPolygonMode(GL_FRONT, GL_FILL);
glFrontFace(GL_CCW);
glEnable(GL_CULL_FACE);
glLineWidth(1.0f);
glPointSize(2.0f);
glLightModelfv(GL_LIGHT_MODEL_AMBIENT,ambientLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_DIFFUSE,diffuseLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_SPECULAR,specularLight);
glLightfv(GL_LIGHT0,GL_POSITION,lightPos);
glEnable(GL_LIGHT0);
glEnable(GL_COLOR_MATERIAL);
glColorMaterial(GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE);
glMaterialfv( GL_FRONT, GL_AMBIENT_AND_DIFFUSE, whiteLight );
glEnable(GL_LIGHTING);
glFogi(GL_FOG_MODE, GL_LINEAR);
glFogfv(GL_FOG_COLOR, FogColor);
glFogf(GL_FOG_START, 1000.0f);
glFogf(GL_FOG_END, 2000.0f);
glEnable(GL_FOG);
Font init
Font init OK
Sound Init
Loading - texture: textures\logo.bmp
OK
Sound Init OK
Textures init
Textures init OK
Models init
Models init OK
Ground init
Scenery camera definition
Loading - texture: textures\rail_screw_used1.bmp
OK
Loading - texture: textures\tpbps-new2.tex
OK
Loading - texture: textures\pmppw/d2.bmp
OK
Loading - text model: models\pmppw/wzrr.t3d
Loading - texture: textures\pmppw/zwrr.tga
OK
Loading - texture: textures\pmppw/d4.bmp
OK
Loading - text model: models\pmppw/wzrl.t3d
Loading - texture: textures\pmppw/d6.bmp
OK
Loading - text model: models\pmppw/wzll.t3d
Loading - texture: textures\pmppw/zwrl.tga
OK
Loading - texture: textures\pmppw/d8.bmp
OK
Loading - text model: models\pmppw/wzlr.t3d
Loading - texture: textures\sandfine1.bmp
OK
InitNormals
InitNormals OK
InitTracks
InitTracks OK
InitEvents
InitEvents OK
InitLaunchers
InitLaunchers OK
InitGlobalTime
InitGlobalTime OK
Loading - text model: dynamic\pkp\409da\409da.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\w1.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\wiazar.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\kolko_sm03.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\trabka.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\#sprzeg.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-klamka.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\409da-568.bmp
OK
1
init
Ground init OK
Player train init: sm03-568
Loading - text model: dynamic\pkp\409da\409da-cab.t3d
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-sciana.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-laminat.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\knorr.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\hamulec.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-rureczki.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-fotelik.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-poducha.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\wskazowka.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-mano.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-klapka.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-pulpit.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\#sm03-nastawnik.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\hole.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\book1.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\mlotto.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\book2.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\book3.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-floor.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\wiadero.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-nawrotnik.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\braz.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\coś.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-kokpit.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\obrotomierz.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\wskaz_obrot.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\smar_przek.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\wsk.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\smar_siln.bmp
OK
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\ster_hydrauliczne.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\temp_wody.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\pradnica.bmp
OK
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-guzik.bmp
OK
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Degenerated triangle found
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-lampki.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-wajcha.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\gniazdko_klucza.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\klucz.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-listwa.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-przegrodka.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\szyba.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-szafa.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\#sm03-hamulec.tga
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-sufit.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\sm03-lampa.bmp
OK
Loading - texture: dynamic\pkp\409da\kaloryfer.tga
OK
Player train init OK
Loading - texture: textures\smuga.tga
OK
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline youBy

  • Deweloper
  • Wiadomości: 6163
  • Co tam?
    • Zobacz profil
    • Automat Weryfikujący Regulację i Lambdę
  • Otrzymane polubienia: 865
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #274 dnia: 03 Września 2009, 17:42:36 »
Pokaż screena.
Xoov
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w chwili publikacji. Autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podawania przyczyny, jak również informowania o tym.

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #275 dnia: 03 Września 2009, 17:46:02 »
W Rainsted.ini/maszyna.ini odpowiednie wpisy muszą być w dwóch sekcjach. Wpisy w [METEO.TXT] oraz w [SKY].

Przykład wpisu w sekcji METEO:

altostratus004=sky cgskj_altostratus004.t3d endsky    atmo 0 0 0 1000 3000 0.745 0.714 0.655 endatmo light 1000 3000 -4000 0.2 0.2 0.2 0.843 0.843 0.843 0.42 0.443 0.4 endlight
Przykład wpisu w sekcji SKY:
cgskj_altostratus004.t3d=cgskj_altostratus004.t3d
Dzięki temu po odpaleniu scenerii i wybraniu nieba altostratus004 (z wybraną opcją 'zawsze zmieniaj') musi być ok. A, i modele z teksturami nieba muszą być wypakowane tam, gdzie trzeba (w przypadku nieba adsima, tekstury znajdują się w /textures/sky/, a modele w głównym katalogu modeli (/models/)).

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #276 dnia: 03 Września 2009, 17:48:04 »
W logu wogóle nie widać żeby się jakieś niebo ładowało, co to za sceneria? Na innych sceneriach też tak się dzieje?

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #277 dnia: 03 Września 2009, 18:05:23 »
Pokaż screena.
Dobra kompletnie zgłupiałem. Bo tym razem jest.

W Rainsted.ini/maszyna.ini odpowiednie wpisy muszą być w dwóch sekcjach. Wpisy w [METEO.TXT] oraz w [SKY].
W .ini nic nie zmieniałem. Czy te wpisy trzeba dodawać ręcznie?

Dzięki temu po odpaleniu scenerii i wybraniu nieba altostratus004 (z wybraną opcją 'zawsze zmieniaj') musi być ok. A, i modele z teksturami nieba muszą być wypakowane tam, gdzie trzeba (w przypadku nieba adsima, tekstury znajdują się w /textures/sky/, a modele w głównym katalogu modeli (/models/)).
Korzystam  ze starego zestawu nieb. (SKJ)
W logu wogóle nie widać żeby się jakieś niebo ładowało, co to za sceneria? Na innych sceneriach też tak się dzieje?
Kiedy wtedy odpaliłem scenerię niebo było zielone, a tory znikały za białą mgłę. Co do scenerii, jest to test ręcznych zwrotnic.
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #278 dnia: 03 Września 2009, 18:15:27 »
Posprawdzaj inne scenerie i inne nieba.

Offline PEKAP

  • Wiadomości: 588
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #279 dnia: 03 Września 2009, 18:32:02 »
Kiedy wtedy odpaliłem scenerię niebo było zielone, a tory znikały za białą mgłę.

To jest chyba oznaką, że wpis atmo w ogóle nie jest obecny w scenerii.
-//-

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #280 dnia: 03 Września 2009, 18:46:02 »
Ściągnąłem nieba HD by adsim.
Wpisy zgodnie z instrukcją i radą ZiomalCl.
Tekstury zmniejszone do rozmiaru 2048x1024.
Niebo cgskj_altostratus015.t3d na mini scenerii z 409Da wyświetla się poprawnie.

Sceneria Zwierzyniec POSP. Niebo cgskj_sunset008.t3d, exe Dizelpack.
Efekt:

EDIT.
Dobra, dałem ciała. Było nigdy nie zmieniaj. Po zmianie na zawsze zmieniaj: niebo3
« Ostatnia zmiana: 03 Września 2009, 19:01:23 wysłana przez BLAcKboY »
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #281 dnia: 03 Września 2009, 19:04:56 »
Zamknij starter, odpal ponownie i sprawdź czy dalej będzie zielono. Nieba wybieraj z tej listu po lewej, wtedy zmieniają się modele razem z wpisami atmo, jak wybierasz na tej liście po prawej (tam gdzie miniatury) to zmieniasz tylko model, ale wpis atmo zostaje ten sam.

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #282 dnia: 03 Września 2009, 19:19:56 »
Wygląda na to, że problem rozwiązany.

Czas na problem drugi. W składach do jazdy spalinówki z przekładnią elektryczną są niewidoczne. We wczęsniejszej wersji wszystko działało bez zarzutu.
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #283 dnia: 03 Września 2009, 19:34:52 »
Wybierz "Sprawdz posiadany tabor" i potem sprobuj.
Pozdrawiam, Karol

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #284 dnia: 03 Września 2009, 19:44:11 »
Brak efektu.
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #285 dnia: 03 Września 2009, 19:53:49 »
A w jakim trybie masz starter? Daj tryb zaawansowany, sprawdź na zakładce składy czy masz te spalinówki  i czy nie mają "none" ustwionego.

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #286 dnia: 03 Września 2009, 20:23:37 »
A w jakim trybie masz starter? Daj tryb zaawansowany,
Mam.
Cytuj
sprawdź na zakładce składy czy masz te spalinówki
Mam 
Cytuj
i czy nie mają "none" ustwionego.
Nie mają.
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #287 dnia: 03 Września 2009, 20:28:03 »
Dzieje się tak na wszystkich sceneriach?

Proponowałbym wydzielić te posty z problemami @BLAcKboY do nowego wątku.
« Ostatnia zmiana: 03 Września 2009, 21:43:25 wysłana przez muri »

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #288 dnia: 04 Września 2009, 14:05:50 »
Popieram. Może jakieś FAQ przykleić w dziale pomocy.
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #289 dnia: 28 Września 2009, 15:44:11 »
Wersja alfa 1.0.88.5672

Zmiany poza edytorem:
  • Na podglądzie terenu można spłaszczyć tory przed ich zapisaniem. Spłaszczenie polega na przestawieniu wysokości wszystkich torów na 0.2. Dzięki temu można sprawdzić przejezdność torów w przypadku problemów z niweletami, po wyeksportowaniu z edytora.
  • Łączenie torów do podglądu terenu, na zakładce Debugger sprawdza również zgodność przechyłek łączonych torów. Jeśli przechyłki się różnią, na podglądzie terenu zostaje to wyświetlone jako nulltrack. Ma to pomóc przy znajdywaniu miejsc ze skokiem przechyłki, ale również wyświetlają się zwrotnice, które mają ustawioną przechyłkę ±0.1, podczas gdy w sąsiednim torze jest 0.0.
  • Z podglądu terenu można uruchomić formularz edycji wpisu toru, jednak ten formularz jest mocno niedopracowany.

Zmiany dotyczące edytora:
  • Poprawiony został profil podsypki przy imporcie z UMP. Wskazane jest pobranie pliku UMP.INI lub poprawienie własnego zgodnie z pobranym.
  • Na formie Własności doszły dodatkowe pola. Dla toru można edytować przechyłki, obecnie jednostką jest 0.1°, co daje możliwość zmian w zakresie od -12.7° do 12.8°. Dla niwelety można ustawić inną lewą i prawą skrajnię (podaje się w decymetrach [dm] - od 15dm do 255dm). Ponadto działa zmiana nazwy edytowanego obiektu (nie dotyczy przekrojów poprzecznych, które nie są zablokowane w XY - mają one profil poprzeczny nasypu/przekopu zamiast nazwy).
  • Edytor umożliwia usunięcie torów i dróg wykraczających poza wybraną komórkę. Można w ten sposób pozbyć się niepotrzebnych fragmentów zaimportowanych z UMP. Nie są usuwane linie kierunkowe, niwelety i przekroje poprzeczne. Precyzja ustawienia komórek wymaga poprawienia, więc na wszelki wypadek należy dodać nieco większy obszar do komórki
  • Słupki hektometrowe są wyświetlane jako białe kropki na przekrojach poprzecznych.
  • Możliwe jest przestawianie pozycji semaforów. Jeśli semafor jest zablokowany, we Własnościach ma wpisane w jakiej odległości od toru ma stać (wartość dodatnia - po prawej, patrząc zgodnie ze wzrostem kilometrażu) oraz w jakiej jest wysokości względem szyn. Znak w polu Id określa kierunek świecenia (wartość dodatnia - sygnał widoczny, gdy patrzy się zgodnie ze wzrostem kilometrażu). Tor dołączony do semafora musi być przypisany do niwelety, inaczej obliczenia nie zadziałają.



   « Dodano: 28 Września 2009, 19:51:47 »
Film obrazujący aktualne możliwości edytora:
http://www.youtube.com/watch?v=XuIOtGJo1Uw

Dalsze prace będą szły w kierunku zmian modelu semafora oraz wstawiania słupów sieci trakcyjnej i innych obiektów powiązanych z torami (mosty, przejazdy, wskaźniki).
« Ostatnia zmiana: 28 Września 2009, 19:51:47 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #290 dnia: 06 Listopada 2009, 18:52:57 »
Wersja alfa 1.0.89.6037

Rozszerzony został eksport scenerii z SCN do pliku RSF (zakładka Debugger). Obecnie eksportują się również semafory, wskaźniki oraz niektóre inne obiekty include.

Zmiany w edytorze:
  • Ulepszone znajdywanie błędnych odcinków znajduje również odcinki, których punkty kontrolne są zbytnio oddalone od siebie. Ponowne wyszukiwanie błędnego odcinka szuka od kolejnego (cyklicznie).
  • Semafory są automatyczne wiązane z tarczami. Nazwa tarczy musi być utworzona z nazwy semafora poprzez dodanie To po ostatniej kresce dolnej. Przykładowo dla semafora Semafor_A, nazwa tarczy powinna być Semafor_ToA.
  • Edytor pokazuje kolory sygnalizatorów świetlnych, na podstawie nazwy pliku INC.
  • Dodane szablony zwrotnic 41594mm oraz 64818mm. Szablon rozjazdu zmienia się poprzez zmianę odległości Point2 od Point1.
  • Do ATS eksportowane są przystanki. Również eksportowane są słupy i druty.
  • Możliwe jest wstawianie słupów i przestawianie ich, a także łączenie ich drutem.
  • Poprawione wyświetlanie map podkładowych - nie powinno być już przeskoku map w poziomie.
  • Przy eksporcie zwrotnic do SCN użyty jest nowy generator - podawany jest kąt pochylenia podłużnego, a wpis dla mechanizmu jest oddzielny.
  • Przy usuwaniu obiektu uwzględniane są zależności pomiędzy obiektami. Np. usunięcie linii kierunkowej powoduje odklejenie od niej wszystkich odcinków prostych. Usunięcie toru, według którego ustawiony jest sygnalizator czy słup, spowoduje jego podwiązanie do kolejnego toru.

Zmiany w oknie własności obiektów:
  • Można wybrać plik dla semafora, również możliwe jest dodanie nowego pliku do listy.
  • Lista dwukierunkowa jest sprawdzana i w przypadku błędu topologii zostaje rozerwana.
  • Możliwe jest ustawienie maksymalnej prędkości dla toru, eksportuje się do SCN.
  • Do list plików można dodawać nowe pliki. Dla każdego typu obiektu typy plików zostały ściśle określone, np. dla toru są to dwie tekstury, a dla semafora - plik INC. Po dodaniu nowego pliku listy plików się automatycznie odświeżają.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Mihau

  • Wiadomości: 1696
  • Grafika - brak ciągnie z procka
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 17
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #291 dnia: 09 Listopada 2009, 11:21:30 »
Daaaawno nie odpalałem symulatora ze względu na brak czasu. Dzisiaj pomyślałem sobie że wreszcie śmignę sobie siódemką a tu taki klops. Nie che czytać pliku MASZYNA.ini z tego co widzę. Jak to naprawić? (screen w załączniku)
Strażak-ratownik, kierowca OSP Susz

Offline REWIZOR

  • Administrator
  • Wiadomości: 3679
    • Zobacz profil
    • www.eu07.pl
  • Otrzymane polubienia: 28
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #292 dnia: 09 Listopada 2009, 13:21:33 »
Daaaawno nie odpalałem symulatora...
Ała moje oczy :>
Pozdrawiam

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #293 dnia: 09 Listopada 2009, 14:53:44 »
Nazwę pliku MASZYNA.INI trzeba zmienić na RAINSTED.INI, jeśli program tego nie zrobi sam (powinien). Jeśli nie może pisać do tego pliku, to sprawdź prawa dostępu i czy nie jest czasem zabezpieczony przed zapisem.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #294 dnia: 06 Grudnia 2009, 07:17:14 »
Wersja alfa 1.0.90.6161

Przy okazji przygotowań paczki całościowej, postanowiłem zrobić porządek z domenami i instalatorem. Aktualnie przeniosłem wszystko na eu07.rainsted.com. Naprawiony został instalator.

Poza poprawkami drobnych błędów w starterze, naprawiłem wydruk scenerii z podglądu terenu. Obszar drukowania jest bardziej na środku, a dla skali 1:10000 i większych skok pozycji lewego górnego rogu wydruku może być mniejszy niż 1km. Zwrotnice powinny się drukować z obydwoma torami.

Z kolei w edytorze dodałem możliwość wyszukania obiektu po nazwie (na razie wyszukują się tylko linie), poprawiłem przeliczanie słupów oraz dodałem szablon podwójnego rozjazdu.

Jednocześnie proszę wszystkich o zaktualizowanie do bieżącej wersji. W starszych wersjach nie będzie działał instalator ani pobieranie plików (ustawienia pogody, opisy tekstur), a możliwość ich automatycznej aktualizacji zostanie niedługo wyłączona (dziennie wykonywane jest około 4-5 aktualizacji z wersji wcześniejszych niż 1.0.80 oraz około jednej z wersji wcześniejszych niż 1.0.69).
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #295 dnia: 06 Grudnia 2009, 18:22:50 »
Coś się zepsuło. Nie wyświetlają się mini.
« Ostatnia zmiana: 06 Grudnia 2009, 18:29:43 wysłana przez Rozi »

Offline nastawniczy

  • Wiadomości: 40
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #296 dnia: 08 Grudnia 2009, 19:51:50 »
Pobrałem najnowszą wersję, i nie wyświetla mi składów w sceneriach Co robic?

Offline Rozi

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1931
  • Są zdjęcia = są modele.
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 135
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #297 dnia: 08 Grudnia 2009, 20:12:23 »
Pobrałem najnowszą i się wszystko wyświetla. Wejdź w zakładkę "tabor posiadany" i wciśnij "Sprawdź posiadany tabor".

Offline adsim

  • Moderator
  • Wiadomości: 3934
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 12
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #298 dnia: 14 Grudnia 2009, 21:58:44 »
@Ra, zauważyłem pewien problem w starterze z EW55 z PC2009. W przypadku ręcznego wstawienia tego EZT w zakładce składy, exe wysypuje się podając błąd scene parse error near node. W pliku $.scn wszystko wygląda normalnie oprócz nazwy składu EW55, która wygląda tak: EW55--RA itd. Czy to możliwe, że to przez te dwa myślniki?
I jeszcze jedno, czy wstawiany ręcznie w starterze tabor mógłby mieć inną widoczność niż -1?
(: ɯɐıʍɐɹpzod

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #299 dnia: 14 Grudnia 2009, 22:05:39 »
A jaka jest nazwa okienka symulatora (nie konsolki)? Jeśli inna, niż nazwa pierwszego członu EZT, to starter przekazuje symulatorowi złą nazwę.