Autor Wątek:  Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)  (Przeczytany 268593 razy)

0 użytkowników i 2 Gości przegląda ten wątek.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #240 dnia: 31 Maja 2009, 22:15:03 »
Przecież nie będę wysyłał na serwer niepublicznych dodatków:P A że idzie nowe, to niestety trza ręcznie klepać pliki testures.txt dla nowego taboru, żeby pojawił się na zakładce edycji składów, a program zrobiłby to znacznie szybciej i przyjaźniej. No i raczej bez błędów;] A może Mariusz coś skleci?:D Tylko żeby pod OpenOffice chodziło...
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #241 dnia: 31 Maja 2009, 22:28:50 »
Pliki można zrobić i wysłać na serwer, niezależnie od tego, czy dotyczą opublikowanych pojazdów, czy nie. Oprócz wysłanych przeze mnie, zostały wysłane na serwer jedynie opisy wagonów 1XXA oraz drezyny EM120.

Program ma możliwość generowania "domyślnych" plików, na podstawie nazw katalogów. W sprawie nowych katalogów, które miałyby być rozpoznawane, nikt się do mnie nie zgłosił.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #242 dnia: 31 Maja 2009, 22:45:32 »
Tutaj proponuję zrobić półautomat. Wskazujemy programowi nowy, świeżo wypakowany do dynamic katalog, program sprawdza pliki chk/mmd, ustawiamy typ pojazdu i możliwości jego (w sensie sprzęg, warkocze, gumy), i dopiero teraz zajmujemy się teksturami. Coś jak połączenie w jedną całość zakładek "Dostępne pojazdy do edycji składu" do ustalania typu taboru i jego możliwości, i zakładki "Tabor posiadany" do tekstur.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Mariusz1970

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 3925
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 277
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #243 dnia: 31 Maja 2009, 23:12:49 »
Cytuj
A może Mariusz coś skleci?:D Tylko żeby pod OpenOffice chodziło...
Mogę coś sklecić w VB6 i zrobić exe, ale potrzebuje bardzo dokładnych wytycznych co ma robić program, bo podobnie jak Ra, ja też nie grzebie w składach i w ogóle nie jestem zaznajomiony z koncepcją przyjętą przez Ra odnośnie składów, tekstur, ich typów etc.

Ale słuchaj, piszesz, że znasz C++, Pascala itp (ja nie znam :) ), może sam coś skrobniesz, znaczy się wiesz, potrzeba jak to się mówi jest matką wynalazku, więc jeśli Tobie zależy na czymś, a potrafisz, to można coś samemu spróbować.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #244 dnia: 31 Maja 2009, 23:34:55 »
Moim zdaniem, ilość pracy włożona w jednorazowe opisanie tekstur jest tak mała, że tworzenie automatu jest nieopłacalne. No i nie ma też za bardzo co automatyzować. Automat nie sprawdzi, czy tekstura "leży" na modelu, nie zrobi obrazka mini, nie dobierze sposobu ukrotnienia dla modeli i nie zorientuje się w nazewnictwie tekstur dla modeli wieloczłonowych, a to są główne zagadnienia do opisania.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline nortonex

  • Wiadomości: 173
  • MaSzynowy User
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #245 dnia: 01 Czerwca 2009, 23:30:18 »
Ja się obeznałem w textures.txt, tak więc w paczce całościowej wszystkie wpisy są na chwilę obecną już takie, jakie być powinny... Naprawdę nie trzeba dużo pamiętać, a reszta jest intuicyjna :)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #246 dnia: 02 Czerwca 2009, 10:38:11 »
Widzicie, dla mnie struktura pliku textures.txt jest cholernie zagmatwana. Opanowałem jakoś linijki plik.graf=model,mini, ale reszta jest zakręcona jak tampon w... wiecie gdzie;] Dlatego sam nie podejmuje się robić programu do robienia tych plików, tylko notatnikiem zmieniam wpisy w scn;]
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Robert051

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #247 dnia: 04 Czerwca 2009, 19:41:23 »
Może by zrobić coś takiego że jak se ściągnę np. nową wersję eaosów. To nie muszę zmieniać wpisów w iluś tam plikach scn tylko starter zrobi to za minie??
Nawet jeśli to by się sprowadzało do zasady zamień z wordpada.
Bo zmienianie iluś tam wpisów (pół biedy jak to lokomotywa/ezt/wagon osobowy) jest męczące.
Tyle żeby to było zapisywane w oryginalnych plikach scenerii.

Offline maciekmaciek

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 346
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #248 dnia: 04 Czerwca 2009, 19:45:27 »
Może by zrobić coś takiego że jak se ściągnę np. nową wersję eaosów. To nie muszę zmieniać wpisów w iluś tam plikach scn tylko starter zrobi to za minie??
Nawet jeśli to by się sprowadzało do zasady zamień z wordpada.
Bo zmienianie iluś tam wpisów (pół biedy jak to lokomotywa/ezt/wagon osobowy) jest męczące.
Tyle żeby to było zapisywane w oryginalnych plikach scenerii.

Wtedy miałbyś na wszystkich sceneriach wszystkie dane wagony pozmieniane na jedną wersję a skoro to symulator to już nie zdarza się (szczególnie na towarówkach, no chyba że jedzie sznureczek po rewizji :P )żeby każdy wagon jednej serii miał taką samą barwę, cień, no i nie może mieć tego samego nr inwentaryzacyjnego czy jakoś tak :P

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #249 dnia: 04 Czerwca 2009, 20:07:38 »
Tak "na szybko", to wystarczy wykasować stare, albo zmienić nazwę katalogu ze starymi. Wtedy starter nie znajdując starych modeli poprosi o wskazanie, na co je zamieniać i po wykonaniu podmiany pojazdów będą jeździć nowe.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Robert051

  • Wiadomości: 44
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #250 dnia: 05 Czerwca 2009, 19:29:08 »
A co za problem dać że jeden stary wpis jest zamieniany przez losowy wybrany wpis z listy który by się do startera wrzuciło ?? Wtedy rzędy jednakowych wagonów były by mało prawdopodobne.

Z tym poprawianiem pojazdów to też nie trafione bo starter poprawia tabor ale w pliku tymczasowym scenerii a nie w oryginalnym pliku. I nie pyta się jakie tektury wsadzić na poprawiony tabor. A żadko kiedy tekturki ze starszej wersji taboru działają na nowych wersjach taboru
« Ostatnia zmiana: 05 Czerwca 2009, 19:37:35 wysłana przez Robert051 »

Offline przepioramarcin

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 265
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #251 dnia: 09 Czerwca 2009, 11:13:26 »
Zauważyłem jeszcze jedną rzecz w związku z ostatnią wersją.
W czasie ładowania scenerii wyskakuje "abnormal program termination".
Log wskazuje np na kod "light" lub "camera" w pliku scn.(Na tym log się kończy)
Ponowne uruchomienie trasy (bez dokonywania zmian) rozwiązuje problem - trasa się uruchamia.
"Dlatego wszystko, co chcecie, żeby ludzie wam czynili, wy też im podobnie czyńcie... ."
Mateusza 7:12

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #252 dnia: 14 Czerwca 2009, 03:27:38 »
Wersja alfa 1.0.83.5113

Zgodnie z życzeniem przerobiłem nieco edytor składów i obsługę schowka:
  • Zmiana tekstury powoduje zmianę obrazka mini, o ile dla każdej tekstury zrobiony został odpowiedni obrazek mini.
  • Można skopiować ładunek z poprzedniego wagonu.
  • Można skopiować połączenie z poprzedniego pojazdu.
  • Poprawiony jest sposób zapisu składu po edycji.
  • Poprawiona obsługa schowka - można skopiować edytowany skład do schowka i można wstawić skład ze schowka (wpisy muszą być opakowane w trainset i endtrainset).

Ponadto wykrywane są nieba o nazwach cgskj_*. Proszę o niewymyślanie nowych przedrostków dla modeli nieba...

W edytorze dopracowana została obsługa niwelet, aczkolwiek wymagają jeszcze pracy niwelety na łącznicach. Stan zmian jest następujący:
  • Przeliczanie uproszczonej niwelety po torze. Zamiast układać niweletę odcinek za odcinkiem, na liniach jednotorowych można wstawić dwa profile poprzeczne (na tym samym łańcuchu odcinków torów) i połączyć je prostym odcinkiem niwelety. Długość niwelety będzie liczona po torze, a sama linia będzie prosta. To samo można by osiągnąć układając odcinki niwelety po torze, ale takie działanie zaciemnia rysunek i utrudnia przesuwanie odcinków niwelety. W przypadku niwelety liczonej po torze, wystarczy przesunąć tor i wykonać przeliczanie niwelety.
  • Również profile poprzeczne na takiej niwelecie wstawiają się na używanym przez nią torze.
  • Ustawianie profili poprzecznych na obu rodzajach niwelety zostało gruntownie przerobione. Pozycje przekrojów poprzecznych uwzględniają również błąd długości niwelety, który jest rozkładany równomiernie na całej długości.
  • Dopracowane zostało ustawianie wysokości obiektów. Ustawiany obiekt musi być przyklejony do niwelety. Znajdowany jest punkt rzutowania prostopadłego punktu obiektu na najbliższy odcinek niwelety, albo toru po którym jest liczona. Następnie dla zrzutowanego punktu znajdowane są najbliższe profile poprzeczne o ustawionej wysokości i wyliczana jest średnia. W szczególności, prawidłowo ustawiają się wysokości torów wg przekroju podłużnego.
Dodatkowo:
  • Można zaznaczyć kwadrat, który zmienia działanie rolki myszy. Domyślnie rolka służy do zmiany rozdzielczości, z [Shift] - do przesuwu poziomego, z [Ctrl] - do przesuwu w pionie. Po zaznaczeniu, zmiana rozdzielczości zamieniana jest z przesuwem pionowym (taki stan był dotychczas).
  • Poprawione jest nadawanie unikalnych nazw torom. Dotychczasowy algorytm generował nowe nazwy, nie sprawdzając, czy nie zostały użyte przez zapisane dalej w pliku tory. Obecnie nazwy są zmieniane dopiero po zebraniu wszystkich użytych nazw i potencjalne nowe nazwy są z tym zbiorem porównywane.

Dziękuję koledze @surgeon za pomoc w testowaniu niwelet i cenne uwagi dotyczące poprawy efektywności edytora.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline libertyn89

  • Wiadomości: 2002
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #253 dnia: 26 Czerwca 2009, 16:45:52 »
Co do edytora skladow (pracuje na wersji 1.0.83.5113) mialbym taka prosbe. Teraz, gdy chcemy dodac do magazynu zmieniony sklad (np. dodalismy 3 wagony) musimy wykonac po kolei nastepjace czynnosci:
1. Wczytanie
2. PPM (na sklad, ktory zmienilismy)
3. Dodaj skład do magazynu

A zamiast tego moznaby (po edytowaniu skladu caly czas jestesmy w zakladce Składy na scenerii):
PPM na edytowany sklad i Dodaj skład do magazynu.

Poza tym zauwazylem, ze jak wyedytujemy sobie jakis sklad z magazynu, to potem w zakladce Wczytanie przy probie podmiany jakiegos skladu na sklad z magazynu nie wyswietla nam sie ten zmieniony sklad tylko ten pierwotny (przed edycja).
Pozdrawiam, Karol

Monczan_SP32

  • Gość
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #254 dnia: 26 Czerwca 2009, 17:10:12 »
Ja dodam, że od dwóch miesięcy mam spory problem z podmianą pojazdów na posiadane. Starter po prostu wiesza się na amen, gdy po wybraniu odpowiedniego taboru naciskam przycisk podmiany. Mam Windows Vista Business 32bit, 2GB Ram, CPU: Core2 Duo 2GHz, GPU: Radeon x1600.

Offline nail_bomb

  • Wiadomości: 73
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #255 dnia: 26 Czerwca 2009, 18:19:41 »
Ja dodam, że od dwóch miesięcy mam spory problem z podmianą pojazdów na posiadane. Starter po prostu wiesza się na amen, gdy po wybraniu odpowiedniego taboru naciskam przycisk podmiany.

Witam.
Mam ten sam problem, Starter zawiesza się gdy włączam " Popraw ". Co dziwne po zrestartowaniu dane pojazdy, w tej samej scenerii przy której nastąpił "zwis", są już poprawione.

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #256 dnia: 27 Czerwca 2009, 18:04:12 »
Po odpaleniu startera i wybraniu sobie jakiegoś nieba wszystko jest OK, niebo działa. Natomiast po zakończeniu symulacji i ponownym odpaleniu tego scenariusza (bo po zmianie scenariusza jak już pisałem znikają składy do wyboru) tekstura nieba jest OK, ale coś sie dzieje z atmo, bo na wszystkim jest taka zielona poświata a zielone rzeczy (trawa, lasy) są białe... Po ponownym odpaleniu startera wszystko wraca do normy.

Offline SQT

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 306
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 87
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #257 dnia: 28 Czerwca 2009, 10:28:04 »
Jako że dawno mnie tu nie było i wiele się pozmieniało mam pytania dotyczące tego projektu:
1. Czy dobrze rozumiem że na serwerze leżą paczki z dodatkami ale trzeba je instalować ręcznie bo nie są przystosowane do instalatora ?
2. Jak u licha użyć magazynu składów ? tzn. mam dodany skład do magazynu i nie wiem jak w późniejszym czasie wstawić go do scenerii.
3. Posiadam dobrze doinstalowane pojazdy. Wiem że wszystko z nimi ok ponieważ gdy ręcznie wpisze wpis do scenerii to działają, można nimi jeździć. Jednak w "Dostępne pojazdy do edycji składu" nie ma ich. Co robię źle ?

To było by na tyle :)

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #258 dnia: 28 Czerwca 2009, 15:26:56 »
Ad1: Z tym instalowaniem to różnie bywa, u mnie czasami sie coś ściągnie, czasami nie, część paczek się instaluje, część nie...
Ad2: Magazyn nie działa tak jak powinien, teoretycznie jak na karcie "wczytanie" klikniesz prawym na którymś ze składów pojawią się opcje "zamień na skład z magazynu", ale są z tym jakieś problemy... Za to całkiem dobrze działa kopiowanie i wklejanie składów ze schowka.
Ad3: Musisz dorobić wpisy w plikach textures.txt, tutaj ściąga: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,11687.msg114243.html#msg114243

Jeszcze co do instalowania paczek: u mnie udało się ściągnąć starterem paczki które były dostępne te jakby "domyślne", cośtam z obrazkami mini, jakieś nieba. ale zainstalować już się nie chciały, musiałem je ręcznie rozpakować. Natomiast po kliknięciu na karcie "struktura" opcji "pobierz brakujące pliki" po kliknięciu każdego pliku pokazuje się tylko hasło że "request reported" czy coś takiego i tyle... Ponadto chciałem wysłać na serwer opisy tekstur, ale program nie wykazuje ochoty do wysyłania czegoś na serwer, usera i klucz mam wprowadzony więc nie wiem o co chodzi. Po kliknięciu "wyślij opisy..." pokazuje się okno połączenia z serwerem i na tym koniec.
« Ostatnia zmiana: 28 Czerwca 2009, 15:32:42 wysłana przez muri »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #259 dnia: 28 Czerwca 2009, 15:39:07 »
Ad.1. Tak właśnie - paczki są, ale trzeba by do nich napisać skrypty instalacyjne, które by sprawdzały kompletność po zainstalowaniu paczki i ewentualnie dociągały brakujące pliki.
Ad.2. Na karcie Wczytanie jest menu pozwalające dodać skład wpisany w scenerię do magazynu. Po dodaniu składów do magazynu powinno dać się je wstawiać zamiast składów w scenerii. Kiedyś to działało prawidłowo - przyjrzę się temu w przyszłym tygodniu. Edycja składów w magazynie chyba nie działała, chociaż na aktualnym poziomie rozwoju można by to uruchomić bez większych problemów.
Ad.3 Pliki textures.txt można pobrać z zakładki Narzędzia. Jednak jest to podstawowy zestaw do paczki Mariusz/Defiler. Do innych pojazdów nie robiłem, bo taboru nie kolekcjonuję. Jeśli ktoś inny zrobił do pozostałego, to raczej się tym nie podzielił (trzeba wysłać na serwer z zakładki Narzędzia, po wcześniejszym wpisaniu nicka i klucza).


   « Dodano: 28 Czerwca 2009, 15:41:43 »
U mnie wysyłanie opisów tekstur działa. Proszę się ze mną skontaktować na GG w przyszłym tygodniu, to prześledzę, co się dzieje, że się nie wysyłają.

Instalowanie paczek jest chyba aktualnie zepsute w związku ze zmianą serwera oraz katalogu. Też się temu przyjrzę za niedługo.


   « Dodano: 05 Lipca 2009, 03:57:51 »
Wersja alfa 1.0.84.5331

Kolejna wersja rozwojowa, z głównymi zmianami w edytorze. Poza edytorem poprawione zostało wstawianie do składu pojazdów bez zmiennych tekstur (np. EP05).

Zmiany w edytorze:
  • Na wypadek dziwnych zdarzeń w edytorze, powodujących powstanie odcinków o zerowej długości, dodany został przycisk, który zaznacza pierwszy napotkany zerowy odcinek i ustawia go na środku okna. Odcinek taki można następnie naprawić albo usunąć. Jeśli zerowych odcinków nie ma, zaznaczenie ani pozycja okna nie zmieniają się.
  • Testowo został uruchomiony eksport dróg do ATS.
  • W edytor została wbudowana tabela własności obiektów. Wynika z niej, które typy obiektów są odcinkami i które mogą zmieniać kształt. Tabela przyspiesza klasyfikację obiektów, gdyż zamiast porównywać typ z zakresami, odczytuje się stan bitów dla danego typu.
  • W związku z przypadkiem przypisania odcinka niwelety do wszystkich torów na scenerii, przypisania niwelety zostało ograniczone do torów znajdujących się w jej pobliżu.
  • Zostały wprowadzone zmiany w strukturze pliku RSF. Zmiany obejmują: inny zapis początku scenerii, numer struktury pliku (obecnie 1), rezygnację z użycia dodatkowego punktu XYZ w przekroju poprzecznym oraz inną numerację rekordów z teksturami. Poprzednia wersja pliku jest automatycznie konwertowana na aktualną. Plik po konwersji nie będzie prawidło obsługiwany przez wcześniejsze wersje edytora.
  • Edytor rozróżnia obecnie łuki symetryczne (przybliżenie łuku okręgu krzywą Béziera - oznaczenie np. R=300) od zwykłych krzywych Béziera (oznaczenie np. B:300). Jest to krok w kierunku rysowania innych kształtów (obrysów budynków, drzew, semaforów) oraz obsługi krzywych przejściowych oraz esów.
  • Przy eksporcie do SCN profile poprzeczne generują wpisy słupków. Słupek jest wstawiany w punkcie określonym jako P[1], czyli inaczej CVec1 przekroju poprzecznego. Słupek można wyłączyć, wybrać automatyczne wstawianie po lewej albo po prawej stronie, albo ustawić ręcznie w dowolnym miejscu. Definiowanie odległości słupka od niwelety jak i sam model słupka będą jeszcze dopracowywane.
  • Na formie GisData (służącej do pobierania danych zewnętrznych z Internetu) uruchomione zostało pobieranie pliku UMP.INI. Plik ten określa, jak linie UMP mają być przekształcone na dane scenerii. Testowo został uruchomiony import danych UMP, aczkolwiek wymaga on jeszcze dużo pracy, szczególnie w zakresie importu obiektów nie będących torami (dróg, rzek, brzegów lasu, jezior itd.).
  • Na formie Własności można zmienić parametry podsypki (szerokość, wysokość, pochylenie), jaka będzie używana przy eksporcie.

Podsumowując postęp prac nad edytorem, zakończyłem (mam nadzieję) główny etap obliczeń analitycznych związanych z niweletami.  Niwelety jako takie nadal wymagają pracy (np. łączenie niwelety pomocniczej dla toru bocznicy z niweletą szlaku), ale można już bez większych problemów wyliczać wysokości obiektów ponad torem jako funkcję kilometrażu (słupki już są). Daje to możliwość wstawiania w najbliższym czasie semaforów, sieci trakcyjnej oraz pozostałych obiektów infrastruktury.
« Ostatnia zmiana: 05 Lipca 2009, 04:18:47 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #260 dnia: 12 Lipca 2009, 14:34:43 »
Trochę odświeżę, ale mam małe uwagi odnośnie podmieniania taboru (którego nie posiadamy) przez starter. Otóż mam tak, że starter nie chce podmieniać eaosów na 401W. Stare modele wraz z teksturami oraz chk i mmd usunąłem. Teoretycznie przy braku taboru, starter powinien nam go zastąpić wybranym wcześniej przez nas zamiennikiem (który jest poprawnie opisany). Tak się nie staje. Podsumowując: Na liście taboru do podmiany jest eaos zamieniany na 401W. Eaosa starego nie ma w żadnym folderze w dynamic. Model 401W jest poprawnie opisany. Więc czemu się nie zamienia?

No chyba, że od nadmiaru informacji pomyliło mi się coś i nigdy nie powinno być takiej możliwości przy takiej konfiguracji (zdarza się ;]).
Pozdrawiam.

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #261 dnia: 18 Lipca 2009, 03:52:57 »
Odnośnie usuniętego taboru - myślę, że ma gdzieś zapisane (konkretniej: dynamic/textures.ini), ze stare Eaosy są, więc nie zauważa braku. Spróbuj wykonać Sprawdź posiadany tabor, ewentualnie usuń ten plik i zobacz, czy to daje jakieś efekty.



Wersja alfa 1.0.85.5481

Kolejny etap prac nad edytorem, wersja udostępniona w związku z planowaną przerwą w dalszym rozwoju. Zmiany poza edytorem:
  • Na formie podglądu terenu (z plików SCN/SCM) zostały usunięte przyciski od niedopracowanych funkcji edycyjnych. Forma ta nie będzie rozwijana jako edytor scenerii. Wprowadzane będą ewentualnie niewielkie zmiany, pozwalające sprawniej wykrywać błędy i w niewielkim zakresie je korygować.
  • Na zakładce Struktura może pojawić się nowy rodzaj wykrytego błędu we wpisach torów, dotyczący błędnego ustawienia punktów kontrolnych. Błąd jest wykazywany, gdy odległość pomiędzy punktami kontrolnymi, albo pomiędzy punktem kontrolnym a końcem odcinka jest większa niż długość odcinka. Symulator zwykle sygnalizuje taką sytuację jako Too many iterations.
  • Poprawiona została automatyczna aktualizacja. Jeśli program sam sprawdzał dostępność nowej wersji, robił to w trybie prostym, niezależnie od ustawienia. Obecnie odczytuje ustawiony tryb pracy przed sprawdzeniem wersji.

Zmiany w edytorze:
  • Zmieniony eksport słupków. Słupki są eksportowane tylko wtedy, gdy zostaną wpisane w przekroje poprzeczne. Nie jest jeszcze uwzględniane definiowane położenie słupka względem skrajni. Niweleta ma wpisaną w [mm] odległość do zewnętrznej skrajni (2600 dla pojedynczego toru, zwiększane o połowę odległości między osiami torów na dwutorówce). Na oknie Własności można wybrać typ słupka oraz jego położenie (ustawiany ręcznie, albo automatycznie po lewej albo prawej). Po ustawieniu słupka można skopiować wpis słupka do kolejnych, z wymuszaniem automatycznego ustawienia (parzyste hektometry po prawej, nieparzyste po lewej). Same słupki przechodzą aktualnie przez Test dodatków.
  • Rozjazdy 27138mm, importowane z edytora @Paula (pliku UTR), złożone z małej zwrotnicy oraz czterech odcinków toru są zamieniane na zwykły szablon rozjazdu przy naprawianiu.
  • Eksport do SCN obejmuje również sygnalizatory. (Do testów zostało użyte 520 wpisów sygnalizatorów w scenerii PMPPW, zaimportowanych z SCN w nieco okrężny sposób.) Wstawianie nowych semaforów jest możliwe, ale znacznie niedopracowane.
  • Możliwe jest łączenie niwelet w taki sposób, iż na jednej z nich ustawia się przekrój poprzeczny, od którego będzie się zaczyna druga. Połączenie takie nie zapewnia jeszcze prawidłowego przeliczenia wysokości, jeśli na drugiej niwelecie nie jest ona ustawiona wprost. Ustawienie odpowiedniej topologii jest nadal nieco uciążliwe. Podłączanie drugiego końca (zakończenia) do innej niwelety będzie zrobione później.

Przeliczanie wysokości dla torowisk leżących na połączeniach niwelet wymaga jeszcze dopracowania, ponieważ sporadycznie potrafią się zrobić "wystające" tory, jeśli łącznie jest na pochyleniu.

Dalsze plany:
 - ustawianie sygnalizatorów, wstawianie nowych, jak również wstawianie wskaźników itp. infrastruktury sterującej ruchem,
 - wieszanie przewodów trakcyjnych,
 - edycja profili poprzecznych (nasypy, przekopy),
 - wypełnienie trójkątami przestrzeni pomiędzy przekrojami poprzecznymi.

Podziękowania dla @surgeona za cenne uwagi i pokazanie, że praktycznie bez żadnego wcześniejszego doświadczenia w tworzeniu tras można w cztery miesiące ułożyć ponad 600km torów, łącznie z profilami podłużnymi odczytanymi z mapy topograficznej.


   « Dodano: 31 Lipca 2009, 01:27:53 »
Wersja alfa 1.0.86.5487

Taka szybka, acz istotna poprawka. Z powodu błędu w funkcji sprawdzającej istnienie katalogu, nie był tworzony katalog gisdata/UMP. W efekcie dane UMP mogły być pobierane do głównego katalogu i nie można było ich wczytać do edytora. Poprawka tworzy ten katalog i ewentualnie przenosi do niego pobrane pliki.

Ponadto zmieniana jest nazwa pliku MASZYNA.INI na RAINSTED.INI.
« Ostatnia zmiana: 31 Lipca 2009, 01:27:53 wysłana przez Ra »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #262 dnia: 07 Sierpnia 2009, 18:18:24 »
@Ra, a czy planujesz w edytor wstawić funkcjonalność układania torowiska od zera?
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #263 dnia: 07 Sierpnia 2009, 18:20:38 »
Jest taka możliwość już teraz.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #264 dnia: 23 Sierpnia 2009, 17:23:26 »
Proszę o sprawdzenie, na ile wersja rozwojowa 1.0.87.5555 radzi sobie bez DYNAMIC.DAT. Po uruchomieniu albo dograniu nowych pojazdów z kabinami należy na zakładce Tabor posiadany przycisnąć przycisk Sprawdź posiadany tabor.

Przy pierwszym uruchomieniu (konkretnie przy braku pliku dynamic/textures.ini) powinien się pobierać plik download/textuall.txt zawierający opisy tekstur i tabor się powinien sprawdzać automatycznie.

W efekcie sprawdzenia taboru, w pliku dynamic/textures.ini tworzona jest sekcja [CAB], zawierająca listę pojazdów posiadających kabiny. Pojazd jest uznawany za posiadający kabiny, jeśli w MMD istnieją co najmniej trzy linie zaczynające się od "cab?model: " (gdzie w miejscu znaku zapytania może być dowolny znak) oraz istnieją pliki o podanych w dalszej kolejności nazwach (tekst po znakach // jak również po pierwszej spacji jest ignorowany. Nazwa none nie jest uznawana za kabinę.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline muri

  • Wiadomości: 627
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 5
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #265 dnia: 24 Sierpnia 2009, 14:29:38 »
Moim zdaniem działa prawidłowo, jak brakuje któregoś pliku kabiny albo korytarza to nie pokazuje takiego pojazdu na liście. Po usunięciu pliku dynamic.dat w podstawowym trybie działania startera nie pokazują się stare EN57 (np. ten z mocznik czy linii 546). bo mają w mmd tylko cab1model i cab0model. I co teraz, chyba trzeba by im dopisać to czego brakuje?

EDIT: po dopisaniu w modelu 6BA.mmd wpisu na cab2 i w modelu ep40-41 wpisu na korytarz wygląda na to że wszystko działa, w trybie prostym bez pliku dynamic.dat wszystkie składy z pliku scn wyświetlają się prawidłowo
« Ostatnia zmiana: 24 Sierpnia 2009, 14:59:25 wysłana przez muri »

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #266 dnia: 01 Września 2009, 02:41:39 »
Wersja alfa 1.0.87.5570

Z uwagi na dużą ilość zmian przekazuję kolejną wersję do dalszych testów. Zmiany poza edytorem:
  • Na zakładce Składy, po wybraniu listy składów na scenerii, można skopiować skład do magazynu.
  • Poprawione zostało instalowanie nowej wersji. Dotychczas w przypadku pytania o pobranie nowej wersji po uruchomieniu, sprawdzanie nowej wersji odbywało się w trybie prostym, przez co nie pobierały się w ten sposób wersje rozwojowe.
  • Na zakładce Debugger został przerobiony eksport scenerii (SCN) do formatu RSF. Obecnie są dwa guziki, a eksportowane pliki wychodzą prawie identyczne. Niemniej, nowy eksport umożliwi dodanie w prosty sposób eksportu pozostałych elementów scenerii. Stary eksport zostanie zlikwidowany.
  • Sprawdzanie obecności kabin bezpośrednio w MMD. Po instalacji taboru lub kabin należy na zakładce Tabor posiadany przycisnąć Sprawdź posiadany tabor. Po wykonaniu takiej operacji plik DYNAMIC.DAT nie będzie już potrzebny, aczkolwiek edytor na razie pozostanie.
  • Po pobraniu brakującego pliku z zakładki Struktura dodane zostało sprawdzanie, czy plik zaczyna się od znaku "<". Jeśli tak, plik jest usuwany i uznawany za niepobrany. Plik taki może się pobrać tylko w przypadku błędu serwera, gdyż pobieranie plików HTML, XML itd. na potrzeby Symulatora nie jest przewidziane.

Zmiany związane z edytorem:
  • Na zakładce Semafory można ograniczyć listę do semaforów nieprzypisanych do toru.
  • Dodany został szablon zwrotnicy tramwajowej 5000mm R=50m.
  • Po usunięciu odcinka zaznaczany jest sąsiedni, co pozwala szybko usunąć niepotrzebne ciągi odcinków, np. po zaimportowaniu przesuniętych torów z UMP.
  • Wykrywanie odcinków zerowej długości zostało rozszerzone o wykrywanie odcinków o błędnych punktach kontrolnych. Położenie punktów kontrolnych jest uznawane za błędne, jeśli odległość od punktu kontrolnego do przeciwnego końca albo odległość pomiędzy punktami kontrolnymi jest większa niż odległość między końcami. Zdarza się tak najczęściej przy próbie ustawienia w nieodpowiednim miejscu łuku pomiędzy prostymi o niewielkim kącie. W takim przypadku jest to jedyna możliwość zaznaczenia takiego odcinka w celu przesunięcia jego końców.
  • Po otwarciu okna Własności można zmienić rozstaw szyn albo szerokość drogi.
  • Również na oknie Własności został umieszczony automat do pobierania map podkładowych. Należy zaznaczyć odcinek (po zaimportowaniu z UMP albo w przypadku otwarcia pliku RSF na innym komputerze), przycisnąć przycisk Własności, następnie na dole wybrać typ mapy, wygenerować puste pliki i uruchomić pobieranie. Pobierania nie da się przerwać. Z uwagi na kaprysy Geoportalu, niezbędne może być kilkukrotne uruchomienie pobierania.
  • W oknie pobierania danych (GisData) zewnętrznych import odcinków z UMP wykonywany jest aktualnie wyłącznie do wybranej komórki. Ponieważ tory na ogół rysowane są pojedynczą kreską, importowanie torów można wykonać dwa razy, dla uzyskania podwójnego toru. Przy drugim importowaniu należy wpisać przesunięcie toru (zwykle 4500mm). Przesunięcie dotyczy tylko torów, nie wpływa na importowane drogi.


Ps. Nie wiem dlaczego ktoś bez ostrzeżenia zamknął mi wątek, w którym zwykle opisywałem zmiany.

Scaliłem i wątek otworzyłem.
ZiomalCl
« Ostatnia zmiana: 01 Września 2009, 06:44:09 wysłana przez ZiomalCl »
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #267 dnia: 01 Września 2009, 16:04:31 »
W zakładce Składy Dostępne pojazdy do edycji składu, jest możliwość zapisu składów do pliku time. Co to właściwie daje?

Nie wiem dlaczego, starter nie widzi składów, którymi można jeździć. Składy zniknęły, od momentu zapisania składu w magazynie, a następnie przy próbie jego wstawienia do scenerii (swoją drogą, jak to zrobić).
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2

Offline Ra

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 6301
  • Ostatni gasi światło...
    • Zobacz profil
    • Instalator+Starter+Edytor
  • Otrzymane polubienia: 330
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #268 dnia: 01 Września 2009, 19:05:39 »
Odnośnie zapisywania składów, tu jest wątek:
Zmiany w trasach zależne od godziny uruchomienia

Co dokładnie zrobiłeś, że składy zniknęły?

Opis kopiowania składów do magazynu i wstawiania z magazynu jest tu:
http://eu07.rainsted.com/zamiana_skladu.html
Na zakładce Składy powinno to działać identycznie.
¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯ Ra

Polecam: kręgarz Wojciech Walczak, projekt masarni

Offline BLAcKboY

  • Wiadomości: 440
  • Trydencki monarchista
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Instalator+Starter+Edytor (Rainsted)
« Odpowiedź #269 dnia: 01 Września 2009, 19:29:05 »
Ściągnąłem najnowszą wersję startera. Chciałem zobaczyć co i jak z tym schowkiem (pewnie działał już wcześniej, ale...). Wczytałem Krzyżową, na której już wcześniej zapisałem składy do pliku time, tyle że nie wiedziałem co z tym zrobić. Zawsze jak wciskałem Dołącz plik time, wszystkie składy znikały z miejsca wyboru (w Składach były).
Wcześniej wystarczyło choćby zrestartować starter aby wszystko wróciło do normy.
Dziś, kiedy wczytałem Krzyżową plik time od razu miałem wczytany. Nie zważając na to zajrzałem do składów i zacząłem się bawić (odkryłem, że prawy przycisk myszy do czegoś służy).
Zapisałem jeden skład. Drugi "skład" zapisałem przypadkowo, był to pusty tor.
Następnie zauważyłem, że nie mogę wybrać żadnego składu do jazdy.
W zakładce składy wszystko jest po staremu.

EDIT.
Przypomniałem sobie, że w międzyczasie włączyłem edytor. Jako nie nawykły do tego przyrządu popatrzyłem, pozmieniałem zakładki, wcisnąłem pobierz z geoportal.gov i wyszedłem.

Teraz kiedy sobie o tym przypomniałem, zrobiłem to samo. Składy znowu się wyświetlają.

EDIT 2.
Był wątek, w dziale pomocy dotyczący wyświetlania nieba i startera. Ten w którym zaczęto rzucać błotem.
Wątek zniknął, tak jak i mój post z moim problemem.
Starter przestał wyświetlać mi tekstury nieba. Nieba mam podstawowe, karta graficzna jest w stanie je wyświetlić. W tymczasowej scenerii mam zawsze zmieniaj.
Zamiast nieba mam białe (lekko beżowe) tło, i brak właściwości atmosfery (mgła, kolor...).
Ostatnio wyświetliło mi się ciemno zielone niebo i biała mgła. Pamiętam, że gdzieś ktoś pokazał sceen'a z takim problemem.
« Ostatnia zmiana: 02 Września 2009, 17:59:39 wysłana przez BLAcKboY »
My personal favourites: 2TE10, 240 and 750
Fan mjuzjk 1
Fan mjuzjk 2