Autor Wątek:  Nowoczesny pociąg PKP PR  (Przeczytany 19990 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Miłośnik stonek i siódemek :)

Offline Patrykos

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4511
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 9
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #1 dnia: 23 Sierpnia 2007, 10:35:22 »
Fajny, fajny, ale zaraz na postojówce wpadnie banda głąbów ze sprejami i już nie będzie taki fajny...
Pozdrawiam, Patryk
https://www.facebook.com/WarsztatPatrykosa
Węgrom gratulujemy Ikarusa.

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #2 dnia: 23 Sierpnia 2007, 11:12:05 »
Fajne te zdjęcia ale to tylko grafika 3d ;)

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #3 dnia: 23 Sierpnia 2007, 11:22:55 »
Cytat: "hejnal"
Fajne te zdjęcia ale to tylko grafika 3d ;)

Nie sądzę.
Mam nadzieję, że pojazd nie będzie szczególnie awaryjny, w końcu mogli skorzystać z doświadczeń z eksploatacji ED59. Oby seria nie zakończyła się na jedenastu egzemplarzach. Swoją drogą zapowiada się ciekawa konkurencja pomiędzy ED74 a Flirtem Stadlera... Mam nadzieję, że takowa będzie miała możliwość zaistnienia.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #4 dnia: 23 Sierpnia 2007, 11:23:21 »
Cytat: "hejnal"
Fajne te zdjęcia ale to tylko grafika 3d ;)

Grafika 3d to tylko niektóre. Są na tej stronie foty, także z etapu produkcji.
Sam zrobiłem kilka zdjęć będąc w okolicy Pesy w lipcu. Niestety tylko przez płot.
Czy ktoś wie czy te składy miały testy zderzeniowe robione, oraz na jakiej podstawie dostają homologację.

Offline Darth Luk

  • Wiadomości: 367
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #5 dnia: 23 Sierpnia 2007, 12:27:36 »
WOW vmax 160km/h. Jestem pod wrażeniem, tylko gdzie takie prędkości rozwinie?
Zapraszam na Mgławicę Mocy http://mglawicamocy.pl

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #6 dnia: 23 Sierpnia 2007, 13:02:53 »
Cytat: "Darth Luk"
WOW vmax 160km/h. Jestem pod wrażeniem, tylko gdzie takie prędkości rozwinie?

Łódź Fabryczna -  Warszawa. Poczytaj dokładnie tą stronę co jest link.

Offline Kawu

  • Wiadomości: 62
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Sierpnia 2007, 14:46:33 »
Tak z okazji wyruszenia nowego składu na trasę:

http://lodz.naszemiasto.pl/wydarzenia/761901.html

Trochę przypomina mi to filmy parodiujące PRL...

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #8 dnia: 23 Sierpnia 2007, 15:08:42 »
Ogólnie to siedziałem w środku za pulpitem ED74-001 fajny wóz, ma zupełnie inną aparaturę niż ED59-01, bodaj jakaś włoska i znaczniej ciszej chodzą falowniki. Kilka dni temu na stacji Poznań Główny widziałem kolejnego EZT ED74-003. EZT się świetnie prezentują w dwu składzie.

Offline RooteK

  • Wiadomości: 1238
    • Zobacz profil
    • Nieoficjalna strona węzła kolejowego Jaworzno.
  • Otrzymane polubienia: 21
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #9 dnia: 23 Sierpnia 2007, 15:20:54 »
Ciekawie wygląda :) Mam nadzieję, że rozprzestrzenią się po Polsce i dotrą na śląskie stacje, no przynajmniej do Krakowa...

Offline smith87

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #10 dnia: 23 Sierpnia 2007, 16:16:52 »
Witam wszystkich,
mam małe pytanko, dotyczące ED74 - dlaczego na jednych zdjęciach wygląda jak pierwszy Acatus z pionowymi reflektorami(z którego zrobili ED59), a na innych ma światła podobne do FLIRT'a ?? z pionowymi wyglądał oryginalniej...

..And pozdro for all

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #11 dnia: 23 Sierpnia 2007, 16:30:11 »
Cytat: "smith87"
Witam wszystkich,
mam małe pytanko, dotyczące ED74 - dlaczego na jednych zdjęciach wygląda jak pierwszy Acatus z pionowymi reflektorami(z którego zrobili ED59), a na innych ma światła podobne do FLIRT'a ?? z pionowymi wyglądał oryginalniej...

..And pozdro for all


Początkowo ED59 miał cztery człony i oznaczony był ED74. Jak donoszą wszelkie źródła miało to na celu zrobienie homologacji na oba modele. Później jeden wymontowany środkowy człon oczekiwał na pierwszego "prawdziwego" ED74, a reszta trzyczłonowa pozostała Acatusem (ED59).
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline smith87

  • Wiadomości: 3
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #12 dnia: 23 Sierpnia 2007, 16:34:24 »
Cytat: "Profeta"
Cytat: "smith87"
Witam wszystkich,
mam małe pytanko, dotyczące ED74 - dlaczego na jednych zdjęciach wygląda jak pierwszy Acatus z pionowymi reflektorami(z którego zrobili ED59), a na innych ma światła podobne do FLIRT'a ?? z pionowymi wyglądał oryginalniej...

..And pozdro for all


Początkowo ED59 miał cztery człony i oznaczony był ED74. Jak donoszą wszelkie źródła miało to na celu zrobienie homologacji na oba modele. Później jeden wymontowany środkowy człon oczekiwał na pierwszego "prawdziwego" ED74, a reszta trzyczłonowa pozostała Acatusem (ED59).
Pozdrawiam!


OK. to wiem, ale skąd pomysł zmiany czoła(lub zaprojektowania go od nowa), moim zdaniem o mniej trafionej stylistyce?

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #13 dnia: 23 Sierpnia 2007, 16:46:12 »
Cytat: "smith87"
OK. to wiem, ale skąd pomysł zmiany czoła(lub zaprojektowania go od nowa), moim zdaniem o mniej trafionej stylistyce?


Kwestia stylistyki to rzecz gustu. Jednym podoba się tak, a innym inaczej. O ile pamiętam to stylistyka ED74 powstała wcześniej, gdyż był już prezentowany na różnych symulacjach 3D zanim powstał pomysł ED59. A ED59 ma stylistykę taką, jaka ostatnio w PESIE obowiązuje. Wnioskuję po zamianie wyglądu SA132 i po identycznym wyglądzie SA133. Przynajmniej łatwo odróżnić ED59 od 74... O ile kolejne zamówione nie będą wyglądać jeszcze inaczej.
Pozdrawiam!
PS. Tnij cytaty!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Tomek6996

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 96
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #14 dnia: 23 Sierpnia 2007, 17:47:16 »
Fajny, ladny tylko jezeli siedzenia sa takie jak w zmodernizowanych kiblach to kiepsko. Po 40 minutach jazdy zaczynamy sie krecic a po godzinie tylek boli.

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #15 dnia: 23 Sierpnia 2007, 21:29:58 »
Dziś w TeleExpresie było o ED74-001. Właściwie to dużo nie mówili tylko pokazali parę zdjęc z Warszawy Centralnej jak stał.

Jeszcze była informacja że miała mały programowy defekt, który po chwili sam się naprawił. Ta komputerowa technologia. Jak dla mnie to by się mogło obejśc bez komputeryzacji taboru.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Sierpnia 2007, 21:51:54 »
Siedzenia są wygodniejsze niż w EN57-20xx, po za tym przez godzinę miałem okazje zlustrować cały EZT, więc jest także klasa 1 :D
Ale ogólnie ta wersja przodu została zbudowana dlatego, że poprzednia nie spełniała swej roli, oraz widoczność była zmniejszona (pracownicy PESY tak twierdzą) Pulpit także został zmieniony delikatnie. Więc jest wiele różnic i modyfikacji między ED59 a ED74.
Inna aparatura, inne oprogramowanie, w ogóle coś podobno w konstrukcji zmienili.
Wiem że jako dociekliwy miłośnik dowiedziałem sie o tym że wiele różni ED59 (prototyp) od ED74 :)

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #17 dnia: 25 Sierpnia 2007, 02:22:36 »
http://gospodarka.gazeta.pl/gospodarka/1,33205,4429001.html
Nie wiem co o tym wszystkim sądzić... Czy w tym kraju naprawdę ze wszystkim musi być coś nie tak ?. Nówka sztuka wyjechała na tory i już są awarie... . Dobrze że to nie statek lub samolot bo byłby już ofiary.

Zwróćcie uwagę na tabor bez "cudów techniki". Jeździ ? jeździ. Więc po jaką cholerę w pełni komputeryzować tabor?. To co oni wpychają do tego taboru jest awaryjne. Zamiast zrobić coś raz i dobrze oni wolą się chrzanić za każdym razem kiedy coś na szlaku wywali. I co wtedy?.
Jak w lokach nadpaliło jakiś zestyk w przekaźnikach i dobrze nie przewodził to mech brał noża i skrobał zestyk i do stacji bez większych problemów dojechał. A tu wywali ERROR na monitorku i główkuj co mogło strzelić. Czy jakiś zestyk przy drzwiach czy mechanizm wysuwania stopni i cały pociąg stoi . Normalnie to wzięłoby się kawałek drutu i zbocznikowało czujnik ale tu nie bardzo się da bo wszystko jest dobrze pochowane a komp pokładowy działa na zależnościach.
Najgorsze właśnie w takim taborze jest to, że cholernie trudno oszukać komputer.
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #18 dnia: 25 Sierpnia 2007, 09:14:57 »
Komputeryzacja nie jest zła tylko złe są dwie rzeczy:
-Oszczędności-zamiast nowoczesnych wysokiej klasy podzespołów montowane jest tanie nienadające sie do tego badziewie.
-Niewykwalifikowani inżynierowie-Ludzie studia kończą i wydaje im się że są nadludźmi a tak naprawdę są nikim. Nie mają doświadczenia w eksploatacji taboru a ich wiedza jest strasznie mała.

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #19 dnia: 25 Sierpnia 2007, 09:44:10 »
Oj czepiacie sie, pamietacie jak bylo na poczatku z szynobusami?
To sa prototypy przeciez ;)

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #20 dnia: 25 Sierpnia 2007, 10:15:40 »
Skoro psują się kible bazujące na przedwojennej technologii to dlaczego ma się nie zepsuć zupełnie nowy model? Psują się siódemki, psują się epoki, psują się byki... Reasumując - psuje się wszystko ;]. To tak jak z kiblami 20XX, z początku to codziennie była jakaś awaria. Z FLIRTami będzie to samo.
Pozdrawiam!
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Krzysiek626

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 5925
  • EXIT
    • Zobacz profil
    • Krzysiek626
  • Otrzymane polubienia: 443
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #21 dnia: 25 Sierpnia 2007, 12:24:09 »
A pytałem o tak zwaną "homologację", kto i gdzie to testował ile kilometrów przejechał prototyp. No ale to kosztuje.
Tragedia to będzie jak w Łodzi na Fabrycznym nie ztrzyma się przd końcem torów.....
Pierwszy tabor w okręgu warszawskim w latach 30 XXw importowano z Anglii, po elektryfikacji kolei średnicowej. Tamte jednostki też zaliczyły nie małą ilość awarii i przestojów.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #22 dnia: 25 Sierpnia 2007, 12:34:37 »
Homologacja to pewnie już jest, skoro pasażerów wozi.
A przy hamulcu zespolonym zawsze jest takie "cuś" co się nazywa klapą Ackermana (nie wiem czy dobrze nazwisko). Mechanik zrywa, powietrze z PG schodzi, rorząd hamuje hamulcem pneumatycznym. Bez tego chyba niczego nie dopuści się do ruchu.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #23 dnia: 25 Sierpnia 2007, 17:14:54 »
Cytat: "El Driver"
A przy hamulcu zespolonym zawsze jest takie "cuś" co się nazywa klapą Ackermana

Na Tamarach nie ma. Natomiast są na niektórych Talbotach na pomoście hamulcowym a jeśli chodzi o składy pasażerskie to jest ich tam bardzo dużo i są do nich podłączone dźwignie hamulca bezpieczeństwa. Są też stosowane coraz częściej zamiast klapy Ackermana, zawory Oerlikona gdzie zawór otwierany jest dźwignią hamulca bezpieczeństwa a zamykany "kwadratem".

Offline Grzegorz KK

  • Wiadomości: 672
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Niewypał na torach
« Odpowiedź #24 dnia: 25 Sierpnia 2007, 18:38:02 »
Jak to mówią wszystko się psuje w końcu i tak ;). już pierwsze problemy nowy nabytek PR miał;).
http://biznes.interia.pl/news/niewypal-na-torach,966029
Pozdrawiam.
Nikon D60+18-55 II
PMR Twintalker 5710 X2 (Niezawodna łączność na szlaku i w terenie)
Sony Full HD HDR-CX-115 (uzupełnienie siatki jakością FUll HD)

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #25 dnia: 26 Sierpnia 2007, 11:53:59 »
Cytat: "hejnal"
Na Tamarach nie ma.


Na tamarach nie ma z prostej przyczyny: Matrosow. Ten układ jest tak topornie prosty i niezawodny, że nie ma na niego siły. Syberię w najwieksze mrozy przejedzie:D
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline hejnal

  • ZbanowanyZbanowany
  • Wiadomości: 967
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #26 dnia: 27 Sierpnia 2007, 14:16:43 »
Na Tamarach nie ma klapy Ackermana, ale jest podwójny zawór na rurze między kranem 394 a PG. Przestawienie go w jedną stronę daje ten sam efekt co klapa Ackermana. Przestawienie w drugą stronę odcina PG od kranu.
Tak do końca to nie jest czysty Matrosow tylko jakieś nie wiadomo co i jest bardzo zawodny!! Na Syberii stosuje się czystego Matrosowa.

Wracając do klap na niektórych lokomotywach wyposażonych w system hamulca Dako widywałem czasem klapę Ackermana a czasem zwykły zawór.

Offline Czomo

  • Wiadomości: 152
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 3
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #27 dnia: 27 Sierpnia 2007, 15:58:35 »
Cytat: "Krzysiek626"
A pytałem o tak zwaną "homologację", kto i gdzie to testował ile kilometrów przejechał prototyp.


Jak zajechał ponad miesiąc temu na stacje Poznań Główny, to miał przejechane 75021km, być może przez do chwili oddania do eksploatacji przejechał 10tys.km. Kto testował? PESA, na pokładzie byli pracownicy z tej firmy, gdzie był testowany?? w Żmigrodzie na torze testowym, tam dosiadali się panowie od homologacji z laptopami i rozpoczynały się pomiary.
No i to co wyczytałem "superszybki" hahaha Vmax = 160km/h.

Offline El Mecánico

  • Wiadomości: 1067
  • Dawniej El Driver
    • Zobacz profil
    • Stowarzyszenie POLARIS - OPP
  • Otrzymane polubienia: 2
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #28 dnia: 27 Sierpnia 2007, 23:51:59 »
Cytat: "hejnal"
Na Tamarach nie ma klapy Ackermana, ale jest podwójny zawór na rurze między kranem 394 a PG. Przestawienie go w jedną stronę daje ten sam efekt co klapa Ackermana. Przestawienie w drugą stronę odcina PG od kranu.
Tak do końca to nie jest czysty Matrosow tylko jakieś nie wiadomo co i jest bardzo zawodny!! Na Syberii stosuje się czystego Matrosowa.

Dokładnie, jak siadam na fotel mecha to czesto o to pieroństwo nogą chacze:D Ale nie mogę się zgodzić z twierdzeniem, że to "coś" na tamarach to nie jest Matrosow. Otóż jest to najczystsza wersja tegoż:D I jest toto cholernie sprawne, przynajmniej nie spotkałem się z usterką owego.
www.polaris.org.pl
www.ciemneniebo.pl
MaSzyna_LD w trakcie tworzenia...

Offline mechatronik

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2416
  • Kierownik sekcji napraw lokomotyw
    • Zobacz profil
    • Filmy kolejowe
  • Otrzymane polubienia: 172
Nowoczesny pociąg PKP PR
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Sierpnia 2007, 08:49:10 »
Co ciekawe ten cud techniki jest składem bijącym największe opóźnienia na trasach... . Czyli te "przestarzałe" lokomotywy (ET22, EU07, itd) wyrabiają się lepiej na szlaku niż to cudo... .
Autoryzacja: M62, M62Ko, M62M, BR231, BR232, BR233 060DA, TEM2, S200, t448p, SM42, SM30, SM03, SA105, SA108, SA132, SA134
EU07 (4E, 303E), ET21 (3E/1, 3E/1M), ET22, 111Ed, E4MSU, ES64F4, E186, E189, E140, E181, E182, E183, ET40, EN57, EN57AKW, EN76