Autor Wątek:  Połączone siły twórców tras  (Przeczytany 13924 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Połączone siły twórców tras
« dnia: 26 Czerwca 2007, 18:37:41 »
Witam! Większość osób czytając tego posta pomyśli, że to kolejny nieprzemyślany pomysł jednego z użytkowników, ale chciałbym aby sprawa została przedyskutowana.
Problem jest następujący: czy sądzicie, że projekt powstania linii PKP mającej odniesienie w rzeczywistości jest realny (oczywiście wszystko w ramach zdrowego rozsądku, bardziej mi tutaj chodzi o realność układów torowych, rozmieszczenia stacji, budynków, lasów itd.)? Jako, że odległość od punktu 0;0 w programie nie może być za duża, taką trasę można by podzielić na kilka mniejszych odcinków. Każdy z twórców mógłby wykonać powiedzmy, 20-30 km kilometrów torów i scenerii. Przejścia do kolejnych etapów po prostu polegałyby na wciśnięciu F10 i potem odpaleniu kolejnej trasy. Oczywiście, że względów technicznych wszystkie większe stacje zostałyby pomniejszone, zaś te średniej i małej wielkości nie stanowiłyby raczej problemów z FPS. Sądzę, że pomocne mogłyby się okazać plany schematyczne stacji kolejowych, zdjęcia jak i rozkłady jazdy pociągów pasażerskich i towarowych na podstawie których tworzone byłyby eventy (posiadam takie rozkłady, zaś pozostałe rzeczy czerpane były z sieci). Proszę o rozważne wypowiedzi i pytania z konkretnymi argumentami.
Piotpal

Offline Akvin

  • Wiadomości: 1006
  • We Will Rock You
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta
  • Otrzymane polubienia: 2
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Czerwca 2007, 18:46:11 »
Jest to chyba realne. W końcu ludzka kreatywność jest ogromna. Mam tylko jedno pytanie... kto jest chętny podjąć wyzwanie i doprowadzić je do finału -> wydania. Ochotnicy wystąp.
Pozdrawiam
All you have to do is save the world...

Offline darek71wrc

  • Wiadomości: 1364
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 25
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Czerwca 2007, 19:02:46 »
Nie wiem czy to wypali ,ja już raz proponowałem połączenie istniejących tras np.Bałtyk-Jelitkowo-Brzesko są to trasy nie skończone a możliwości dużo tylko zadano mi pytanie ,, Tylko Po Co ? ' bez komentarza .Pozdrawiam

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Czerwca 2007, 20:41:22 »
Zacznę może od ostatniej wypowiedzi:
Cytuj
Nie wiem czy to wypali ,ja już raz proponowałem połączenie istniejących tras np.Bałtyk-Jelitkowo-Brzesko są to trasy nie skończone a możliwości dużo tylko zadano mi pytanie ,, Tylko Po Co ? ' bez komentarza .Pozdrawiam

Sądzę, że taki projekt wniósłby coś nowego. Wiele tras obecnie do Maszyny jest bardzo dobrych, ale po pewnym czasie zaczyna się robić schematyczne, często jeździ się po okręgu itd. Oczywiście chylę czoła przed wszystkimi dotychczasowymi twórcami tras. Takie współdziałanie w grupie mogłoby ożywić Forum jak i przyciągnąć nowe osoby, które nie umieją pisać tras i scenariuszy. Nie ukrywam również, że taki projekt to praca na wiele miesięcy, ale też niekoniecznie każdy musiałby w nim uczestniczyć od początku do finału.
Cytuj
Jest to chyba realne. W końcu ludzka kreatywność jest ogromna. Mam tylko jedno pytanie... kto jest chętny podjąć wyzwanie i doprowadzić je do finału -> wydania. Ochotnicy wystąp.

Posiadam wiele materiałów kolejowych tak więc mógłbym być kimś na kształt moderatora projektu. Posiadam rozkłady jazdy i bardzo dobrze wychodzą mi eventy, mógłbym się nimi zająć. Pytanie tylko, czy ktoś byłby chętny do takiego eksperymentu? Nikt też nie potrzebuje kończyć obranego odcinka, ważne tylko aby przesłał swoje dokonania, ktoś inny mógłby przecież to dokończyć.

Poza tym mam pytanie do znawców lepszych ode mnie: aby zachować płynność gry, najlepiej tworzyć trasy mające ile km w linii prostej?
Proszę również o podawanie konkretnych linii kolejowych bądź odcinków, które widzielibyście w Maszynie. Oto kryteria, które warto byłoby zachować przy wyborze linii:
- jak najmniej dużych stacji
- linia kolejowa o niezbyt wysokich prędkościach, tzn. nie CMK, bo co z tego, że może fajnie się nią jeździ, skoro godzina jazdy to około 150-160 km scenerii, czyli mnóstwo pracy dla kilkunastu osób na wiele tygodni
- dobrze byłoby, gdyby trasa była w miarę urozmaicona, np. część zelektryfikowana, część spalinowa
- mogą być również odcinki dzisiaj już nieczynne, ponieważ posiadam dokumentację także z przeszłości.
Przy wyborze linii nie bierzcie pod uwagę odcinków Wam bliskich, starajcie się podawać jakieś sensowniejsze argumenty niż to, że znacie trasę z autopsji. Specjalnie na początek nie podaję swojego typu.
Czekam także na wszelkie pytania.
Piotpal

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Czerwca 2007, 22:21:05 »
Ogólnie rzecz biorąc, jest to bardzo niegłupi pomysł i bardzo fajnie by było śmignąć sobie po CMK ;) Więc ja jestem jak najbardziej za i ewentualnie mogę się przyłączyć...

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline kolejarzJJ

  • Wiadomości: 6
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #5 dnia: 26 Czerwca 2007, 22:55:31 »
Witam. Idea pomysłu super. Popieram i jestem chętny do współpracy. Sam pracuję od trzech miesięcy nad projektem lini 131 (Bydgoszcz Gł. - Laskowice Pom.) Pozdrowionka dla Wszystkich Miłośników Symka.

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #6 dnia: 26 Czerwca 2007, 23:11:57 »
Osób do projektu zgłasza się coraz więcej, mile widziana znajomość tworzenia tras w Gmax. Zastanawiam się jak podzielić prace: lepiej pracować nad swoim odcinkiem i wstawiać na nim wszystko, czy bardziej na kilku etapach, ale za to tylko wprowadzać jedną rzecz (np. elektryfikacja)?
Piotpal

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #7 dnia: 27 Czerwca 2007, 10:30:04 »
Witam

właściwie to można było by spróbowac. Bo projekt jest bardzo dobry podział na parę odcinków jako połączony w "całośc". Ja się mogę niedługo dołączyc bo wróciłem do projektu TERENOWO-EWKOWO i zamierzam to skończyc wreście.

Pytanie bo zbytnio nie znam gmaxa Czy jakbym zrobił projekt w 3dsmaxie to dałoby sie to uruchomic na gmaxie i czy by wszystko chodziło jak nalezy?

Oczywiście spróbuje swoich możliwości i się dołączę do projektu bo już pracuje nad budownictwem od 1,5 roku więc jest już dobrze. Z tym żeby najlepiej się dołączyło jak najwięcej ludzi zeby nie robiło to 5 osób a żeby robiło tak z 15-20 osób jakby to było możliwe.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #8 dnia: 27 Czerwca 2007, 10:51:02 »
Mhm, to juz 4 taki pomysl w ciagu pol roku...
Niezle, niezle :)

Offline AtapiCl

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 4426
    • Zobacz profil
    • O warszawskiej części linii kolejowej nr 7 Warszawa – Lublin i nie tylko ;)
  • Otrzymane polubienia: 212
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #9 dnia: 27 Czerwca 2007, 11:51:30 »
Cytat: "JONIN_EZT"

Pytanie bo zbytnio nie znam gmaxa Czy jakbym zrobił projekt w 3dsmaxie to dałoby sie to uruchomic na gmaxie i czy by wszystko chodziło jak nalezy?


Projektu 3dsmaxa nie da sie otworzyć w gmaxie, ani też na odwrót.

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #10 dnia: 27 Czerwca 2007, 12:03:19 »
Witam! Oto moje propozycja, co do linii kolejowej:
Linia 12: Skierniewice – Pilawa – Łuków
Długość: 160 km
Opis: linia dwutorowa, zelektryfikowana, obecnie zamknięta dla ruchu pasażerskiego; na trasie stacje o średniej i małej wielkości; przed laty dominowały pociągi towarowe; teren mało urozmaicony, głównie pola, nieliczne zabudowania, most na Wiśle.
Wstępny podział: prace rozpoczęłoby się od strony Skierniewic w kierunku Łukowa.

Przeglądając D29 i mapę sieci kolejowej brałem przede wszystkim pod uwagę, aby dużych stacji było jak najmniej. Poza tym wykluczyłem linie o zbyt trudnym terenie, np. górskim, co z pewnością opóźniłoby prace.

Inne propozycje do rozważenia (ale mające już istotne minusy) to:
- linia 14: Łódź Kaliska – Ostrów Wielkopolski – Leszno – Głogów – Żagań – Tuplice – Granica Państwa
- linia 91: Kraków Główny Osobowy – Tarnów – Dębica – Przeworsk – Przemyśl Główny - Medyka
- linia 131: Chorzów Batory – Bytom – Tarnowskie Góry – Zduńska Wola Karsznice – Inowrocław – Bydgoszcz Główna – Tczew
- linia 202: Gdańsk Główny – Gdynia Główna Osobowa – Słupsk – Koszalin – Białogard – Stargard Szczeciński
- linia 272: Kluczbork – Kępno – Ostrów Wielkopolski – Jarocin – Poznań Główny
- linia 273: Wrocław Główny – Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Kostrzyn – Szczecin Główny

Linie te są bardzo długie, dlatego też na początku budowałoby się jeden z krótszych odcinków.
Czekam na wszelkie komentarze.
Piotpal

Offline Profeta

  • Wiadomości: 632
  • CM Czechowice-Dziedzice
    • Zobacz profil
    • http://my.opera.com/akvin-profeta/
  • Otrzymane polubienia: 1
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #11 dnia: 27 Czerwca 2007, 12:19:37 »
Moim zdaniem projekt jest nierealny. Proponuję zrobić następującą rzecz. Wziąć i wykonać po cichu jakąś realną lub zmyśloną trasę, choćby skromne 50 km. Zajmie to przynajmniej rok (tak, tak, proszę mi wierzyć). Nie potrzeba szumnych zapowiedzi i zbierania ludzi ze słomianym zapałem. A jeśli już chcecie dzielić stanowiskami prezesów, koordynatorów, majstrów itd to ja poproszę dla siebie jakiegoś wiceprezesa od spraw złego wizerunku.
Pozdrawiam i proszę się nie obrażać.
EP05 (100%), EU05 (100%), Projekt 201E (100%), Kabina SU46/SP47 (100%), Kabina 4E (100%), 104E (100%), Traxx F140MS (100%), Eurosprinter ES64F4 (80%).
www.my.opera.com/akvin-profeta

Offline Sakorius

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 666
  • KB Serwis - Szczecin Dąbie
    • Zobacz profil
    • Sakorius Home Gallery
  • Otrzymane polubienia: 0
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #12 dnia: 27 Czerwca 2007, 12:35:14 »
Cytat: "piotpal"

Inne propozycje do rozważenia (ale mające już istotne minusy) to:
(...)
- linia 273: Wrocław Główny – Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Kostrzyn – Szczecin Główny
(...)


Po ukończeniu obecnego odcinka Szczecin - Stargard Szcz. w "Trasie Szczecin", planuję zrobić odcinek Szczecin - Gryfino - Dolna Odra. Kiedy to będzie nie jestem w stanie teraz powiedzieć, gdyż trasę robię sam, a nie zawsze mam czas i ochotę aby siedzieć cale dnie przy komputerze;)

Ogólnie pomysł tworzenia tak długich realnych tras w częściach jest możliwy, ale moim zdaniem trudno będzie skrzyknąć odpowiednią liczbę osób, które będą miały naprawdę duuużo wolnego czasu i chęci (przeważać będą osoby mające typowo polski "słomiany zapał"), co źle będzie wróżyć temu projektowi.

Cytat: "Profeta"
(...)Wziąć i wykonać po cichu jakąś realną lub zmyśloną trasę, choćby skromne 50 km. Zajmie to przynajmniej rok (tak, tak, proszę mi wierzyć).(...)


Oczywiście mogę to potwierdzić, ponieważ sam tworzę "Trasę Szczecin" już od roku i jak do tej pory wykonałem około 40 km toru
Pozdrawiam, Sławek

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #13 dnia: 27 Czerwca 2007, 17:46:37 »
Ja mogę pokombinować z fragmentem E20 mianowicie odcinkiem Sulejówek Miłosna - Warszawa Rembertów. Jest to jakieś 10-15km trasy. Może nie byłby to jakiś duży wyczyn ale na początek dobre i to ;)

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #14 dnia: 27 Czerwca 2007, 18:21:02 »
ja myślałem o

linia 213 Reda-Hel około 63km torów i sporo roboty.

Fragment linii 201 Gdynia-Kościerzyna (dalej idzie do Nowej Wsi za Bydgoszczą) to będzie jakieś 70km torów.

Dobry plan To Warszawski Okręg Kolejowy (właściwie wszystko co KM i ewentualnie WKD wraz z całą linią średnicową) ?km

Albo też okręg Krakowski (Jest film z En71-08 Kraków Mydlniki-Kraków Batowice i 2 cześc filmika Kraków Batowice-Kraków Olsza) całośc to jakoś z 60km wyjdzie z całym okręgiem.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #15 dnia: 27 Czerwca 2007, 20:10:50 »
Cytat: "piotpal"

Inne propozycje do rozważenia (ale mające już istotne minusy) to:

- linia 272: Kluczbork – Kępno – Ostrów Wielkopolski – Jarocin – Poznań Główny


Np jakie minusy ?:>

Offline Mutopompka

  • Wiadomości: 1155
  • Na IRC-u SPRĘŻAREK vel. tyqtyqtyq
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #16 dnia: 27 Czerwca 2007, 21:15:59 »
Cytuj
- linia 272: Kluczbork – Kępno – Ostrów Wielkopolski – Jarocin – Poznań Główny
- linia 273: Wrocław Główny – Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Kostrzyn – Szczecin Główny

Linia 272 do odcinka Ostrów Wlkp można byłoby zrobić, gdyż akurat mój wujaszek pociska tamtędy prowadząc pośpiech KATOWICE - KOŁOBRZEG (czy GDYNIA) nie pamiętam. Zresztą sam z nim leciałem tą traską. W Ostrowie o 1 z groszami na "zupkę" i o 3 nad ranem powrót do Katowic.

Linia 273 -> Wrocek - Głogów - Zielona też możliwa do zrobienia, gdyż mieszkam w Głogowie, i często jeździłem do Kluczborka przez Wrocław. A W Zielonej Górze studiowałem i codziennie na V roku jeździłem. Także trasy te mogą być naprawdę odwzorowane dość dobrze.


Ale nad tym wszystkim istnieje kilka problemów:
1. Kto miałby tyle czasu, aby sklecać torowiska, trakcję, eventy itp???
2. Jak miałaby wyglądać kwestia "budowy" przez kilku trasopisarzy???
3. Kto pisałby eventy (jest naprawdę garstka ludzi, którzy piszą je bardzo dobrze)?
4. Już wyobrażam sobie traskę Wrocek - Z.Góra .....
cz.1 Wrocław (część węzła) -> Brzeg Dolnny.
cz.2 Brzeg Dolny -> Wołów -> Ścinawa.
cz.3 Ścinawa -> Rudna Gwizdanów (wlot trasy na Legnicę) -> Głogów
cz.4. Głogów -> Głogów Huta -> Bytom Odrzański -> Nowa Sól -> Zielona Góra

A dalej????? Wrocław Główny -> Głogów faktyczna odległość to równe 100km... Już widzę sam plik trasy ważący 20MB. A co z modelami, budynkami, lasem itp???? A gdzie inne składy?

Moim zdaniem nie warto się zabierać za to, gdyż nic z tego nie wyjdzie... Niestety. Starsi userzy pamiętają zapewnie robienie przez jakiegoś usera odwzorowanie węzła Worcławskiego? I co? Po zapewnieniach, że wsio będzie w 10000% takie same -> LIPA. Nic, zero nul..... I podejrzewam, że tak będzie i tym razem.[/url]

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #17 dnia: 27 Czerwca 2007, 22:20:42 »
Zawsze cieszę się ze słów krytyki i rozumiem, że nie jest ona skierowana we mnie, tylko w pomysł (zresztą nie pierwszy taki na Forum). Postaram się odpowiedzieć na pytania moderatora Mutopompka, bo chyba każdy ma podobne zastrzeżenia:
Cytuj
1. Kto miałby tyle czasu, aby sklecać torowiska, trakcję, eventy itp???

Każdy z odcinków tworzony byłby w Gmax albo w 3dsmaxa, wszystko zależy od tego, który program zostanie przyjęty na początek. Ktoś może np. postawić tylko tory, inny je zelektryfikować, ważne tylko aby jakieś osoby nad tym w jakiś sposób czuwały i przekazywały chętnym pliki itd. Jedyny minus to taki, że odcinek mógłby być modyfikowany w tym samym czasie tylko przez jedną osobę.
Cytuj
2. Jak miałaby wyglądać kwestia "budowy" przez kilku trasopisarzy???

Można zrobić podział na odcinki, tzn. jedna osoba wykonuje wszystko na jednym odcinku, bądź też dzielimy budowę odcinka na kolejne etapy (kładzenie torowiska, elektryfikacja, urządzenia kolejowe itd.). Moim zdaniem ta druga opcja ma więcej szans powodzenia, bynajmniej nie sprawia, że ktoś musi siedzieć kilka miesięcy/lat nad kilkoma kilometrami. W miarę też uniezależnia od jednej osoby na wypadek braku odzewu. Ważne tylko, aby prace były jakoś pomyślane logicznie, bo dwóch twórców nie może działać jednocześnie na jednym odcinku, po prostu program nadpisze plik i jedna z prac zostanie utracona.
Cytuj
3. Kto pisałby eventy (jest naprawdę garstka ludzi, którzy piszą je bardzo dobrze)?

No tutaj mogę narazie zaproponować tylko siebie (bynajmniej narazie). Aby nauczyć się eventów, tworzę symulację nastawni i chyba idzie mi całkiem nieźle (tutaj link do tematu: http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=5488 ). Nie będę się tutaj chwalił, ale siedzę już nad eventami ze dwa lata, próbując zawsze coś nowego poznać. Poza tym, gdyby został stworzony jakiś odcinek sieci, no to można podejrzewać, że ktoś znalazłby się do budowy eventów (w przypadku gdybym odszedł z projektu, w końcu staram się wszystko przewidzieć).
Cytuj
4. Już wyobrażam sobie traskę Wrocek - Z.Góra .....
cz.1 Wrocław (część węzła) -> Brzeg Dolnny.
cz.2 Brzeg Dolny -> Wołów -> Ścinawa.
cz.3 Ścinawa -> Rudna Gwizdanów (wlot trasy na Legnicę) -> Głogów
cz.4. Głogów -> Głogów Huta -> Bytom Odrzański -> Nowa Sól -> Zielona Góra

A dalej????? Wrocław Główny -> Głogów faktyczna odległość to równe 100km... Już widzę sam plik trasy ważący 20MB. A co z modelami, budynkami, lasem itp???? A gdzie inne składy?

Dlatego też zaproponowałem linię 12: Skierniewice – Pilawa – Łuków aby na początek ominąć największe węzły w Polsce. Punkty styczne dwóch odcinków lepiej byłoby umieszczać w punktach mało newralgicznych, np. przystanki osobowe, ponieważ jakiś 1km trasy powinien być w obu plikach taki sam. Nonsensem byłoby tworzyć taką samą stację w dwóch plikach, już szybciej zrobi się las, czy pole.
Co do rozmiarów pliku to właśnie mam zapytanie do największych głów tego Forum, jaka odległość (wiadomo, że nie do końca da się to określić) byłaby najsensowniejsza?
Gdyby jednak przyszło budować większe stacje w Polsce, można by je okroić. Co z tego, że mielibyśmy wybudowane Tarnowskie Góry, gdyby FPS wynosiłoby 1.

Chciałbym najpierw przedyskutować sprawę na Forum, a dopiero później szukać chętnych osób. Po co rozpoczynać projekt, skoro narazie nie wiadomo, czy ma jakiekolwiek szanse powodzenia. Dlatego też nie obrażam się i czekam na wszelkie konstruktywne pytania.

Co do zaproponowanych tras:
Cytuj
Ja mogę pokombinować z fragmentem E20 mianowicie odcinkiem Sulejówek Miłosna - Warszawa Rembertów. Jest to jakieś 10-15km trasy. Może nie byłby to jakiś duży wyczyn ale na początek dobre i to ;)

Dobry pomysł, ale prędzej czy później napotka się Warszawę, a boję się, że prace mogłyby wtedy przystopować. Poza tym to dosyć szybka linia, więc efekty końcowe później zamykałyby się w 30 min. - 1h jazdy.
Cytuj
linia 213 Reda-Hel około 63km torów i sporo roboty.

Tam kursują autobusy szynowe, których nie ma w symulatorze. Poza tym pociągi z Helu kursują do Gdyni, więc trzeba byłoby dociągnąć tory do tego dużego węzła.
Cytuj
Fragment linii 201 Gdynia-Kościerzyna (dalej idzie do Nowej Wsi za Bydgoszczą) to będzie jakieś 70km torów.

W tym wypadku Gdynia nie stanowi przeszkody, ponieważ wyjazd jest od mniejszej głowicy stacyjnej. Problem tylko taki, że jest tam trakcja spalinowa, a nie wiem jak zapatrują się na to inni.
Cytuj
Dobry plan To Warszawski Okręg Kolejowy (właściwie wszystko co KM i ewentualnie WKD wraz z całą linią średnicową) ?km
Albo też okręg Krakowski (Jest film z En71-08 Kraków Mydlniki-Kraków Batowice i 2 cześc filmika Kraków Batowice-Kraków Olsza) całośc to jakoś z 60km wyjdzie z całym okręgiem.

Były już plany z okręgiem wrocławskim, więc może poprzestańmy na jakiejś linii.
Cytuj
Inne propozycje do rozważenia (ale mające już istotne minusy) to:
- linia 272: Kluczbork – Kępno – Ostrów Wielkopolski – Jarocin – Poznań Główny

Np jakie minusy ?:>

Minusem jest tutaj poznański węzeł, ale można by prace rozpocząć od strony Kluczborka. Akurat ta linia została przeze mnie słabo spenetrowana (tylko kilkanaście wypraw z Poznania do Katowic), no ale gdyby znaleźli się ochotnicy, którzy podpowiedzieliby coś ze schematami itd. to pewnie dałoby radę.

Mam nadzieję, że moje komentarze nie uraziły nikogo. Dzięki za wszystkie odpowiedzi i czekam na Wasze dalsze pomysły/sugestie/komentarze.
Piotpal

Offline Poscikk

  • Wiadomości: 668
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #18 dnia: 27 Czerwca 2007, 22:29:30 »
Cytat: "piotpal"
Cytuj
Cytat:
Ja mogę pokombinować z fragmentem E20 mianowicie odcinkiem Sulejówek Miłosna - Warszawa Rembertów. Jest to jakieś 10-15km trasy. Może nie byłby to jakiś duży wyczyn ale na początek dobre i to ;)


Dobry pomysł, ale prędzej czy później napotka się Warszawę, a boję się, że prace mogłyby wtedy przystopować. Poza tym to dosyć szybka linia, więc efekty końcowe później zamykałyby się w 30 min. - 1h jazdy.


Tak to prawda szlakowa tutaj wynosi 160km/h ale epoki tutaj nie jeżdżą :( Same siódemki, kible i 14WE w barwach SKM ;) Co do Warszawy:

No to tutaj byłby nie lada problem. Tyle rozjazdów, torów, składów, otoczenia... to się z tego zrobi taka mielonka, że to jest prawie niemożliwe odwzorowanie tego w 100%. Jestem pewien, że żaden ale to żaden komp by tego nie uciągnął tak, aby mieć te 15fps. Chyba, żeby próbować na GF 8800 ULTRA, ale raczej nikt sobie nie będzie zmieniał grafy po to, aby pojeździć po Linii Średnicowej.

Za sterami 138 godzin 28 minut :)

Offline JONIN_EZT

  • Wiadomości: 918
  • Dalej student. Linia 202 maker
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #19 dnia: 28 Czerwca 2007, 12:06:11 »
Cytat: "Poscikk"
No to tutaj byłby nie lada problem. Tyle rozjazdów, torów, składów, otoczenia... to się z tego zrobi taka mielonka, że to jest prawie niemożliwe odwzorowanie tego w 100%. Jestem pewien, że żaden ale to żaden komp by tego nie uciągnął tak, aby mieć te 15fps. Chyba, żeby próbować na GF 8800 ULTRA, ale raczej nikt sobie nie będzie zmieniał grafy po to, aby pojeździć po Linii Średnicowej.


Ten plan to mi chyba najbardziej pasuje. Myślę że nie trzeba by było dokładac niepotrzebnych torowisk w pobliżu Warszawy Wsch. i zostawic jedynie to na czym sie będzie jeździc.
Linia 202
Układ torowy (tory główne) - 100%
Układ torowy (reszta) - 15%

Offline piotpal

  • Wiadomości: 104
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #20 dnia: 28 Czerwca 2007, 13:41:30 »
Poczyniłem już pewne przygotowania co do linii nr 12. Na początek daję podstawową rozpiskę:
Skierniewice 0 121
Skierniewice SK1 podg. 1,5 114
Długokąty 10,043 115
Puszcza Mariańska 13,732 136
Grabce 19,863 157
Marków podg. 24,65 170
Mszczonów 26,199 170
Grzegorzewice 34,585 172
Jeżewice 41,599 170
Tarczyn 47,963 148
Gąski 52,57 130
Prażmów 58,266 120
Czachówek Zachodni podg. 64,34 111
Czachówek Środkowy 65,264 113
Czachówek Wschodni 67,122 113
Góra Kalwaria 73,519 106
Kępa Gliniecka podg. 76,5 88
Warszówka 81,665 90
Osieck 89,024 110
Jaźwiny 95,549 136
Jaźwiny podg. 96,4 149
Żołnierka R1 98,0 147
Pilawa 99,282 150
Huta Czechy 104,62 147
Parysów 110,663 152
Chromin 118,231 147
Iwowe post. odst. 124,188 177
Stoczek Łukowski 130,136 173
Kobiałki 136,163 170
Jedlanka141,663 180
Zdżary 147,948 166
Krzna post. odst.153,74 164
Poważe podg. 157,688 161
Łuków 160,108 160

Legenda:
- pogrubionymi literami oznaczono stacje, posterunki odgałęźne i odstepowe, zaś zwykłym drukiem przystanki osobowe
- liczba za nazwą oznacza kilometraż na którym znajduje się posterunek/przystanek osobowy
- liczba oznaczona kursywą oznacza przybliżoną wysokość posterunku/przystanku osobowego
- post. odst. - posterunek odstępowy
- podg. - posterunek odgałęźny.
Czekam na Wasze opinie, szczególnie te dotyczące wysokości, ponieważ oznaczone są ona na podstawie Google Earth i nie wiem czy nie są za duże te różnice pomiędzy stacjami.
Piotpal

Offline pozdze

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 492
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 272
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Czerwca 2007, 19:50:20 »
A może jednak linie 14 zrobimy:) Ja pracuje juz blisko 3 lata nad 2 odcinkami
1] Łodz Dabrowa -Łodz Kaliska-Sieradz (plus do tego kawalek weglowki CHS-Poddebice)
2] Sieradz-Ostrow Wlkp

I co mam zrobine:
Torowiska ,sygnalizacje ,ssp, teren w odcinku Lodz-Sieradz ,opracowane i w wiekszosci sprawdzone misje na pierwszym odcinku tj. Lodz-Sieradz z węglowką.

Aha zapomnialbym: Ostrow Wlkp zrobilem zupelnie nierealny. Jest to stacja do budowy ktorej inspirowalem sie dwoma innymi stacjami tj :Inowroclaw,Bialystok.

Naprawde bardzo prosze o zastanowienie sie nad ta linia .Nie trzeba jej robic calej wystarczy do Leszna i juz bedzie spore urozmaicenie.Nie wiem kiedy ukoncze prace na tym "projektem".Raczej na pewno nie do konca tego roku. Aktualnie trwa elektryfikacja weglowki.

Co wy na ten pomysl.Wydaje mi sie ze ta opcja bylaby najbardziej realna z uwagi na spory postep prac w porownaniu do innych propozycji.

odniose sie jeszcze do propozycji autora postu.Troche nudą mi podlatuje ta linia Skierniewice- Łuków .Ale mogę sie mylić bo nie mam jej zaliczonej.

Aha, gdyby ta propozycja wygrała (a tak wogóle to kto podejmie decyzje  o tym która wygra ? :)  ) to ja zrobie Żagań, dobra ? :). Tak czy siak to wstepnie zgłaszam sie na współpracownika z tym ,że zaznaczam zależy to od linii jaka będzie robiona.Tej Skierniewice -Łuków jakoś mi sie by nie chciało robić .[/img]
Łukasz Jachimek

Offline Inspektor Sowa

  • Wiadomości: 4
    • Zobacz profil
    • Robert.BrainUsers.net
  • Otrzymane polubienia: 0
Zielona Góra
« Odpowiedź #22 dnia: 19 Sierpnia 2007, 16:03:31 »
Gdyby ktoś chciał zaczepić o Zieloną Górę to jestem chętny do współpracy, mieszkam tutaj. Posiadam zdjęcia lotnicze stacji i mogę wybrać się na "zwiady" jak coś.

Głogów - Zielona Góra to ciekawa propozycja. Ciężkie składy towarowe często muszą mieć tu "popych" od Niedoradza, aby wdrapać się na Wał Zielonogórski i aby jakiś sprzęg się nie rozerwał. ET44 ciągnie a ET22 z Czerwieńska popycha. :)

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #23 dnia: 19 Sierpnia 2007, 17:28:40 »
Przeciez Ostrow zrobil juz podobno Zabek na podstawie zdjec i mojego planu wiec w czym problem?

Mywasher

  • Gość
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #24 dnia: 19 Sierpnia 2007, 21:49:15 »
Brakuje Tylko Leszna bo trasa z Leszna do Wolsztyna jest na ukończeniu

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #25 dnia: 19 Sierpnia 2007, 22:18:43 »
Cytat: "Mutopompka"
Cytuj
- linia 272: Kluczbork – Kępno – Ostrów Wielkopolski – Jarocin – Poznań Główny
- linia 273: Wrocław Główny – Głogów – Zielona Góra – Rzepin – Kostrzyn – Szczecin Główny

Linia 272 do odcinka Ostrów Wlkp można byłoby zrobić, gdyż akurat mój wujaszek pociska tamtędy prowadząc pośpiech KATOWICE - KOŁOBRZEG (czy GDYNIA)

48501/84500 Katowice-Kołobrzeg-Katowice :)

Offline 201E-003

  • Wiadomości: 252
  • Dyżurny Ruchu
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #26 dnia: 20 Sierpnia 2007, 05:32:48 »
Cytat: "Mateu"
48501/84500 Katowice-Kołobrzeg-Katowice :)

Jeśli się już zagłębiamy w szczegóły, to warto wspomnieć, że okresie wakacji pociąg prowadzi grupę wagonów do Słupska, odłączaną w Białogardzie. Z kolei bardzo ciekawie wyglada przyłączanie tej grupy do pociągu powracającego już do Katowic ;)

Offline danielek

  • Wiadomości: 271
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 7
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Sierpnia 2007, 09:03:06 »
Witam,

Jeśli chodzi o traske od Wrocka do Zielonej Góry, to kursują takie pociągi relacji Wrocław Gł.-Wołów i z powwrotem. Niektóre plany stacji moge miec.
Miłośnik stonek i siódemek :)

Offline uetam

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 2641
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 6
Połączone siły twórców tras
« Odpowiedź #28 dnia: 20 Sierpnia 2007, 11:39:37 »
Cytat: "dimekk"
Cytat: "Mateu"
48501/84500 Katowice-Kołobrzeg-Katowice :)

Jeśli się już zagłębiamy w szczegóły, to warto wspomnieć, że okresie wakacji pociąg prowadzi grupę wagonów do Słupska, odłączaną w Białogardzie. Z kolei bardzo ciekawie wyglada przyłączanie tej grupy do pociągu powracającego już do Katowic ;)

I bardzo fajnie wyglada z okna nastawni o 3 w nocy gdy te 1x wagonow sie wtacza na stacje ;)