Zawsze cieszę się ze słów krytyki i rozumiem, że nie jest ona skierowana we mnie, tylko w pomysł (zresztą nie pierwszy taki na Forum). Postaram się odpowiedzieć na pytania moderatora Mutopompka, bo chyba każdy ma podobne zastrzeżenia:
1. Kto miałby tyle czasu, aby sklecać torowiska, trakcję, eventy itp???
Każdy z odcinków tworzony byłby w Gmax albo w 3dsmaxa, wszystko zależy od tego, który program zostanie przyjęty na początek. Ktoś może np. postawić tylko tory, inny je zelektryfikować, ważne tylko aby jakieś osoby nad tym w jakiś sposób czuwały i przekazywały chętnym pliki itd. Jedyny minus to taki, że odcinek mógłby być modyfikowany w tym samym czasie tylko przez jedną osobę.
2. Jak miałaby wyglądać kwestia "budowy" przez kilku trasopisarzy???
Można zrobić podział na odcinki, tzn. jedna osoba wykonuje wszystko na jednym odcinku, bądź też dzielimy budowę odcinka na kolejne etapy (kładzenie torowiska, elektryfikacja, urządzenia kolejowe itd.). Moim zdaniem ta druga opcja ma więcej szans powodzenia, bynajmniej nie sprawia, że ktoś musi siedzieć kilka miesięcy/lat nad kilkoma kilometrami. W miarę też uniezależnia od jednej osoby na wypadek braku odzewu. Ważne tylko, aby prace były jakoś pomyślane logicznie, bo dwóch twórców nie może działać jednocześnie na jednym odcinku, po prostu program nadpisze plik i jedna z prac zostanie utracona.
3. Kto pisałby eventy (jest naprawdę garstka ludzi, którzy piszą je bardzo dobrze)?
No tutaj mogę narazie zaproponować tylko siebie (bynajmniej narazie). Aby nauczyć się eventów, tworzę symulację nastawni i chyba idzie mi całkiem nieźle (tutaj link do tematu:
http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=5488 ). Nie będę się tutaj chwalił, ale siedzę już nad eventami ze dwa lata, próbując zawsze coś nowego poznać. Poza tym, gdyby został stworzony jakiś odcinek sieci, no to można podejrzewać, że ktoś znalazłby się do budowy eventów (w przypadku gdybym odszedł z projektu, w końcu staram się wszystko przewidzieć).
4. Już wyobrażam sobie traskę Wrocek - Z.Góra .....
cz.1 Wrocław (część węzła) -> Brzeg Dolnny.
cz.2 Brzeg Dolny -> Wołów -> Ścinawa.
cz.3 Ścinawa -> Rudna Gwizdanów (wlot trasy na Legnicę) -> Głogów
cz.4. Głogów -> Głogów Huta -> Bytom Odrzański -> Nowa Sól -> Zielona Góra
A dalej????? Wrocław Główny -> Głogów faktyczna odległość to równe 100km... Już widzę sam plik trasy ważący 20MB. A co z modelami, budynkami, lasem itp???? A gdzie inne składy?
Dlatego też zaproponowałem linię 12: Skierniewice – Pilawa – Łuków aby na początek ominąć największe węzły w Polsce. Punkty styczne dwóch odcinków lepiej byłoby umieszczać w punktach mało newralgicznych, np. przystanki osobowe, ponieważ jakiś 1km trasy powinien być w obu plikach taki sam. Nonsensem byłoby tworzyć taką samą stację w dwóch plikach, już szybciej zrobi się las, czy pole.
Co do rozmiarów pliku to właśnie mam zapytanie do największych głów tego Forum, jaka odległość (wiadomo, że nie do końca da się to określić) byłaby najsensowniejsza?
Gdyby jednak przyszło budować większe stacje w Polsce, można by je okroić. Co z tego, że mielibyśmy wybudowane Tarnowskie Góry, gdyby FPS wynosiłoby 1.
Chciałbym najpierw przedyskutować sprawę na Forum, a dopiero później szukać chętnych osób. Po co rozpoczynać projekt, skoro narazie nie wiadomo, czy ma jakiekolwiek szanse powodzenia. Dlatego też nie obrażam się i czekam na wszelkie konstruktywne pytania.
Co do zaproponowanych tras:
Ja mogę pokombinować z fragmentem E20 mianowicie odcinkiem Sulejówek Miłosna - Warszawa Rembertów. Jest to jakieś 10-15km trasy. Może nie byłby to jakiś duży wyczyn ale na początek dobre i to ;)
Dobry pomysł, ale prędzej czy później napotka się Warszawę, a boję się, że prace mogłyby wtedy przystopować. Poza tym to dosyć szybka linia, więc efekty końcowe później zamykałyby się w 30 min. - 1h jazdy.
linia 213 Reda-Hel około 63km torów i sporo roboty.
Tam kursują autobusy szynowe, których nie ma w symulatorze. Poza tym pociągi z Helu kursują do Gdyni, więc trzeba byłoby dociągnąć tory do tego dużego węzła.
Fragment linii 201 Gdynia-Kościerzyna (dalej idzie do Nowej Wsi za Bydgoszczą) to będzie jakieś 70km torów.
W tym wypadku Gdynia nie stanowi przeszkody, ponieważ wyjazd jest od mniejszej głowicy stacyjnej. Problem tylko taki, że jest tam trakcja spalinowa, a nie wiem jak zapatrują się na to inni.
Dobry plan To Warszawski Okręg Kolejowy (właściwie wszystko co KM i ewentualnie WKD wraz z całą linią średnicową) ?km
Albo też okręg Krakowski (Jest film z En71-08 Kraków Mydlniki-Kraków Batowice i 2 cześc filmika Kraków Batowice-Kraków Olsza) całośc to jakoś z 60km wyjdzie z całym okręgiem.
Były już plany z okręgiem wrocławskim, więc może poprzestańmy na jakiejś linii.
Inne propozycje do rozważenia (ale mające już istotne minusy) to:
- linia 272: Kluczbork – Kępno – Ostrów Wielkopolski – Jarocin – Poznań Główny
Np jakie minusy ?:>
Minusem jest tutaj poznański węzeł, ale można by prace rozpocząć od strony Kluczborka. Akurat ta linia została przeze mnie słabo spenetrowana (tylko kilkanaście wypraw z Poznania do Katowic), no ale gdyby znaleźli się ochotnicy, którzy podpowiedzieliby coś ze schematami itd. to pewnie dałoby radę.
Mam nadzieję, że moje komentarze nie uraziły nikogo. Dzięki za wszystkie odpowiedzi i czekam na Wasze dalsze pomysły/sugestie/komentarze.