Autor Wątek:  Skrypty do 3ds max  (Przeczytany 267826 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #450 dnia: 22 Maja 2019, 23:24:39 »
W tych skryptach nie widzę importera t3d. Jest coś o takiej nazwie, ale nie ma parsera w środku. A importer też by wypadało unowocześnić o wczytywanie wielu repli i jawnych normalnych.
Mój kanał youtube

Offline amder555

  • Wiadomości: 5
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 4
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #451 dnia: 22 Maja 2019, 23:29:21 »
A jest możliwość wrzucenia linku do pobrania importera T3D?

Offline Stele

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 10133
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 2609
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #452 dnia: 22 Maja 2019, 23:55:13 »
Linku nie. Uderz na pw z portfolio i opisem co byś chciał porobić.
Mój kanał youtube

Offline hanys

  • Deweloper
  • Wiadomości: 2474
    • Zobacz profil
    • Trainz Download Center
  • Otrzymane polubienia: 1090
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #453 dnia: 26 Września 2019, 14:03:41 »
Skrypty po Max 2020 działają. Skrypt przerobiony przez gg z tego posta:
https://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.msg509532.html#msg509532

Trzeba tylko mieć nazwę folderu z małych liter w scripts. Inaczej będzie wywalać błąd.
« Ostatnia zmiana: 26 Września 2019, 14:09:47 wysłana przez hanys »

Offline PJotrek

  • Wiadomości: 7
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 0
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #454 dnia: 30 Września 2019, 21:36:04 »
Ktoś wie co to za error?

Offline dymus

  • Zasłużony dla Symulatora
  • Wiadomości: 1046
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 274
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #455 dnia: 30 Września 2019, 22:24:44 »
Nie dalej jak stronę wcześniej ktoś już miał taki błąd. Wychodzi na to że błąd jest przy polskich znakach. https://eu07.pl/forum/index.php/topic,5989.msg389364.html#msg389364
Poprawka jest kilka postów niżej.

Offline gg

  • Deweloper
  • Wiadomości: 561
  • Bawię się w... dodatki do MaSzyny :P
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 452
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #456 dnia: 26 Kwietnia 2020, 22:54:15 »
Dobry wieczór;) Na szablonie skryptu @szczawika powstał skrypt, który zmienia i/lub przypisuje odpowiednią wartość prędkości do toru. Można zaznaczyć wiele odcinków, aby przypisać tą samą wartość prędkości. W przyszłości planuję zrobić więcej narzędzi lub złączyć je w jeden skrypt.
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2020, 22:59:13 wysłana przez gg »

Offline MaciejM

  • Wiadomości: 4094
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1228
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #457 dnia: 26 Kwietnia 2020, 23:25:10 »
Super, działa. Łatwo można też skrypt przerobić na zmianę dowolnej właściwości toru.

Ogarnąłbyś skrypt "Wstawianie ludzi" ale z opcją losowania modelu / tekstury? Losowanie w kategoriach siedzących / stojących / chodzących.
« Ostatnia zmiana: 26 Kwietnia 2020, 23:31:08 wysłana przez MaciejM »
PKP Intercity Zakład Centralny w Warszawie

14 lat z MaSzyną!

Offline JAN21

  • Deweloper
  • Wiadomości: 486
  • Tory se robie se
    • Zobacz profil
  • Otrzymane polubienia: 1421
Odp: Skrypty do 3ds max
« Odpowiedź #458 dnia: 10 Maja 2022, 22:50:35 »
Za namową wrzucam moje kiszone skrypty. Działają pod Maxem 2018, 2020, 2022. Z rzeczy które pamiętam że zrobiłem to:
-Dedykowana funkcja eksportu terenu (ze 100 razy szybsza i o 1/4 lżejsza niż normalna). Skrypt sam dopisuje "_ter.scm" więc wpisujemy docelowo nazwę odpowiadającej komórki z Rainsteda. Możliwość wyłączenia eksportowania jawnych rozszerzeń (kolejna oszczędność w wadze plików - około 5/100mb)
-Jakieś zmiany w skrypcie importującym, prawdopodobnie wywalenie rozpoznawania "node tri" więc import terenu nie wchodzi w grę, a z resztą i tak był zepsuty. Zaimportować możemy w Blenderze i po eksporcie do OBJ wczytać bez problemu w Maxie i już normalnie działać.
-W "dodawaczu torów" wpisane są chyba wszystkie sensowne podsypki.
-Coś było grzebane w generatorze nasypów/wykopów, na 90% jest przez to zepsuty (plik "CreateStrew.ms" w razie "w" podmienić na jakiś z innych skryptów), ale może być też poprawiony pod jakimś względem.
-Do zasobnika z zielenią są wpisane chyba wszystkie tekstury na stan z lipca 2019 roku. Na pewno więcej niż było w bazowej wersji, ale w między czasie wyszło trochę tych tekstur i będą braki.
W planach mam jeszcze uzdatnienie eksportera T3d żeby nie trzeba było każdorazowo przed eksportem konwertować do Editable Mesh i poprawić jakieś inne wkurzające pierdoły, ale to wszystko przy okazji :)
Dobrowolne wsparcie: Tipply